@ Bo: Nee hoor, dat maakt niets uit. We hadden gewoon geen goed gevoel bij het ziekenhuis in onze stad. We wilden het gevoel hebben dat we serieus genomen werden. Ik ben vrij jong nog (22) en daar hadden we dat gevoel niet. Vandaar de keuze . Maar we hebben nu een hele fijne gyn! @ 1979: Ja, 14 dagen na je eisprong, is je nod! @ Julia: Ik vind het een prima deal! Dan halen we de schade van vorige maand weer in. Aangezien we hadden afgeproken dat er elke maand iemand zou volgen en dat niet gebeurd is, moeten er deze maand wel twee volgen! Of meer natuurlijk !!
@1979, wanneer krijg je de uitslag? Hopelijk laten ze je niet te lang wachten, alhoewel we daar wel goed in worden natuurlijk - in dat eeuwige wachten.... @Daan, daar hou ik je dus aan he?!
Hoi meiden! Ik leef ook nog Ik zal zo even teruglezen en reageren....Afgelopen zaterdagmorgen overduidelijk mijn eisprong gevoeld. Werd 's morgens wakker van de pijn in mijn buik en toen we daarna in de stad liepen zijn we 3x ergens wat gaan drinken omdat het gewoon pijn deed als ik rechtop liep Donderdag en vrijdag goed ons best gedaan, dus nu is het weer afwachten. Ik moet zeggen dat ik er een stuk rustiger onder ben dan vorige maan. Het maakt me allemaal niet zo veel meer uit en ik maak me niet zo druk meer. Diep van binnen weet ik dat de tijd dat wij een posi test zullen hebben ook komt en dat geeft me rust. Ben daarom ook niet zoveel meer op het forum te vinden; heb er minder behoefte aan dan vorige ronde. (vind het best knap van mezelf ) Ik heb mezelf even toegevoegd aan het lijst. Er van uitgaande dat ik een lf van 11 dagen zal hebben. We gaan van 26 op 27 maart naar een hotelletje, dus als ik niet ongesteld word wacht ik met testen tot 27 maart. NOD lijst 1979: 23 maart Annie24: 24 maart (uitgaande van een lf van 11 dagen) Daan04: 25 maart Bo87: 26 maart Julia6: 09 april
@ Annie: Spannend hoor . Ik merk ook dat ik er minder behoefte aan heb. Maar ik ben uit verveling hier gewoon vaak te vinden . Lalalala . We hebben dan rond dezelfde tijd onze nod! Spannendd
@1979: Wauw, goed nieuws. Spannend hoor! @Daan: Ik ben ook (nog) 22.... Maar heb me zowel door mijn huisarts als de gyn altijd serieus genomen gevoeld. Hij zei wel dat ik nog jong ben en er nog van alles mogelijk is maar ondernam wel gewoon actie. Vervelend dat jij die ervaring bij jou in het zh niet had. @Annie: Wat een fijn idee dat je duidelijk weet dat je je eisprong hebt gehad. Kan me voorstellen dat dit je een gerust gevoel geeft en er net wat minder mee bezig bent. Goed hoor... maare, misschien een domme opmerking of ik moet gewoon wat missen. Maar jullie hebben do. en vrij geklust maar als je zaterdag je eisprong moet hebben gehad, hoezo zat. en evt zon. dan niet klussen....?
1979, even een vraag tussendoor. Jouw menstruatie kwam na de pil toch ook niet vanzelf op gang hé? Hoe zat dat dan bij jou na de clomid rondes...? Heb jij de andere 2 keren wel gewoon een eisprong gehad? Ik vraag me namelijk af of ik, wanneer ik nu geen eisprong heb, weer moet beginnen met 12 dagen duphaston of dat de menstruatie dan toch wel opgang komt door het slikken van de clomid... Volg je hem nog?
@Bo87, ja ik volg je nog hoor! Ik heb sinds het stoppen van de pil helemaal nog geen eisprong gehad... 50mg en 100mg clomid hebben niet voor een eisprong gezorgd. En omdat je geen eisprong hebt, komt ook je bloeding niet vanzelf en moet je daar weer pilletjes voor innemen. Ik heb nu 150mg geslikt en hoop dat ik nu eindelijk een eisprong heb gehad! Dus nog even resumé: primolut, 50mg clomid, primolut, 100 mg clomid, primolut, 150mg clomid, .... En omdat de clomid tot nu toe niet voor een eisprong zorgde, hebben ze de dosis al 2x verhoogd. Wanneer het wel aanslaat bij een lagere dosis, blijven ze bij die dosis.
@1979: Daar was ik idd al bang voor. Slaat eigelijk nergens op maar dan verspil ik voor mijn gevoel weer 12 dagen waarin ik die duphaston moet nemen... En ja, wat is nou 12 dagen maar vind het toch zonde. Dat het dan verhoogt werd dat wist ik idd wel... Het is eigelijk ook allemaal heel logisch dat je weer "opnieuw" begint maar ik probeer er nog maar niet aan te denken! Thanks voor je snelle reactie.
Bo87, moet je duphaston 12 dagen slikken? De primolut slik je 10 dagen (scheelt weer 2 dagen ). Maar 't is inderdaad balen dat zo'n hele cyclus zo lang duurt...Mijn 'kortste' ronde was 49 dagen: - CD22 bloedprikken voor progesteron, - CD29 een telefonische afspraak met de gyn, - CD36 's morgens een zwangerschapstest, negatief resultaat, beginnen met primolut, t/m CD45, - CD50 = CD1 menstruatie.
vind het niet egoistisch, ik had het namelijk net ook buurvrouw van me ouders zwanger ik d8 ***** waarom wij niet, maar goed dan probeer ik maar weer te denken, we mogen de moed verliezen maar de hoop nooit opgeven onze tijd komt ook!!!
Ik snap je gevoel hoor Bo87! Ook al gun je het de ander echt wel, diep van binnen hoor je toch een stemmetje zeggen 'waarom zij wel en wij niet...' Onze tijd komt nog wel!
@Annie, fijn dat je met zekerheid je eisprong hebt gevoeld, al klinkt het wel pijnlijk zeg! Maar goed, die is vast binnen! @Bo, kan me voorstellen hoor, voel met je mee! Daarom vind ik het soms ook eigenlijk misschien niet helemaal correct dat ik hier meeklets, ben namelijk al moeder zoals jullie weten ...................
@ Bo: Ik snap het ook helemaal. We moester eigenlijk gisteren op verjaardag. Maar ben blij dat we vanavond pas geweest zijn, want ik hoorde dat er 4 zwangeren waren gisteren. Bommer! Maar inderdaad onze tijd komt nog wel. Ik wilde vorige week zo graag dat mijn ovutest een zw-test was . Eindelijk een keer twee streepjes op een test!
@Zo Daan, das wel heel veel 4 zwangeren bij elkaar. kan me voorstellen dat je blij bent dat je daar niet tussen hebt gezeten. Hoe gaat het verder? En met de andere dames? Vandaag mijn eerste FM gehad deze ronde. 1tje van 11mm en 1 van 9mm die (nog) niet meedoet. Vrijdag 2de FM, ben benieuwd of die kleine toch mee gaat groeien, hoop het stiekem wel. Vind 2 een mooie score en net weer wat meer kans dan met "maar" 1 eitje. Fijne dag allemaal!
dag dames ook ik heb weer een fm gehad, helaas bij mij nix veranderd er zitten nog steeds allemaal kleine follikels, baarmoederslijmvlies ziet er wel mooi uit maar daar hebben we nix aan als er geen follikels groeien vrijdag weer terug kijken of er iets is veranderd anders kom ik waarschijnlijk aan de 150 mg clomid, maar alles voor een wondertje fijne dag allemaal
@Julia: Kijk dat is goed om te horen... Had je verteld dat je "gesjoemeld" had met de dosering? Zo ja, hoe reageerde ze daarop? Enne, je hoeft je niet rot te voelen om hier mee te kletsen omdat jij al moeder bent hoor! je zit nu toch gewoon weer in dezelfde situatie. Je wilt graag (nog) een kindje maar het lukt niet. Dus gewoon mee blijven kletsen. @Leentjuh: Wat rot dat het vandaag nog niet veel meer was.... Waren ze helemaal niet gegroeid of maar een klein beetje. @de rest: Bedankt voor jullie begripvolle reacties. Het eerste verdriet/ boosheid is al wat gezakt en ik heb net een kaartje en een 9 mndboekje voor haar gekocht. (heb ik zelf ook al 2 mnd thuis liggen) Ga nu maar even mijn gedachte verzetten en studeren. Fijne dag allemaal!
@bo87 nee ze waren helemaal niet gegroeid, er zaten wel allemaal kleintjes maar goed er is altijd nog hoop we wachten vrijdag af en anders gewoon die 150mg
@leentjuh, zoals al eerder in een pb, echt balen dat ze nog steeds klein zijn. Op welke dag zit je nu? Duimen draaien voor vrijdag, hopelijk allebei die ochtend een mooie echo! Hoe groot zijn ze nu dan, wat is "klein"? Gaat het dan echt om bijv. 3/4 mm, of 9mm? Want zoals nu bij, doet die 9mm follikel nog niet mee, maar voor hetzelfde geld gaat ook deze nog groeien en is die a.s. vrijdag 15mm. Dus stel ze zijn bij jou ook zo rond de 9mm, dan is er hopelijk nog kans op een eisprong deze ronde. Zou zo zonde en frustrerend zijn anders. @Bo; lief! Dank je! Nee, heb niet gezegd dat ik met de hoeveelheid heb gesjoemeld.... oeps. Maar was opgelucht dat er in ieder geval 1tje groeit die waarschijnlijk/hopelijk door zal groeien en misschien dus nog een 2de, dat is even afwachten. Dus eigenlijk ben ik wel geslaagd in mijn parktijk-clomid-examen. Heb het zo uitgefiegelierd dat ik wel een eitje heb maar niet teveel Leuk dat je zo'n 9 maanden boek voor haar hebt gekocht, is ze vast super blij mee! Hopelijk kan je degene die bij jou in de boekenkast staat ook snel zelf gaan 'bestuderen'! Ik ga lekker werken nu, heb er weer zin in. Werken jullie allemaal parttime of fulltime, voor de afstuderende dames onder ons neem ik aan parttime, maar hoe zit het met de andere dames? Misschien gaat de tijd sneller voorbij als we het eens ergens anders over hebben. Ik in ieder geval parttime, zo'n 22u per week. Doeii