ja ik was echt een duivel ik had last van opvliegers en uit het niets heel boos en sjagarijnig! gelukkig heb ik het nu niet meer was echt de 5 dagen dat ik het gebruikte. en ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje last had van gekleurde stippen zien en lichtflitsjes haha ooo spannend wij moeten dit weekend flink klussen!! volgende week hopelijk een eiersprong groetjes!
@all hoe gaat het met iedereen tijdje niet op het forum gezeten sorry morgen naar het zkh voor follikel meting, eerste keer vind het best spannend maar ik ga van nix uit dan valt het altijd mee
@all terug van het ziekenhuis, clomid is aangeslagen ze zag een paar kleine follikels en 1 hele grote van 3,5 cm! het kan zijn dat het een kieste is maar het hoeft niet, daarom moet ik nu 3 dagen ovulatie testen doen om te kijken of dat (als het een ei is) er een eisprong komt, anders moet ik vrijdag weer even terug bellen
ik vind het best wel eng, want ik lees overal dat de grootte van een follikel bijna niet meer als 22 mm is afwachten dus maar
3,5 cm? Inderdaad, das groot zeg! Ik weet ook dat ze bij mij altijd 'sprongen' rond de 20-22mm... ben benieuwd hoe dat dan gaat zo....
Sally, bij gebruikersinstellingen en dan in de linkerbank "handtekening wijzigen" kiezen. Je kan dan vanaf zo'n banner site, (bijv deze: Graphical Tickers and Trackers: Weight Loss, Trying To Conceive, Pregnancy... ) een banner maken, de link die ze vervolgens geven copieren en bij 'handtekening wijzigen opslaan'. Wijzigingen bewaren en dan staat ie er als het goed is onder. Hoop dat het een beetje duidelijk is. Zo niet, laat maar even weten!
Nou hier zijn de duivels gearriveerd.. zo maar even het ziekenhuis bellen, en dan hoop ik morgen voor een echo en zaterdag beginnen met clomid... ben benieuwd! Hoe gaat het met jullie?
Hi meiden, Even een ego berichtje. Al een paar dagen bijna niet online geweest. Ben erg moe en lig s avond vrij vroeg op bed tv te kijken. Doe erg mijn best om gewoon 40 uur te werken maar dan ben ik wel uitgeput als ik thuiskom. Gisteren wel een avond weg geweest, vandaar dat het vandaag weer even wat zwaarder is. Maar goed, behalve de vermoeidheid, gaat het verder erg goed! Volgende keer reageer ik weer even op jullie berichtje! Hoop dat alles goed gaat!
@Cybi, geniet ervan! Niet teveel hooi op je vork nemen hoor! Een nogal lang verhaal, moet het ff kwijt. Heb jullie geen zin in lang verhaal: sla maar over! Ik ben vandaag alsnog ongesteld geworden. Aan de ene kant balen, maar ja....in 1x raak is misschien teveel gevraagd (zeg ik heel nuchter, maar baal er toch stiekem wel van). Gister had ik een belafspraak om te vragen hoe nu verder. Ik heb getempt en ovulatietesten gebruikt. Hieruit blijkt dat ik waarschijnlijk wel een ovulatie heb gehad. Temp ging omhoog (12 dagen tot aan menstruatie) en positieve ovulatietesten op de 2 dagen voordat temp omhoog ging. Maar ik heb geen nieuwe Clomid in huis, dus ja....ik wilde graag wat info. Nu had ik belafspraak met andere gyn dan de mijne. Wat een botte boer zeg :x. Ik mijn verhaal doen en hij was wel positief dat ik waarschijnlijk een eisprong heb gehad. Toen ik vertelde dat ik wel een beetje bloedverlies had gehad 6 dagen na ovulatie was ie opeens vaag aan het doen. Ja mevrouw, ik weet ook niet wat dit betekent, misschien toch geen ovulatie. (vervolgens een stilte.....ik maar doorvragen. En vervolgens denderde hij door door maar even de dubbele dosis (100mg) Clomid voor te schrijven voor komende cyclus. Nou ja....zonder dat hij me gezien heeft. Misschien heeft die 50 mg wel voor een ovulatie gezorgd en toevallig niet zwanger (tis nog altijd kansberekening toch, ook al doe je het op het juiste moment?). Maar nee, gelijk de dubbele dosis. En ik nog vragen over echo's tussendoor, net zoals de vorige ronde. "Nou mevrouw, dat heeft u tot nu toe ook neregns gebracht...". Dus eigenlijk wordt ik naar huis gestuurd met 100 mg Clomid, zonder echo's en zonder controle. Kom maar terug als je over 2 maanden niet zwanger bent ofzo. Was behoorlijk van de kaart, ben best assertief, maar hier viel niet tegenin te praten. Heb dus wel braaf recept afgehaald en gelijk bij de balie afspraak gemaakt met m'n eigen gyn. Kon vandaag nog, dus maar ff met hem overleggen. Neem man maar mee, die is heel goed in doorvragen. Sorry......maar het lucht ff op!
hey meiden merel wat jammer voor je ik hoop dat je de 2 e ronde mag juichen!! wat een vervelende arts vooral als je 100 moet slikken dan moet je toch wel in de gaten worden gehouden? ik heb ook een vraagje ik heb vanaf gisteren al een soort van ongibuikpijn maar ik zit nog maar op dag 13 hebben jullie dat ook meegemaakt ? oja bedankt voor de onfo over de banner!! groetjes sally
Misschien dat je eierstokken zich klaarmaken voor ovulatie. Heb je al inwendige echo laten maken? Dan kun je zien of je eitjes groeien.
nou ik heb pas dag 24 een echo dus dan moet het als het goed gaat al bvrucht zijn ik vond het zelf wel laat dag 24 maar ze konden niet eerder dus weer even afw88 het is toch zo dat je met clomid rond dag 18 je ovu hebt of heb ik dat fout?
Jaaaa ik leef nog! Even ego, want ik ben doodmoe... Heb woensdag op mijn vrije dag de hele dag als een dood vogeltje op de bank gelegen en 's avonds om 20 uur naar bed gegaan. Denk een griepje, want ik had ook een beetje verhoging. Vanmiddag op dag 9 de 1e fm gehad en........ze groeien!!!! er zit een eitje van 9,8 mm en 1 van 9,6 mm. Volgens de 'echo mevrouw' had ze niet verwacht dat er al iets te zien zou zijn en is een ei van bijna 1 cm op dag 9 érg goed. Ik was erg trots natuurlijk en kwam stralend de echokamer uit. De mensen in de wachtkamer dachten minstens dat ik een mooie beeb had gezien denk ik Nu mag ik aanstaande dinsdag op dag 13 weer terugkomen, dus ik ben benieuwd...
hey annie wat goed zeg dat ze groeien! hoeveelste ronde is dit voor jou met clomid en waarom moest je clomid gebruiken? dit is mijn eerste ronde ik zit nu op dag 13 groetjes sally
Dit is mijn 1e ronde met Clomid en de reden: kijk maar naar mijn onderschrift Ben vorig jaar juni gestopt met de pil en na 114 dagen verloor ik een paar dagen wat bruin wat ik als menstruatie beoordeelde (maar volgens de gyn was dat het niet) en daarna na 115 dagen. Precies de dag voordat ik naar de gyn moest om de uitslagen van de onderzoeken te horen werd ik ongesteld. Ik mocht dus meteen met clomid beginnen ipv eerst provera/primolut te slikken. De uitslagen van de onderzoeken waren trouwens goed, maar de waardes waren wel allemaal verhoogd, wat in combinatie met het inwendig onderzoek PCO betekende. Dus vandaar
-Merel, vreemd hoor dat je helemaal geen enkele controle krijgt. Ik hoor van veel meiden dat ze een echo krijgen. Zelf kreeg ik dat niet maar ik moest wel op dag 21 bloed prikken om te kijken of ik een eisprong had gehad. Die had ik gehad dus ik mocht 6 maanden door met dezelfde dosis. Maar ongezien, zonder test een hogere dosis geven vind ik wel vreemd hoor! -Sally, ongipijn op dag 13 kan heel goed je eisprong al zijn hoor! Goed klussen dus! Spannend!! -Annie, goed nieuws nu goed klussen!! Wie weet is 1 ronde Clomid voor jou ook genoeg!! Hier erg blij dat het weekend is. Lekker rustig aan doen en veel slapen!!
hier ben ik weer, mijn kieste/cyste blijkt toch een follikel te zijn, het wil alleen niet uit zich zelf springen dus moest stip op sprong een pregnyl spuit halen zodat de follikel springt, en huiswerk meegekregen voor het weekend