2010 Start Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cybi, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Hallo allemaal,

In het forum heb ik gezien dat hier al een onderwerp over is, maar 560 pagina bijlezen is wel heel veel om er een beetje in te komen.

Wie gaat er vanaf nu of begin 2010 ook starten met Clomid en wil meekletsen?

Vandaag naar de gyneacoloog geweest en volgende cyclus gaan wij starten met Clomid. Gemengde gevoelens want ergens ben ik blij dat er iets gebeurd maar aan de andere kant baal ik ervan dat het uberhaupt nodig is.

Ik hoor het wel!

Gr.
    Cybi

2. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    hoi, ik ben deze maand voor het eerst begonnen met clomid.
    Kom dus niet kletsen hier maar wil je even veel succes wensen. |Het is erg spannend allemaal (vond ik...\)

liefs syl

3. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Dank je voor je reactie! Jij ook succes ermee!!

Verder helemaal niemand? Anders mag het topic weer gesloten worden.

4. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Hee!
    Ik ga als het allemaal goed gaat. Zo snel mogelijk beginnen met Clomid. Kan morgen de tabletten ophalen bij de apotheek. En dan op de derde dag beginnen. Eigenlijk zou vandaag mijn ongi door moeten breken, maar die is er nog niet... Dus hopen dat het snel komt, dan kunnen we verder.
    Ik kom dus graag meekletsen!
    Dat 2010 maar een vruchtbaar jaar mag worden!

5. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    En volgens de pendels, zijn we allebei in januari gelukkig ;)

6. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Hoi Daan,

Januari zou inderdaad onze maand kunnen worden ;)

Ik moet ook ongesteld worden maar nog niets. Denk dat het wel gaan losbreken vanavond of morgen. Ook ik moet op dag 3 starten alleen we twijfelen nog of we direct starten. Na de kerst gaan we op vakantie en ik weet niet of het wel slim is om al te starten. Ik wil wel maar mijn vriend is bang dat ik zo sjago word dat we niets meer aan de vakantie hebben.

Maar goed, spannend ook voor jou!
    Hoor graag hoe je erop reageert!

Gr.
    Cybi

7. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik ben vannacht-vanmorgen ongi geworden. Dus wij gaan maandag beginnen met Clomid. Ik vind het ook heel spannend.
    Ik heb wel een vraag, misschien weet jij het: op het pakje stond dat er soms binnen 5 dagen al een eisprong plaats kan vinden. Maar dan ben ik toch nog ongesteld? Dus dan moet je al beginnen met klussen terwijl je ongi bent?
    Hopelijk weet jij het ;).

Liefs

8. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Geen idee, ik moet zelf op dag drie starten en zou dan rond dag 14 een eisprong krijgen. Weet niet precies wat ze bedoelen met dat dag 5.

Ik ben gisteren ook ongesteld geworden. Zou maandag moeten starten maar mijn vriend en ik zijn het er nog niet over eens of we deze maand gaan starten. over twee weken zijn we op vakantie en hij is nogal bang voor alle bijwerkingen. En dat ik misschien heel sjago op vakantie ben. Hij wil dus liever een cyclus later starten.

We zijn er dus nog niet uit ;)

9. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Hoi meiden,
    Ik wil graag met jullie meeschrijven. We staan nu op de wachtlijst voor iui en daarvoor moet ik dus ook weer clomid gaan slikken. Het zal voor ons voor het tweede kindje zijn dus ik heb de clomid al eerder gebruikt. Het is voor ons dus nog even afwachten wat de echte datum van het starten zal zijn maar heb de clomid al in huis.

Groetjes,
    Jolanda

10. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Hoi Jolanda,

Leuk dat je ook mee wilt praten! Ben heel benieuwd naar jouw ervaringen met Clomid. Ben je vorige keer snel zwanger geworden en hoe waren de bijwerkingen?

Wanneer ga je starten met UIU? Heb je dat met je vorige kindje ook gehad?

Nou ja, hoor graag alles! ;)

Gr.
    Esther

11. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Wel jammer dat we nu het antwoord nog niet weten;).
    Ik ga dan morgen even bellen met de gyn voor het antwoord. Want als er wel na 5 dagen al een eisprong zou kunnen zijn, dan mogen we al wel flink aan de klus :)
    Moet ik het nog even hier laten weten?
    Ik ben ook wel benieuwd Jolanda!

Liefs xx

12. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Hoi hoi,

Wij hebben voor onze dochter 3 behandelingen van iui gehad en alledrie met clomid. Ik heb heel erg last gehad van opvliegers en had het gevoel in de overgang te zitten. Heb deze keer ook gevraagd of er niet iets anders was ipv clomid maar dat gaf ze nu liever niet. Ik moest ook op dag 3 beginnen en had dan op dag 16 ongeveer de eisprong en dus de inseminatie. We hebben 2x iui gehad in Lelystad en de keer erna was in het UMC en die keer was het raak. Had 2x een goed eitje en de keer in het UMC waren er uiteindelijk 2 goede eitjes dus toen we zwanger waren was het wel even spannend of het 1 of 2 kindjes zouden zijn.

Mochten jullie vragen hebben, stel ze maar hoor!!

13. jem1979

jem1979 Niet meer actief

oh ja, we staan nu 1 maand op de wachtlijst dus zal nu nog ongeveer 6 weken duren..

14. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Jeetje wat spannend voor jullie weer! Nog 6 weken en dan mogen jullie weer, hoop echt dat het dan weer snel raak is voor jullie!
    De bijwerkingen ben ik wel bang voor maar het zal het vast allemaal waard zijn en vergeten zijn wanneer we een positieve test in handen hebben. Dan kunnen we ons weer over andere dingen zorgen maken ;)

Daan, laat maar even weten wat de Gyneacoloog zegt, ben wel benieuwd!

Ben vandaag toch begonnen met de eerste pil! Spannend! ;) Jij ook vandaag begonnen zeker Daan?

15. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Dames, mag ik ook met jullie meekletsen ?

Vriendje en ik zijn sinds afgelopen zomer met de pil gestopt, maar helaas weinig tot geen ongi/eisprong. De 1e keer na 114 dagen wat rood/bruin verloren wat ik maar reken als een ongi. Nu inmiddels weer op dag 80. Wel heb ik vorige week maandag een posi digitale ovulatietest gehad, maar heb echt totaal niets van een eisprong gemerkt. Heb alleen wel vanaf afgelopen weekend ontzettend last van mijn buik, maar het lijkt me sterk dat een eitje pas 6 dagen na de posi ovutest springt, dus wat het dan wel is weet ik niet...

Begin november ben ik naar de huisarts gestapt omdat ik maar niet ongi wordt en omdat ik 24 uur per dag 7 dagen per week last heb van ovulatiepijn. Althans, zo noem ik het maar. Het is een zeurende pijn boven mijn liezen wat doortrekt naar mijn liezen en bovenbenen. Daarom een verwijzing gehad naar de gyn.

Helaas was de wachttijd 8 weken waardoor ik volgende week eindelijk aan de beurt ben.

Omdat ik verwacht dat ik provera oid krijg om mijn ongi op te wekken en daarna aan de clomid mag begin ik vast met meeschrijven omdat het topic nog maar 2 pagina's heeft in tegenstelling tot andere topics ;) Kan altijd nog afhaken toch :)

Meiden, 2010 wordt gewoon ons jaar! :D

16. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Cybi wat spannend dat je nu begonnen bent!! Wat is de reden dat jullie met clomid gaan starten??

Annie welkom hier, daarom heb ik ook inderdaad gereageerd want de meeste topics zitten al boven de tig pagina's waardoor je toch al een hechte club hebt en het moeilijk is iedereen te kunnen volgen.

Daan had je de gyn nog gebeld??

Heeft iedereen hier vakantie of zijn er nog een aantal aan het werk.
    Ik heb lekker 2 weken vakantie, normaal werk ik op de ma-woe-vrijdag.

Hier is het wachten tot de eisprong, nog geen idee wanneer die zal komen, meestal voel ik het wel en temp ik ook wel maar daar had ik nu geen zin in. De vorige keer was mijn cyclus 36 dagen en de keer ervoor 48 dus geen pijl op te trekken.

Zo ga even wat eten regelen voor mijn dochter die was er al vroeg bij vanmorgen.

Groetjes,
    Jolanda

17. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Goedemorgen!

Ik ben gisteren ook begonnen met de eerste pil en vandaag dus de tweede :D.
    De gyn zei inderdaad dat er nog niet na 5 dagen een eisprong op kon treden, dat stond stom in de bijsluiter vond ze :p.
    Maar inderdaad tussen dag 12 en dag 17 ofzo zei ze ongeveer. Dus in de week van 1 januari! Spannend weer.
    Ik heb momenteel ook vakantie. Moet wel elk weekend werken. Ik studeer namelijk nog;).

18. sita80

sita80 Actief lid

10 dec 2009
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    wil graag mee doen hier
    ben in november voor het eerst begonnen met clomid 50 gram
    8 jaar geleden heb ik ook clomid geslikt
    had een jaar daarvoor een miskraam gehad en werdt niet ongesteld
    we hadden de eerste ronde zo iets van als ik eerst alles maar weer op de rit heb dan gaan we er voor
    tot ik op controle kwam en zwanger bleek te zijn van onze oudste
    wordt januari 7
    onze jongste is spontaan gekomen
    nu voor de derde weer aan de clomid
    zit alleen nog met mijn cyclus te kijken heb op dan 5 tot 9 clomid geslikt en zit nu op dg 27 van mijn cyclus maar we zien het wel

gr.sita

19. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    * Annie succes bij de gyneacoloog, hoop dat je na de afspraak het gevoel hebt dat er iets gebeurd. Vind ik namelijk zelf wel een fijn idee.

* Jolanda, ik ben gestart met Clomid omdat ik een zeer onregelmatige menstruatie hebt en daarnaast heb ik niet elke maand een eisprong. Dit wist ik zelf al (gevoel) maar door bloedtesten kon de gyneacoloog dit ook bevestigen.

* Daan, Wat onwijs grappig dat wij precies op hetzelfde schema zitten!! ;) Succes ermee!

* Sita, welkom! Succes met de Clomid. Hopen dat je ook dit keer weer zwanger mag worden van een klein wondertje!

Hier verdernog nergens last van! ;) Nog drie dagen slikken en rond de jaarwisseling als het kan goed aan de klus. We vertrekken 1 jan. op vakantie dus wellicht deze maand wat weinig kans. Maar als het even meezit is het dan vanaf januari wel regelmatig!

20. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Hallo allemaal!

Voor wie wordt het allemaal het eerste kindje? Voor ons wel! Dat maakt het extra spannend!
    Inderdaad ook wij hebben rond de jaarwisseling een kans op een wondertje!
    Ik moet maandag na de kerst naar de gyn om te kijken of het goed gaat.

Liefs

Deel Deze Pagina