@Bobbing: Ook nu weer gegroeit... Dan zou je toch haast denken dat het wel eitjes moeten zijn... Cystes groeien toch niet zo snel...? Echt rot voor je dat ze je geen duidelijkheid kunnen geven. Hoop voor je dat dit donderdag wel het geval is. @Marije: Welkom hier. Duphaston en dan clomid 50mg... Zo heb ik ook net mijn eerste ronde gehad en nu afwachten deze maand. Succes! @Merel: Goh, dat is een goede waarde zeg. Dat is toch ergens misschien wel een geruststelling voor je, al had je het natuurlijk al te graag anders gezien. De clomid doet iig wel zijn werk... Is misschien een hele kleine pleister op de wond.... @Annie en 1979: WAUW! Wat een geweldig nieuws voor jullie allebei. Kan me voorstellen dat jullie helemaal happy zijn! Hopelijk wordt dit een ge-wel-dige maand voor jullie!
Bobbing, wat jammer dat ze je nog geen zekerheid konden geven! I'll keep my fingers crossed! Sinds vanmorgen heb ik een beetje buikpijn aan de linkerkant... laat nou net m'n eiblaasje ook aan de linkerkant zitten... zou 't de eisprong zijn?! Zou echt super goed nieuws zijn!
Hee allemaal, gisteren bij de fa geweest. Ze hadden ook mijn vriend onderzocht, daarmee was alles goed. Clomid opgehoogd naar 100 mg, hoop dat het wat bijwerkingen betreft bij de misselijkheid blijft. Even afwachten of mijn eisprong inderdaag 9 dagen te laat was en ik vrijdag dus ongesteld word. Zo ja, dan over twee weken samenlevingstest en over vijf weken terug. Als ik zwanger blijk te zijn over vijf weken echo. Spannend allemaal!
@Pientje, spannend inderdaad!! Gelukkig dat bij je vriend alles is ''goedgekeurd" wel zo handig he? Nog een paar dagen tot vrijdag, succes!!! @1979, dat zou super zijn he? Ik hoop met je mee! @All, I am back in the race! Vanmorgen uitgangsecho gehad, alles zag er normaal uit, dus morgen weer aan de clomid. Deze ronde dus maar 25mg. Hopelijk reageer ik er wel op, zou het zonde vinden dat 50mg dus te hoog was maar dat eventueel 25mg te laag zou zijn waardoor ik helemaal geen groeiende follikels en geen eisprong ga hebben. Volgende dinsdag, al op CD9 eerste FM. Ben benieuwd! Fijne dag allemaal! ps Hoe is het met de rest van de dames? Ik zie Daan onderin in beeld, alles goed met jou meid?
Gebruikt van jullie ook iemand ovulatie testen van kruitvat? Ik heb die nu drie dagen gebruikt. De eerste twee dagen waren ze dunner dan t andere streepje, maar gisteravond was hij veel dikker, dus positief. Kan ik er nu vanuit gaan dat het klopt? Ik vind het vrij vroeg... Maar mijn cyclys was de vorige keer ook korter dan dat ik hier heb staan. Dus ik weet het eigenlijk niet. EN als ik nou vanavond weer een ovutest gebruik, blijft ie dan dikker? Of wordt ie na de eisprong weer dunner? Ik ben echt nieuw op dat gebied En wat denken jullie dat dan nu het beste is, elke dag klussen? Of om de dag? We hebben giseravond wel geklust! Hulp is welkom
@Daan, nee, geen ervaring met die ovutesten van kruidvat. Ik koop die sensitesten online. Bij mij, nadat ze positief zijn, neemt de dikte van de streep af en ga ik ervan uit dat ik mijn eisprong heb gehad. Moet wel zeggen dat ik 2 dagen positief test met een heel klein verschil in de dikte van de test streep. Dus grote kans dat je vanavond nog een positieve test hebt, met een iets dikkere of iets dunnere positieve test streep. Als het goed is heb je dan sinds gisteravond tussen 24 en 48 uur je ei, dus laten we zeggen vandaag of morgen. Klusadvies? mwjah.... moeilijk! Vind dat zelf ook moeilijk. Mijn gyn. in t buitenland zei om de dag, maar toen ik eens met een eitje dat op knappen stond een FM kreeg, zei hij, 'klus vanavond ook maar voor de zekerheid'. Dus was het toch elke dag. Mijn gyn. hier in NL vertelde me dat het voorheen om de dag was, en dat zij nu adviseerde elke dag omdat zou gelden 'hoe meer sperma hoe meer kans'. Je hoort veel verschillende verhalen. (ik ben die keer dat mijn gyn. in bulgarije mij dat klusadvies gaf trouwens wel zwanger geraakt, dus toen werkte het!). Als ik jou was zou ik vandaag en morgen allebei de dagen klussen. Maar ja... ik ben geen dokter natuurlijk!
@ Julia: Bedankt voor je advies! Ik denk dat ik inderdaad vanavond nog een test doe en dan voor de zekerheid ook maar klussen inderdaad! We deden tot nu toe om de dag. Maar ik denk dat mijn cyclus korter is geworden en dus ook mijn ei eerder is geweest. Dus dan hebben we hem misschien wel gemist vorige ronde. En dat wil ik nu niet weer... Want dit is onze laatste ronde eerst zelf proberen en volgende ronde moeten we weer naar de gyn... Dus laat die duimen maar draaien!
@Daan, dat je cyclus korter is geworden lijkt me niet verkeerd, meer kansen in een jaar toch? Maar hopelijk niet langer nodig natuurlijk, hopelijk is het gewoon deze ronde raak. Ik ben even kwijt hoeveel rondes jullie zonder ziekenhuis bezoekjes doen mbv clomid? Had je gewoon een recept voor een paar maanden gekregen? Oh, ik zie het al in je onderschrift, ronde 3! 3maal scheepsrecht, deal?
@ Julia: Ik vind het een prima deal! Laten we hopen dat mijn eitje en zijn zaadjes er ook zo over denken?! Ik ga nu even een poging doen om te douchen, haha. Ik heb gisteren voor het eerst in 3 jaar weer paardgereden! En daar zal ik nog dagen last van hebben! Maar elke week weer ermee bezig dan wordt het vanzelf minder he? Ik ben later in de dag wel weer online!
hey meiden, Ik zal me even voorstellen, ben wendy 23 jaar oud en mijn man is 29 jaar oud. We kennen elkaar nu 2,5 jaar. In okt zijn we gestopt met de pil en mijn ontrekkingsbleoding was 9 okt daarna geen ongi meer te bekennen. Ik heb na zeuren en verschillende onderzoeken bij de ha doorgestuurd naar de gynn. Hier kani k pas op 9 april terecht... over een maandje dus.... vind het heeeeel spannend! Wie heeft er ervaring met naar de gyn omdat je cyclus niet op gang komt>? Wat kan ik verwachten bij de gyn... krijg ik inwendig onderzoek? liefs
Hoi Wendy, Ik heb geen ervaring met het uitblijven van mijn menstruatie, maar ga er wel vanuit dat je een inwendig onderzoek zal krijgen bij de gyn. Stelt niet veel voor hoor, geen reden tot ongerustheid of eventueel schaamte. Voor de gyn, een dagelijkse routine. Als je tot 9 april nog steeds niet ongesteld bent, kan ik me voorstellen dat je bijv. provera of zoiets dergelijks krijgt voorgeschreven om je menstruatie mee op te wekken. Wat ze vervolgens gaan doen weet ik natuurlijk niet. Misschien je gewoon een maandje volgen, je cyclus volgen dus om te kijken wat er gebeurt...? Lijkt mij een logische stap, maar nogmaals, ik zit ook in de patientenstoel, niet in die van de dokter! Veel sterkte in ieder geval! Hopelijk wordt je nog gewoon voor april ongesteld, wel zo makkelijk. Og zwanger, zou nog mooier zijn!
Dank je voor je advies! Ik vermoed zelf dat ik clomid ga krijgen omdat ik natuurlijk 5 maanden nu al geen ei heb gehad.. liefs
Hi Wendy, ja ik heb ervaring (helaas....). Zoals je in mijn onderschrift kunt lezen kwam mijn menstruatie niet op gang na jarenlang pilgebruik, Diane-35. Welke pil slikte jij? Uiteindelijk naar de huisarts en na aandringen mocht ik naar het ziekenhuis. Eerste afspraak bestond uit een gesprekje over erfelijke ziekten / gewichtschommelingen / cyclus vóór pilgebruik / etc. en een inwendige echo. Ze kunnen hierop zien hoe je baarmoeder en eierstokken eruit zien. Of ze zo al afwijkingen kunnen constateren... ik heb toen gelijk primolut (bloeding-opwekker) en clomid voorgeschreven gekregen. Wanneer je nog meer vragen hebt: je weet me nu te vinden! Groetjes!
@Wendy: Ook ik heb daar ervaring mee. 1e keer bij de gyn werden bij mij dezelfde dingen gedaan als 1979 al aangaf. Ik kreeg toen alleen voor 1 x weer de pil voor geschreven. Die strip moest ik afmaken, dan moest ik ongi. worden. Op die manier wilde mijn gyn kijken of ik de maand erop wel weer uit mezelf ongi werd. Dat schijnt nog wel eens voor te komen. Bij mij was dat helaas niet het geval. Omdat mijn uitstrijkje niet helemaal goed was heb ik later nog een onderzoek gehad en daarna kreeg ik duphaston voor geschreven (wekt de menstruatie op) waarna ik mocht starte met clomid. We zitten nu in onze eerste ronde dus ik ben benieuwd. 9 april is wel ver weg idd, hoop voor je dat de tijd snel gaat. @Daan: Wow, dat wordt spannend voor jullie. Grappig dat je schrijft over ovutesten. Ik heb van de week de sensitesten besteld waar Julia het ook al over had en verwacht ze vandaag binnen te krijgen. Ik had precies dezelfde vragen in mijn hoofd die jij stelde...Of de lijn direct na je eisprong weer dunner wordt e.d. Ben daar ook een leek in... Nou succes de komende dagen, ik duim voor jullie. @Julia: Ik kan me je twijfel voorstellen. Wel fijn dat je op cd9 al mag komen voor je FM. Ik zag dat jij ook de sensiovutesten hebt...? Ik krijg ze vandaag als het goed is binnen. Als je tegen je eisprong aan zit, kan het dan ook zo zijn dat je test 's ochtends nog negatief is en 's avonds wel positief...? Ik denk dat ik me in moet houden om niet iedere keer als ik naar de wc ga zo'n test mee te nemen!
Ik heb hier even een foto van de tot nu toe gedaan ovutesten. Zouden jullie eens willen kijken en zeggen wat jullie ervan denken? Want het zou wel vroeg zijn voor mn ei toch?
@Daan: de laatste is duidelijk donkerder. Ik heb dan wel geen ervaring met ovutesten, vandaag voor het eerst 1 gedaan. Maar mijn logische verstand en wat er in de gebruiksaanwijzing staat, zegt dat dit positief is en je dus je eisprong snel zult krijgen.... Dus binnen 24-48 uur. Als je uitgaat van de 48 uur zit je nog maar 1 dag voor de dag die in je banner staat...
Ben ik niet helemaal met je eens! Bij een goede progesteronwaarde is de kans om zwanger te worden ineens vele malen groter. En dat is waar iedereen hierop hoopt! Dat wil alleen niet zeggen dat je ook direct zwanger wordt die maand. Is nog altijd een kwestie van timing, kwaliteit van het zaad op dat moment etc...