2010 Start Clomid

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cybi, Dec 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

We zijn er weer vroeg bij vanmorgen!

1979 wij gaan alleen van de zomer op vakantie, ik hou absoluut niet van kou dus dit weer is niks voor mij. Laat staan dat ik er geld voor ga geven om op wintersport te mogen haha..

Annie, weet niet welk ziekenhuis dat is maar vind het ook niet echt netjes dat ze dat zo naar elkaar toe roepen dat je aan de balie staat met het potje voor je man.. Hebben ze hier gelukkig nooit zo gedaan. Wanneer krijg je de uitslag? of heb ik er overheen gelezen?

Cybi kan me voorstellen dat je wel even om moet schakelen wat de temp betreft.. Wel erg lekker hoor!

Daan ze vonden het een erg mooi cadeautje!

Daan, Cybi en ik zitten wel rond dezelfde periode van de volgende nod he. Hoop voor jullie dat de clomid zijn werk heeft gedaan meiden en dat die steekjes goede voortekenen zijn.

Groetjes,
    Jolanda

2. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik heb gisteren en vanmorgen ook een paar flinke steken gehad! Heb jij dat ook gehad Cybi?

Jolanda: Ik heb mijn nod rond de 20ste.

Cybi: Wanneer ga jij testen? ;)

3. cybi

cybi Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,324
    0
    0
    Randstad
    Daan, Jem, wij zitten inderdaad rond dezelfde tijd. Ik voel me vandaag echt niet goed. Normaal heb ik rond mijn menstruatie altijd wat last van hoofdpijn en ik ben bang dat door de Clomid het nog erger gaat worden.
    Heb enorme hoofdpijn, steken in mijn buik en ben misselijk. Dat laatste zou natuurlijk goed nieuws kunnen zijn maar het lijkt mij echt wat te vroeg. Het voelt echt alsof er nu al een zware menstuatie aan gaat komen.
    Straks maar weer even aan de pijnstillers en lekker mijn bed in, misschien is het alles bij elkaar, de Clomid, temperatuurwisseling na mijn vakantie ik weet het niet. Maar goed, ik hou jullie op de hoogte. Als dit komt omdat ik zwanger zou zijn, dan heb ik het er echt allemaal voor over. Als dat niet het geval is, baal ik nog meer dan ik al deed...
    Ik hou jullie op de hoogte!!

Gr.
    Cybi

4. Regien

Regien Nieuw lid

Jan 10, 2010
    2
    0
    0
    Hallo Dames,

Ik weet niet of ik nu nog mee mag kletsen maar ik probeer het maar gewoon....;)

Sinds een maand of 4 ben ik ook bezig met Clomid. Omdat ik niet of zeer onregelmatig ongesteld wordt ben ik bij de gynaecoloog terecht gekomen. Daar ben ik onderzocht, is het zaad van mijn man onderzocht en is de conclusie dat ik een verhoogd prolactine gehalte heb waardoor de cyclus onduidelijk verloopt.

Goed: ik ben dus gestart met Duphaston (menstruatie opwekker) en daarna Clomid (50 mg p.d.). Op dag 11 moest ik steeds terug naar de gynaecoloog voor een follikelmeting. De eerste ronde Clomid had ik veel te veel eitjes en mochten we niet vrijen. Ik heb toen weer Dupahston en Clomid moeten nemen.
    De tweede ronde had ik 2 hele grote cystes van 7 cm en die zijn operatief uit mijn eileiders verwijderd.
    De derde keer, nu, heb ik wederom Duphaston, Clomid en een follikelmeting gehad en toen had ik 3 eitjes (16, 19 en 21 mm).
    Vervolgens heb ik een prik Pregnyl gehad waarmee de eisprong binnen 24 plaatsvindt. Uiteraard moesten we toen flink ons best doen;)
    Gisteren was mijn NOD en tot op heden ben ik nog niet ongesteld....maar de zwangerschapstest van vanmorgen gaf maar 1 streepje aan;-(.

Afwachten dus.....

Ik hoop dat ik mee mag 'kletsen' met jullie!

Groetjes,
    Regien

5. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Regien, tuurlijk mag je meekletsen!! Wat een ellende heb je al gehad zeg met de clomid... Nu is het dus wel even heel spannend wanneer je ongi gaat komen of over een paar dagen dan een mooie positieve test!!

6. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    @Regien; welkom hier! Jeetje, wat een rotsituatie zit je in zeg! Hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

@Cybi; ook jij al in een spannende periode! Ik hoop dat je klachten komen door een zwangerschap; dan is het het idd allemaal waard geweest!

@Jolanda; we krijgen op 29 januari de uitslag; staat onder m'n ticker :) Ook jij al in een spannende periode!

@Daan; en jij OOK al :) Het stoppen met roken gaat redelijk. Op mijn werk rook ik niet meer en ik probeer het overdag te beperken tot 3; 's morgens 1 en 's avonds 2. Tot nu toe gaat dat gelukkig goed. Rustig afbouwen :) Hoop in februari/maart helemaal te stoppen, maar als het bij 3 sigaretjes blijft ben ik ook al blij.

@All; hier eigenlijk weinig te melden. Nog minder dan 3 weken tot aan de uitslagen. Het klinkt gek, maar ik maak me er tot nu toe eigenlijk helemaal nog niet druk om. Heb een raar gevoel dat het allemaal wel goedkomt met ons :) Weet niet of ik het hier al gemeld had, maar ik heb een notitieboek van Lief! gekocht waarin ik nu dingen opschrijf mbt het zwanger worden. Merk dat ik er een soort rustig van wordt nu ik het opschrijf. Vind het leuk om later nog een terug te kunnen lezen en misschien aan ons toekomstige wondertje te geven als hij/zij later groot is.

Wel een spannende periode trouwens voor jullie allemaal! Ik duim dat er in ieder geval 1 posi zal testen, maar ik hoop natuurlijk allemaal! (al blijf ik dan wel alleen achter, maar dan maak ik wel een nieuw topic aan :))

7. sita80

sita80 Actief lid

Dec 10, 2009
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi

hier nog steeds niet ongesteld
    had 5 januari een positief ov.test
    daarna werdt hij minder
    kijk maar in mijn album
    vandaag een ov.test nogmaals gedaan en die was dik positief

8. Regien

Regien Nieuw lid

Jan 10, 2010
    2
    0
    0
    Fijn dat ik welkom ben, doet me goed!!
    Ben nog steeds niet ongesteld.....wel hoofdpijn;-(

Iedereen maakt een spannende tijd door zeg...jeetje!

Zijn er nog meer meiden die ook een Pregnylspuit hebben gehad na de Clomid???

9. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Welkom Regien!

Ik heb ook nog steeds last van steekjes en ik heb af en toe een steek in mn borsten... ook nog nooit gehad...
    Cybi, weet je nog niet welke datum je gaat testen? Moet je ook nog bloedprikken deze cyclus?
    Ik moet aanstaande woensdag bloedprikken... Altijd naar.

10. cybi

cybi Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,324
    0
    0
    Randstad
    *Regien, welkom! Natuurlijk kan je hier mee kletsen! Hopen dat het deze maand raak is voor jullie. Ik heb zelf geen pregynyl gehad, hoop dat het ons gaat lukken met alleen Clomid.

*Annie, fijn dat je wat steun krijgt van het schrijven. Hoop echt dat je je wat beter gaat voelen en dat het snel raak mag zijn! ;)

*Sita, moeilijk dat je testen niet echt een eenduidig antwoord geven. De hele maand veel klussen dus maar ;)

*Daan, ik moest eigenlijk dag 21 prikken en dat was vrijdag. Door vertraging met ons vliegtuig ging ik dat niet redden. Ik heb vanmorgen dus maar bloed geprikt en ik bel morgen de gyneacoloog voor de uitslag. Denk dat ik wel een eisprong heb gehad maar ik weet het natuurlijk niet zeker.
    Denk dat ik zondag ga testen als ik dan nog niet ongesteld ben want dat is dag 30. Maar ik heb zo'n vermoeden dat het niet raak is hoor.

We zien het wel, anders weer op naar een nieuwe ronde! ;)

11. leentjuh

leentjuh Bekend lid

Nov 15, 2009
    511
    0
    0
    gelderland
    hallo dames
    mag ik met jullie mee praten... wij zijn dec 08 gestopt met de pil maar geen menstruatie te bekennen hooguit 3 menstruatie's gehad in 09, maar ja nu uiteindelijk in de mmm en vandaag provera en clomid 50 mg gekregen dus nu is het afwachjten ik moet op dag 10 van de cyclus naar het zkh voor een meting dus wachten:)
    allemaal succes in 2010 dat het maar een vruchtbaar jaar mag worden voor iedereen

12. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Welkom Leentje!

Natuurlijk mag je meekletsen.
    Wij zijn ook vanaf dec. '08 gestopt met de pil. En sinds september in de mmm. Nu afgelopen cyclus begonnen met Clomid. Dus nu in een spannende periode...

@ Cybi: Wat gek, dan hebben we wel een andere nod datum! Want ik moet pas morgen prikken en heb de 20ste mn nod...

Nu weer een dag stage voor mij! Dus ik ben er aan het eind van de middag weer!

13. leentjuh

leentjuh Bekend lid

Nov 15, 2009
    511
    0
    0
    gelderland
    @Daan04 dat is toevallig dus allebei een beetje gelijk op:)
    ik ben benieuwd en hoop voor jou dat het snel lukt!

14. cybi

cybi Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,324
    0
    0
    Randstad
    *Daan, ik begrijp het ook niet helemaal. 19 december zijn we allebei ongesteld geworden, dat is dus dag 1. Vanaf dag 3 hebben we allebei 5 dagen Clomid geslikt.
    Dag 21 moest ik prikken, dat was afgelopen vrijdag (8-01) alleen ik ben gisteren pas geweest.
    Dag 28 zou ongeveer de dag moeten zijn dat ik ongesteld moet worden volgens de gyneacoloog. Dat zou dus vrijdag (of zaterdag) moeten zijn.

Wat voor schema houdt jouw arts aan dan?

Vandaag wel mijn uitslag gehad van de bloedtest en die was goed! ;) Ze meten de progestron aan de hand van getallen ofzo (weet niet precies waarvoor het staat) maar de ondergrens is 30. Vorige keer zat ik op 32, dus net genoeg om te kunnen spreken van een eisprong. Nu - met Clomid- zat ik op 51 en dat schijnt dus goed te zijn! ;)
    Wij gaan nu gewoon een half jaar hiermee aan de gang en als ik dan nog niet zwanger ben moeten we weer terug. Heb er alle vertrouwen in dat het gaat lukken ;)

15. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ Cybi: Wat goed!!! :D Je hebt een eisprong! Jee! Nu ik nog.

Misschien komt het door het feit dat ik voordat ik met de Clomid begon een cyclus van 5 weken had? Dus dat ze daarom dan die week extra erbij heeft gerekend? Dat denk ik dan maar. Ik voel nog steeds van alles laag in mn buik en ben nu ook sinds een uur of 8 misselijk... Maarja dat heb ik mezelf wel vaker aangepraat :).
    Dus ik moet morgen bloedprikken en krijg de 20ste pas de uitslag, maaaar volgens mijn berekeningen heb ik dan ook ongeveer mijn nod! Dus dan wacht ik eerst de uitslagen maar af. Want als die niet goed zijn, dan kan ik ook niet zwanger zijn...
    Heb jij ook verder nog klachten dan? Ik heb het gevoel dat de aders op mijn (.)(.) meer zichtbaar zijn ;). Pfff spannend ook allemaal.
    Het is maar goed dat ik volledige weken stage heb en dat ik behoorlijk wat afleiding heb!!

16. 1979

1979 Bekend lid

Apr 22, 2009
    627
    0
    0
    Cybi en Daan, ik loop ook bijna gelijk met jullie:
    vanaf 20 december ben ik clomid 100 mg gaan slikken (cyclusdag 3); afgelopen vrijdag heb ik bloed geprikt en de uitslag (dat duurt in dit ziekenhuis vreselijk lang) krijg ik vrijdag a.s. Wanneer ik uit ga van een cyclus van 4 weken zou dat ook zo een beetje de tijd moeten zijn dat ik ongesteld word, of beter gezegd: mijn NOD... Cybi, wat fijn dat je een eisprong had! En jij slikte toch 50 mg? Ik hoop zo dat de 100 mg voldoende is geweest om een eisprong te krijgen!

Regien, ik las dat jij in de eerste ronde Clomid veel te veel eitjes had... ik moet zelf tussendoor niet terug naar de gyn. voor follikelmetingen, ik heb alleen het bloedonderzoek... wanneer mij dat zou overkomen zouden wij gewoon druk aan het klussen zijn... pff eerst geen eisprong / zwanger kunnen raken en daarna een buik vol met baby's... ik weet wel dat de kans iets groter is op meerlingen, maar 'veel te veel eitjes' klinkt toch wel erg veel... ach, ik ga er maar vanuit dat mijn lichaam anders reageert: bij 50 mg had ik niet eens een eisprong.

Liefs.

17. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Goedemorgen,

Hoe is het hier?? hier zijn vanmorgen de rode duiveltjes gekomen dus denk niet dat ik deze ronde nog met de iui zal starten want dan zou ik vandaag of morgen de brief van het umc moeten hebben. Dan in ieder geval de volgende ronde dat we kunnen starten als het goed is!

Hebben degene die mij volgen nog last van kwaaltjes of misschien al stiekum getest??

Leentjuh welkom!

groetjes,
    Jolanda

18. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ Jolanda: Ja ik heb nog steeds steekjes en krampjes en misselijk... Maar ik weet niet of het echt is ;). Ik heb zeker nog niet getest. Ik heb pas volgende week woensdag mijn nod. Ik wil eigenlijk eerst de uitslag van het bloedprikken afwachten, die krijg ik ook woensdag. En dan eventueel (als het nog nodig is) donderdag testen.

@ Cybi: Hoe is het daar nu? Ook nog steeds last van die tekenen? Of zijn de duivels al gearriveerd? Laat je het even horen? ;)

19. cybi

cybi Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,324
    0
    0
    Randstad
    *Daan, nog steeds heel veel last van klachten. Vooral mijn borsten, die doen normaal ook wel pijn maar nu heb ik echt steken enzo.

Maar goed, ik kon mijn geduld niet bewaren (en mijn vriend voor het eerst ook niet) dus vanavond een test gedaan, laatste die ik had liggen.
    Nu weet ik echt niet of wij het ons inbeelden maar ik zou toch echt zweren dat ik een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellllleeeeee lichte streep zie. Ben dus nu op van de zenuwen....

Pfff direct naar de kruidvat gegaan en drie testen gehaald, waarvan 1 voor vroeg testen. Ik probeer mezelf rustig te houden met het idee dat het misschien helemaal niet raak is. Maar voor het eerst.... weet ik het gewoon echt niet meer. Mijn gevoel zegt van niet, maar ik weet het gewoon niet meer....

Ik hou jullie op de hoogte, straks misschien nog een tweede test en morgen ochtend met ochtendurine nog 1....

Zucht, duim maar voor me..... :(

20. leentjuh

leentjuh Bekend lid

Nov 15, 2009
    511
    0
    0
    gelderland
    @cybi ik zal voor je duimen spannend hoor, ik hoop het voor jullie!

Share This Page