Ja? Ik ook wel, maar ook nog wel angstig. Ik moet morgen nog doorkomen, en maandag mag ik weer bellen met de gyn. Eergisteren had ik getest en toen verscheen er een streep! En ik was alleen en helemaal in paniek zo blij Dus ik uiteindlijk maar de gyn gebeld, want ik had wel bruinverlies. Maar bij het zh wilden ze me niet doorverbinden met de gyn? Heel raar, maar uiteindelijk wel gelukt. We hebben zo'n lieve vrouw, ze zei: ik duim dit weekend voor jullie. Zo lief. Dus morgen afwachten en dan maandag bellen. Ik doe morgen heus wel weer een test!
heey dames, mag ik ook met jullie meekletsen? ik zit in de eerste rond clomid. woensdag weer bloedprikken en donderdag weer een echo. ik heb eerst een poging gedaan om in een ander clomid topic mee te schrijven maar dat was al zon hechte groep dat je er niet meer tussen kwam. hebben jullie nog een plekkie over?
Hallo Shenoby, Welkom, tuurlijk mag je meekletsen! Spannend dat je gaat beginnen met de Clomid. Hebben jullie dat bij de eerste ook gedaan?
Wat lief van d'r! Nou, ik duim met jullie mee hoor! Hoop het zo voor je! Zou echt super zijn gewoon. Wat zullen de dagen nu langzaam gaan voor jullie.... jee..... Morgen vrij neem ik aan? Dan maar even iets heel leuks gaan en maar hopen dat de dag "spotless" voorbij zal gaan! Denk je dat je dan maandag een echo zal krijgen? Ohh, vind het echt mega spannend! Eigenlijk gewoon spannender dan bij mezelf, is dat niet 'weird'?! Welkom Shenoby, tuurlijk, hier altijd plek Maare, snap hem even niet; woensdag bloed prikken en donder FM?! Meestal is het toch andersom, een week na je eisprong bloed prikken. Of prikken ze niet op progesteron maar op iets anders?
Hahaha, ik vind het ook heel erg spannend. De eerste dag dat ik getest had, ging ik elke 3 sec. kijken of het streepje er nog wel stond . Ik denk niet dat ik maandag meteen een echo krijg, maar ik moest aangeven of ik nog verlies had gehad, zo ja kreeg ik sneller een echo. Zo nee, over 3 a 4 weken een echo. Maar ik heb me dus aan onze deal gehouden! Nu jij nog?
Kan me voorstellen dat als je inderdaad geen verlies meer hebt dat ze er dan vanuit gaan dat het gewoon goed zit en dat je dan geen (extra) echo krijgt. Oh meid, wat spannend! En je hebt die deal wel heel letterlijk opgevat, haha - bij deze: ik vat onze eerder gemaakte afspraak heeeeeeeeeeeel serieus op, haha... hoop hoop hoop Ik zal goed mijn best doen deze maand, hoop je snel te volgen. Maar, eerst even jouw knal test afwachten over een paar dagen!
Hallo meiden, Na een hele tijd van het forum te zijn geweest (andere topics) meld ik me vandaag hier. Na vorig jaar in de mmm te zijn gestapt en maanden van onderzoeken en wachten op resultaten ben ik vorige week begonnen met mijn 1ste ronde clomid. Eigenlijk had dit al half februari moeten gebeuren, maar ik was zwaar overtijd. *wet van murphy Maar ik begin er helemaal positief aan, zeker na het lezen van al die verhalen hier. Nu maar testen of ik werkelijk een eisprong zal krijgen en aan de slag..... En ik hoop voor iedereen die mee schrijft op dit forum dat 2010 een heel mooi jaar mag worden.......
Mcellie: Welkom. Inderdaad hopen dat 2010 een fantastisch jaar wordt! We hebben hier een deal dat iedere maand iemand zwanger wordt
dank jullie voor de welkomswoorden. wat onze dochter betreft die is spontaan gekomen. ik ben best vruchtbaar alleen heb ik haast nooit een eisprong. vandaar nu clomid. er komt ook nog eens bij dat ik ook nog endo heb dus zolang ik geen anticonceptie gebruik heeft mijn endo vrij spel om te woekeren. tis dus ook een beetje noodzaak dat ik zsm zwanger raak. hoe hard het ook klinkt in andermans oren misschien. voor wie het vroeg: ik heb afgelopen vrijdag al een fm gehad. 2 van 13 mm ze wou bloed prikken om te kijken of de eicel wel iets deed. en dan donderdag een echo om te kijken of het dan mijn meest vruchtbare dag was. maar voor die tijd gaan we ook klussen hoor. stel je voor dat ze er een paar dagen naast zit
Welkom aan alle nieuwe dames... @Daan ik hoop zo voor jullie dat je een mooie knaltest hebt, heb je nog steeds bloedverlies?? @Julia ik heb je nog een pb gestuurd @all vandaag die pregnylspuit dus gezet is wel een pijnlijke spuit maar alles voor een goed doel
@Shenoby, ok - duidelijk. Ik had nooit eerder gehoord dat ze bloed prikken om te kijken of de eicel iets doet. En, dit klinkt misschien mega dom, maar wat (op groeien na) moet hij doen? Wat controleren ze dan precies in het bloed? @Leentjuh, pb terug! Balen van die pijnlijke prik, maar zeker waard voor het goede doel.
@ julia, de eicel is nu wel gegroeid maar ze kijken of ie actief is. door de endo heb ik namelijk ook een afwijkend hormoonbeeld en snel cystevorming. heb de vorige keer ook al bloedafname gehad voor de eisprong om te kijken of de eicel actief was. toen bleek het alleen een cyste te zijn en bleek het eitje al gesprongen en heb ik een miskraam gehad.
Ik moet ook bloed prikken op 1 april, dat is dan mijn 23ste dag van mijn cyclus en heb ik dus mijn eisprong. Mijn gyn zei dat ze dit doen om de hoogte van mijn oestrogeen te bepalen. Omdat ik PCO heb, is dat bij mij minder dan normaal en daardoor ontwikkelt mijn lichaam geen eisprong. Geen echo's voor mij alleen een bloedtest. Maar reken maar dat ik niet die dagen van mijn eisprong afwacht het worden drukke tijden.......
Goedemorgen meiden, Daan heb je alweer getest vandaag? wat spannend zeg!! Zie net dat jullie hier een deal hebben gesloten met iedere maand een zwanger!! Ik moet jullie namen echt nog even leren kennen hoor maar doe mijn best... Waarom krijgt niet iedereen een echo om te bepalen voor de eisprong en sommigen dus alleen bloedprikken? Ligt dat aan het ziekenhuis?? Leentjuh wat vervelend van die spuit maar alles voor het goede doel inderdaad! Heb je de spuit zelf gezet? Ik kom vandaag nog wel even verder langs, eerst even aankleden en naar Amsterdam toe voor een nieuwe tv. Fijna dag allemaal!
@Shenoby, ok, duidelijk. Wat balen dat het in februari op een miskraam is uitgelopen zeg! Hopelijk deze maand meer geluk! @Mcellie, bij jou dus ook een iets wat "ander" traject dan de FM's en progesteron prikken zoals bij de meeste andere dames hier. Tenminste, had hier nog niet eerder gelezen dat iemand bloed moest prikken rond de dag van de eisprong. Maar je geeft zelf al aan dat dat dus te maken heeft met je PCO. Hoe hoog moet dat oestrogeen zijn eigenlijk? @PBA, dus wellicht 2 x een eisprong deze maand? Ben even niet meer helemaal up to date geloof ik, met zoveel berichten de afgelopen dagen, maar bedoel je dat je meerdere eitjes hebben die zullen springen tijdens een eisprong, of bedoel je dat ze erg in grootte verschillen en er dus een kans is dat ze op verschillende dagen springen? @All, hoe gaat het met jullie? Merel, Annie, Bo, Leentjuh, 1979, Daan, Cybi? Bo83, waar ben jij trouwens gebleven? @Daan?! Kom je nog een mooie test showen vandaag? Laat het antw JAAA zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (daar kwam ik stiekem naturlijk ook voor online he....) Hier alles zijn gangetje. Ga zo maar eens met de ovutesten in de weer. Ben echt vergeetachtig, maar met die ovutesten was het beter om toch niet met ochtendurine te testen he?
@Julia: ik ben ook niet zo up to date geloof ik. Het is lastig om alles bij te houden. Verder had ik zaterdagochtend een positieve OV test. Vandaag niet meer. We hebben vrijdag en zaterdag geklust. (en de week ervoor ook al hoor). Vanavond ook nog maar een keertje voor de zekerheid. Alleen wat ik me afvraag. Als de test weer negatief is (zoals vanochtend), is je eisprong dan zeker weten geweest(dus bijvoorbeeld zaterdag)? Of is de LH piek dan wel voorbij, maar kan ei zondag ook nog springen? Ik weet het niet meer haha... Volgens mij hangt het van de test af of je wel of niet 's ochtends kunt testen. Staat meestal in de bijsluiter. @Shenoby: alsnog welkom! @Daan: hoop dat je nog steeds een positieve test in handen hebt en houdt
@Jem; ligt inderdaad aan het ziekenhuis. Het ene met echo's, het andere zk zonder. Hoe ziet jou traject eruit? Veel succes met de aanschaf van een nieuwe tv. Denk dat ik wel weet wat jij vanavond gaat doen dan... komt er iets leuks op vanavond? @Merel, super dat je een posi test hebt gehad. Ik weet eigenlijk niet of het eitje ook echt al is gesprongen nadat je een nega test hebt. Lijkt me wel logisch. Aan de andere kant zegt een posi test toch dat je binnen 24 en 48 uur je eisprong zal hebben. Als je daarvan uitgaat, dan zou je je ei nog tot maandagmorgen kunnen hebben. Hmm... aan mij heb je dus niet zoveel , ik weet het eigenlijk niet? Wie wel?
@de nieuwe meiden; welkom! Even voorstellen: ik ben Annie, 24 en samen met mijn vriend (25) zijn we vanaf juni 2009 bezig voor een kleintje. Helaas zonder succes omdat ik zelf geen eisprong heb. Daarom inmiddels aan de Clomid en zitten we in ronde 2 @All; meiden wat gaan jullie snel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat kan ik niet bijhouden hoor @Hier; alles rustig. Ik voel van alles wat ik vorige maand niet voelde. Heb vanaf gister buikkrampen, maar wat ik daar nu van moet denken?! Vorige ronde begon op dag 8 na eisprong 's avonds het bruinverlies en aangezien ik vandaag op dag 8 zit ben ik denk ik al 10x naar de wc geweest om te kijken. Heb zelfs gister speciaal toiletpapier gehaald zonder dingetjes erop (normaal hebben we roze figuurtjes op het papier, maar dat is niet handig nu ) Ik houd jullie op de hoogte