Denk da een huisarts altijd alles wel voor mag schrijven. Clomid word zover ik weet alleen gebruikt om je eitjes te laten rijpen. Er zijn veel vrouwen die geen eisprong hebben, ik heb bijvoorbeeld PCO. En daarbij helpt clomid dus om je eitjes te laten rijpen.
@jada snap heel goed wat je bedoel en ben het er helemaal mee eens.maar vind jij het ook niet raar dat ik bijvoorbeeld van mijn gyn alleen maar hoef te temperaturen en geen follikelmetingen krijg?
We gaan zaterdag testen. Zondag moet mijn vriend voetballen en maandag op mijn NOD moeten we allebei werken. Op dinsdag ook allebei werken en woensdag vind ik te lang duren. Ik heb geen idee of mijn klachten anders zijn dan vorige maanden. Heb eigenlijk sinds het stoppen met de pil nog geen eisprong gehad Zie onderschrift. Wat ik voel is kramp/trekken gevoel in mijn onderbruik. Dit al vanaf de eisprong. Sinds gister heb ik honger als een paard!!!! En vooral vette troep; gisteravond hebben we patat op en vandaag na het avondeten ben ik shoarma gaan halen...en ik heb net Ben & Jerry's op Vanmorgen was ik licht misselijk toen ik opstond en ik voel me vanaf vanmorgen licht in m'n hoofd/draai-erig. En dat komt niet omdat ik te weinig gegeten heb M'n temp zit nog steeds op 37.2... Omdat ik niet weet hoe het in mijn geval normaal voelt tussen eisprong en ongi heb ik ook geen idee of dat bovenstaande tekenen zijn van een zwangerschap...
Ja vind ik ook heel raar, en ook onverantwoord om eerlijk te zijn. Ik heb een tweeling gekregen door clomid, en dat zijn er dan 2 maar stel dat je nog meer eitjes bevrucht. Daarbij heeft temperaturen geen zin bij hormonen omdat je temperatuur altijd hoger ligt door de hormonen die je slikt. Moet je maar eens googlen. Hoeveel mg slik je nu? Spannend he om het te slikken. Vond ik in ieder geval wel. Was er ook goed beroerd van.
Ja is zeker spannend. Ik slik nu 50 mg maar dat heeft helaas niet geholpen heb geen eisprong gehad.Moet volgende week naar de gyn en dan krijg ik waarschijnlijk 100 mg. Ik moest naar de gyn voor de samenlevingstest en toen heeft hij toch maar even een inwendige echo gedaan en toen zag de gyn al dat ik waarschijnlijk geen eisprong ging hebben en dat klopt idd. Maar als ik die samenlevingstest niet had gehad had ik dus niet geweten of de clomid zn werk wel deed.En dat temperaturen met clomid is inderdaad erg raar mijn temperaturen liggen veel hoger dan normaal.Maar ik ga het volgende week wel aankaarten bij de gyn en wil gewoon folikkelmetingen toch zeker als ik een dubbele dosis clomid krijg ik vind het ook niet verantwoord eigenlijk vooral omdat ik van velen hoor dat ze follikelmetingen krijgen.
Wat jammer dat het niet heeft aangeslagen, hopelijk doet die 100 mg meer en heb je wel een eisprong. Ik zou het ind ook vragen aan je gyn. Dan weet jij gelijk waar je aan toe bent en weet je ook wanneer je kunt klussen. Ik wist door die controle's altijd precies wanneer mijn eisprong had en dat is wel makkelijk. Ik wens je veel succes en hopelijk heb je snel een positieve test!!!
Dank je! Ik hoop het ook. Ik ga er gewoon weer met volle moed tegen aan!!!! En hoop dat het snel volgende week is dat wachten duurt altijd zolang haha
@julia thnx voor je reactie. Bij mij hebben ze niet eens een progesteron meting gedaan. Fijn dat jij wel follikelmetingen krijg.Ik ga het ook aankaarten want dat temperaturen vind ik een erg grote belasting en je bent er echt elke dag mee bezig en dat is ook niet bevorderlijk. Levert veel stress op vind ik.
Hé Julia, lijkt die buikpijn van Annie ook niet een beetje op jouw klachten? Het kan natuurlijk zijn dat het positieve voortekenen zijn voor jullie allebei! Ik help het jullie hopen!!! En naatje, bij 50 en 100 mg kreeg ik alleen maar achteraf een check op progesteron. Nu bij 150 mg heb ik het er met mijn gyn over gehad dat ik het bij deze hoge dosis echt wel fijner vind om FM te hebben! Idd vanwege het risico van een explosief aantal follikels! En daar stond hij helemaal voor open! Dus ook al is het niet standaard in jouw ziekenhuis, kun je het toch aankaarten bij je gyn!!!
@Bibi: beetje laat, maar Welkom! @Daan: aan de ene kant rot he dat je toch ongesteld bent? Maar ook fijn dat je nu zekerheid hebt en weer verder kunt. Ik had toen 2 dagen een rotdag van de teleurstelling en daarna toen ik eenmaal eerste pilletje weer had geslikt kon ik weer vooruit kijken. @Naatje: als je fm wilt, zal ik het gewoon vragen. Ze kunnen niet weigeren als je je zorgen maakt, zeker met een dubbele dosis...... Hoop dat het aanslaat deze keer. @Annie: spannend.....hoop het echt voor je!
Beste dames, Ik ben dit jaar gestart met Provera en met Clomid. (De Provera omdat ik niet uit mezelf ongesteld wordt). Ik wil graag mee praten op het forum als dat nog kan? Liefs Bobbing
@1979, fijn dat je nu met 150mg, wel FM's krijgt. Relaxed ook dat je arts daar direct in mee ging zeg. Wanneer ga je voor de eerste echo? Dag 10 of 12? Dat zou dan vrijdag of zondag zijn, weet niet of jullie een FM spreekuur hebben in het weekend? Die buikpijnklachten? Ja, inderdaad, Annie had die ook vanaf de eisprong. Ik dus ook, vanaf een paar dagen ervoor. Ik weet het niet. Voel me er nog erg 'koel' eronder. Nog geen hoop of zenuwen deze ronde. Misschien komt dat naarmate mijn NOD nadert, voor nu gewoon relaxed. En die buikpijn, tja.. daar heb ik zo mijn vraagtekens bij, maar ga er niet op zitten hopen dat dat goede voortekenen zijn. We'll see!
Hi Julia, Volgens mij hebben ze helemaal geen FM spreekuur en zeker niet in het weekend... ik heb vrijdag m'n afspraak (op dag 10). Eigenlijk zou dat bij mijn eigen gyn. zijn, maar die is met vakantie, dus kan ik bij een collega terecht...
He 1979, wel fijn dat je vrijdag al gaat, dan ga je toch met een zekerder gevoel het weekend in. Ik heb mijn gyn. maar 1 keer gezien. Alleen de eerste afspraak, daarna nooit meer. Bij elke FM een andere arts. Weet niet of dat normaal is, maar vind het niet erg verder. Die echo's gaan zo snel, binnen 10 min. sta je weer buiten. Veel succes vrijdag. Heb je sochtends een plekje kunnen veroveren? Als je net onder douche uitkomt?
Ik had geen keus... er was nog maar één mogelijkheid en dat was 10 voor 11.... heb al bedacht dat ik me op 't werk even zal opfrissen met zo'n lactacyd doekje, voordat ik richting ziekenhuis ga Maar inderdaad duidelijkheid vóór 't weekend! Da's erg fijn!
Nou, dat is nog bijna als je net onder de douche vandaan komt. Beter dan 17u ofzo, haha. Gaat goed komen! Beetje off-douche-topic, maar vind het fijn dat ze hier in het ziekenhuis altijd de lamp uitdoen. Op het moment dat je uitgekleed bent en op de stoel gaat liggen, doen zij al de lamp uit, dan lig je niet zo in de kijkerd. Alleen het echo screen geeft licht, erg fijn. Hopelijk doen ze dat vrijdag bij jou ook!
Hey hey meiden Klein updateje hier Heb gisteren een knal positieve ovulatie test gehad!!!!! De clomid 100mg doet zn werk!!! Nu maar afwachten na flink onze kansen benut te hebben