2010 Start Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cybi, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Sterkte meid! Wat balen dat je nog geen zekerheid hebt!

2. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Wendy, welkom! Denk dat je eerst iets zal krijgen om een bloeding op te wekken en daarna eventueel pas Clomid. Je moet namelijk wel menstrueren om Clomid te kunnen gaan slikken.
    Jammer dat je zo lang moet wachten voordat je terecht kan, succes met wachten!

3. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Daan, goed klussen want het ziet eruit alsof je je eisprong wel hebt ongeveer! ;)
    Op zich is je ei niet te vroeg hoor! Ik kreeg ook op dag 14 mijn eisprong, terwijl daarvoor heel onregelmatig was.

4. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Sorry dat ik in de vorige berichtje even quote heb gebruikt maar telkens als ik ga lezen wil ik op van alles reageren. Alleen halverwege ben ik de draad al weer kwijt :D

Maar goed, hier verder alles oke! Nog maar anderhalve week en we zijn officieel uit de gevarenzone! ;) Nog een week tot de volgende echo, kan echt niet wachten!

Mijn duimen draaien nog steeds, krijg een beetje last van rsi dus kom op meiden! :D Allemaal een beebje in 2010!!!!

5. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Allemaal een beebje in 2010 wordt erg moeilijk he? ;) Dit is voor mij de laatste kans zo ongeveer, heel misschien dan nog een kerstkindje. Maar als het nu niet raak is ga ik ervan uit dat het een 2011 beebje wordt bij ons. =) Vind ik ook prima, maar liever nog 2010!! :D
    Ik duim ook voor iedereen en wij gaan vanavond voor de zekerheid maar weer aan de klus! :p

6. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @1979 en bo87, bedankt voor jullie reacties! Ik vind de inwendige echo ontzettend eng.. vooral die eendenbek. Mijn man kan waarschijnlijk niet mee omdat hij gewoonweg ver weg werkt die week... echt balen!Al zal ik me op een of andere manier toch ook raar vinden als hij mee naar binnen staat te kijken haha. Ik ben echt aan het aftellen! Ik hoop dat ze me echt verder helpen, opwekken van menstruatie spreekt voor zich, ik zal alleen liever niet aan de pil willen voor een maand... dat zie ik dan weer niet zitten.

Ik las ook iets over clomid, dat je daarvoor moet menstrueren, ik zie bij sommige primolut/clomid onder staan, dat betekend toch dat de menstruatie word opgewekt en daarna clomid ingenomen word of begrijp ik dat verkeerd?

liefs

7. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Hoi Wendy,
    Ben je echt bang voor een eendenbek? Die hebben ze ook gebruikt bij m'n uitstrijkje (toen ik 30 werd) en dat viel me 100% mee! En daarnaast: bij een inwendig onderzoek hoeven ze die niet te gebruiken (althans in mijn geval niet, 'k weet niet of dit altijd zo is). Het is gewoon een staaf met daaroverheen een soort van condoom en die schuiven ze gemakkelijk naar binnen. Helemaal niks spannends aan! 't Is de eerste keer alleen een beetje genant om op die stoel te gaan liggen met je benen wijd.... maar een lang shirt/lange trui voelt alweer wat gemakkelijker; zodra je opstaat bedekt dat alles gelijk!
    En wat betreft je vraag over de Clomid: 't klopt wat je zegt, menstruatie word opgewekt met pilletjes (bij mij primolut), vervolgens slik je van cyclusdag 3 t/m 7 je pilletjes clomid.
    Groetjes!

8. pientje80

pientje80 Actief lid

17 jan 2010
    151
    0
    0
    Hoi Wendy, maak je geen zorgen over dat inwendige onderzoek. Het stelt niets voor. Ja het is even genant, maar die man/vrouw doet dat zo vaak, die kijkt van jou echt niet meer op. Bovendien, als je Clomid gaat slikken zal het nog veel vaker voorkomen dat er een inwendige echo wordt gemaakt, bijvoorbeeld om te kijken of er al een mooi eitje groeit.
    Ik heb net een nieuw pakje zwangerschapstesten gehaald, mijn hemel wat zijn die dingen toch duur. Vrijdag ochtend kan ik testen, althans volgens mijn eigen berekening van te late eisprong. Ben zo benieuwd! Heb erg opgeblazen buik en geen trek. Ik wil niet allerlei vage dingen gaan kwalificeren, maar wat me wel opvalt is dat ik me normaal juist helemaal te pletter snoep in de laatste paar dagen. Afwachten maar!

9. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Wendy, snap dat je zo'n eerste onderzoek griezelig vindt, maar zoals de andere dames al zeiden, het stelt echt weinig voor. Duurt ook geen eeuwigheid. En ze zitten niet constant naar 'binnen' te kijken hoor. Even die 'staaf' erin en verder kijken ze gewoon naar het beeldscherm. Ik had het geloof ik al eens eerder geschreven, bij mij doen ze altijd het licht uit, vind dat wel erg prettig. Dan is het wat donkerder, voor hun prettig om het beeld beter te zien en voor mij prettig als ik op die stoel met beugels lig. En inderdaad, ik zorg ook altijd voor een langer model trui op de dag van de echo's! En wat betreft je man erbij of niet in jouw geval. Ik wil zelfs niet eens dat mijn man erbij is. Vind het veel prettiger als hij er niet bij is. Tuurlijk is hij wel eens meegeweest, maar dan tijdens een gesprek, niet tijdens de echo's, mij niet gezien. ;) Maar goed, dat is natuurlijk heel persoonlijk, snap dat je het fijn zou vinden als hij er wel bij kan zijn. Maar echt, maak je geen zorgen!

@Daan, erg positief hoor, die onderste test!! :) Zit helemaal goed. Heb je nog buikpijn ofzo gevoeld gisteren/vandaag veroorzaakt door je eisprong?

@Annie en Cybi, betreft de hoogte van het progesteron... ik wil ook graag weten hoe het nou precies zit. Vroeg toevallig gister in het ZK wat nou het verschil is tussen een waarde van 30 of 60. In mijn geval (3 follikels en een prog. waarde van 62) verklaarde ze dat dit een hoge waarde was, waarschijnlijk doordat dus meerdere eitjes tijdens mijn eisprong gesprongen zijn = dus in principe ook meer kans op een zwangerschap. En nu ben ik even kwijt, of jij, Annie, FM's kreeg, maar als je een prog. waarde van 90 (!!) had, lijkt het mij dat dat niet van 1 eitje afkomt, dat is namelijk echt ontzettend hoog!!!! Die 62 van mij vonden ze al heel mooi hoog, maar 90 is natuurlijk een ander verhaal, en dan telt weer; hoe hoger de waarde, hoe meer eitjes, hoe meer kansen!

@Bo87, ja dat kan inderdaad. Als je denkt dat je bijna je eisprong hebt, zou je die dag of die 2 dagen voor de zekerheid 2x op een dag kunnen testen. Ik las eens van iemand die inderdaad sochtends negatief had getest, savonds knal positief en de volgende ochtend weer negatief. Weet niet of dit vaak voorkomt, maar als zij savonds niet getest zou hebben had ze haar eisprong misgelopen/niet geweten. Het blijft wel een duur grapje natuurlijk, ik heb nog nooit 2x op een dag getest, maar ben er ook nog niet zo lang mee bezig. Je kan bij mij ook goed zien dat ze met de dag wat donkerder worden, zo vanaf 2 dagen voor de meest positieve test. Vind het fijne testen en ze zijn inderdaad altijd de dag erna bezorgd.

Ik heb een domme actie begaan. Moest vandaag beginnen, had gisteren slaapdienst. Clomid dus mee naar mijn werk, vanmorgen vergeten in te nemen en kom net thuis tot die ontdekking! Oeps, clomid ligt nog op mijn werk!!! :$ Lekker handig... Gelukkig faxen ze het recept nog even door naar de apoteek hier in de buurt, dan hoef ik niet terug naar mijn werk, scheelt weer... ;)

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @Julia: Oké, dan ga ik zo dus wel even naar de wc. Ik stond net al te twijfelen maar dan nu toch maar en dan vanavond ook nog een keer. Het is idd niet goedkoop maar ik vind die sensitesten wel meevallen eigelijk. Ik heb 12 ovu en 3 zw testen voor 25,00 besteld. Terwijl als ik 1 zw test in de winkel koop ik al 9 euro kwijt ben.... Ach ja, kunnen we vast wennen aan de extra uitgave voor als er straks een kleintje is! ;)
    FIjn dat je nog wel aan je recept kan komen vandaag. Dit gaat je waarschijnlijk neit meer overkomen.

Ga ik nu even plassen! ;)

11. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    @Wendy, sluit me helemaal aan bij de andere dames. Het is niet zo ongemakkelijk als je denkt. Inderdaad gewoon een lang shirt aantrekken en na het inbrengen kijken ze meteen naar het beeldscherm hoor! Succes

@Cybi: hoop dat alles goe dmet je gaat.

@Julia: Ik had die waarde van 90;)! Volgens mij niet Annie, maar kan het verkeerd hebben hoor, soms gaat het zo snel hier tis niet bij te houden! Maar ja, je ziet...een hoge progesteronwaarde, op het juiste moment geklust en toch niet zwanger! Volgens mij heb je elke maand maar 15% kans om zwanger te raken ofzo, ook als alles gezond en goed is bij je.

@all: zit nu zelf in de "niets zeggende week" Zo noem ik de week dat er eigenlijk niets gebeurd. Dag 4 Clomid geslikt, nog 1,5 week tot eisprong, dus ja...maar weer wachten.

12. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    O julia, wat een verhaal! gewoon je clomid vergeten!!! gelukkig dat ze het nog een keer willen doorfaxen!

Bo87, ik heb nog nooit ovulatietesten gedaan, maar uiteraard wel zwangerschapstesten. Die koop ik bij het kruidvat voor maar 5 euro voor 2 testen... minder duur dan die van jou, dus misschien een goeie tip!

13. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Мerel: oeps, ga ik weer de fout in. Ik kan volgens mij beter, net zoals Cybi, per berichtje op iedereen reageren....want wat ik nu doe.. ziet er wel lekker serieus uit.. NOT! Terwijl ik juist met de goede bedoelingen op iedereen probeer te reageren. Anyway... excuses, ook aan Annie!

@1979, ja dom he?! Voelde me ook zo stom toen ik het de assistente aan de telefoon net uitlegde... vanmorgen nog wel aan gedacht trouwens, speciaal doosje clomid in mijn toilettas op mijn werk gelegd zodat ik het niet zou vergeten na het tandenpoetsen. Vervolgens toilettas opgeruimd zonder ook maar 1 blik erin te werpen...
    Nah ja... inmiddels zijn we weer begonnen, eerste dosis is binnen!

14. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Pff, door ovutesten ben je ook wel weer extra bezig met het zwanger worden en dan bedoel ik vooral in je hoofd. Ik denk er echt al heel de dag aan en nu 2 testen gedaan die op niets uit lijken te wijzen. Zit op dag 14 dus er zou in principe al wel iets zichtbaar moeten zijn, toch?

@Julia: Aangezien je de zelfde ovutesten gebruikt als ik wilde ik je vragen of je ook altijd een heel licht streepje in het testvakje ziet.... Of dat dit gewoon door de lichtval komt oid....

15. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Bo, zal er eens een foto van maken en zo hier plaatsen, dan heb je misschien een idee hoe het bij mij eruit zag de vorige ronde. Even zoeken!

16. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Heb je die bewaard dan? Na 30 min. is het toch niet meer gewenst om ze af te lezen...?

17. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    ja hoor, plak ze in een schrift, dan zie je ze met de dag veranderen en heb je een idee wat er gaande is. Heb er 2 in mijn album gezet, kijk maar eens. De bovenste van de eerste foto zijn wel heel licht, hopelijk kan je het lijntje ontdekken. 19

18. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Daar ging iets mis met mijn pc. Anyway, 19 en 20 feb zijn positief, maar 19de was donkerder dan die van 20 feb. Dus die dag heb ik aangehouden als de dag van mijn meest positieve test. Op de 2de foto zie je hoe licht de streepjes waren in het begin. Hopelijk heb je er wat aan. Ik zou ze bewaren hoor, gewoon onder elkaar plakken, dan zie je ze vanzelf van kleur veranderen (als het goed is). Probeer op ongeveer een zelfde tijdstip van de dag te testen. Heb gehoord dat dat het beste is... En verder... probeer er niet teveel mee bezig te zijn en ik weet... dat is super moeilijk!! Sterkte meid! Hoop snel een positieve test, of 2! Die ovu en die andere test ook!

19. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    haha... als ik naar de tijdstippen kijk waarop ik heb getest.. oeps...

20. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik heb net even gekeken maar je hebt toch andere als ik. Je hebt de dipsticks om ze maar even zo te noemen. Ik heb die het zelfde werken als de zw.test. Poeh, ik weet het allemaal niet meer.... Wat kan het toch ingewikkeld zijn. Iig bedankt voor je snelle reactie en je hulp. Ik hoop het ook, ook voor jou.

Ik ga mijn bedje op zoeken.
    Slaap lekker!

Deel Deze Pagina