Hee Julia, ja ben gisteren weer begonnen met de clomid, zag er erg tegenop. Ten eerste omdat ik een beetje bang was voor de bijwerkingen. Meestal in de derde nacht ofzo word ik heel erg misselijk. Maar er is wat vreemds. Ik verwachtte mijn menstruatie vrijdag, maar hij kwam woensdag, echt heel hevig. Donderdag ook nog en vrijdag was het over. Maar sinds donderdag ben ik ook ontzettend misselijk en heb ik brandend maagzuur. Ik blijf negatief testen, maar hobbel hele nachten het huis door in de hoop dat het over gaat. Ik begrijp er niets van. De kans dat ik toch zwanger zou zijn is minimaal gezien bloeding en negatief testen, maar toch ben ik bang dat ik een vruchtje vergiftig met de clomid...
@Leentjuh; goed zeg! 3 follikels, hopelijk dat alledrie mooi doorgroeien. Weet je al wat het ziekenhuis zal adviseren? Hier is het voor hun namelijk game over als je met clomid 3 follikels hebt. Ik heb daarom deze ronde een lagere dosis zodat ik er max. 2 heb, met jammergenoeg het risico dat het dus helemaal niet aanslaat. Ik snap eigenlijk niet waarom ze bij mij niet 2 dagen 50 en 3 dagen 25 hebben geadivseerd. Maakt het risico van een verprutste ronde zonder eisprong een stuk kleiner. Maar ja.... ik kan het ook zelf beslissen natuurlijk..............................8) @juli6 nee ik weet niet wat ze adviseren jij zit toch ook in het cwz, daar hebben ze namelijk nix over gezegd ik wacht dinsdag maar weer af
@pientjuh: lastig al die vage klachten. Kan me voorstellen dat je dan wat huiverig bent om weer opnieuw te beginnen met de clomid. Heb je 1 test gedaan? Misschien moet je er voor de zekerheid nog 1 doen en als je het niet vertrouwd zou ik gewoon even de huisartsenpost bellen. @Daan: Beterschap en dank je wel! @Julia: Wat heb je nu gedaan dan, qua hoeveelheid? Ik wilde in mijn eerste ronde al meer nemen maar toch maar niet gedaan. Wat rot dat je je zo voelt. Gek dat met een lagere dosering de bijwerking voor jou toch het zelfde zijn. Hoop voor je dat het snel weer afzwakt. Ik ben dinsdag pas jarig. Fijne avond allemaal
Hee Bo, fijne verjaardag morgen! Ik leg me er gewoon bij neer, ik ben niet zwanger en wel misselijk, het zal wel een reden hebben. Deze maand geen kans want mijn lief is dan op vakantie in de week van mijn eisprong. Jammer, maar volgende maand beter! Fijne avond allemaal. Wat zullen we eens gaan eten.....
@Pienje, wat rot zeg die misselijkheid. Maar als je echt ongesteld bent geweest en je test negatief, zal de misselijkheid misschien toch ergens anders vandaan komen? Hopelijk deze ronde minder klachten! @Leentjuh, oh ja, natuurlijk! Ook CWZ. Dan ben ik nu extra nieuuwsgierig wat ze je adviseren. Inderdaad, bij mij was het (volgens hun) game over met 3 follikels. Heb toen wel zelf aangegeven dat ik progesteron wilde prikken, en daar deden ze helemaal niet moeilijk over. Ben nou toch wel heel nieuwsgierig wat ze dinsdag zeggen. Haha... misschien zie ik je nog in de wachtkamer, ik ben er dinsdag namelijk ook!!!! (voor mij 1ste FM deze ronde) Het kan natuurlijk zijn dat ze niet alledrie doorgroeien en dat je groen licht krijgt. Bij mij waren er 3 van +- 15 mm en toen werd het gecancelled (hoewel ik wel door heb geklust.......) @Bo, ik heb nu dus 2 dagen 50 en 3 dagen 25 gedaan, ipv 5 dagen 25..... Hopelijk krijg ik niet op mijn donder. Hehe... Was echt bang dat er anders helemaal niets zou gebeuren en dan zou ik die troep echt voor niks hebben geslikt. We zien wel. Met 1 groeinde follikel zou ik al echt heel tevreden zijn en dan ook nog eens een progestron van +30, zou helemaal mooi zijn. Net als Leentjuh, moet ik ook dinsdag afwachten, dan weten we meer! @Daan, beterschap meid, hoe laat komt je mannetje thuis? Heeft hij avonddienst ofzo? Hopelijk een leuke film op tv ofzo, dan gaat de tijd misschien wat sneller! @All, ik heb vanmiddag een paar uurtjes geslapen, en ben wat opgeknapt. Nu lekker relaxen..
@ Julia: Hij heeft een concert vanavond. Maar hij moest er al om kwart over 2 vanmiddag zijn... Tja... Ik zit nu ik hou van holland te kijken. Vind ik altijd wel grappig. Straks nog even in bad en misschien stomen! Neusspray en eigenlijk strepcils, maar die mogen weer niet als je zwanger bent, dus eigenlijk wil ik die ook niet nemen
@Daan, ahaaa... een concert, is hij muzikant? Sorry voor de nieuwsgierigheid! Ik ga nog even hubby helpen, die is nog aan het klussen op zolder, de arme ziel en hij is helemaal op. Dus daarna samen op de bank hangen of gewoon maar eens vroeg naar bed. Dus ook hier niet echt een spetterede zaterdagavond hier. Is dat zo ja, van die strepsils? Dat wist ik helemaal niet. Ik gebruik ze zelden trouwens... Beterschap, doe het rustig aan, maar dat doe je geloof ik ook. Moet je maandag werken trouwens? Zo ja, hopelijk ben je dan opgeknapt.... of maar een dagje ziekmelden...
@ Julia: Ik moet eigenlijk vandaag werken (bijbaan hè? ). Dus ik heb een collega al gesmst, maar krijg niks terug. Maandag moet ik bezig met de studie, dus dat is nog wel te doen. Mijn vriend zit in een orkest als hobby. En daar horen ook concerten bij. Hij speelt sax. Wel gaaf hoor! Wat zijn jullie op zolder aan het klussen dan?
@Daan, oh cool, saxofoon! Ik speelde vroeger hobo, maar op een gegeven moment gestopt, heb er nu wel spijt van... Maar ja... zo gaat dat als je puber bent! Wij hebben net een dakkapel laten plaatsen en moeten nu dus de hele boel aftimmeren.... Er komt een apart washok dus daar moet een muurtje/afscheiding komen zodat die wasmachine niet in de 'nieuwe' grote kamer met kapel komt te staan. Een hele uitdaging, maar tot nu toe gaat het goed. Man doet het groffe werk en ik moet de boel zo schilderen (als hij klaar is). Deadline = half april, dan krijgen we bezoek uit oost europa, dus die kunnen dan hopelijk in de nieuwe kamer slapen. Wat voor bijbaan heb je? Iets leuks, of eigenlijk niet zo erg dat je vandaag een dagje skipt?
@ Julia: Ik werk bij de Kwantum, opzich wel leuk... Maar ik heb het nu wel gehad hoor! Laat mij maar afstuderen en voor de klas staan hoor! @ All: Ik heb een topic geopend over mijn ovulatie testen in het daarbehorende onderwerp. Willen jullie ook eens kijken wat jullie ervan vinden? Alvast bedankt!
@Daan, dan ben je in ieder geval gemotiveerd om zsm af te studeren. Ik werkte jarenlang bij de ptt, tnt, tpg... je moet iets voor de kost. Later gelukkig ook nog blijven hangen bij oude spw en sph stages, stukken beter dan die eeuwige post bezorgen, hoewel dat ook best lekker was, vooral in de zomer in het zonnetje! Heb trouwens in je andere topic even gereageerd, denk ook dat het dag 8 en 9 het meest positieve was. Fijne avond allemaal!
@Julia: Ik geef je groot gelijk. Als je dat zo motiveert zullen ze er niet heel erg moeilijk over doen lijkt me. Of het moet zijn dat je nu ook weer 3 of meer follikels hebt, haha. Dan heb je deze maand eigenlijk ook "voor niks" geslikt! @All: Ik heb het idee dat de clomid bij mij nog niet is aangeslaan deze eerste ronde... Vrijdag moet ik bloed laten prikken op prog, dus ben heel erg benieuwd. Dan leveren we ook meteen wat zaad in om te kijken of dat wel allemaal goed is.... Dus nog even een weekje geduld hebben, moet vast lukken aangezien dat al maanden zo is!
He Bo, waarom denk je dat het niet aanslaat? Omdat je geen bijwerkingen hebt misschien? Want er zijn er velen die daar helemaal geen last van hebben namelijk maar waarbij het wel aanslaat. Even afwachten dus tot de bloed uitslag. Spannend. Dat jullie nu pas het zaad in leveren zeg, wij moesten dat voordat we met clomid begonnen om er zeker van te zijn dat het zaad in ieder geval goed was (en dat was het gelukkig). Nou ja, zo zie je maar weer, elk ziekenhuis zijn eigen manier.
@Bo87: Je weet het pas echt zeker als je bloed hebt geprikt inderdaad... Zou wel jammer zijn als het niet aangeslagen is... @ All: Even weer een overzichtje maken van iedereens nod? NOD Lijst: Daan04: 25 maart
@Daan, NOD? Wat is dat?! Dat duurt nog zooooooooooooooooo lang... NOD lijst Daan04: 25 maart Julia6: 09 april
@ Julia: Ja ik zie het! Balen is dat altijd hè? Ik hoop echt dat het deze ronde bij ons raak is Ik heb geen zin meer in dokters en onderzoeken om de 2-3 dagen. Plus dat het bijna onmogelijk is in combinatie met mn vriends werk op het moment! Dat is echt balen. We hebben ervoor gekozen om niet in het ziekenhuis in onze woonplaats behandeld te worden, maar in een andere plaats op een half uur rijden. Dus ook niet op de fiets te doen
@Daan, ik hoop met je mee! Dat is inderdaad lastig, als het moeilijk te combineren is met werk/afstand etc. Ik kan gelukkig op de fiets en tot nu toe is het goed te combineren, wel een geregel steeds hoor, dus ik ga ook voor een laatste ronde! Laat het maar gewoon raak zijn, zijn we van het gezeik af!
@Julia: Nee, niet zo zeer omdat ik geen bijwerkingen heb maar omdat ik gewoon het idee heb dat ik geen eisprong heb gehad. Al krijg ik nu ik dit berichtje typ heel vaag een buikpijn gevoel. Maar ja, in hoeverre is dat "pychisch?" Als mijn man er niet zelf over was begonnen had de gyn er volgens mij niet eens iets over gezegd.. @Daan: Dat is ook wel zo inderdaad. Nou ja, het kan nu alelen maar mee vallen. Waarom hebben jullie eigelijk voor een ander ziekenhuis gekozen als ik vragen mag? Ivm bekenden tegen komen o.i.d.? NOD lijst Daan04: 25 maart Bo87: 26 maart Julia6: 09 april
Hoi meiden, hier weinig te melden! Alleen dan dat ik straks moet bloedprikken... Ik heb het lijstje even aangevuld... maandag 8 mrt dacht de gyn dat m'n blaasje ieder moment kon knappen (23.5mm) dus ga maar uit dat dat dinsdag is gebeurd, en dan + 14 dagen voor m'n NOD. Daar staat toch zo'n 14 dagen voor? NOD lijst 1979: 23 maart Daan04: 25 maart Bo87: 26 maart Julia6: 09 april