2010 Start Clomid

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cybi, Dec 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Cybi een hele fijne vakantie!

2. 1979

1979 Bekend lid

Apr 22, 2009
    627
    0
    0
    Hoi annie, lees net je bericht... wat een ontzettende tegenvaller, PCO. Maar zelfs met PCO is het niet onmogelijk om zwanger te raken. In veel gevallen wordt zelfs ook clomid voorgeschreven om een echte eisprong te stimuleren. En idd zoals jem al zei: 't is weer een stapje dichterbij de kans op zwanger te worden! En zo moet je het echt zien hoor! Niet bij de pakken neerzitten, maar de hele MMM zien als stappen in de goede richting!
    Maar wat betreft het niet gelijk om pillen mogen: dat mocht ik ook niet. Ik heb de eerste afspraak een inwendige echo gehad en moest ook gelijk bloedprikken om de verwachtingen van de gyn. te bevestigen met bewijzen uit de bloedresultaten. Pas daarna mocht ik primolut (om een bloeding op te wekken) en clomid gaan halen bij de apotheek.
    Sterkte bij 't verwerken van dit nieuws en vooral weer snel hoofd omhoog en positief 2010 in!

Cybi, fijne vakantie!

En alle meiden hier: ik heb gisteren met m'n glas champagne geproost op een heel mooi jaar en dat al onze & jullie wensen mogen uitkomen!

Liefs, 1979

3. sita80

sita80 Actief lid

Dec 10, 2009
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames

hier nog niet veel te melden
    nog steeds niet ongesteld maar ook geen positiefe test te zien
    kreeg net een pendel terug dan ik dec 09/jan 10 zwanger zou zijn van een jongen
    dus het zou me beniewe of het uitkomt

gr.sita

4. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Hee Annie!

Wat jammer dat je zo teleurgesteld bent. Maar bij mij is ook pco geconstateerd. En ik heb inderdaad Clomid gekregen, maar dat heeft bij mij ook 2 maanden geduurd hoor.
    Vandaag had ik weer een echo en ik zit nu op dag 16, er was vandaag een eitje te zien!! 15 mm.
    Hij zou volgens mn gyn rond dag 20 moeten springen (komt door Clomid) en dan zit ie dus op 19 mm. Dus eigenlijk goed op schema!
    Dus wij zijn nu erg blij.
    En dit is een voorbeeld dat het met pco inderdaad gewoon goed kan komen. We moeten wel afwachten of dit eitje nu inderdaad ook gaat springen.
    Maar ik snap je verhaal wel, want voor ons was het ook ineens zo. Bam... nu zitten we echt in de mmm.... ;)
    Maar het valt me nog wel mee tot nu toe. Schrijf het maar van je af hier!

5. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Sita hoe is het nu? ben je al ongi geworden of nog steeds niet?? ben je wel eens vaker overtijd?

Annie hoe gaat het nu? heb je het een beetje kunnen laten bezinken?

Daan wat goed meid dat je een goed eitje aan het broeden bent.. Hoop dat hij zo mooi door blijft groeien!!

Ik heb ook eindelijk mijn eisprong weer gehad, op oudjaarsavond haha... Over 2 weken dus mijn nod dus we zitten weer in de wachtweken.

6. sita80

sita80 Actief lid

Dec 10, 2009
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    jem1979

heb meestal een cylcus van 35 dg
    en nu ik clomid heb gebruikt in eens langer
    maar moet zeggen nog steeds niet ongesteld
    snachts net of je een iets zwaars op je maag hebt liggen wat mee draaid als je draaid
    verder af en toe last van steken in mijn buik rug en borsten
    ga morgen een test doen

kuz sita

7. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ Sita: Welke dag van je cyclus zit je nu dan? Mijn gyn zei gisteren dat je cyclus inderdaad iets langer kan zijn, omdat je ei pas later springt dan ie normaal zou moeten. Ongeveer op dag 20...

8. sita80

sita80 Actief lid

Dec 10, 2009
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    daan04

goedemorgen ik zit nu op dag 41
    volgens de temp lijst heb ik op dag 25 een ei gehad

gr.sita

9. 1979

1979 Bekend lid

Apr 22, 2009
    627
    0
    0
    hoi meiden, hier ook weer even een update: aanstaande vrijdag zit ik op cyclusdag 22 en moet dan weer bloedprikken.... een week later de uitslag of er nu wel een eisprong is geweest. Ik had deze keer op dag 17/18 wat slijmpjes, dus hoop dat het vruchtbaar slijm was en dat dat duidde op een eisprong!
    Nog even afwachten dus....
    Hoe is het met Annie? Niks meer gehoord na het nieuws van de gyn...

10. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Jaaaaaaaaaaaaa daar is ik weer!!! Had zo'n ontzettend druk weekend en heb het op mijn werk ontzettend druk (werk met cijfertjes en we moeten het boekjaar 2009 afsluiten) Maar...ik ben er :D

Ben gelukkig weer een beetje van de 'schrik' bekomen. Heb het allemaal een beetje laten zakken. Dondermorgen ga ik vriend zijn kwakkie naar de gyn brengen (vriend vind het een beetje eng om met zo'n potje daar te gaan staan) en dan afwachten tot 29 januari. De afspraak staat 's morgens en we gaan 's middags lekker naar een hotelletje waar we een nachtje blijven slapen. Nog even ontspannen voordat er misschien stappen ondernomen gaan worden.

Wel iets anders knaps/leuks: ik ben sinds gister gestopt met roken en het gaat best goed :D

@1979; spannend hoor, bloedprikken en daarna wachten...heb je er zelf een goed gevoel over?

@sita; hoe is het nu? al iets roods te bekennen of al een posi uitslag?

@allemaal; nog bedankt voor jullie lieve reacties :)

11. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Annie: Wat goed van je! Alles voor een goed doel :D!

Ik ben vandaag naar de gyn geweest en mijn gegroeide ei was weg! Ze denkt dat er een eisprong is geweest. Ze zag ook vocht achter de baarmoeder, dat is dan een goed teken. Ik moet volgende week woensdag bloedprikken. Dus het wordt nu voor ons even spannend.
    Mijn nod is nu 20 januari, dus duimen maar.

Hoe is het verder met iedereen, we moeten het topic wel blijven uppen hoor!

12. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    @Daan; wat fijn dat blijkbaar je ei gesprongen is! Nu afwachten....

@All; hoop dat het morgen niet zo glad meer is...zie mezelf al over de straat gaan met het potje waar vriend zijn kwakkie inzit :$

13. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Hoi meiden,

Myrthe was al vroeg wakker vandaag.... Straks maar weer op tijd erin dus straks maar weer op tijd erin..

Daan super dat je een eisprong hebt gehad nu!! Nu hopen dat dit gelijk tot een mooi resultaat zal komen.

Annie, ik hoop met je mee dat je niet uitglijdt haha.. Wanneer krijg je de uitslag ervan?? of heb ik daar overheen gelezen.

Hier nog nergens last van eigenlijk maar ben er ook niet veel mee bezig geweest. Vrienden van ons zijn half december bevallen van hun zoontje met 27,6 weken en dat gaat op het moment niet zo heel goed omdat hij een schimmelinfectie heeft die in zijn bloedbaan gekomen is en nog een aantal problemen. Heb in ieder geval heel erg met ze te doen want wat een verschrikking lijkt me dat om je zoontje zo te moeten zien vechten en dan zelf niets kunnen doen.

Liefs,
    Jolanda

14. 1979

1979 Bekend lid

Apr 22, 2009
    627
    0
    0
    Hoi!

Wat een verhaal Jolanda, van die vrienden! Een eisprong krijgen en zwanger worden zijn nog maar de eerste stappen... tijdens de zwangerschap kan nog zoveel gebeuren... Hopen maar dat 't goed mag komen met de kleine!

Ik had al gelijk een beeld voor me bij 't verhaal van Annie met d'r potje... haha! Vind je mannetje 't niet gek / moeilijk om 't in te leveren? Spannend hoor!

Daan, wat een goed nieuws! hoeveel mg clomid had je nu geslikt? Ik hoop zo dat 't bij mij deze keer ook raak mag zijn! En dan bedoel ik een eisprong... zwanger zijn zou natuurlijk nog mooier zijn, maar ik bekijk 't maar stap voor stap: eerst m'n cyclus maar eens op gang krijgen! Ik blijf positief hoor! En iedere keer denk ik dingen te voelen en te zien... en ook m'n puistjes zijn vreselijk aanwezig... m'n hormonen zijn flink aan 't werken. Morgen bloed prikken...

Groetjes!

15. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Annie is het nog goed gekomen vanmorgen??

1979 wanneer heb jij je ei nu vermoedelijk gehad of heb je er helemaal geen idee van of dat het maar afwachten is of je er uberhaubt een hebt gehad.

Vreselijk verhaal he van onze vrienden, ik heb vandaag een mooie kaarsenstandaart gekocht met een mooie kaars en een kaartje erbij van een klavertje 4 en een gedichtje erin..
    Een kaars opsteken
    is denken aan
    is hopen dat
    het beter zal gaan.

Vond het wel moeilijk hoor om iets passends te geven zeg maar...

Heb mijn banner even aangepast want die liep 2 dagen achter dus nu klopt hij weer. Zijn jullie al aan het kijken voor de zomervakantie?? wij al wel maar het is wel heeel erg duur aan het worden allemaal zeg..

Liefs,
    Jolanda

16. 1979

1979 Bekend lid

Apr 22, 2009
    627
    0
    0
    Voor ik aan de pil begon heb ik m'n eisprong nooit gevoeld. En sind ik een jaar geleden ben gestopt met de pil heb ik nog geen eisprong gehad... dus ik weet 't eigenlijk niet zo goed... Ik had deze keer op cyclusdag 17/18 wat slijmpjes, dus hoop maar dat het vruchtbaar slijm was en dat dat duidde op een eisprong! Wanneer ik uitga van een eisprong op dag 18 (is dat goed geteld, of hoe gaat dat met vruchtbare slijmpjes?) dan is mijn NOD theoretisch 2 weken later, even tellen, dat zou dan vrijdag 18 januari zijn.

Jolanda, een heel mooi cadeautje voor jullie vrienden! Het is in zulke situaties niet eens zo belangrijk wat je geeft, als 't maar symbool staat voor dat jullie met hen meeleven!

Enne, vakantie? Wij gaan over een paar weken lekker op wintersport! Voor de zomer hebben we nog niks geregeld... Maar we zijn maar met z'n tweeën en kunnen dus buiten het hoogseizoen. Zal dus mei of september worden... Gaan er meer meiden op wintersport of gaan we allemaal voor de zomer?

Groetjes!

17. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    @jem1979; vind het een supermooi kado wat je gekocht hebt! Het belangrijkste is dat je er over na heb gedacht en dat het uit je hartje komt (vind ik altijd) We krijgen de uitslag van het zaad trouwens over 3 weken, op 29 januari.

@1979; wij houden niet zo van wintersport, maar hebben wel de vakantie voor aankomende zomer al geboekt. Mijn ouders zijn dan 30 jaar getrouwd en we gaan op hun kosten een weekje naar centerparcs in een vip huisje (met sauna e.d.) Toen ze 25 jaar getrouwd waren gingen we op hun kosten mee naar Turkijke, maar sinds 2,5 jaar hebben we een hond. We gaan haar écht niet wegbrengen omdat wij persé met het vliegtuig willen, dus wordt het een weekje vip in centerparcs. We hebben wel een huisje uitgezocht wat dichtbij dat centrum ligt, want heb geen zin om dat hele park over te lopen als ik evt zwanger ben (daar hopen we natuurlijk op ;))

@All; pffffffffffff wat een gedoe zeg, zo'n potje inleveren. Ik vanmorgen vroeg uit bed; douchen, aankleden, beetje smink op het gezichtje smeren en toen vriendje wakker gemaakt. Hij de douche is om het potje te vullen en ik alvast naar buiten om de auto te schrappen. Kom ik weer terug istie al klaar :$ Dus huppa,ik het potje in de aluminiumfolie gewikkeld (zodat het nog een beetje op temperatuur zou blijven) en in mijn binnenzak gestopt. Daarna in de auto gesprongen en naar het zh gereden. Daar aangekomen gelukkig niet uitgegleden :) en naar binnen gegaan. Kom ik daar in de wachtkamer bij de gyn, lever het formulier in en zet het potje incl. aluminiumfolie op de balie. Roept die vrouw KEIHARD naar haar collega (die aan de andere kant van de wachtkamer stond) Carolien, wil jij het lab even bellen? Mevrouw komt het semen van dhr. .... inleveren!!!! Heel die wachtkamer keek natuurlijk meteen mijn richting op :) Snap best dat vriendje niet wilde, haha!

Nu nog 3 weken wachten en dan de uitslag. Vriend zat net al allerlei scenario's te verzinnen, heb dus maar aangegeven dat we wel zien wat er uit komt, maar dat ik zowiezo trots ben op 'm dattie het toch maar even gedaan heeft vanmorgen. :)

Owjah....is het altijd 'zo weinig' trouwens? Vond het potje ook wel erg groot :$

18. cybi

cybi Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,324
    0
    0
    Randstad
    Hallo allemaal!!

Weer terug van vakantie gekomen vandaag en wat valt dat tegen ;) Van 24v graden naar min 4 graden.... even een verschil van 28 graden. Dat is dus even wennen en terwijl ik dit typ zit ik in hele dikke kleding omdat de verwarming nog zijn werk moet doen. Het is hier 10 graden in huis! Pfff.... ;)

Maar goed, ik heb al jullie berichten gelezen maar is even teveel om individueel op te reageren. Hoop gebeurd in ieder geval, ik hou het weer bij vanaf vandaag.

Ik heb nu de eerst Clomid reeks erop zitten en ik denk ook wel een eisprong te hebben gehad. Wanneer is me niet geheel duidelijk maar we zijn even van dag 14 uitgegaan omdat de gyneacoloog dat tegen ons had gezegd. Nu lees ik bij jullie dat het misschien veel later is geweest.v Maar goed, maakt niet uit dit was toch meer een testmaand. Met de jaarwisseling zaten wij op dag 14 en omdat we 's morgens vroeg al gingen vliegen hebben waren we lekker thuis toen het vuurwerk los brak. Wij zijn het nieuwe jaar letterlijk klussend in te gaan. Vond het wel mooi symbolisch en wie weet hebben we een bijzonder verhaal, mochten we zwangern zijn ;)
    Verder is er van klussen rond die dagen niet erg vel van gekomen. Wel dag 16 en 17 nog geklust maar ik denk niet dat het deze maand wat wordt. Wij gaan er volgende maand in ieder geval heel hard tegenaan!

Succes allemaal!

Gr.
    Cybi

19. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    ZO even weer een berichtje van mij.
    Ik voel nu van alles! Allemaal krampjes en steekjes. Ik heb ook geen idee of het bij een normale eisprong hoort of dat er al meer aan de hand kan zijn ;). Ik hoop natuurlijk dat laatste. Al zou dat wel erg snel zijn na mijn eisprong, die zo, ma of di is geweest. Ook wel lastig dat je niet weet wanneer. Ik heb mijn nod maar op 20 januari gezet, dan zit ik safe :). Maar ik vind het zooo moeilijk om te wachten etc.
    Hoe gaat het verder bij jullie?

Cybi: Heb je nog bijwerkingen van de Clomid gehad? Volgens manlief was ik een beetje humeuriger...

Annie: Hoe gaat het met het stoppen met roken?

Jolanda: Hoe vonden de kennisen het cadeau?

20. cybi

cybi Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,324
    0
    0
    Randstad
    Hi Daan,

Volgens mij hadden wij precies dezelfde dagen Clomid geslikt en ik voel precies hetzelfde! ;) Krampjes, steekjes, een onrustig gevoel in mijn buik in ieder geval. Wat zou het betekenen he?! ;)

Gr.

Share This Page