2010 Start Clomid

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cybi, Dec 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Je moet je ongi rekenen vanaf de dag dat je helderrood bloed hebt.

Annie: Balen meid! Ik had het inderdaad ook al heel snel dat verlies. Vond het ook vreemd. Maar zullen we dan samen de volgende ronde vol goede moed ingaan! :)

Ik ben vandaag weer begonnen met het eerste tabletje. Net waren mijn schoonzusje en mijn schoonmoeder hier, het gesprek kwam uit op kinderen krijgen... Beetje jammer altijd... ;) Ze vonden dat je allebei eerst moest werken om een beetje een buffer te hebben voordat er beepjes komen. En aangezien ik nu aan het afstuderen ben en nog geen echte baan heb... maakte het me enigszins onzeker... Zou dat echt belangrijk zijn? We hebben het niet breed, maar we redden het heus! Ik heb wel zoiets van laat het maar aan de natuur, maar ging toch wel even twijfelen. ;)

2. 1979

1979 Bekend lid

Apr 22, 2009
    627
    0
    0
    Wij hebben wel bewust gekozen voor eerst jaren samen genieten (vakanties) en nu pas aan kinderen gaan denken... En financieel gezien is het ook wel goed geweest. We hebben nu allebei een goede baan en er is ook ruimte voor minder dagen in de week werken. Maar wanneer je 'rammelende eierstokken' gaat krijgen en je wilt echt graag een kindje, dan zijn die 'verstandige' overwegingen niet meer zo belangrijk! Al kunnen geldzorgen je geluk wel beperken...

3. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    @ Daan: Wat vervelend om te horen dat je schoonmoeder en schoonzusje dit zeiden. Helemaal omdat jullie natuurlijk volop "bezig" zijn. Aan één kant zit er natuurlijk wel wat in. Maar net als wat 1979 zegt, als jullie er allebei klaar voor zijn en dit heel graag willen waarom niet.
    Ik ben op het moment ook aan het afstuderen maar werk daarnaast ook 32 uur. (deeltijd studie) Wat belangrijk is is dat jullie jullie kindje liefde en geborgenheid kunnen geven en het kunnen voorzien van de eerste levensbehoeftes zoals eten, drinken een dak boven het hoofd e.d.
    Laat je niet ontmoedigen door wat andere zeggen maar doe wat jullie denken wat goed is.

4. Bo83

Bo83 Lid

Nov 17, 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Daan04: Niet twijfelen hoor, jij en je man/vriend hebben hier voor gekozen en dat zullen jullie vast niet zomaar "even" bedacht hebben! Ik denk dat je zelf wel kunt aanvoelen of je er klaar voor bent een ander kan dat moeilijk voor jou beslissen.

Wij zijn nu 1,5 jaar getrouwd en zouden graag een kindje willen. We wisten al dat dit bij ons niet zonder slag of stoot zou gaan dus zijn ook wat eerder met de procedures begonnen i.p.v. het nog zelf eerst 2 jaar te proberen ofzo. We werken wel allebei al een jaar of 6 en hebben het financieel gelukkig erg goed en stabiel maar als dat wat minder was geweest had ik het ook gedaan hoor als we dat gevoel zouden hebben.

Helaas is mijn schoonmoeder niet altijd even tactisch en neemt je in de winkel "opeens" even mee naar de babyafdeling terwijl ze niet weet wat er zich afspeelt. Ik heb ook geen zin om dat met haar te delen, mijn familie weet ervan (dat het niet zo makkelijk gaat) maar dat willen we verder voor nu zo houden. Maar zulke hints kunnen wel een beetje pijnlijk zijn af en toe.

5. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Goedeavond allemaal!

Hoe is het hier?

@Annie, schrok een beetje te boven? Hoe gaat het met je?

@Daan, kan me voorstellen dat je niet op zo'n gespreksonderwerp zat te wachten. Laten we eerlijk zijn: geld op een bankrekening is altijd makkelijk en maakt sommige zaken makkelijker. Maar ook zonder kom je een heel eind. Wij hadden echt geen dikke spaarrekening. In oost europa waar we destijds woonden hadden/hebben we wel de mazzel dat we in een afbetaalde flat woonden en dus geen huur of hypotheek last hadden, maar zoals je wel zult weten zijn de salarissen daar nou niet echt hoog ofzo en helaas stijgen de benzine/etenswaar/kleding prijzen wel gewoon.

Een mooi moment was toen ik naar NL kwam om voor het eerst te bevallen (ik durfde de bulgaarse ziekenhuizen niet aan en wilde gewoon 'thuis' in NL bevallen). Ik was op controle bij de vk, en vertelde haar hoe ik in mijn 'buitenlandse thuis' een leuk babykamertje had gemaakt. Ze keek me aan met haar 30 jaar ervaring als vk en zei tegen me: 'je weet toch dat je dat doet omdat je het voor jezelf leuk wilt maken, want die kleine slaapt even lekker in een schoenendoos.'
    En natuurlijk stop je een baby niet in een schoenendoos te slapen, maar door die opmerking kon ik wel e.e.a. relativeren. Ik heb daar, en nu in NL, nooit in grote babywinkels dure babykamers gekocht. Ik heb 2de hands ledikantjes waar de kindjes van mijn zus zijn uitgegroeid (met wat verf of lak mooi opgepimpt :D). Ik heb met simpele latex de kamers een leuk kleurtje geverfd en ook op marktplaats kan je ontzettend leuke en mooie dingen kopen. Je hebt er niet een dikke spaarrekening voor nodig. Er 'zijn' voor je ukkie, liefde, warmte en geduld, dat is in eerste instantie veel belangrijker dan of hij/zij in een mexx of hemashirtje loopt. En borstvoeding is gratis, haha. :p

Dat neemt natuurlijk niet weg dat wat spaarcenten makkelijk zijn, wij zijn nu in NL ook helemaal opnieuw begonnen, en begonnen echt met een lege bankrekening met 2 kleine kinderen. Wel gelukkig allebei een baan, dus die financiele stabiliteit konden we redelijk snel opbouwen.

Ik zou me er niet teveel zorgen over maken meid en tegen de tijd dat je zwanger raakt, heb je nog 9 maanden om eventueel wat centen te sparen. Ik weet niet wanneer je afgestudeerd bent en of het makkelijk zou zijn snel een baan te vinden in die sector, maar 1 ding is zeker, die baby die is er niet morgen, dus there's time! Sorry, dit wordt wel een heel lang verhaal....;)

Wat 1979 schreef snap ik zeker weten ook, helemaal over vakanties enzo. Dat is toch anders met kinderen. Ik ben een rugzakken fanaat, en heb behoorlijk wat afgereisd, met kinderen reis je ook, maar anders. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik nog 2 maanden door Azie (geen malaria landen) gereisd en dat ging perfect, daar denk ik nu nog wel eens met heimwee naar terug, want dat zijn dingen die je met kleine kinderen toch minder snel onderneemt op de manier zoals wij dat destijds deden (geen georganiseerde reis, rugzak op je rug en per dag beslissen waar we naartoe willen)

@Bo87 en Daan, wat studeren jullie?
    (als ik te nieuwsgierig ben, gewoon zeggen hoor!) ;)

6. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Ik studeer SPH (sociaal pedagogisch hulpverlening) is niet nieuwsgierig hoor.. haha, ik vroeg jou ook wat voor werk je deed? Heb je waarschijnlijk over het hoofd gezien ivm de slaapdiensten vermoed ik iets in de jeugdzorg....????

7. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    He Bo, inderdaad vergeten te antwoorden. Ik heb ook SPH gedaan! Waar studeer je, toevallig ook aan de HRO?

Werk nu in een woning met licht verst. geh. jongeren. Wil uiteindelijk richting jeugdzorg. Voor nu prima op mijn plek, erg varierend groepje, van 'makkelijke' clienten, tot loverboys slachtoffers, sexueel misbruik, geweld etc. Maar ook erg gezellige puberachtige gesprekken over van alles en nog wat.

Waar werk jij, sinds je deeltijd variant doet?

8. PBA

PBA Bekend lid

Feb 22, 2010
    711
    0
    16
    Ik ben in Februari voor het eerst begonnen. Tot dusver rijpt mijn ei nu wel goed. Verder uiteraard afwachten.

9. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ Julia: Ik doe de pabo. Ik ben in de zomervakantie klaar en daarna is er redelijk snel invalwerk te vinden. Alleen een vaste baan zal moeilijk worden. Maar als ik een echt inkomen heb, wordt het voor ons al een stuk makkelijker!

We zullen onze wens ook zeker niet opzij zetten. We willen dit allebei heel erg graag. En betreft de vakanties, ik hecht daar niet zoveel waarde aan. We gaan meestal samen met vrienden op vakantie. En dit jaar wilden we lekker met zn tweetjes thuis blijven, dan kunnen we dat geld sparen voor de beep. =)

10. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    @Julia: Ik volg mijn opleiding aan de fontys in Tilburg. Ik werk nu 1,5 jaar in de verslavingszorg. Erg leuk en afwisselend. Mijn voorkeur ligt ook wel bij jeugdzorg maar werd daar destijds nergens uitgenodigt ivm mijn leeftijd en mijn nog niet afgeronde opleiding. Dus wanneer ik klaar ben en weg kan bij de instelling waar ik nu werk, ga ik op mijn gemak rond kijken naar de jeugdzorg. Wij hebben op de afdeling idd ook steeds meer LVG clienten...

11. bobbing

bobbing Actief lid

Dec 29, 2009
    224
    0
    16
    Recruiter
    Bij Eindhoven
    Ik gebruik nu de 50mg om te kijken of dit aanslaat.

Het is wel ergg spannend nu de eisprong nadert... Alleen weet ik dus niet wanneer die zal komen aangezien mijn cyclus onbekend is. Wellicht heb jullie een idee? Ik ga ervan uit dat het rond de 14e dag zal zijn.

Succes allemaal en fijn dat ik met jullie kan meepraten. Voel ik me ook niet zo alleen.

groet Bobbing

12. 1979

1979 Bekend lid

Apr 22, 2009
    627
    0
    0
    Hi Bobbing, 't kan zijn dat je ei wat later is bij clomid gebruik... ik nam 't zekere voor 't onzekere en kluste om de dag tussen dag 10 en dag 20 ;).

Vanmorgen naar de tandarts geweest, gaatje is gevuld! Loop nu nog wel rond met een verdoofde mond en tong... haha, lekker rustig voor de collega's!

Morgen naar het zh voor de fm! Ben zo benieuwd! Ik kijk er al naar uit!

13. Bo83

Bo83 Lid

Nov 17, 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    @All: Net gehoord dat een goede kennis van ons zwanger is. Hartstikke leuk natuurlijk maar op de een of andere manier vind ik het best wel moeilijk. Ik heb dat nooit eerder zo gehad en vind het ook niet leuk dat ik me zo voel... Hebben jullie daar ook last van? Aan de ene kant vind je het voor hen heel leuk maar zelf zou je het zo graag willen en lukt het niet...

Beetje gefrustreerd denk ;)!

Morgen de laatste pillen Primolut nu maar snel hopen dat alles doorzet en dan 2 maandjes wachten..

14. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    @bo83: Heel herkenbaar. Ergens steekt dat toch en doordat je dat hebt baal je nog eens extra van je zelf omdat je het de ander natuurlijk wel gunt. Ik heb dat zelf ook en toevallig had mijn man het laatst ook voor de eerste keer.
    Wat ik vaak vooral frustrerend vind is dat iedereen om me heen binnen een zucht en een scheet zwanger is en dat zijn ze op het moment allemaal alleen maar.

15. Bo83

Bo83 Lid

Nov 17, 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bo87: Gelukkig, dus het ligt niet aan mij!!! Ik vind het al zo erg om toe te geven aan mezelf dat ik me zo voel. En over dat snelle zwanger worden... in mijn omgeving is dat ook zo erg. 2 maanden zonder pil en het is raak en dan ook de blikken die je krijgt als je zelf moe bent of wat witter ziet dan normaal. Dan gaan ze er meteen vanuit dat jij ook zwanger bent en dat is zo vervelend...

16. 1979

1979 Bekend lid

Apr 22, 2009
    627
    0
    0
    Klinkt zo bekend Bo's :)))

Ik ben zelf 30, in de vriendengroep is 't eerste kindje geboren en wij zijn de 'oudsten' in de groep, dus verwachten ze eigenlijk wel dat er bij ons binnenkort ook iets komt! Dus wanneer ik een keer geen wijntje neem gaan gelijk alle alarmbellen af! En ook op 't werk houden ze me al in de gaten.... pfffff

En hoewel je voor anderen oprecht blij bent dat ze een kindje verwachten, doet 't stiekum toch ook wel pijn dat 't bij jezelf niet lukt... althans, nog niet lukt!

17. cybi

cybi Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,324
    0
    0
    Randstad
    Hi meiden,

Kan als enige zwangere op dit topic alleen maar een dooddoener uit de doos halen... 'jullie tijd komt echt!'

Ik snap jullie gevoelens als geen ander, want zo voelde ik me ook steeds! Maar echt, jullie tijd komt ook.

Jammer dat een aantal weer de volgende ronde in gaan. Succes ermee!

18. ProudMam

ProudMam Niet meer actief

Ik zag in je 'banner' dat je met behulp van Clomid zwanger bent geworden. Hoeveel mg. slikte je? Ik heb nu 50mg. Clomid. Ik lees maar weinig verhalen waarbij het met 50mg. is gelukt. Lijkt wel of het pas bij 150mg. werkt.

Vraagje... Vandaag de eerste meting gehad. Één blaasje stak er bovenuit, met 9mm. Alle andere blaasjes waren nog te klein. Ik zit nu op dag 12. Kan dit ene blaasje nog groeien tot de gewenste grootte? Iemand ervaring?

19. cybi

cybi Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,324
    0
    0
    Randstad
    Ik ben zwanger geraakt met 50mg, dus het kan echt hoor! En nog meteen de eerste ronde met Clomid ook... ;)

Ik heb nooit een fm gehad dus daarbij kan ik je niet helpen! Succes ermee!!

20. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Bo&Bo en 1979, inderdaad herkenbaar hoor, die frustraties, hoewel het voor mij inmiddels ook een beetje een ander verhaal is natuurlijk omdat het uiteindelijk ook bij mij gelukt is. Dus positief blijven hoor, ookal is het frustrerend - ik ken geen percentages, maar bij zoveel dames lukt het 'gewoon' met clomid zonder een verder MMM traject in te stappen. Kijk naar Cybi, kijk naar mij en kijk naar weet ik hoeveel anderen. Normaal gesproken groeien ze ongeveer 2 mm per etmaal en springen ze ergens tussen de 18 en 22 mm. Dus als die blijft groeien zal je eisprong nog wel een aantal dagen duren.

Zet hem op allemaal!

@Proudmam, het kan best zijn dat die follikel van 9mm nog verder gaat groeien. Aangezien je op CD 12 een Fm hebt gehad, neem ik aan dat je bijv. op CD 14 of 15 weer een FM hebt?

Share This Page