2010 Start Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cybi, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@all: sorry dat ik zon tijd niet meer van me heb laten horen :) Hier is alles goed... 25 oktober de uitslag van alle nieuwe onderzoeken en ons behandelplan... spannend dus! Ik slik nu ondertussen vanaf de operatie al geen clomid meer en ik blijf een cyclus van ongeveer 30-35 dagen houden, waar ik dus erg gelukkig mee ben :p

@julia: hoe is het met jou meis? Alweer aan de clomid?

@bobbing: Dikke knuffel voor je meis... dat lichaam van ons toch ook!

@Priscilla: Gefeliciteerd meis :) Geniet er van!

@1979: Hoe is t met jou? Niet te veel last van de misselijkheid enz enz?

@jem: Jij mag dus binnenkort (5 dagen na onze afspraak) naar t UMC! Spannend meis... hopelijk mogen jullie snel starten hoor en mag je snel een positieve test in handen hebben!

Als ik nog iemand vergeten ben... shame on me :p Ben op t werk dus ben ff snel online :)

2. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Flippo, ik ben al begonnen met de ICSI... Ben nu aan het spuiten en heb volgende week de punctie al. Erg spannend dus.

Ik ben benieuwd wat ze bij jou gaan doen, nog 2 weken wachten en dan weet je eindelijk waar je aan toe bent.. Spannend toch wel of niet? heb je je al op iets ingesteld of het iui, ivf of icsi zou kunnen worden of helemaal geen flauw idee??

3. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    @Julia en Bobbing
    Ik kom een dagje achter jullie aan, vandaag cd2. Dus morgen weer het eerste pilletje voor mij.

Donderdag weer naar het ziekenhuis, vind het wel heel spannend allemaal weer. Ook wel dubbele gevoelens, dit was natuurlijk niet waar we op hoopte en rekende toen we stopte met de pil. Valt me erg zwaar om me daar over heen te zetten.
    Maar natuurlijk zijn we wel blij met een verdubbeling van onze IUI kansen.

4. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Helaas minder goed nieuws hier.

Gisteren ben ik voor mijn eerste echo geweest: er was alleen een leeg vruchtzakje te zien. Het is voor 80-90% zeker dat dit zal eindigen in een miskraam. Volgende week vrijdag moet ik nog een keer voor een echo, dan gaan ze kijken of er misschien toch iets te zien is...

In een keer worden je toekomstplannen van tafel geveegd... en dat doet best zeer...

Xxx

5. Flippo123

@Jem: Ik heb me minimaal ingesteld op IUI aangezien we daar al mee bezig waren... maar ik weet dat ze in het UMC strengere regels hebben en dat met de uitslagen die we hadden we in principe voor IVF zouden moeten gaan... dus daar houd ik rekening mee!
    Puctie al zo snel joh! Ik ga voor je duimen meis en ik zal aan je denken!

@1979: Ow wat een ongelooflijk *PIEP* nieuws zeg... dat hadden we niet aan zien komen zeg... pfff... een hele dikke knuffel voor je, meer kan ik jammer genoeg niet voor je doen denk ik :(

@Dithje: Spannend hoor met de IUI! Ik heb 1 behandeling gehad, is jammer genoeg niets geworden... ik heb niet gereageerd op de pregnyl namelijk (geen eisprong er van gekregen) maar de behandeling op zich viel me erg mee!

@All: Geen nieuws hier :) zit denk ik ergens na mn eitje... zal dit weekend of volgende week wel weer beginen met bruin verlies, wat opgevolgd wordt door rood... Op naar de afspraak bij de gyn de 25e!!

6. Vrouwtjexxx

Vrouwtjexxx Actief lid

16 jun 2009
    327
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden!

Hoe is het hier? ff ego mijn verhaal. Ik heb vorige week donderdag last gekregen van bloedvegen bij het plassen, nu zag ik op een banner dat dit goed de dag van innesteling kon zijn. Nou, dit heeft dagen aangehouden, enkel 1 keer p/dag of 2 keer en enkel veegjes dus broekje bleef schoon. Nou heb ik afgelopen maandag op progesteron laten prikken...en mn progesteron blijkt heel erg hoog te zijn, namelijk 140! Kan dit wat betekenen? Mn gyn heeft me gebeld...hij zei dat t waarschijnlijk kwam doordat ik een dubbele dosis clomid heb geslikt en er mss meer eitjes zijn gesprongen....nu maar hopen dat er ook eentje is blijven zitten. Ik ben zo springerig nu en zenuwachtig, terwijl ik de hoop verloren ben...

7. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Lieve 1979,

wat verschrikkelijk...maar we blijven hopen dat er misschien toch vrijdag nog wat te zien.
    Knuf voor jou!

8. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @1979, jeetje meid wat een kl*te (en herkenbaar..) nieuws... Dit is wel het laatste wat je hoopt wanneer je voor je eerste echo gaat! Ik voel met je mee. En hoewel je natuurlijk realistisch probeert te zijn en niet teveel meer probeert te verwachten, is er toch ook een kleine kans dat het laat is ingenesteld waardoor je eigenlijk je eerste echo met 6,5 weken hebt gehad. Met 6.5 weken is een lege vruchtzak niet meer dan normaal. Ik snap dat je hier niet op durft te hopen en als artsen zeggen dat het 80-90% een miskraam zal worden moet je daar misschien vanuit gaan, maar toch.... een late innesteling zou het ook kunnen zijn.....

Denk aan je! Jammergenoeg weet ik uit ervaring dat dit een lange zware week zal worden.. hou je taai meid!

Ik reageer later op iedereen, ben nog in Bulgarije en vlieg a.s. dinsdag terug.

9. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Jullie zijn allemaal lieverds!
    Bedankt voor de steun meiden!

10. bobbing

bobbing Actief lid

29 dec 2009
    224
    0
    16
    Recruiter
    Bij Eindhoven
    @1979,
    Jeetje schrik ervan, wat verschrikkelijk nieuws! Dikke knuffel voor jou.

11. bobbing

bobbing Actief lid

29 dec 2009
    224
    0
    16
    Recruiter
    Bij Eindhoven
    @vrouwtjexxx,
    Jeetje die waardes zijn idd. erg hoog. Kan vanalles betekenen.
    Heb je al getest?

12. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Wat is het hier weer stil? Niemand weer eens wat leuks te melden?
    Hier ook geen bijzonderheden hoor, alleen last van een najaarsdip. Heb ik eigenlijk elk jaar wel, maar merk dat het dit jaar door de omstandigheden wel erger is.

Afgelopen weekend hebben we vriend's broertje en oom en tante vertelt over onze "plannen". Er werden op een verjaardag een aantal keer een opmerking gemaakt, zo van, wanneer komt het er eens van bij jullie...
    Erg lastig allemaal dus, merk dat het dan makkelijker is om eerlijk te zijn, zullen ook die opmerkingen niet meer komen.
    Gelukkig was er veel begrip.

13. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Dithje, wat goed dat je het verteld hebt. Hier hebben we er ook altijd heel open over gepraat en zelf vind ik dat erg prettig omdat je dan inderdaad niet van die vragen gaat krijgen.
    Tja over wat leuks vertellen... Ik heb morgen de punctie van ongeveer 12 eicellen maar of dat nu zo leuk is haha..

1979 hoe is het met je?? Sterkte in ieder geval!!

14. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Hier ook bar weinig te melden. Ik vlieg morgen op mijn verjaardag terug naar NL. Tassen gepakt, zo naar bed.

@1979, hoe gaat het met je?

@Jolanda, ontzettend veel succes morgen, hopelijk verloopt het soepel en worden er veel bevrucht, wanneer hoor je hoeveel er bevrucht zijn eigenlijk?

@dithje, goed idd dat jullie er open over zijn, mijn naaste familie weet t ook, al vind ik het ook soms moeilijk als ik er vragen over krijg...

@zag vandaag een stel vrienden waarvan de vrouw zwanger is van de 2de en uitgerekend 2 weken voor mijn uitgerekende datum als het geen bbz was geweest. Tweede vriendin al, dat was wel even flink slikken en zijn van die moeilijke momenten die ik zsm probeer te vergeten :(

ik duik mijn bed in, morgen lange dag; vliegen, bussen, treinen.... Tot snel allemaal!

15. Flippo123

@all: het enige wat ik te melden heb is dat de duiveltjes er weer bijna zijn... 15DPO en bruin/rood verlies... Op naar maandag, op naar ons nieuwe behandelplan...
    Ben een beetje bang voor de uitslag, ik hoop zo dat we nog een paar keer IUI mogen doen voor we aan de IVF moeten...
    Op naar maand 17 ronde 14...

16. bhdrcm

bhdrcm Actief lid

5 nov 2009
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames,

ik ben hier nieuw en heb nu de 1e ronde met de Clomid.
    we zijn 3 jr gelukkig getrouwd en sinds 2 jaar bezig met een beebje, heb 2 miskramen achter de rug 1e in Dec 2009 en 2e in Juli 2010.

zag het niet meer zitten ben naar de gyn gegaan afgelopen donderdag, het was mijn 3e ongidag ze heeft een hormonen test gedaan uitslagen TSH- 1.13 FSH 5.50 PROLAKTIN 24.93 niet dat ik er wat van begrijp maar de uitslagen waren volgens de gyn wel goed.

Ze heeft me toen clomid 50 mg voorgeschreven
    Ik moest van dr op mn 5e ongi dag beginnen 5 dagen de kuur afmaken dus tot morgen en moet vrijdag op de 11e dag van mn cyclus weer trg komen bij gyn.

ik heb hier en daar al informatie gevraagd want wist niet wat er zou gebeuren en gehoord dus dat ze dan waarschijnlijk een FM gaan maken en kijken naar mijn eventuele eitjes.( die gyn van me informeert me ook niet hoe het in zn werk gaat en wat me te wachten staat ze zegt je moet dit slikken 5 dgn op je 5e dag en terug komen op vrijdag pats boem tot ziens)

Het is allemaal zo nieuw voor me ben erg benieuwd en krijg soms de zenuwen ervan, ik zit er zo me in mn hoofd dat ik zelfs me gyn in mn dromen heb gezien 2 dgn trg :)

ik lees hier en daar dat veel dames last hebben van de bijwerkingen, tot nu toe heb ik dat gelukkig niet gehad

na het lezen van de verhalen van de dames die met gebruik van Clomid zwanger zijn geworden word ik wel gemotiveerd en krijg meer hoop, goed dat jullie zo'n topic hebben geopend!

liefss

17. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Hoi meiden.

Het gaat best goed met me... werk is een goede afleiding... al zal ik wel blij zijn dat 't vrijdag echt definitief bekend word hoe ik ervoor sta. Ik reken op slecht nieuws (nog steeds een leeg vruchtzakje) en kan me dan instellen op hoeveel tijd ik krijg, om de miskraam 'spontaan' te laten komen. Ze zullen dan wel een max. aangeven...

Xxx

18. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ Julia: Gefeliciteerd met je verjaardag :).

@ All: Ik kom even wat positiviteit strooien! *strooit* En wil jullie allemaal succes wensen vanuit mijn bedje.

19. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Daan wat goed opgelet van jou, ik had niet gezien dat Julie jaris is..

Julia van harte gefeliciteerd en hopelijk heb je een goede terugreis gehad!

Daan, wat goed meid al 34 weken!! Zelf heb ik vanaf 21 weken op bed plat moeten liggen door te veel harde buiken en uiteindelijk vol gehouden tot 39+6. Succes nog even en je doet het super!!

1979, kan me voorstellen dat die week langszaam voorbij gaat...

Flippo, balen meid dat deze poging ook niet gelukt is.. Nog een paar dagen en dan weet ook jij waar je aan toe bent! Hoe laat moet je maandag??
    Hier vanmorgen de punctie gehad en ik het is me 100% meegevallen!! Ik had 19 follikels en wel 13 eitjes dus tot nu toe een topscore. Vrijdag ochtend worden we gebeld of er bevruchting heeft plaatsgevonden en als dat zo is dan is vrijdagmiddag de terugplaatsing!! Nog even spannende dagen dus en daarna weer de zenuwslopende wachtweken en dan weer de zenuwslopende 8 weken haha.. Hebben we er allemaal voor over!

Groetjes,
    Jolanda

20. Flippo123

@Jem: ik moet er om 10:15 zijn! Vind het nu wel spannend worden hoor!!! Maar fijn om te lezend at t jou 100% mee is gevallen die punctie, geeft een mens weer een beetje moed :p

@Daan: "staat met een emmer klaar om wat op te vangen" :p

@1979: Heel veel suc6 en sterkte voor de echo meis... ik leef met je mee!

@bhdrcm: Welkom meis, gezellig dat je mee komt kletsen! Ik ben zelf ondertussen al van de clomid af, heb het van december 2009 tot juli 2010 geslikt en 1x IUI gehad, nu 3 maanden niets gedaan ivm switch naar een ander ziekenhuis ivm een oneerlijke arts waar we onder behandeling waren.

@julia: Heb je een goede reis gehad meis? Welkom terug in het koude Nederland in ieder geval :p

@all: Weinig te melden, vind het spannend om naar de gyn te gaan komende maandag. Ongi breekt nog niet echt door... naja we wachten rustig af, zit vandaag 16DPO denk ik, 2a8d20 Ovulation Charts of hebben jullie het idee dat mn eitje toch later is geweest? Ik weet t niet meer namelijk.

Deel Deze Pagina