@Wendy, Ik heb er ook ervaring mee. Ik ben een half jaar niet ongesteld geweest na het stoppen van de pil. Doorgestuurd naar de gyn. Je krijgt een intake gesprek en daarna een inwendig onderzoek met echo. Ook heb ik meteen een uitstrijkje moeten laten doen. Daarna heb ik provera gekregen om de menstruatie op te wekken en daarna clomid. Succes! @Daan, Inderdaad is die laatste best donker. Ik hoop voor je dat deze ronde raak is!!! @allemaal, Vanochtend naar weer naar de gyn. geweest. En er is een eiblaasje gesprongen (dat heb ik geweten ook, dinsdag heb ik helse pijnen gehad bij mijn linkereierstok, nu is het nog gevoelig) het vocht is er nu nog wel en er zit er nog eentje die dus ook nog kan springen. volgende week bloed prikken op progesteron en dan 25 maart weer terug voor de uitslag en onderzoek. Voor de rest wens ik iedereen veel succes deze ronde!
Meiden, help!!!!!!! Vanmorgen bij de gyn geweest voor de 2e fm om 12 uur. Toen was het eitje nog 16.5mm. Net thuisgekomen uit mijn werk en een ovulatietest gedaan en die kan gewoon niet duidelijker. De teststreep KNALT er echt vanaf!!! Hebben jullie enig idee of dat kan? Kan een eitje OF zo snel doorgroeien tot springgrootte OF al eerder springen dan ongeveer 20mm??? Vriendje is nu aan het voetballen, dus als het écht kan MOET hij gewoon snel naar huis toe straks.
Hé Annie, da's nog eens positief nieuws!!! Aan de slag ... gewoon even geduldig je mannetje afwachten tot ie thuis komt, komt er ook niet zo'n druk op z'n prestaties te staan, haha! Om er nog even serieus op in te gaan: normaal groeit een eiblaasje 2 tot 3 mm per dag... dus dan zal ie bij jou waarschijnlijk springen als ie nog wat kleiner is... Maar goed, hoe dan ook: pak je kansen nu ze er zijn!!! Veel plezier
@Annie, aan de slag zou ik zeggen! En als je nu een positieve test hebt en dus morgen/overmorgen je eisprong hebt, is het eitje toch zo'n 18-20mm, ideaal toch? Veel plezier!
Nou Annie, Ik test nu al 4 dagen positief, dus ik weet ook niet precies wat ik ermee aanmoet?! Welke testen gebruik je? @ All: Wat denken jullie? Ik test nu 4 dagen positief met de ovutesten van Kruitvat en ik weet niet wat ik ervan moet denken?
Ik gebruik de testen van Matcare...verder heb ik nog nooit andere gebruikt omdat deze het bij mij goed doen. Dat de kruidvat ovutesten bijna altijd positief geven is helaas waar. Kijk maar eens in het test-topic of gebruik de zoekfunctie. Dan zal je meer verhalen vinden van meiden waarbij ze positief bleven. Mocht het dus niet raak zijn deze ronde nooit meer die testen kopen! 8)
Maar ze zijn de eerste twee dagen niet positief geweest hoor. Alleen de laatste vier dagen Verder niemand die het weet?
Poeh, ik ben ook in de weer met die stomme ovutesten... we zitten echt met zijn drietjes in precies de zelfde periode. ik heb zoals ik gisteren al zei, de sensitesten... woensdag en donderdag 2 tests gedaan waarbij beide een heel lichte streep lieten zien. Die van vanmiddag was ook erg licht en die van net laat niets zien en is zelfs de controle streep erg licht... Ik word er haast moedeloos van, ik heb niet het idee dat het deze ronde gaat lukken bij ons. En voor de stress, eis ik de volgende keer FM's!
@Bo87: het is een ellende die ovutesten. Ik heb wel goede ervaringen met die van CB, die digitale. Je krijgt dan een smiley of een leeg rondje. Ze zijn duidelijk en je hoeft niet te blijven turen naar de streepjes. En bij mij klopten ze. De testen waren 1,5 dag positief. Wel een nadeel is dat ze onwijs duur zijn! Maar ja, ik werd gek van die andere testen. @all: hier nog weinig te melden. Nog een week tot vermoedelijke eisprong (als het werkt natuurlijk). Ben dan zo bang dat het opeens niet meer werkt ofzo. En ik hoop dat het meteen de laatste ronde Clomid is haha, heb zo'n beetje last van alle bijwerkingen argghhh
Ik heb nog nooit ovu-testen gebruikt... maar lijkt me erg frustrerend! Ik heb sinds gisteren last van veel witte afscheiding.... en dat heb ik anders nooit! Weet één van jullie wat dat kan betekenen? Thanks!
Hee Merel, welke dosis gebruik jij? Ik moet nu van 50mg naar 100 mg maar zie er een beetje tegenop, word er zo vreselijk misselijk van! Maar zo lang het nog werkt, blijf ik ze gebruiken want het wordt alleen maar meer gedoe met alle andere opties die er zijn....
@Merel: Die van CB heb ik idd ook naar gekeken, maar vond die ook ontzettend duur. Ik heb er nu in 3 dagen al 5 gebruikt en vandaag waarschijnlijk weer 1 of 2. Dan wordt het met cb echt te gek, maar goed misschien heb ik er dan maar 1 nodig! Ik ga zo boodschappen doen, misschien neem ik er wel 1 mee... Maja, misschien is mijn ei al geweest, wat ik me niet voor kan stellen, en dan is het ook weer voor niks. We zien wel. Wat vervelend dat je zo'n last hebt van bijwerkingen, op welke dosering zit je nu? Is dit je 3e ronde? @1979: Ik heb ooit wel iets gelezen over witte afscheiding, volgens mij had dat iets te maken met de eisprong, maar dat weet ik niet zeker. Misschien moet je het even google-en. Ik heb nu geen tijd om het op te zoeken voor je. Hoop dat je iets vind. @All: Ik denk dat ik zo toch maar een cb ovutest mee neem. Ga nu even een zooi boodschappen doen, vier mijn verjaardag zondag. Jullie nog leuke, afleidende, plannen voor het weekend? Fijne dag allemaal
@all ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een fm.. rechterkant zaten 2 follikels van 8mm en links 1 van 10 mm nu dinsdag weer afwachten.. sorry dames ik heb even geen tijd om terug te lezen in ieder geval fijn weekend
@Pientje &Bo: ik gebruik 50 mg, dus hoop dat ik niet ooit aan de 100 moet! En het is idd de 3e ronde. @Bo: het is ook vreselijk duur ja, niet normaal. Dus elke maand zoveel testen er doorheen halen is te gek. Wat ik ook nog wel eens doe is goedkopere gebruiken een paar dagen voordat ik eisprong verwacht (dit is bij mij steeds op dezelfde dag) en dan 2 dagen ervoor overstappen op die van CB. Dan hoef je er minder van te gebruiken.
Het lijkt wel ovutesten festijn hier! Iedereen aan de test! Allemaal al een positieve in handen gehad? las net dat ze bij jou, Daan, positief blijven en dat al 4 dagen?!?! Das wel een beetje bizar! @Merel; die van CB zijn idd erg duur, ik begin daar niet aan. Koop zoals eerder gezegd die van sensitest, dan heb je er veel met een paar zwangerschapstesten erbij voor een redelijke (goedkoper dan in de winkel) prijs. Maar goed, ben dan ook tevreden, heb erg duidelijk 1 piekdag en dat is voldoende informatie. Fijn dat jij het op deze manier wel duidelijk weet natuurlijk. @Leentjuh; goed zeg! 3 follikels, hopelijk dat alledrie mooi doorgroeien. Weet je al wat het ziekenhuis zal adviseren? Hier is het voor hun namelijk game over als je met clomid 3 follikels hebt. Ik heb daarom deze ronde een lagere dosis zodat ik er max. 2 heb, met jammergenoeg het risico dat het dus helemaal niet aanslaat. Ik snap eigenlijk niet waarom ze bij mij niet 2 dagen 50 en 3 dagen 25 hebben geadivseerd. Maakt het risico van een verprutste ronde zonder eisprong een stuk kleiner. Maar ja.... ik kan het ook zelf beslissen natuurlijk..............................8) @Pientje, we lopen redelijk gelijk op deze ronde. Jij vandaag denk ik je eerste pilletjes genomen. Wanneer begon die misselijkheid de vorige ronde? Heb je daar direct last van? En dat 5 dagen lang, of blijf je je belabberd voelen ook na CD7? Succes meid! @All, hier eigenlijk weinig te melden! Alles zijn gangetje, ben er niet mega druk mee bezig, maar het is ook nog vroeg voor mij. Nog geen getest, geen "gedwongen" sex, gewoon maar even rustig weekend vieren. A.s. zondag gratis treinen met het boekenweekgeschenk, misschien dat ik daar met mijn moeder en de ukkies eens gebruik van ga maken. Manlief is druk om onze zolder op orde te krijgen. Bouwt een muurtje en dat soort geklus. Niet zijn lievelings "geklus"!
@Merel: Dat is idd ook een idee. Dat zal voor mij dan alleen de volgende ronde worden. Deze ronde zal het niet meer gebeuren verwacht ik. @Leentjuh: Wat goed, 3 follikels. Spannend hoe ze er dinsdag bij zullen zitten. Succes. @Julia: Op welke clomid dag zit je nu, misschien kan het alsnog? En idd, je kunt het ook zonder overleg doen. Wat je zegt over de "gedwongen" seks..... *zucht* Wij hadden er laatst gewoon een beetje ruzie over. Hij kwam laat thuis, was moe, moest er ook weer vroeg uit. Maar ik zat op de bank met een ovutest die héél licht kleurde.... Wat zou het toch allemaal veel leuker zijn als je uit een spontane vrijpartij zwanger raakt. Maar ja.... het is niet anders. Fijn weekend allemaal, ik ga taarten bakken!
@Bo87, ben het helemaal met je eens meid. Hoe fijn zou dat inderdaad zijn. Gewoon als je zin hebt, en dan daarna een mooie positieve test... *zucht* - terwijl de hormonen door mijn lijf gieren en ik echt niet te genieten ben.... Zal eerlijk gezegd blij zijn als het weekend over is, de clomid doet zijn werk weer.. bhehh.. wat ben ik ineens labiel... getver. Nog een paar daagjes, dan is die troep hopelijk weer mijn lijf uit en is het weer over. Ik zul de hoeveelheid mg inderdaad zelf een beetje in.... Fijn weekend allemaal! Bakse Bo! En alvast gefeliciteerd , ben je morgen ook echt jarig, of volgende week ofzo?
Hallo dames, Ik ben hardstikke verkouden! En heb een hele zere keel. Kortom: ik lig voor pampus op de bank. Vannacht amper geslapen en ben moe. Vriendlief is ook nog eens de hele avond weg . Voel me echt beroerd! Maarja nu voel ik de dingen in mn buik allemaal niet zo in ieder geval Das dan weer en voordeel toch? Toch niet zo erg er mee bezig zijn! @ Bo: Fijne verjaardag!