2010 Start Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cybi, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Dames,

De 2e start clomid 2010 beeb is een feit!
    Gisteravond om 23.45 ben ik bevallen van onze zoon Levi!!
    Naar omstandigheden maakt hij het goed!

2. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Daaaaan, van harte gefeliciteerd met jullie zoon!! Blij dat hij het naar omstandigheden goed maakt. Je hebt het goed volgehouden hoor. Geniet lekker van jullie mannetje en hopelijk gaat het met jullie beiden snel helemaal goed!

Groetjes,
    Jolanda

PS: wel een mooie geboortedatum hoor...

3. leentjuh

leentjuh Bekend lid

15 nov 2009
    511
    0
    0
    gelderland
    Daan van harte gefeliciteerd met jullie zoontje, heel veel geluk samen geniet ervan!

*ik schrijf hier dan niet meer mee maar ik lees nog altijd hoe het met jullie ervoor staat:D*

4. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Dames,

gisteren geweest voor de fm, nu nog niet veel te zien, maar de gyn verwacht dat er maandag wel mooie eitjes zitten.
    Ze vond het niet nodig me in het weekend te zien, omdat ze normaal rond dag 19 springen.
    Waarschijnlijk word de IUI op woensdag gepland. Vind het super spannend...

5. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @bhdrcm (is dit de goede volgorde?!) welkom hier! Die uitslagen van de testen die gedaan zijn zeggen mij eerlijk gezegd ook niet veel. Hier nog nooit zulke testen gehad namelijk. Waarom precies krijg je clomid voorgeschreven? Sinds je 2x zwanger bent geraakt bewijst het eigenlijk dat je wel een eisprong hebt. Heb je erg lange of onregelmatige cyclussen misschien?
    Wat erg dat het 2x gelukt is en toch fout afliep. Hopelijk gaat het snel een volgende keer goed. Op CD5 beginnen met clomid is ook nieuw voor mij trouwens. Meestal is het vanaf CD3 tm CD7. Hopelijk slaat het aan en doet het dat wat jouw gyn. ervan verwacht. Veel sterkte en schrijf lekker mee hier!

@Jolanda, fijn dat het is meegevallen, phewww!!! Nu wel heel spannende wachtweken of niet? De eerste week zal wel makkelijker zijn dan de 2de! Spannend! Hopelijk is 1x ICSI genoeg geweest!

@Flippo, spannend, spannend.... nog 3 nachtjes!!!

@Leentjuh, leuk je even te zien hier! Moet je vandaag nog naar het zk toevallig? Ikke wel namelijk! Heb vanmiddag afspr bij 'eigen' gyn, ben benieuwd wat er besproken gaat worden. Misschien toch eerder een HSG omdat dat die BBZ veroorzaakt kan hebben, of toch gewoon het oude plan aanhouden. Dat was bij geen zwangerschap in dec. HSG, en +- feb. IUI.

@Dithje, we lopen redelijk gelijk op. Ik misschien vanmiddag dus ook een FM, ben benieuwd of clomid uberhaupt nog iets doet. Wel beetje maf, want ik slik iets meer dan dat zij voorschreven. Voor degene die het zich niet meer herrinneren ging ik van 50mg naar 25mg omdat ze 3 follikels te veel vonden. Ik heb echter zo'n gevoel dat 25 niks doet, dus neem iets meer...... Anyway, als hij een FM maakt vandaag val ik dus misschien door de mand. Ach ja..... dan hou ik het maar op toeval!

@1979, hoe is het gegaan vandaag? Wanneer heb je eigenlijk de echo? Ik duim me rot hier, hoop toch zo op een klein wonder. Heel veel succes, ik denk aan je!

@last but not least; DAAN!!!!!!!!!!!! GEFELICITEERD!!!!!!!!!!! je had het al over voorweeen, maar die zijn dus toch wat serieuzer geworden! Hoe is de bevalling gegaan?
    Fijn dat Levi het naar omstandigheden goed doet. Heb je al een idee hoe lang hij/jullie in het zk moeten blijven? Geniet van jullie kleine mannetje en hopelijk mogen jullie snel naar huis en ben je snel opgeknapt. Dat zal wel even raar zijn, ineens weer mogen lopen, trap lopen, dingen DOEN, ipv in bed. GENIET!

6. bobbing

bobbing Actief lid

29 dec 2009
    224
    0
    16
    Recruiter
    Bij Eindhoven
    @allemaal,

Vanochtend weer even in het ziekenhuis geweest en ik had slecht en goed nieuws. Het slechte nieuws is dat mijn baarmoederslijmvlies te dun is. Het goede nieuws is dat ik twee eitje van 18mm heb zitten (dag 13 nu). Maandag weer terug om te kijken of mijn slijmvlies dikker wordt, pas als het dikker is dan kan de pregnyl gezet worden. Ik ben er erg verdrietig om geworden en boos ook. Schijnbaar heb ik elke cyclus veel te dun slijmvlies en nu pas zeggen ze dat zwanger worden zo niet zal lukken..

7. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Bobbing hoe dik was je baarmoederslijmvlies dan?? bij mij werd het ook dunner door de clomid is een bijwerking ervan. Ik kwam nooit verder dan 5mm. Nu heb ik voor de ICSI gonal gespoten en was het baarmoederslijmvlies 9mm. Erg mooi dus..

Julia, had je vandaag een gesprek bij de gyn??

Wij hebben vanmiddag de terugplaatsing gehad van een topembryo en er zit er nog 1 in de vriezer dus we zijn helemaal blij. Nu 2 weken afwachten.

Groetjes,
    Jolanda

8. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Bobbing, bms kan op simpele manier dikker worden gedurende een cyclus, ik dacht door bijv. utrogeston te slikken. Ik kreeg dat destijds in het buitenland ook, terwijl het bms nu goed dik is. Wel idioot dat ze hier nu pas achterkomen zeg!!!

@Jolanda, wat fijn dat er een topembryo is teruggeplaatst! Ging het goed? Pijnlijk? Of viel het net zoals de punctie mee?
    Hou hem goed warm - broeden jij!

@All, gisteren afspr bij eigen gyn gehad. Goed, kort maar krachtig gesprek gehad. Ik had hem tijdens het hele BBZ gebeuren niet gezien. Hij vond het ook dikke pech. De HSG die gepland stond voor eind v/h jaar nu verschoven naar a.s. menstruatie. Dus als deze ronde niet lukt een HSG. Dit was ook mijn verzoek geweest omdat een verstopte eileider een BBZ kan veroorzaakt hebben. Aan de andere kant zei hij dat de kans dat het verstopt is, klein is omdat ik negatief op chlamydia heb getest. Schijnbaar geeft dat voor 95% aan dat de boel open staat. Anyway.. meteen maar even een FM gekregen, 2 mooie follikels van rond de 23 mm en een kleine. Als ik vandaag of morgen geen posi ovutest heb, dan morgen pregnyl zetten.

Ik ben tevreden. Als ik binnen een paar maanden na de HSG niet zwanger ben, dan over op IUI. Hopelijk niet nodig natuurlijk.

Wat waren jullie ervaringen met HSG?

9. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @1979, hoe is het gisteren afgelopen?

10. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Julia, voor mij is het al weer een tijdje geleden maar ik vond de HSG meevallen. Het is heel even een vervelende kramp als ze de vloeistof inspuiten maar dat was ook heel snel weer weg.
    Wel fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met je gyn! en nu 2 mooie eitjes!!

1979 hoe is het inderdaad gegaan gisteren??

De terugplaatsing ging trouwens goed, het is op dezelfde manier als bij iui en daar voel je eigenlijk niks van. Het enige verschil nu is dat ze kijken of het slangetje leeg is en het embryo ook echt in de baarmoeder zit.

Groetjes,
    Jolanda

11. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Hé meiden,

Ik heb helemaal niet bijgelezen, maar wil wel even laten weten hoe de echo gisteren is gegaan.

Er was nog steeds alleen een leeg vruchtzakje te zien. We wachten nu nog 2 weken op een spontane miskraam, anders zal ik 8 november gecurreteerd worden.

Xxx

12. jem1979

jem1979 Niet meer actief

1979 wat een verdrietig berichtje toch.. Ik wil je heel veel sterkte wensen. Is je man inmiddels weer naar huis of volgende week pas?
    Sterkte en als je er iets over kwijt wil dan kan dat ook hier he!!

13. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @1979, inderdaad een verdrietig bericht. Ookal had je je hierop ingesteld, ik neem aan dat je toch ook een greintje hoop bewaard had....
    Hopelijk komt het vanzelf los. Je hebt nu neem ik aan tot 8 nov. niet nog meer controle's/echo's?
    En dan toch curretage, geen cytotec?
    Heel veel sterkte meid. Hopelijk komt hubby snel thuis is!

@Jolanda, fijn dat het snel en makkelijk gaat zo'n terugplaatsing. Heb het nooit gehad en heb er geen ervaring mee.

He, goed te horen dat de HSG jouw destijds is meegevallen. Had je een goede uitslag? En hoelang neemt het in beslag zo'n onderzoek?

14. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Mijn mannetje komt vrijdag a.s. weer thuis... maar we skypen veel... kunnen we toch lekker kletsen! Maar ik zal héél blij zijn wanneer ie weer lekker bij mij zal zijn!

En nu idd 2 weken rust: geen echo's en andere checks. Ik hoop echt dat 't in die 2 weken los komt! Ik heb m'n gyn nog gevraagd naar het alternatief van medicijnen om de miskraam op gang te krijgen. Hij is er geen voorstander van. Het zorgt dat alles veel heftiger en onberekenbaarder wordt, met het bijkomend risico dat misschien niet alles los komt en dat je alsnog een curetage moet ondergaan...

Xxx

15. bobbing

bobbing Actief lid

29 dec 2009
    224
    0
    16
    Recruiter
    Bij Eindhoven
    @1979
    Wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte de komende tijd.

@Daan proficiat met jullie zoon

16. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Julia, ik heb geen flauw idee meer hoelang het onderzoek duurde. Ik dacht niet zo heel lang hoor maar pin me er niet aan vast..

1979, ik kan me voorstellen dat je blij bent als je mannetje er vrijdag weer is. Toch samen het verdriet verwerken he...

Flippo, morgen eindelijk de dag!! Wilde je even heel veel succes wensen morgen!! Laat je het even weten wat de uitslag was??

Groetjes,
    Jolanda

17. bobbing

bobbing Actief lid

29 dec 2009
    224
    0
    16
    Recruiter
    Bij Eindhoven
    @allemaal,

Vanochtend weer even naar het ziekenhuis geweest en ik heb goed nieuws. Het slijmvlies was ineens 6 mm en dat was normaal. pfffff... wat een opluchting, heb ik me hier nou het hele weekend druk om moeten maken. De pregnyl spuit is ook gezet dus flink klussen de komende dagen en dan hopen op een wondertje....

@julia,
    ik heb 2 cyclussen terug een hsg gehad en dat viel me reuze mee. Het is natuurlijk niet fijn, maar de pijn is maar even dan weer weg. Wanneer staat jouw afspraak?

@1979,
    Trek je het een beetje? dikke knuffel voor jou

@

18. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Bobbing, ik krijg die hsg wanneer ik ongi word. Dus dat is, als deze ronde niet lukt, over ruim 2 weken. Gyn. gaf aan dat het het beste is zo tussen CD 6 en 9. Eerst maar eens afwachten wat deze cyclus doet. Er zaten 2 mooie follikels, ik had gisteren een super posi test, dus hopelijk is die hsg niet nodig. We blijven positief.

@Jolanda, hoe voel jij je? Echt onwijs spannend! Bij Mirthe werd je door IUI zwanger toch?
    Hopelijk is het een plakbeeb en nesteld het goed in! Duimen draaien!

Hoe is het met de rest?

19. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Hier gaat het goed, even snel vanaf het werk.
    Vanmorgen voor een fm geweest, ze verwacht nu dat donderdag de beste dag is.
    Gelijk maar even bloed laten prikken en zo juist het ziekenhuis gebeld en daar bevestigde ze inderdaad dat het donderdag gewoon door kan gaan.
    Dus ook maar gelijk uitleg gehad over het injecteren van de pregnyl, vond het wel mee vallen.
    Morgen avond voor het echie.

Ook was ze nog erg positief over mijn waarde na de eisprong van vorige keer, ze had er toen zelfs bij gezet, misschien zwanger. Vertelde ze vanmorgen...
    Dat geeft mij toch wel weer hoop...

20. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Dithje, fijn dat het door kan gaan. Hoe hoog was je prog waarde de vorige keer?

Deel Deze Pagina