2010 Start Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cybi, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Dank je Merel!

2. bobbing

bobbing Actief lid

29 dec 2009
    224
    0
    16
    Recruiter
    Bij Eindhoven
    @ Julia,
    jeetje wat erg zeg. Dikke knuffel voor jou.
    En heel veel sterkte

3. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Nou, heb vanmiddag toch maar even contact gehad met het ziekenhuis. En ze kunnen er niets van zeggen. Ik was bang dat het van de schimmel zou komen, maar dat kon niet zeiden ze.
    Verder was het afwachten, maar ik denk dat ik al weet hoe laat het is, vandaag ook weer zere borsten, dus ik verwacht gewoon ongesteld te worden volgende week.
    Nu heb ik even een baal dag, ben erg verdrietig.....

4. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ Julia: Wat een #$^# nieuws :(. Heel veel sterkte!

5. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    hey meiden7
    heb heeeeeeel lang geleden (nuja enkele maanden) hier al gepost maar men babbelt hier zoveel(hihi) dat ik nooit kan volgen

MAAR: ik had toch eens een vraagje

ik heb nog maar 1 keer clomid 50 mg gebruikt,mooie ovutest,temp en slijm

heb toen een maand pauze erna gedaan en toen weer opnieuw 50 mg genomen...maar ik heb het gevoel dat ik geen ei heb gehad.mijn temp kaartje is raar en slijm ook.de ovutesten zijn elke dag posi(heb ditmaal kv testen gebruikt,lminder goed zeggen ze)

nu zit ik op dag 30(bijna31) en ben ik zogoed als overtijd,maar ben niet zeker want tja..bij vorige clomid maand hadk een 32 dagen cyl. maar ik voel of zie niets van aankomende nod....dus heb ik wrss geen ei gehad.(oke wel gevoelige borsten maar voor de rest niks)

hoe kan het dat ik dan ineens na 1 keer nietmeer op de clomid reageer???had er speciaal een maand tussen gedaan zonder clomid zodat ik niet te gewend raakte aan de dosering...

wat denken jullie??

xxxx

6. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Anais,
    Heb je zonder clomid een normale cyclus, word je dan uit jezelf ongesteld?

Heeft je gyn. je geadviseerd om clomid om de maand te slikken, voor zover ik weet went je lichaam niet zo ontzettend snel hoor en kan je het 'makkelijk' maanden achter elkaar gebruiken. Ik heb ook nooit eerder gehoord dat het om de maand wordt voorgeschreven.

Vanaf welke dag ben je ovu testen gaan gebruiken? 1 of 2x per dag? Het kan natuurlijk zijn dat je hem gemist hebt, maar ik heb ook negatieve verhalen over de kruidvat ovutesten gehoord. Zelf gebruik ik die van sensitest en ben daar erg tevreden over.

Het kan natuurlijk zijn dat je toevallig 1x goed op clomid hebt gereageerd en dat het nu misschien toch niet voldoende blijkt te zijn. Heb je deze maand fm's gehad? Geprikt op progesteron? Ik gok van niet, is ook niet erg, maar zou eventueel dit eens bespreken met je gyn. Als je nu rond je NOD zit en niet ongesteld wordt, voor de zekerheid een zw.schapstest doen, maar dat weet jezelf natuurlijk ook. Als je wel ongesteld wordt, wat is dan de bedoeling, dat je deze maand geen clomid slikt? Ik zou je adviseren om een afspr in het zk te maken. Vind het eigenlijk raar dat je misschien geadivseerd bent om het om de maand te slikken. Dan heb je natuurlijk veel minder kans om zwanger te raken?!

7. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt

hoi!
    Ik heb pcos dus ik heb soms zeer korte of lange cycl.(25-75)
    maar nooit echt een eisprong vanzelf.(denk ik)

ik heb 'mezelf' geadviseerd om het in het begin om de maand te doen.ik las dat het lichaam aan de clomid dosering rap kon wennen en dus dacht ik om de maand...maar ja heb het 1 keer gedaan maar nu dat dit gebeurt ga ik toch gewoon elke maand doen nu.
    zal wrss 100mg moeten nemen?

fm metingen doet hij maar hij was toen net met verlof dus dacht ik ovutesten te gebruiken van kv (2xper dag) die waren een week lang half posi en dan enkele dagen (4) knalposi...maar of het klopt...slijm was goed en men temp...nou daar wordt veel over gediscusieerd.:)

2b07fe Ovulation Charts
    ik denk op dag 14/15 men ei 'misschien' gehad te hebben...omdat ik een stijging had,goed slijm en (1van de...) knal posi ovutesten had.
    dan zie je een dip op cd 21 (zes dagen na mogelijke ei) en toen hadk ik buikkrampen dus ik dacht innesteling
    en nu blijft mijn temp stijgen.
    ff zegt dat ik dag 24 men ei heb gehad maar had zeer slecht slijm en geen positesten dus....en niks gevoeld...en niet geklust.
    we hebben tussen dag 10 en 15 geklust...

heb ook op dag 2^0 pijnlijke borsten gekregen(tepels) en nu is dit minder.heb enkele dagen geleden krampen gehad en dacht dat men regels kwamen maar niks...normaal zie ik dan al bruin(soms een week op voorhand) of ben ik humeurig,hou ik vocht vast en heb ik rug en buikpijn...nu niets :( en nogthans heb ik normaal een 'korte cyclus' met clomid(of toch toen)

groetjes!

vorige keer sensitest ovutesten gebruikt...veel beter en duidelijker!

8. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ok, duidelijk. Ik zou er voor de zekerheid een zw. schapstest tegenaan gooien en neem aan dat je niet zelf beslist om 100mg te gaan nemen, maar dat dit in overleg met je gyn. gebeurt?

9. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    zw test ga nog niet meteen doen.ik oel me niet echt zwanger...misschien hoeven er geen sym. te zijn maar ja.

nee nee sowieso ga ik nog na me gyn. om het te vragen :)
    hoop dat ik niet 'wen' of niet reageer op die dosis of die van 150....anders moest ik if doen van mijn gyn. en dat zie ik nog niet echt zitten...dat is zoveel stress en gedoe...(met het prikken,invriezen,plaatsen opvolgen enz...) wil ik nog even besparen.

groetjes!

10. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    @ julia knuffel voor jou meiss

@ meiden heb raad nodig ik verlies heel veel wit verlies nu is niet normaal meer ben toch van plan om morgen even een test te halen weer en als er niks uit kom ga ik toch de gyneacoloog bellen.en toch vragen of de gyn mij terug wil bellen want zie door de bomen het bos niet meer en word er niet vrolijker van:x

zou ik toch voorang kunne krijgen:(anders is deze maand gewoon een vergooide kans

11. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Na 1 ronde clomid is IVF een ver van je bed show hoor, volgens mij gaat een goede gyn. dat echt niet zo snel adviseren. Dan heb je clomid niet eens de kans gegeven zijn werk te doen en bovendien zitten er tussen clomid en IVF nog andere logische tussenstops. Ik ben dan geen arts maar met een beetje logisch beredeneren denk ik dat je dit eerst een kansmoet geven voordat je verder denkt, je hebt immers al positief op clomid 50 mg gereageerd! Houd moed...

12. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @julia... wat een kutnieuws meid! ( sorry voor de late reactie) heel veel sterkte meid!

@ego, we hebben een donor!!!!!! :) Hij doneert al in Rijnstate en hij wil ons helpen, heeft dezelfde uiterlijke kenmerken als Richard!! Omdat hij al doneert zijn we waarschijnlijk eerder aan de beurt dan als we een kennis vragen ( die ook wou doneren voor ons..)
    Zodra we goedkeuring krijgen ( wat nog niet gaat meevallen!) voor KID, zijn we waarschijnlijk gelijk aan de beurt! Mag ik dus snel beginnen met horomen spuiten en de rest :D

Ik zag begin deze week een klein lichtpuntje in die lange tunnel... het voelt nu alsof de uitgang eraan zit te komen :) :p

13. bobbing

bobbing Actief lid

29 dec 2009
    224
    0
    16
    Recruiter
    Bij Eindhoven
    @anais,
    Hebben ze je al een keer een maand lang gevolgd met follikel metingen? Dan zien ze wat er gebeurd met je ei. Misschien is dat iets voor je? Dan weet je zeker of je wel of geen ei hebt. En daarna natuurlijk bloedprikken voor de waardes.

@Daan,
    He Daan, Leuk dat je er bent, hoe is het met jou en de kleine?

@priscilla, jij moest in september toch naar de gyn? Voorrang krijgen doen ze niet zomaar. Heb je nu al een test gedaan? En wat is de uitslag?

14. bobbing

bobbing Actief lid

29 dec 2009
    224
    0
    16
    Recruiter
    Bij Eindhoven
    @wendy,
    wat een goed nieuws dat je een donor hebt gevonden ;) echt super voor jullie.

@ Julia,
    Hoe is het met je? Trek je het nog een beetje?

15. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    @ Bobbing, hoe is het met jou met de klachtjes? Hier is het zo goed al game over. Heb hele zere borsten sinds gisteren, dus dan weet ik wel wat er aan zit te komen....

16. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Wendy, wat een super nieuws! Hoe lang kan het duren voordat je toestemming krijgt? Heeft die donor al "kinderen" op de wereld gezet? En wat is zijn relatie in dit hele gebeuren? Krijgt jouw kind uiteindelijk met 16jr toestemming tot zijn gegevens of al eerder of niet?
    Natuurlijk super nieuws, maar ben erg nieuwsgierig hoe dat allemaal gaat. Ben natuurlijk ook super blij met dit goede nieuws! Die beeb, die gaat er komen meid!
    Hoe staat Richard hierin? Kan hij die knop omzetten?

@Dithje, zijn zere borsten bij jou een teken van een naderende ongi? Bij mij is dat namelijk een teken van zwanger zijn......

@All, hier gaat het zijn gangetje, sinds gisteren miniscuul beetje bruin/rose verlies, hopelijk zet het door. Las al verhalen van vrouwen die na een bbz maanden lang geen bloed verliezen, geen ongi etc. Ik wil door. Lichamelijk ben ik erg moe maar verder voel ik me goed. Beetje sneller geirriteerd dan anders, dus weer een voordeel dat manlief nog werkloos thuiszit en de kindjes overneemt als ik de drukte even niet trek.

Jammergenoeg kost omboeken van onze vluchten meer dan nieuwe vluchten boeken, dus dat geld zijn we kwijt. We proberen nog met een claim en een brief van het zk in ieder geval een deel van, of alleen mijn ticket terug te krijgen, maar of dat lukt is nog niet duidelijk.

17. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    @ Julia, ja dat is bij mij een teken van naderende ongi...helaas. Ik voelde gisteren al wat, maar vanmorgen was het echt aanwezig.
    Ben hier best wel verdrietig weer om...weer een maand niets....

18. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Sorry Dithje, wat een sip nieuws. Voel met je mee meid....

19. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ Bobbing: Ja het gaat nog. Beebje zit er nog he :). Afgelopen dinsdag een echo gehad en die was positief. Dus we hopen met strikte bedrust het nog een tijdje te rekken. Beeb is al wel bijna ingedaald, ligt dus erg laag, maar volgens de echoscopiste vond beepje het daar fijn.

@ Julia: Wat vervelend dat je de tickets niet gewoon kunt omboeken. Zit je ook even niet mee. *knuf*.

@ Wendyenrichard: Wat een fijn nieuws dat er een geschikte donor gevonden is die qua uiterlijk op je man lijkt! Dat is vast een fijn gevoel. Hopen dat jullie snel toestemming krijgen.

20. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Nou, hier net toch weer even goed nieuws, we krijgen het geld toch terug, in de vorm van credit die we een jaar lang kunnen gebruiken voor een volgende reis. Helemaal super. Dat gaan we zeker makkelik gebruiken omdat we toch voor oktober willen boeken! Yes!

@Daan, goed zo meid, lekker nog een paar weken blijven zitten beeb.... rustig aan dus. Maar dat doe je al!

Deel Deze Pagina