2010 Start Clomid

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cybi, Dec 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @Cybi, kan me de spanning goed voorstellen hoor, en de opluchting al helemaal, als je dadelijk dat hartje ziet kloppen. Komt vast helemaal goed! Ervanuitgaande dat je geen gekke klachten hebt... dit is jullie eerste toch?

@De meeste hier verder goed aan de klus, ik doe mee, je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen. Zal blij zijn als ik morgen die FM heb gehad en tenminste weet of er iets groeit!

@Hoe oud zijn jullie eigenlijk allemaal, als ik dat mag vragen? Ikke=31....... vast de oudste van het stel.....

Fijne carnaval allemaal, ik ga zo eens even mijn zoontje van 3 in een bij omtoveren... ahum... crea bea is niet mijn sterkste kant...

2. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @1979, waar zit je nu ergens in je cyclus, heb ik daar overheen gelezen? Lijkt me in eerste instantie ook eng, zelf prikken, maar denk dat je die stap 'automatisch' dan toch zet, als 150 inderdaad niet aan zou slaan. Kan me voorstellen dat je toch een FM wilt hebben om te zien hoe het ervoor staat, geeft toch geruststelling lijkt mij.

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Schiet niet op dit, nog iets vergeten;
    @Sally, heb mijn temp lijstjes even nagekeken, maar dat was voor ik met clomid begon en mijn temp dus nooit genoeg omhoog ging. Hoogste is 37,1 maar bleef nooit hoog. Toen ik met clomid begon, niet meer getempt.
    Jij nog 6 dagen wachten zie ik net aan je banner, spannend! trek je het nog?

4. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    @julia6; mijn vriend is 25 en ik ben 24. Dat even als reactie op juouw leeftijdvraag :) Ik hoop voor je dat je morgen een mooi eitje zal zien op de echo!

@Cybi; ik zou zo ontzettend graag naar de negenmaandbeurs gaan, ondanks dat ik nog niet zwanger ben :) Maar vriendje werkt in de horeca en moet dus weer optijd thuis zijn; mams kan niet mee, want die weet niet van onze kinderwens; schoonmams ook niet en vriendinnen hebben geen vrije dag wanneer ik vrij ben :( Conclusie: ik ben hartstikke zielig :p Nog een paar nachtjes meis, dan weet je meer! Ik wil me trouwens wel aanmelden als vrijwilligen volgeling van jou hoor :D

@Daan; nu neem ik ook plaats op het wachtbankje :) Vind dat bankje nu al niet leuk meer :(

@All; vanmorgen nog steeds een lage temp, maar net wel een superknallende ovutest. Ga er dus vanuit dat mijn ei vandaag springt. Vrijdag en gister geklust. Straks misschien ook nog even :(
    Heb vanmorgen nog 3 zwtesten gevonden in m'n koekblik waarin ik de ovutesten bewaar. Heb ze aan vriendlief gegeven en die gaat ze straks verstoppen als ik met de hond ga wandelen. Mezelf kennende begin ik anders op 8 DPO al met testen :) Moet wel heel eerlijk zeggen dat het me echt zwaar tegen zal vallen als ik nega test over 2 weken. Gewoon omdat dit eigenlijk voor ons pas de 1e ronde is, ook al zijn we al ruim een half jaar aan het klussen. Maar zonder eisprong kan je ook niet zwanger worden en omdat ik nu voor het eerst een eisprong heb gehad vinden we het nu zo ontzettend spannend. We weten dat er nu een kans is dat die zwtest posi zal zijn, terwijl die kans er de afgelopen maanden gewoon niet was.

Pfffffffffffff het ongi-wachtbankje was niet leuk al die maanden, maar dit wachtbankje vind ik nog veel minder leuk ;)

5. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ Cybi: Ik zou ook heel graag heen willen :D Zijn dat ook kaarten voor 's avonds of is het alleen voor overdag? Maar als je de kaarten nog hebt, dan houd ik me aanbevolen... ;)

Waarom heb je ze over dan? Hoe komt dat?

6. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    @ Julia6: Mijn man is 29 en ik word volgende maand 23. Ik had gehoopt dat we ons eerste kindje voor zijn 30ste konden krijgen maar dat gaat helaas niet meer lukken.

@Annie24: Vind het heel erg herkenbaar wat je schrijft. Dat je nu zo op een positieve test hoopt omdat je nu gewoon weet dat er ein-de-lijk een eisprong is geweest. Dat idee heb ik ook en ik hoop er al zo ontzettend op dat het bij ons nu ook meteen raak is met de clomid. Al weet ik dat ik daar helemaal niet te veel op moet hope omdat het anders nog meer tegen gaat vallen... *zucht*

@All: Ik slik nu sinds woensdag Duphaston. Kregen jullie, de gene die dit ook hebben geslikt, hier ook zulke pijnlijke borsten van? En stel dat ik nu toevallig, zal wel niet, toch zwanger ben... Komt er dan na de 12 dagen Duphaston gewoon geen bloeding? Aangezien clomid slikken tijdens de zwangerschap gevaarlijk is voor het kindje....
    Pff, verder heeft mijn tandarts donderdag mijn verstandskies getrokken en daar heb ik nu nog steeds erg veel last van. Ik heb de laatste dagen ibuprofen i.c.m. paracetamol genomen tegen de pijn, alleen vraag ik me af of het wel verantwoord is om nu ibu's te nemen...? Heeft iemand van jullie hier meer verstand van?

Fijne zondag nog!

7. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Nog 2 dagen Cybi, spannend!!!!!! Heb je sochtends een afspraak of moet je ook nog eens de halve woensdag wachten. Heb je zelf een voorgevoel of dat het er bijv 1 of 2 zijn? Hoeveel follikels had je?

Bo, wat rot van die verstandskies, ik weet eigenlijk niet hoe het zit met ibuprofen icm paracetamol. En Duphaston ook nooit geslikt, waar is dat voor?

Nog even een ego berichtje.. heb vanmorgen FM gehad in het ziekenhuis..... 2 van ruim 17mm en 1 van 13mm, en... sexverbod. Hmm... en nu? Wij hebben een grote kinderwens, een tweeling zou meer dan welkom zijn, maar het risico van een drieling benauwd me wel. Hoe groot is de kans? Wat nu? Er is een redelijke kans dat dat eitje van 13mm niet 'meedoet' in deze ronde en achterblijft en dus niet springt. Voorheen had ik ook steeds 3 follikels van ongeveer deze grote en ik heb geen tweeling gekregen. Dat zegt natuurlijk niks, maar even ter info...
    Pfff... de gyn ging nog even overleggen met een andere gyn, ze hadden dezelfde mening, maar toen ze begreep dat een tweeling welkom was, stelde ze voor nog eens te overleggen. Eind van de morgen belt ze me terug.
    Poeh poeh... wat nu......

8. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Jeetje Julia, wat balen! Een sexverbod... :(
    Ik weet ook niet of het verstandig is om je er niet aan te houden inderdaad.. Moeilijk hoor!

@ Cybi: Ik heb niks meer van je gehoord, dus ik ga er van uit dat je de kaarten aan iemand anders heb toegezegd! :D Kom je na je echo wel even hier posten?! We zijn allemaal erg nieuwsgierig!;)

9. 1979

1979 Bekend lid

Apr 22, 2009
    627
    0
    0
    @ Julia
    Ik moet als 't goed is vandaag ongesteld worden, dus CD1.
    Ik ben 30 jaar en mijn mannetje is 35.
    is dat standaard dat ze in het ziekenhuis een 'sexverbod' opleggen wanneer er teveel eitjes aan 't rijpen zijn? In theorie zouden 2 eitjes wel kunnen resulteren in 2 één-eiige tweelingen (dus 4 kindjes .…). Wel frustrerend voor je…. zijn er eitjes aan 't rijpen en dan 'mag' je niet :( Hebben ze inmmiddels al gebeld vanuit 't ziekenhuis?

@ Bo
    klote zeg, die kies! Gaat 't inmiddels een beetje? Bij mij zijn ze alle vier een paar jaar geleden eruit gehaald in 't ziekenhuis… ik weet ook niet zo goed hoe het zit met de pijnstillers en zwanger willen worden…. ander moet je eens even de bijsluiters erbij pakken.

@ all
    hoe gaat dat trouwens in z'n werk, zo'n follikelmeting? is dat hetzelfde als een inwendige echo? en hoe bepalen ze dan het aantal mm's?

10. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    1979, inderdaad erg frustrerend. Ik heb net ook maar even een algemeen onderwerp geplaatst onder de naam sexverbod.... ben toch wel benieuwd wat andere mensen in deze situatie hebben gedaan. Het stomme is dat ik, toen ik nog in het buitenland woonde, ook steeds 3 follikels had en er toen geen ophef over gemaakt werd. Nah ja... we'll see. Ze hebben inmiddels gebeld, en blijven bij hetzelfde advies. Ik mag morgen nog wel een keer voor een meting.
    Hoe die metingen in zijn werk gaan? Inderdaad, gewoon een inwendige echo. Daar zien ze binnen een paar minuutjes hoeveel follikels er zijn en daar meten ze ze ook direct op. Wat je zegt klopt inderdaad, de kans op meerdere 1 eiige tweelingen is daar..... slik.... haha...

*In mijn achterhoofd het stemmetje - hoe groot is die kans?!?! *

He, dus als jij vandaag ongesteld wordt, dan begin je a.s. woensdag met clomid 150, toch? Spannend!

De gyn. die ik vandaag zag, die adviseerde dus (na overleg) dat sexverbod en de volgende ronde clomid 25, wist helemaal niet dat dat bestond. Ik dacht dat 50mg de laagste dosis was.

Twijfel twijfel..... ik weet echt niet wat te doen. Eerst morgen maar die FM afwachten, ben in ieder geval blij dat ik langs kan komen, vooral ook om te zien wat die kleine nou doet, groeit die mee of niet.

11. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ 1979: Een follikelmeting is inderdaad gewoon een inwendige echo. Ze kijken dan hoeveel eitjes er aan het rijpen zijn en welke zich aanbieden om te springen... :D
    Ze kijken op het scherm mee wat er te zien is en daar kunnen ze ook met een soort muis volgens mij meten hoe groot de eiblaasjes zijn!

12. merel80

merel80 Bekend lid

May 3, 2009
    812
    39
    28
    Sorry, heb afgelopen dagen niet veel tijd/fut gehad om mee te lezen/te reageren. Ben hartstikke ziek geworden. Zal als ik me beter voel even alle verhalen weer bijlezen, ben namelijk wel benieuwd hoe het iedereen vergaat.

Even een update: zit op cd 11. Vind het al weer wat spannender worden nu. Vorige ronde op cd 17 een ovulatie. Begin morgen weer met ovulaietesten en temperaturen deed ik al (al schoot ie vandaag naar recordhoogte door koorts;)). Hoop dat ik snel beter ben, anders gaat het klussen nog een hele opgave worden haha....

13. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ Merel: Beterschap. Hopelijk kun je inderdaad iets wijs worden uit je temperatuurkaartje deze maand.

Hier: nog niks veranderd, voel wel dingen, maar weet natuurlijk niet waar het van komt en wil mezelf niks aanpraten.
    Nog een weekje!

14. 1979

1979 Bekend lid

Apr 22, 2009
    627
    0
    0
    @ Merel: beterschap meissie! Ik hoop maar dat je je snel beter zult voelen!

@ Julia: heb je je FM al gehad? En is het verbod nog steeds van kracht? Ik dacht ook altijd dat er alleen maar 50 / 100 / 150 mg clomid werd voorgeschreven... 25 mg is nieuw voor mij! Op zich wel logisch als 50 mg te krachtig werkt!

Mijn (met pilletjes opgewekte) menstruatie is vandaag begonnen hoor! Voelt echt weer als 'nieuwe ronde, nieuwe kansen' haha!
    Ik ga straks het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken voor mijn eerste FM op CD10. Dat zal dan donderdag 25 feb. zijn....

15. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    @Julia6: Duphaston is een medicatie die de menstruatie op moet wekken. Deze moet ik 3xdaags slikken over een periode van 12 dagen. Daarna, wanneer de bloeding is opgetreden, kan ik starten met Clomid 50mg.
    Wat rot van jullie sexverbod.... Lastige situatie. Wat heb je uiteindelijk gedaan?

@1979: Dat was het, in de bijsluiter stond het niet heel duidelijk. Heb gisteren de poli gyn. gebeld en de vragen voor gelegt. Het kon allemaal wel, alleen wanneer je zwanger bent natuurlijk geen ibuprofen. Het gaat alleen nog niet beter, gisteren terug geweest bij de tandarts en het is ontstoken. Nu dus ook nog aan de antibiotica. Ik heb nog nooit zoveel pillen hoeven slikken... Bah!
    Ik zie dat jij vandaag je bloeding hebt gehad.. Wat kreeg jij daarvoor dan, primolut?

@All: Nu ik (bijna) iedereen hier hoor over FM's twijfel ik soort een beetje aan het bloedprikken dat ik rond CD 21 moet doen. Met een FM weet je meteen wat je kansen zijn begrijp ik. Dat lijkt me toch prettiger dan alleen het bloedprikken wat je pas aan het eind van je cyclus te horen krijgt... Of zit ik er naast?

16. 1979

1979 Bekend lid

Apr 22, 2009
    627
    0
    0
    @ Bo, klopt ik heb primolut geslikt!
    Wat betreft de FM heb je gelijk, dan heb je gelijk duidelijkheid! Bloedprikken is altijd achteraf. Het enige voordeel bij achteraf bloedprikken, is dat je niet continue excuses hoeft te verzinnen wanneer je weer naar 't ziekenhuis gaat.... op 't werk weten ze bijvoorbeeld niet dat ik in de MMM zit wat betreft zwanger willen worden.... maar dat is dan ook wel het enige voordeel!

17. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @Bo, kan je niet eens vragen of je een FM kan krijgen? En zou bloedprikken op dag 21 niet te vroeg zijn? Uiteraard afhankelijk van je cyclus, maar toevallig werd ik er net over teruggebeld. Ik had ook vanmorgen een afspr gemaakt om op dag 21 bloed te prikken, maar ze belde me net terug en vertelde me, ervan uitgaande dat ik op CD 17 een eisprong heb, CD 21 bloedprikken te vroeg zou zijn?! Ik neem het allemaal maar aan, en ga nu dus op dag 23 bloedprikken. Dag 24 zou ideaal zijn volgens haar, maar dat is een zaterdag en dan prikken ze niet.
    Wat naar trouwens dat de boel nu ontstoken is zeg, schiet ook niet op. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan. Kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt om zoveel pillen te slikken, maar ja... veel keus heb je niet denk ik. Beterschap ermee!!
    Ok, duidelijk van die duphaston, he, waarom zet je geen banner onder je berichtjes? Kan je aanmaken bij gebruikersinstellingen en dan bij handtekening wijzigen. Ik heb echt een flut geheugen volgens mij, vergeet steeds wie wanneer op welke dag etc. Misschien ook handig voor jezelf, zie je makkelijk op welke dag je zit etc. (mocht je dat vergeten, haha)

@1979; Super! Dag 1 zie ik! Geen uitgangsecho? Jee, hoe meer ik lees, hoe meer ik tot de conclusie kom dat alle ziekenhuizen echt een heel eigen protocol naleven. Ik moest en voor de volgende ronde moet ik weer, tussen dag 1 en 3 voor een uitgangsecho komen. Weer een inwendige echo om te checken of alles schoon is, of er geen follikels ofzo achtergebleven zijn. Pas daarna groen licht voor clomid.
    En ja, die clomid 25 is dus gewoon een half pilletje 50. Haha, hoezo logisch, waarom ik daar niet eerder op was gekomen....

@Merel, beterschap meid, hopelijk ben je snel opgeknapt!!

@Daan, wat voel je dan allemaal? Ben wel nieuwsgierig. Volgens mij ben jij de koploper hier, of niet?

@All, tja.. bij mij nog steeds het verbod. Ik was dus vanmorgen weer geweest voor een FM. Het was wat moeilijk meten omdat er dus 3 follikels redelijk dicht op elkaar zitten, maar deze vrouw van vanmorgen was van mening dat ze alledrie zo'n 15 mm waren. Ik ben er nog niet overuit. Lees ook veel verhalen van meiden die gewoon geklust hebben en niet zwanger raakten met meer eitjes. Er zijn ook ziekenhuizen waar je tot 3 follikels gewoon verder mag gaan en er zijn ook ziekenhuizen, zoals bij jou Bo, waar je dus zonder FM ook niet weet hoeveel follikels er eigenlijk zijn.
    Mijn hart zegt 'klussen!!!!' maar mijn verstand is er nog niet helemaal overuit....

18. 1979

1979 Bekend lid

Apr 22, 2009
    627
    0
    0
    @ Julia; een uitgangsecho? nog nooit van gehoord! maar dat komt misschien ook wel omdat ik in jaaaaaaaaren geen eisprong heb gehad (zucht) en er dus ook geen follikels kunnen achterblijven.... ik heb wel tijdens mijn eerste gyn bezoek een inwendige echo gehad en toen zag alles er goed uit.
    Maar idd, ieder ziekenhuis doet 't weer anders. Eigenlijk best vreemd dat ze daar geen standaard voor hebben.

19. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Klinkt ook lekker maf he, uitgangsecho... haha.... Ik had er tot voor kort ook nog nooit van gehoord hoor, en vind het idee eigenlijk ook vies. Ben je net ongi, moet je op die echostoel voor zo'n echo, getver. Maar ja. Tis voor een goed doel, dat houden we dan maar in gedachten.

20. 1979

1979 Bekend lid

Apr 22, 2009
    627
    0
    0
    o, idd.... daar had ik nog niet eens aan gedacht.... best wel vies ja, dan voel je je echt super ongemakkelijk!

hoe oud zijn jouw andere kindjes trouwens?

Share This Page