- Julia, een topic starten en dan zo snel zwanger zijn had ik ook niet verwacht hoor! Hoop dat er snel dames gaan volgen! -Merel, balen dat je nu al weer ongesteld bent. Maar goed liever nu dan onnodig in de stress. Hopen dat ronde 2 beter gaat aanslaan! - Flippo, wat balen dat de semen test niet goed was. Laten we hopen dat het snel raak is of dat de volgende test wel goed is. En succes met ronde 2 van de Clomid! -Sally, geen idee waarom je temperatuur nu hoger is maar kan het zijn dat je later hebt gemeten omdat het weekend is. Dat kan namelijk behoorlijk van invloed zijn. Ik kreeg Clomid omdat ik niet elke cyclus een eisprong had en omdat mijn eisprong niet sterk genoeg was. Was echt een grensgeval of het wel of niet een eisprong was. Dag 24 terug voor controle, is op zich niet laat. Zelf moest ik op dag 21 bloed prikken en daarna bellen voor de uitslag. Ik hoor ook dat er dames zijn die echo's krijgen etc. maar dat had ik niet. Alleen de eerste ronde moest ik bloed prikken om te kijken of het aansloeg. In mijn geval sloeg het aan dus ik moest er 6 maanden mee doorgaan (zonder controles). Maar goed, jullie weten de uitslag van ronde 1. Succes allemaal!! Ik zit te wachten op goed nieuws!!!
We hebbe nu visite, maar wil toch wel erg graag weten wanneer/hoelaat jullie clomid innemen? De gyn heeft niet gezegd dat het 's morgens of 's avonds moet en in de bijsluiter staat alleen een half uur voor het eten. Maarja...ontbijt, lunch of avondeten? Alvast bedankt meiden!
hey cybi dat kan inderdaad kloppen want normaal deed ik het om 7.00 en nu was het 9.00 dat er dan al zo'n verschil in zit zeg! zijn er meer dames die in de eerste kuur al zwanger zijn geraakt? vandaag was gelukkig mijn laatste pilletje ben echt zo niet mezelf van dat spul lijkt wel of een duiveltje :xme over heeft genomen hahaha. gr.sally veel succes allemaal!
*Annie, ik weet eigenlijk ook niet wat het best is. Ik nam ze in de ochtend bij het ontbijt. *Sally, ik verbaasde me er ook telkens over hoe nauw dat temperaturen luistert. In het weekend sloeg ik dan wel eens over. Of als ik s ochtend uren had liggen woelen, dat telde ik het ook niet meer mee omdat mijn temp dan hoger was. En dat je niet jezelf bent, daar hoef je je volgens mij geen zorgen over te maken want daar hebben veel vrouwen volgens mij last van. Zelf had ik er niet echt last van. Het is natuurlijk wel vervelend voor jou en je partner Succes ermee!
@Cybi: Alleen maar positief toch, lekker snel zwanger met zo min mogelijk hormonen in je lijf. Die krijg je er nu gratis bij, maar dan wat 'gezondere hormonen'. Voel je je goed? Wanneer moet je voor het eerst naar de vk? @Sally, bij mij ziet het er van binnen ook allemaal goed uit, ook mijn man kwam met een dikke plus door de semen test, alleen heb ik gewoon geen eisprong. Waar dat aan ligt... geen idee. Ik had een progesteron waarde van 3, net iets hoger als bij Flippo, maar nog steeds veel te laag. @Annie, ik ben nu natuurlijk nog niet begonnen, maar nam het 'vroeger' ook altijd sochtends in bij het ontbijt. All; ik hoorde eens dat clomid het meeste kans van slagen heeft in de 3de ronde. Weet eigenlijk niet of het waar is... Cybi bewijst het tegenovergestelde natuurlijk. Ik zelf ben 2 keer zwanger geraakt in ronde 2. Fijne avond allemaal!
tja...menstruatie zet niet echt door. Na gisterochtend wat helderrood bloed na het plassen nu helemaal niets meer. Om gek van te worden.
@ Merel: Dit had ik agelopen cyclus ook. Ik heb twee weken last gehad van bruinig/rozig verlies. En werd uiteindelijk wel gewoon ongesteld... Dus ik zou nergens vanuit gaan nog! Ik neem de Clomid ook bij het ontbijt. Maandag gaat vriendlief naar het ziekenhuis om zijn product in te leveren! Dus dan is dat ook meteen getest Ik heb waarschijnlijk 11 februari mijn eisprong! Dat zou erg mooi zijn als het deze ronde raak is. 11 februari zijn wij 5 jaar samen . Dus laat die duimen maar draaien!
-Julia, ik voel me prima. Merk wel dat er dingen in mijn lichaam veranderen maar het gaat prima. 17 februari heb ik eerste echo en intake bij de gyneacoloog. Leuk om te horen dat de Clomid bij jou ook altijd snel aansloeg! -Merel, wat balen die onzekerheid he! Hoop dat als je niet zwanger bent het nu snel gaat doorzetten. Dan ben je weer uit de spanning. -Daan, spannend hoor tweede ronde Clomid. Als we Julia mogen geloven is dat een goede ronde Ik duim voor je dat het deze maand raak is!! Hier verder weinig nieuws!
@Cybi, gelukkig gaat het goed met je zwangerschap. Altijd toch ook weer spannend dat wachten tot de eerste echo en het langverwachde knipperende hartje op het echo apparaat! Zit vast helemaal goed! @Daan, nou dan kunnen jullie jullie 5 jaar op een leuke manier vieren, haha! Hoe lang zijn jullie bezig geweest voordat je met clomid begon, als ik vragen mag.. En jullie Merel? Hoe lang zijn jullie al bezig? Hier verder ook weinig nieuws te melden, nog geen duivels te beginnen, net nu ik er op zit te wachten... ach, ze komen vast volgende week en dan dus binnen een paar dagen naar het ziekenhuis... kan niet wachten! @
@ Julia: Wij zijn sinds mei bezig geweest. Ik had een hele onregelamtige cyclus en toen zijn we vroeg naar de gyn. gegaan. Daar werd pco geconstateerd en toen zijn er meteen stappen ondernomen... Gelukkig! Hoe lang duurde het bij jou de vorige keren dat je zwanger was met Clomid?
@ Daan, gelukkig dat je zo vroeg stappen hebt ondernomen, scheelt denk ik weer een hoop gestress. Wij hebben 2 jaar lopen aanklungelen zonder te weten dat ik geen eisprong had. In het begin was dat best oke, maar heb wel spijt van dat laatste half jaar hoor. wat een teleurstellingen elke keer. Anyway, ik werd beide keren in de 2de ronde zwanger, dus waar jij je nu begeeft! Hoop voor jou hetzelfde!!!
@Julia, wij zijn nu 1 jaar echt bezig. Het jaar daarvoor was ik wel al gestopt met de pil, maar ik werd helemaal niet ongesteld. Dit door ondergewicht. Hormoonwaarden waren ook niet goed toen. Ben toen nog wat kilo's aangekomen en hormoonwaarden werden toen wel weer ok. Alleen kwam de mesntruatie nog steeds niet. Heb toen Primolut gekregen om het op te wekken en zowaar werd ik toen ook uit mezelf weer ongesteld. Maar toen had ik steeds een ellenlange cyclus varierend van 42 dagen tot 70 dagen. Dat schoot dus niet op. En nu dus 1e ronde Clomid. Ik zie het ook eigenlijk pas als een echte poging om zwanger te worden sinds ik een jaar geleden weer een menstruatie kreeg. @Daan: gelukkig dat de gyn meteen stappen wil ondernemen. Je hoort wel eens andere verhalen.....
hallo meiden, *julia hoe was jou cyclus dan want mijn cyclus is tussen de 22 en 26 en ik lees dat veel vrouwen meer als 35 dagen hebben? *cybi wat spannend zeg je eerste echo kan niet w88 tot dat ik dat ook mag! ik moet 16 feb (op mijn verjaardag) terug komen voor controles en ik hoop dat ze dan zeggen je bent zwanger hahah dat zal wat zijn ! mooi cadeautje
hallo allemaal ik ben weinig op dit topic, omdat ik op een ander topic mee schrijf maar wilde toch even laten weten hoe het er hier voor staat. ik zit inmiddels op cd 16 van mijn eerste keer met 100 mg clomid. het lijkt er echter op dat het niet meer aanslaat,er is nog steeds geen eitje te zien, en aangezien ik in het verleden al 9 kuren heb gehad (dus dit is officieel de 10e) gaan de dokters donderdag overleggen hoe nu verder. hoogstwaarschijnlijk wrd het purogen spuiten, eventueel in combinatie met IUI. vrijdag krijg ik de laatste FM, om te kijken of er nog wat is gebeurt, verwaxht het niet hoor, en de uitslag van hoe nu verder... spannend dus weer... gr heidi
@ Merel, ik weet eigenlijk iets niet over die cyclussen, is het normaal dat je door clomid ook een regelmatige cyclus kan krijgen? Want inderdaad tussen de 42 en 70 dagen, jeetje, dan is er wel heel weinig kans in een jaar dat je zwanger zou kunnen raken. @ Op de hoeveelste dag van jullie cyclus moeten jullie voor een echo naar het ziekenhuis? Slikken jullie ook van CD 3-7? Ik begreep dat ze in NL ook wel eens alleen bloed prikken om te kijken of je een ei hebt gehad of niet. In het buitenland kreeg ik maandelijks een paar echo's om te kijken of de follikels goed groeide en of het er niet teveel werden! Hoe gaat dat bij jullie? @ Sally, mijn cyclus was normaal altijd rond de 28-30 dagen. Maar sinds ik ben gestopt met borstvoeding en meteen weer een cyclus had, zaten er ineens een paar uitschieters bij van 37-39 dagen. En nu ik mijn onderschrift bekijk... zit ik nu ook al weer boven de 30....
@Julia: Clomid zorgt ervoor (als het werkt natuurlijk) dat je een eisprong krijgt. Dus dat betekent dat je een kortere cyclus krijgt. Omdat ik zulke lange cycli kreeg, is het ook niet zeker dat ik een eisprong had. Het is natuurlijk ook een kostbaar geintje als je 70 dagen aan de gang moet gaan met ovulatietesten. Ik slikte ook van dag 3-7. Op dag 10 kreeg ik een follikelmeting. Daarna weer op dag 13. Bij mij is sinds een klein beetje bloedverlies en buikpijn op dag 7 en 8 na eisprong niets meer te bespeuren. Ook blijft mijn temp hoog. Maar weer afwachten.... Nog een vraagje, heeft er iemand ook als bijwerking van de Clomid ontzettende jeuk. Argggg......soms mijn rug, er zijn dan ook allemaal kleine bultjes. Misschien komt het wel van iets anders, maar eigenlijk heb ik er nooit last van gehad.
Merel, ja dat klinkt logisch, had er eigenlijk nooit over nagedacht dat je dus, nadat je met clomid wel een eisprong hebt ook een kortere/normaal durende cyclus hebt. Stom, dat ik het zo nog niet had bekeken. Jeuk? Nee, nooit gehad, wel erg emo en ideaal voor mijn huwelijk dus niet.... pfff.. als ik er alleen al aan terugdenk. Echt van die ruzietjes om niks en mijn hubbie was dan echt niet snugger genoeg om telkens te realiseren waarom ik me op die maffe manier gedroeg... Hopelijk valt het deze keer mee.. He, vind het toch wel spannend voor jou, beetje bloedverlies op CD 7 en nu niks meer. Je zou toch echt hopen op een innestelingsbloediing, maar dat spookt vast ook door jouw hoofd!
Haha.....en zo'n huwelijksdag is al zo'n emodag! Hij zal wel gedacht hebben, doe ik hier wel goed aan. Het spookt idd wel door mijn hoofd, maar bereid me maar voor op het ergste.....dus dat ik binnenkort heel erg ongesteld ga worden.
Haha... bedoelde eigenlijk over het algemeen met 'mijn huwelijk', we waren al een paar jaar voor het beginnen met clomid getrouwd. Op de trouwdag dus geen extra gierende hormonen door mijn lijf - gelukkig niet! Nee, die ellende kwam later pas, hehe... Nee hoor... de een is er vatbaarder voor dan de ander.. Sally, jij had er ook last van toch?