Hallo meiden, Dit is alvast de opvolger van de topic januari/februari. In maart ga ik met onze 2e ICSI beginnen. Vast dat ik niet de enige zal zijn en nodig je daarom uit om mee te schrijven. Na een zwaar jaar kwam ik een diep dal tegen. Gelukkig gaat het al een heel stuk beter en heb ik vandaag het nieuwe schema met de fa doorgesproken: uiterlijk 3-3 ongi = pil, 11-3 deca, 18-3 stop pil, 25-3 gonal, 1-4 echo, 5 of 6-4 punctie, 9 of 10-4 tp. Nog een maand om verder te herstellen zodat ik straks zeer goed in mijn vel zit en kan starten. Ik kijk ernaar uit. Groetjes!
Ja wij gaan ook in maart beginnen met icsi als chromosomen uitslag ok is. Bij ons is het een beetje raar gegaan. We krijgen begin maart die uitslag. Nu had ik een paar weken terug naar de fa gebeld om te vragen of ik misschien dan al aan de pil mag omdat je dat toch schijnt te moeten. Toen werd dat overlegd die dag en werd ik later terug gebeld dat het ok is dat ik aan de pil ga en dat ze m'n IVF schema opsturen. Ik was zo blij en overdonderd dat ik niet heb gezegd dat we de uitslag nog niet hebben. Maar lijkt mij dat zij dat zelf toch ook weten en bijhouden? Nu weet ik niet zo goed of ik hen hieraan moet herinneren of dat ik het zo laat omdat ik de uitslag toch begin maart krijg en de punctie half maart is...... Ben bang dat als ik het hen meld dat het hele schema een maand of wat opschuift...
Welkom Butterfly! Jullie 1e ICSI... spannend! Bij welk zh zijn jullie? In jouw situatie zou ik het wel melden. Juist omdat je al met spuiten bezig zal zijn en vlot erna de punctie zal hebben. Stel dat de uitslag tegenvalt dan spuit je voor niets en dat wil je niet. Een maand uitstel valt best mee, maar dat ben je nu vast niet met me eens. Wij zijn na zo'n 6 maanden op de wachtlijst begonnen. Halverwege die wachttijd kregen we de uitslag van het chromosomenonderzoek. Omdat er iets uitkwam moesten we eerst langs een genetisch arts. Daar konden wij na een week terecht, omdat ik bijna elke dag belde. We hebben nog lang moeten wachten ivm een zieke assistente (niet vervangen) en bij ontvangst brief nog een maand wachten op de intake. Gelukkig konden we toen snel aan de gang.
Ik maak vast een lijstje. Ook handig voor de meiden die later aanhaken. Wie en waar Timon: UMCU Wanneer starten Timon: uiterlijk 3-3 start pil Timon: 11-3 start deca Punctie Timon: 5 of 6-3 Terugplaatsing Testen Zwanger Miskraam Wil je jezelf toevoegen? Klik op Quote (rechts onderin), haal de Quote aan het begin en einde weg en vul je gegevens in.
hoi timon, je kent me al maar waarschijnlijk ga ik ook in maart beginnen aan mijn 3de ivf. heb volgende week een gesprek in het umcu hopelijk wordt 2011 wel wat voor ons
Timon: ja zeker spannend onze eerste icsi.... Weet nog niet zo goed wat me allemaal te wachten staat. Heb wat filmpjes op you tube bekeken van het spuiten. Pppfff das nog een hele klus! Hoe ging dat bij jou? Viel dat mee? En de punctie? Ik zit in ziekenhuis blaricum ter gooi en is transport met vumc. Voor jullie ook spannende tijd weer! Jij weet al wat je te wachten staat. Hoe sta je erin?
Timon:als ik vragen mag, wat kwam er bij jullie dan uit het chromosomen onderzoek wat niet helemaal ok was, als ik het goed begreep? En volgens mij heb je een foutje in je datum gemaakt van punctie op de lijst. Ik durf die van mij er nog niet bij te zetten omdat ik dus nog twijfel wat te doen! Ja een maand later klinkt zo lang omdat ik al zolang wacht op vanalles, hahah, erg hè? Ik denk gewoon steeds dat als de uitslag niet goed is ik dan sowieso mega baal en dat het me dan niet uitmaakt dat ik voor niks heb gespoten. En wanneer de uitslag wel goed is, ben ik tenminste al lekker op weg. Ja zo dubbel, ik begrijp ook heel goed wat jij bedoelt! Wat is nou een maand op al die andere tijd dat je al wacht! Ik denk er nog even over na...........
Heee Sandra! Leuk dat je hier ook aanhaakt. Jullie 3e IVF alweer... Stappen jullie over naar het UMCU? Heb je een idee wanneer je in maart start? Ik zit namelijk ook in het UMCU en misschien komen we elkaar tegen. Butterfly, je heb gelijk!! Ik ben weer te snel geweest.... Zal even de lijst aanpassen. Welke spuiten ga jij gebruiken? Ik deca, gonal en pregnyl. Het spuiten van de deca kan soms lastig en gemeen zijn, omdat de naald bot kan zijn. Een half uur voor spuiten uit de koelkast halen levert je (vaak) weinig last op. Soms heb je erna een rode of geirriteerde plek. Meestal verdwijnt het vanzelf. Soms krijg je bijwerkingen. Ik werd hyperactief zonder dat ik het merkte en ben moe geweest. Met Gonal eigenlijk geen probleem gehad. Met het klaarmaken van de pregnyl was het even opletten met het kapot knijpen van de glazen hulsjes. Omdat ik zelf niet de naald in mijn buik kon zetten deed man man elke avond darten. Het spuiten ging wel. De punctie viel eerst mee. Een half uur voor behandeling moest ik 2 zetpillen inbrengen ivm de pijn. De verdovingsspuiten (in je vaginawand voor de baarmoedermond) waren gemeen. Dat de fa al met de punctie was begonnen zag ik op het scherm. Dat was gek, want ik voelde het niet. Mijn eierstokken lagen naast elkaar. Dus stak ze van de één naar de ander. DAT deed zeer! Ik zat bijna tegen het plafond. Elke keer dat ze een follikel aanprikte was gemeen en pijnlijk. Ze kunnen de eierstokken niet verdoven. Is het de komende keer weer dat ze naast elkaar liggen dan wil ik een roesje naast de zetpillen. Dit heb ik al aangegeven. Bij de tp bleek dat mijn bmmond te klein was om het slangetje met onze topemmy erdoor te krijgen. Dus opreeeeeekkkkkkkeeeeennnnn. *AUW!* Weer dat plafond... Maar emmy ging naar binnen en heeft het even naar z'n zin gehad. Het werd een vmk. Na 2 afgebroken tp-pogingen in natuurlijke cyclus weer de deca mogen gebruiken. In oktober onze topcryo opgehaald, maar helaas heeft die niets gedaan. De uitslag van het chromosomenonderzoek was het mozaïek patroon van het Klinefleter Syndroom. In enkele cellen zitten een verkeerde deling. Hij heeft het dus maar een klein beetje. Het is de meest voorkomende chromosoomafwijking. De oorzaak is in de meeste gevallen het gevolg van een delingsfout van de chromosomen in de geslachtscel van de vader of de moeder. Ondanks dit is de aandoening erg onbekend. Had hij dit volledig gehad dan hadden we in een ander traject gemoeten: PGD. Dat is een heel zwaar proces, want je kan ongeveer elk half jaar een poging wagen en je MOET 4 follikels hebben willen ze doorgaan. PGD is een afkorting voor pre-implantatie genetische diagnostiek. Dit is het onderzoeken van erfelijke aandoeningen bij een embryo vóór de innesteling (implantatie) in de baarmoeder. We kunnen PGD alleen uitvoeren bij reageerbuisbevruchting ofwel in vitro fertilisatie (IVF). Als ik het nog niet het aangekund had ik het schema niet gevraagd. Omdat ik mezelf nog meer hersteltijd gun starten we in maart ipv februari. Dan weet ik zeker dat het goed gaat. Ja, ik wil wel weer starten. Zo, dat is lekker wat leesvoer.
Wie en waar Timon: UMCU Wanneer starten Timon: uiterlijk 3-3 start pil Timon: 11-3 start deca Punctie Timon: 5 of 6-4 Terugplaatsing Testen Zwanger Miskraam Wil je jezelf toevoegen? Klik op Quote (rechts onderin), haal de Quote aan het begin en einde weg en vul je gegevens in.
Wie, wat, waar Timon: ICSI 2, UMCU Wanneer starten Timon: uiterlijk 3-3 start pil Timon: 11-3 start deca Punctie Timon: 5 of 6-4 Terugplaatsing Testen Zwanger Miskraam Wil je jezelf toevoegen? Klik op Quote (rechts onderin), haal de Quote aan het begin en einde weg en vul je gegevens in. Nu klopt 'ie!
Hi timon, Ik zit al vanaf mijn eerste ivf in het umc... Ik heb 3 februari weer een gesprek voor de 3de ivf en ik wil toch nog wel dingen laten onderzoeken enzo en andere hormonen vragen. Hoe is het met jou?
Timon: thanx voor de info! Ben heel benieuwd hoe ik het ga ervaren... Ik denk dat ik straks toch de poli IVF maar ga bellen om te vragen hoe het nou zit. Ik laat het nog weten. Baal er wel beetje van want ik weet nu bijna zeker dat wanneer ik het hen meld, ik pas later kan starten! Maar ik moet wel. Straks is de uitslag verlaat en zit ik al rond m'n punctie!!! Sta ik mooi dom te kijken....... Maaaaaaar als de uitslag binnenkort komt en goed is, baal ik gruwelijk dat ik er over begonnen ben!
butterfly: ik doe mee aan een studie en daarbij ben ik bij ivf ingelood. ik ga volgende maand waarschijnlijk voor mijn laatste ivf van die studie, daarna heb ik er nog 3 van me eigen. bij mij is geen oorzaak gevonden. heb dus ook nog niet iui gehad enzo.
Sandra :Oh wat goed zeg dat je aan zo'n studie mee doet! Wordt duimen voor elkaar!!!!! Ik heb net toch de poli gebeld en alle uitslagen waren binnen en waren goed!! Jee! Ben zooooooooo blij! Op naar onze eerste icsi poging in maart.
butterfly we gaan zeker duimen voor elkaar! hoop nu toch op een goede afloop deze keer! het schiet tenminsten al wel op
Wie en waar Timon: UMCU Butterfly: ter gooi blaricum en VuMC Wanneer starten Timon: uiterlijk 3-3 start pil Timon: 11-3 start deca Butterfly: 1-2 start pil butterfly: 21-2 start decapeptyl butterfly: 2-3 start puregon Punctie Timon: 5 of 6-4 butterfly: rond 14-3 Terugplaatsing Testen Zwanger Miskraam Wil je jezelf toevoegen? Klik op Quote (rechts onderin), haal de Quote aan het begin en einde weg en vul je gegevens in.[/QUOTE]
Butterfly, gefeliciteerd met het geweldige nieuws! Goed dat je hebt gebeld. Uitslagen goed EN je kan door met IVF. Wat wil je nog meer? Waarom doen wij ICSI? Omdat manlief met de IUI de hoeveelheid zwemmers had voor ICSI. Dat werd doorschuiven. Even flink slikken en veel wachten..... *zucht* Sandra, ik wist niet dat jullie aan een studie meedoen. En hierdoor eigenlijk 6 IVF pogingen in totaal hebben. Dat is mooi! Vandaag ongi geworden. Nog een maandje zonder medicijnen en dan mag ik weer.
Wie, wat en waar Timon: ICSI 1, UMCU Butterfly: ter gooi blaricum en VuMC SpannendeTijden: AMC Wanneer starten Butterfly: 1-2 start pil ST: geschat -> 15/02 start progynova butterfly: 21-2 start decapeptyl butterfly: 2-3 start puregon Timon: uiterlijk 3-3 start pil Timon: 11-3 start deca Timon: 25-3 start gonal F Punctie ST: niet (6 cryo's over van punctie aug) Butterfly: rond 14-3 Timon: 5 of 6-4 Terugplaatsing ST: geschat -> 1ste of 2e week maart Testen Zwanger Miskraam Wil je jezelf toevoegen? Klik op Quote (rechts onderin), haal de Quote aan het begin en einde weg en vul je gegevens in. Ik heb de lijst even netjes gemaakt.