een 2de kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door dolfijntje1985, 1 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    hallo mensen
    wij willen heel graag voor een 2de kindje.
    maar nou dat ik gestopt ben met de pil schiet er van alles door me heen.
    lucas zit nou in een moeielijke periode ,gaat alles ontdekken, gaat proberen te lopen.
    is heel drammerig en huilerig.
    ik weet dat gaat over maar ik vraag me nou al af hoe moet ik dat zo doen als de 2de er is.
    die moet elke 2 uur aan de borst tussen door schone luiertjes, in bed uit bed, nou ja je kent het wel :) .
    je bent er de hele dag meebezig.
    maar wil lucas ook natuurlijk alle aandacht geven, en die vraagt nogal wat aandacht. hij slaapt veel maar als hij wakker is ben je de hele tijd heel druk met hem.
    hij kan niet zelf spelen. rustig op schoot zitten kan hij ook niet want hij wil alleen maar alles ontdekken.
    en hoe laat staan jullie sóchtens op als jullie moeten werken.
    want ze moeten toch allebei aangekleed worden de een moet een boterham de andere een fles. en dan moet je zelf nog aankleden eten en noem maar op.
    ik zit met zoveel vragen :rolleyes: .
    dus vroeg me af hoe doen jullie dat allemaal.
    alvast bedankt voor jullie reacties.
    liefs diane

2. Kitty1

Kitty1 Lid

22 dec 2008
    57
    0
    0
    Kleuterleidster
    hoe oud is je zoontje?

mijn dochter is nu 2 jaar en 7 maand. wij gaan nu voor ons 2de; in het begin was het niet de bedoeling om zoveel tijd tussen ons twee kindjes te laten, maar door omstandigheden ging het niet anders.

Nu ben ik heel blij dat we er 'zo lang' mee gewacht hebben, als ik zie hoeveel aandacht dat zij de afgelopen twee jaar en hakf gevraagd heeft...

maar wat betreft je vragen: ik denk dat iedereen met die vragen zit en dat is normaal denk ik, dat wil zeggen dat je niet onbezonnen aan een 2de begint, je stelt jezelf vragen en dat is goed.

ikzelf zit nu ook soms met vragen, praktische dan, van hoe ga ik dat doen met twee kidnjes enzo... en als ik terug ga werken en mijn huishouden hoe krijg ik het gedaan... noem maar op.

Dus ik denk dat je altijd wel met die vragen zal zitten. en eens het tweede er is doe je het gewoon denk ik. je rolt er wel in.

natuurlijk zullen er wel al eens moeilijke momenten zijn, maar wie heeft dat niet?

zo ik hoop dat je hier iets aan hebt

3. ik lees even mee :)

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 2 jaar en bijna 3 maanden. Hij is dan zeker 3 als nummertje twee er zal zijn en dat vind ik wel een fijn leeftijdsverschil, juist omdat hij dan al wat dingetjes zelf kan en beter kan begrijpen dat zijn "brusje" ook aandacht nodig heeft. Ook vind ik het erg fijn dat ik nu nog veel tijd met hem alleen heb, waardoor we bijvoorbeeld naar muziekles kunnen en zo, dat kun je met een oudste niet meer zo snel als er nog een kleintje bij is, of je moet haar of hem dan weer wegbrengen.

Het is natuurlijk ieders eigen keuze hoeveel leeftijdverschil je wilt hebben. En elk kind heeft wel eens een moeilijke periode ... ik ben juf en de kids in mijn klas, groep 8, hebben ook geregeld een moeilijke periode, dus dat blijft toch.

Iedereen zal zijn gangetje er in vinden, al hoor ik van vriendinnen die nu een tweede hebben dat het heel wat meer plannen met zich mee brengt. Maar de meeste geluiden over het hebben van twee kinderen zijn heel positief.

Ik denk dat het normaal is dat mensen twijfelen of een beetje bang zijn wat gaat komen. Maar het komt vast goed als je zelf heel bewust je keuze hebt gemaakt om te gaan voor een tweede.

Veel succes !

Groetjes,'
    Nikki F

5. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    mijn zoontje is nou bijna 1 jaar (17 januari).

6. Eefje77

Eefje77 Actief lid

27 nov 2008
    132
    0
    0
    mijn zoontje is ook bijna een jaar (23 januari) en wij gaan ook al voor de tweede. We zijn eigenlijk al een tijdje bezig. Het gaat zo goed, het is zo'n makkelijk kind, dat we zeiden: waarom niet een broertje of zusje er vlak achteraan? Maar zoals jullie weten, een kindje kan je niet bestellen, integendeel, het is een wonder als je er een ter wereld mag brengen. Wij hopen dat ons dat nog eens gegund is.

Liefs

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Diane, ons dochtertje is bijna 3. Wij zitten nu in de 2e ronde voor nr 2.
    Wij hebben heel bewust gekozen voor een wat groter leeftijdsverschil.
    Maar dat is maar net waar iemand zich prettig bij voelt.

T is natuurlijk wel zo dat in t allergunstige geval, jullie zoontje tegen de 2 aanloopt als nr 2 geboren wordt.
    Dan kan ie natuurlijk al veel meer! kan ie lopen, zichzelf vermaken etc.
    Maak je er dus niet al te druk om zou ik zeggen

Deel Deze Pagina