@Julia6: Het was idd een beetje een tegenvaller omdat ik nu 12 dagen moet wachten met die clomid. Maar goed, beter dan dat dan weer eens maanden wachten op een menstruatie. @Merel80, Cybi en Annie24: Dank je wel. Verder nog een vraag. Ik zit er aan te denken om wanneer ik met de clomid ben gestart ook een ovulatietest te gebruiken... Hebben jullie dat ook gedaan en was dat een beetje betrouwbaar? Omdat ik niet meer gemenstrueerd heb, heb ik die namelijk ook nog nooit gebruik want er kwam toch niks...? Fijne avond.
@ Bo: Mijn gyn heeft ons geadviseerd om niet met ovutesten te beginnen, was zonde van ons geld volgens haar. @ Cybi: Wat super @ All: Ik vind het wachten zooo moeilijk. En ik had mezelf voorgenomen om er niet zoveel mee bezig te zijn, maar het lukt me gewoon niet En ik vind het zo moeilijk, straks hebben we weer een negatieve test...
Het wordt eindelijk weer gezellig druk bij dit topic @ Bo, klinkt allemaal erg bekend! zie mijn onderschrift.... Ik vond het erg fijn om naar de gyn te gaan, dat is weer een stap in de goede richting! Ik hoop voor je dat de Clomid aanslaat! @ Daan, proficiat met de goede uitslag! Weer iets uitgesloten
@Daan04: Oké, ik was het vergeten te vragen.... Ik zal er nog eens over na denken. Ik zag dat jullie ook een zaad onderzoek hebben gehad en dat dit allemaal goed was? Fijn om te horen zeker. Wij hebben dat ook, moet het inleveren wanneer ik bloed moet prikken... Wel spannend allemaal hoor... Zijn jullie al lang aan het "proberen"? @1979: Dat vind ik idd ook. Ik had ook niet verwacht dat ik zo snel medicijnen o.i.d. zou krijgen omdat je vaak hoort dat je een jaar "bezig" moet zijn voordat ze wat doen. Nou had ik wel tegen hem gezegd dat we al een maand langer bezig waren... Maar dan nog. Hij vond het vrij abnormaal dat mijn menstruatie niet op gang kwam... Ze hebben jou zeker ook niet kunnen zeggen waar dat door komt..? Ben je nu al met die maximale dosis gestart?
@ Bo nee, ze konden niet zeggen waardoor het komt dat mijn cyclus niet vanzelf op gang kwam... ik heb wel zo'n 13 jaar Diane-35 geslikt. Het is niet officieel bewezen dat het aantal jaar dat je de pil hebt geslikt van invloed is, maar 't zal vast niet goed zijn! Voor mij nooit meer de pil! Bij mij zijn 50 en 100 mg niet aangeslagen.... ik verwacht maandag a.s. cyclusdag 1, dus mag dan woensdag 17 feb beginnen met mijn 150 mg. Ik hoop zo dat het zal aanslaan!!! Jij ook heel veel succes met je eerste ronde Clomid!!! We'll keep our fingers crossed
@Bo, i doe nu ook niet aan ovu testen. Beetje zonde van het geld, heb het eerder ook niet gedaan (2 kindjes mbv clomid). Ik heb het alleen gedoen toen we nu weer gingen proberen voor een derde, maar ik nog niet naar het ziekenhuis was geweest. Gewoon om te zien wat er gebeurde zonder medicatie. Als je dadelijk regelmatig voor echo's naar het ziekenhuis moet, en je ziet de follikels groeien heb je daar bijna een ovutest mee, ik bedoel, je ziet dan ook dat ze op een gegeven moment 18mm zijn en wel moeten 'springen'. Maar goed, kan me ook voorstellen dat het een stukje zekerheid met zich meebrengt, zo'n ovutest. Je kan het natuurlijk altijd gewoon een maand proberen! @Daan, moeilijk he? In het stadium waar jij in zit al helemaal! Wij moeten nog gaan klussen en daarna begint het echte wachten pas waar jij nu midden in zit. Veel leuke dingen plannen, dan gaat hopelijk de tijd ietstiepietse sneller voorbij. Je had de eerste ronde wel een eisprong gehad met clomid toch? @1979, spannend ook bij jou, hopelijk slaat 150 wel aan! Hebben jullie anders al een plan achter de hand? Duimen draaien, hopelijk gewoon een goeie ei deze maand! @Annie, goed aan de klus. Morgenochtend weer echo, spannend!!!!! Hopelijk goed nieuws van jou zaterdag! @All, ik moet maandag voor follikelmeting, ben benieuwd of de clomid zijn werk heeft gedaan, toch wel weer een beetje spannend hoor. Eerst het weekend nog. Nog carnaval vierders onder ons? Ik ben niet echt fan eerlijk gezegd, moet ook werken het weekend. Zaterdag wel even (verplicht, haha) naar de optocht, kindjes he.... die vinden dat natuurlijk prachtig! Fijne dag allemaal!
@ 1979: Diane pil!!! Grrr, ik heb hem ook altijd geslikt. Wel "maar" 5 jaar en daarna een half jaar microgynon omdat ik vast wat wilde mindere met hormomonen.... En idd, ze zeggen dat het daar niet aan kan liggen maar ik hoor het zo vaak over de Diane... Ik ga voor je duimen dat het deze ronde wel lukt. @ Julia6: Die echo's, daar is bij mij helemaal niks over gezegd? Mijn huisarts had dat al eens benoemt idd dat je dan dagelijks moet maar de gyn zei er niets over. Nou heb ik trouwens ook de indruk dat, wanneer ik door de clomid een eisprong krijg maar hier geen bevruchting uit voort komt, het bij 1 ronde blijft. Dus wanneer ik na de komende cyclus (met clomid) ongesteld word afwachten of de volgende cyclus (zonder clomid) wel uit zichzelf komt. Snap je het nog? Heb het niet aan hem kunnen vragen want dat bedacht ik natuurlijk pas toen we weer in de auto zaten. Dus even opschrijven voor de bel afspraak.
@ BO: We zijn nu vanaf mei 2008 echt bezig. Maar ik was in decemer 2008 al met de pil gestopt. Dus t voelt best wel lang, maarja als je geen eisprong hebt @ Julia: Ja de eerste keer had ik wel een goede eisprong met de Clomid. Dus mijn duimen draaien!
@Bo, ik weet natuurlijk niet of het in alle NL ziekenhuizen op dezelfde manier gehandeld wordt. (mijn 2 zoontjes zijn in het buitenland met clomid verwekt, dit is voor mij 1ste keer in NL). Volgens mij houden ziekenhuizen wel vaker aan, om de eerste ronde met echo's rond de eisprong, vanaf dag 12 meestal, te kijken of follikels goed groeien en of het er niet teveel worden. Als ze dat bij jou niet doen, zullen ze dan bloed prikken, ergens tussen cdd 21 en cd 28 om je progesteron waarde te meten en te kunnen concluderen of je met clomid een eisprong hebt gehad of niet. Bij mij doen ze in ronde 1 sowieso beide, en de echo's en de bloedtest. En dan misschien (nog niet duidelijk) pregnyl prik om een eisprong te hebben. Dat laatste was bij mij ook nog niet duidelijk hoor. Zal ik hopelijk a.s. maandag horen, of misschien beslissen ze dat ter plekke als er uiteindelijk (hoop hoop...) een follikel tussen zit die groot genoeg is gegroeid. Zo... lang verhaal geworden. Inderdaad slim om eens te vragen, zet hem op je vragenlijstje! Ik heb dat ook hoor, zodra je het ziekenhuis uit bent komen de vragen. @Daan, dan zal het nu vast ook gelukt zijn!!! toi toi toi
hey julia ja ik ben best benieuwd erna lijkt me leuk ja mijn temp was vandaag 37.1 dus gaat de goeie kant op! en hoe gaat het bij jou? knuf
@ Julia: Mag ik vragen waar jouw andere kindjes geboren zijn dan? Welk land? Bij mij gingen ze inderdaad ook follikelmetingen doen, en ook bloedprikken. Dus dan was de controle dubbel op Ik moest twee cyclussen, de eerste twee zonder Clomid en de eerste cyclus met Clomid hoefde ik maar 1 echo en bloedprikken. @ All: nog 10 dagen
@Daan, en het aftellen is begonnen.... joehoeee.. Ik heb lang in Bulgarije gewoond, daar dus met regelmaat echo's, maar weer geen bloedprikken om te kijken of ik ook echt een eisprong heb gehad.
Zal vanavond even op iedereen reageren, maar voor nu: net weer een echo gehad en...............het eitje staat op springen!!!! Met 19,3 mm zal het vandaag of morgen gaan gebeuren denkt de gyn. We hadden al klusadvies voor gister waar we ons dus netjes aan gehouden hebben, maar nu ook voor vandaag en morgen. Met de zwemmers van vriendlief was niets mis, dus volgens de gyn is het nu een kwestie van naar binnen schieten zodat er zoveel mogelijk zwemmers voor het podium klaarstaan Had ik blijkbaar toch een goed gevoel, want als mijn ei morgen springt had ik van te voren mijn banner helemaal goed ingesteld
Oh Annie, wat super! Flink klussen dus!!! Hoeveel eitjes zaten er trouwens? Naast die ene van 19.3mm nog andere? Super, super - klus ze!
@ Julia: ik heb al even geinformeerd bij de gyn... wanneer de 150 mg ook niet aan slaat, is de volgende stap hormoon injecties (moet je bij jezelf zetten). Toen ik dit hoorde dacht ik 'pffff da's nogal heftig', maar na even google-en en hier op 't forum lezen blijkt 't even wennen zijn, maar daarna moet 't reuze meevallen! @ Bo: niet iedere gyn heeft dezelfde werkwijze. Sommigen doen standaard die follikelmetingen (al bij 1e keer clomid, 50 mg). Anderen laten bloed prikken rond cyclusdag 22, waaruit blijkt of er eisprong is geweest of niet.... Mijn gyn doet dus 't laatste. Nu ik 150 mg moet slikken heb ik gevraagd of ik die follikelmetingen mag laten doen, vind ik toch een fijner idee.... ik heb in m'n kop zitten dat bij deze hoge dosering misschien wel 10 eitjes tegelijk gaan rijpen.... Dus als je 't fijner vind met die tussentijdse checks, gewoon aangeven bij je gyn! @ Annie: wat een goed nieuws: een ei van ruim 19 mm!!! hoop dat 't deze ronde gaat lukken bij jullie!!! @ All: fijn weekend!!!
Annie! Wat goed Nu inderdaad flink aan de klus! Is bij ons nu ook zo, alleen nog maar raak te schieten!
Dames in de wachtbank, spannend ik duim hard met jullie mee!! -Annie, succes met klussen. Wie weet wordt het deze ronde wel wat! - Bo, het is absoluut niet standaard om echo's te krijgen in combinatie met Clomid. Ik moest op dag 21 bloed prikken en dat kunnen ze prima zien of je een eisprong hebt gehad. @all, hier weer een rustig dagje. In het weekend raak ik nogal uit mijn ritme en heb ik ook meer last van vermoeidheid en zelfs een beetje misselijkheid. Begin nu toch wat nerveus te worden voor de echo. Wat nou als het niet goed is... Ga van het beste uit maar ben stiekem ook wel bang dat dit me ontnomen gaat worden. Maar goed, nog 4 nachtjes slapen. Ook ik zit in de wachtbank, ookal is het een hele andere en weet ik heel goed dat jullie allemaal met me mee zouden willen wachten Ik ben positief, deze maand gaat iemand van jullie me volgen! Ben benieuwd wie?!
Meiden, Nog even een berichtje en ik hoop dat ik hiermee niemand voor het hoofd stoot.... Ik heb 2 kaarten over voor de negenmaandenbeurs, (en dus ook huishoudbeurs) Aangezien ik de mensen uit dit topic toch het beste 'ken' vroeg ik me af of er iemand is die hier interesse in heeft. De kaarten zijn vanaf woensdag geldig. Donderdag en vrijdag ben ik bij de RAI dus bij voorkeur iemand die 1 van die dagen er naartoe wilt. Hoef er niets voor te hebben dus pb even als je interesse hebt!
@1979: Ik moet inderdaad ook rond de 21ste dag bloed laten prikken. Het vervelende daarvan is dan alleen dat je het niet direct weet en bij echo's is dat natuurlijk wel. Maar goed, ik zal sowieso eerst ronde 1 maar is afwachten @ Cybi: Waarom ben je bang dat het je ontnomen gaat worden? Heb je vreemde klachten? Of is het gewoon je gevoel? Het is spannend idd maar probeer daar niet te veel mee bezig te zijn, het zal vast allemaal wel goed zijn.