2010 Start Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cybi, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    @Flippo; ik temp ook gewoon nog steeds ondanks dat ik Clomid gebruik. Als je het vraagt zullen 9 van de 10 zeggen dat het niet betrouwbaar is. Dit omdat Clomid hormonen zijn en hormonen kunnen je temp beinvloeden.

Toch heb ik in mijn kaartje van de afgelopen 1e ronde met Clomid een duidelijke eisprong.

Ik temp dus gewoon door en houd in mijn achterhoofd dat het evt iets minder betrouwbaar kan zijn door de Clomid.

Suc6!

2. naatje1984

6 sep 2009
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Ik heb aanstaande donderdag weer een afspraak bij mijn gyn omdat 50 mg clomid niet aansloeg en ik nog geen menstruatie had maar heb vandaag de menstruatie gekregen en weet niet goed wat te doen want dat betekent dat maandag dag 3 is en ik weer met clomid moet beginnen maar heb donderdag pas een afspraak...........
    Ik hang gewoon maandagochtend om 8.00 bij de assistente aan de lijn! want weet niet of ik weer 50 mg moet nemen of 100 mg.
    Maar als je geen eisprong hebt gehad kan je ook gewoon ongi worden toch....?

groetjes

3. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    @Naatje; hoe weet je dat je geen eisprong had? Dmv echo's en/of progesteron prikken?

4. naatje1984

6 sep 2009
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb getemperatuurd en had op dag 13 een samenlevingstest en toen heeft de gyn ook nog even een echo gemaakt en hij zei dat ik waarschijnlijk geen eisprong ging hebben de eitjes groeiden niet veel.
    en zit nu op dag 39 van mn cyclus.

5. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Als je vandaag op dag 39 ongi ben geworden heb je 'gemiddeld genomen' op dag 25 je eisprong gehad. Het kán dus best dat er op dag 13 toen de gyn keek nog maar een mini eitje te zien was waardoor hij dacht dat het eitje niet ging groeien.

Mijn eitje was op dag 9 9,8 mm en op dag 17 was hij 19,3 mm. Hij is uiteindelijk op dag 21 gesprongen. In 8 dagen tijd was het eitje dus gegroeid tot 19,3 mm.

Ik neem aan dat er dus best een kans is dat jouw eitje tóch is gaan groeien nadat de gyn op dag 13 gekeken had en dat hij ongeveer 12 dagen later op dag 25 gesprongen is, waardoor je vandaag op dag 39 ongesteld ben geworden.

Het is erg jammer dat er niet meerdere echo's zijn gemaakt en geen progesteron is geprikt. Dan had je het zeker geweten....

Als ik jou was zou ik idd maandag even bellen naar het ziekenhuis. Misschien dat de gyn nog een recept Clomid naar de apotheek stuurt zodat je maandag alsnog kan beginnen.

Succes!

6. naatje1984

6 sep 2009
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik vind dat ook erg jammer en ga dat volgende keer wel even aankaarten want moet nu alleen maar temperaturen.maar of dat zo betrouwbaar is...?
    Ik heb nog clomid pillen in huis hoor had voor 6 maanden meegekregen. dus ga maandag maar gelijk even bellen kunnen ze overleggen welke dosis ik moet nemen.

7. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Naatje, wat balen zeg, dat dat op die manier geregeld is in het ziekenhuis. Zo heb je echt helemaal geen zekerheid over hoe en wat. En Annie's uitleg, sluit ik me helemaal bij aan, maar zonder onderzoek heb je gewoon helemaal geen duidelijkheid. Beetje slordig wel. Zou er zeker even over beginnen. En zoals 1979 ook heeft aangegeven dat ze FM's wilde en die nu ook krijgt, heb ik ook aangegeven dat ik, ondanks het cancellen van de eerste ronde vanwege teveel follikels (door ziekenhuis, niet door mij.....) heb ik toch aangegeven progesteron te willen prikken zodat ik in ieder geval duidelijk heb of ik een eisprong heb gehad of niet. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre je iets kan verwachten als dat niet overeen komt met het protocol van het ziekenhuis, maar ik zou het zeker proberen!

8. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Volgens mijn gyn kan temperaturen bij het gebuik van Clomid wel degelijk. Ik heb vorige cyclus door temperaturen (en ook ovutesten) een eisprong gespot. Wat ik wel merk is dat mijn temp tijdens de 5 dagen dat ik die pilletjes slik hoger is dan normaal. daarna zakt het weer. Zit zelf verder op het wachtbankje.......vorige cyclus had ik bloedverlies (heel weinig, maar wel irritant ) vanaf dag 6 na ovulaie tot aan werkelijke menstruatie. Nu niets te bekennen gelukkig.

9. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Merel, hoeveelste ronde is dit nu voor jou? En op welke cyclusdag zit je nu?

10. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @1979, jij hebt je tweede FM vandaag toch? Hoe laat? Veel succes, hopelijk zijn ze goed gegroeid, ben benieuwd hoeveel er 'meedoen'

Ik probeer het ziekenhuis te bellen om achter mijn progesteron waarde te komen, maar ze zijn constant in gesprek...

Edit: oh, zie net dat je om 10.00 een afspr hebt, dat is al bijna, hoop dat je laat weten hoe het was!

11. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Even ego: progesteron waarde van 62! Yes! Die is binnen, ze zei dat dat een hele mooie waarde was. Joepie! :D

12. mjansen83

mjansen83 Lid

1 mrt 2010
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en ben in november 2009 gestopt met de pil. helaas ben ik nog steeds niet ongesteld geworden na het stoppen, ben meer dan 10 jaar aan de pil geweest. vandaag naar de gyn. geweest voor een inwendig echo onderzoek. heb teveel eitjes bij elkaar zitten die maar niet willen springen, heb dus een verkleinde kans op zwangerschap en ga waarschijnlijk snel beginnen met tabletten... vind het best spannend allemaal, maar baal wel dat het niet via de natuurlijke weg gaat.. kan iemand me vertellen wat ik kan verwachten van die tabletten? ze vertelde me ook dat de kans op een meerling groter is, dat vind ik dan wel weer spannend en leuk om te horen. maar goed, eerst maar is ongesteld worden... pff spannend

lieve groet

13. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Mjansen, welkom hier. Schrikken natuurlijk dat je aan de medicijnen moet, aan de kant kan ik me voorstellen dat het fijn is dat de gyn in ieder geval een oorzaak heeft gevonden. Wat ga je nu slikken om ongesteld te raken? Provera ofzo? En als je zoveel eitjes hebt, moet je dan ook nog medicijnen om een eisprong mee op te wekken, sinds ze niet springen? Dat zal dan misschien ook clomid zijn?

Veel sterkte in ieder geval, schrijf lekker mee!

14. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Hi meiden! Vanmorgen bij de gyn geweest voor een 2e FM. 10 uur een afspraak en kon pas 10:40 naar binnen... was al wel even naar de wc geweest toen ik van 't werk weg ging (plassen + opfrissen ;)) maar zat om half 11 al een beetje heen en weer te wippen op m'n stoel in de wachtruimte, maar durfde niet naar de wc omdat ik ieder moment aan de beurt kon zijn. Dus een ietwat grote blaas te zien op de echo.... maar geen groeiende follikels.... alles onder de 10 mm! Wat een domper! Vorige keer was er één te zien van 11 mm en die was nu spoorloos (zelfs goed zoeken hielp niet). Nu moet ik donderdag weer. Deze gyn noemde al wel even dat, wanneer er donderdag weer niets te zien is, ik dan waarschijnlijk wel hormonen moet gaan spuiten... :(
    Hoop maar dat deze gyn 't niet goed heeft gezien en dat ik donderdag een mega ei heb! Maar ben bang van niet....

Gelukkig is er ook nog goed nieuws vandaag: Julia een hele goede uitslag van de progesteron! Proficiat!

15. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    He, verdorie, wat balen 1979! Na die mooie echo van afgelopen vrijdag had je dit zeker ook niet verwacht? Wat ontzettend rot zeg! Nu inderdaad maar even donderdag afwachten, maar kan me voorstellen dat je na zo'n domper even het vertrouwen kwijt bent. Als ze zo goed gezocht hebben, zou het dan toch kunnen dat hij ergens verstopt heeft gezeten?

Moest trouwens ook wel even lachen toen ik je berichtje las, hoe herkenbaar... lang wachten in de wachtruimte, naar de wc moeten maar niet gaan, omdat je bang bent dat je net dan wordt omgeroepen. Heeel herkenbaar. En je ziet dan altijd tig dames die toch nog even naar de wc gaan, en dan denk je bij jezelf 'zal ik toch ook nog even snel.... of toch maar niet...'

Nou meid, kop op, even afwachten nog, en anders een nieuw traject in. Spannend. Weet jij al wat precies het verschil is tussen clomid en hormonen die je spuit? Hopelijk niet nodig, maar misschien dat je je er zelf ook al op voorbereid.

Sterkte!

16. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Bedankt voor je lieve berichtje, Julia!
    Heb nog een beetje hoop dat ie verstopt zat achter m'n blaas ;).... erg kleine kans, maar goed... Probeer me maar te concentreren op 't werk, maar lukt niet zo goed. M'n laatste hoop (voor deze ronde) is gevestigd op donderdag!
    Inderdaad al gegoogled en het forum doorgespit... Clomid op zich is géén hormoon, maar het is een stofje dat je hormoon-productie stimuleert. Met het spuiten ga je wel echt hormonen toedienen.

17. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Nou, dan hoop ik even met je mee hoor, wie weet zit hij, of beter 'zij' :D, inderdaad achter je blaas. Duimen draaien voor je.
    Lijkt mij ook niet gemakkelijk om nu geconcentreerd te werk te gaan, hopelijk gaat de tijd snel voor je en is het snel donderdag. Mag je sochtends komen?
    Enne.. niet teveel nega-verhalen lezen over spuiten he, pik vooral de goede uit! Ik kan me voorstellen dat je je helemaal 'leeg' leest totdat je energipeil op nul zit... en of dat nou goed is... Maar ja, kan me het zo goed voorstellen, informatie verzamelen, en nog wat informatie verzamelen en nog wat...... Kan je niet stiekem onder werktijd een frisse neus halen en een wandelingetje maken? Helpt bij mij vaak, helemaal als ik te lang achter de pc (te)veel dingen heb gelezen over een of ander.... Misschien heb jij daar trouwens geen last van.
    Nou meid, sterkte nogmaals!

18. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Bedankt voor de tips en de positieve energie!
    Ik probeer alleen 'neutrale' info te vinden... stond trouwens een mooi instructie-filmpje op internet hoe het spuiten in z'n werk gaat... zal voor de meesten de eerste keer wel raar zijn, maar daarna wordt het vast al snel 'normaal'. Maar ok, niet teveel op de feiten vooruit lopen! Eerst focus op donderdag! Ik moet trouwens 10 over 11. Maar dat maakt me niks meer uit hoor! Met m'n lactacyd doekjes voel ik me weer helemaal fris! Zit ook meer tussen de oren hoor! Haha!
    En nee een wandelingetje buiten zit er niet in, maar ik werk in een groot bedrijf, dus even een 'meeting' op een andere afdeling kan natuurlijk altijd!
    Liefs!

19. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    @Julia: ik zit in de 2e ronde met Clomid. Daarvoor oneindig aangeklooid met superlange cyclus en daarvoor weer zonder eisprong. Gefeliciteerd met je progesteronwaarde. Ik zit nu op cd 25. Vorige ronde werd ik na 29 dagen ongesteld. Afwachtenb maar......

@1979: vervelend meid. Hoop dat het donderdag beter is. Succes

@mjansen83: welkom en goed dat er nu stappen worden ondernomen!!!!

20. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Dat klinkt goed!! Ik werd met een waarde van 51 zwanger dus... klussen!!!! :D Fijn om te horen in ieder geval!!

Deel Deze Pagina