Hoi allemaal, Zoals ik hier lees hebben jullie al enige ervaring met het slikken van Clomid. Ik ben sinds april '09 gestopt met de pil en sindsdien 5 keer een positieve ovulatietest gehad, je zou dus kunnen zeggen 5 van de 10 rondes tellen! Nu vraag ik me af op het goed is om naar de huisarts te gaan, omdat ik vind dat mijn cyclus niet echt heel regelmatig is. Hoe lang hebben jullie gewacht voordat jullie naar de huisarts gingen voor advies/ hulp? Thanks alvast
@handbalster: Ik denk dat je altijd naar de huisarts kan gaan met de vraag wat je kunt doen aan die onregelmatige cyclus. ik ben naar een maand of 2 al naar mijn ha geweest maar dat was omdat er bij mij gewoon geen menstruatie was. Vragen staat altijd vrij.. Maar voor clomid moet je sowieso naar de gyn. dat geeft de ha niet.... Succes ermee in ieder geval.
Ja, je hoort wel eens dat je eerst minimaal een jaar moet "proberen" voordat je je zorgen moet maken. Ik gebruik nu alleen ovulatietesten om mijn eisprong te vinden, houden jullie ook je temperatuur bij en wordt je daar nog veel wijzer van?
Wat een heerlijk geouwehoer hier. Ik dacht dat ik erg was, maar jullie kunnen er ook wat van vandaag! @Jolanda, ja, ben nog naar buiten geweest, was lekker. Beetje met de buurman staan ouwehoeren, terwijl die koters om ons heen drentelen. @Cybi, denk dat het erg persoonlijk is - je wel of geen zorgen (blijven) maken tijdens een zwangerschap. Ik heb dat echt bijna nooit gedaan namelijk. Alles zag er altijd prima uit, ik was niet stokoud, dus waarom zorgen maken over iets wat je toch niet weet? Ja, ik weet het, dat klinkt wel erg makkelijk, misschien ben ik erg optimistisch. Maar ik kan eerlijk zeggen dat ik me amper ergens zorgen over heb gemaakt. Alleen dan misschien dat ik niet te vroeg zou bevallen voordat ik (voor de bevalling) naar NL zou komen. Want in Bulgarije wil je echt niet bevallen namelijk! Dus Daan en Cybi: hier wat posi power , niet teveel zorgen maken maar gewoon lekker genieten! Tis een te mooie tijd om je veel zorgen te maken! @Leentjuh, zw. schapspagina verslaafd? Wat is dat???? 8) We zijn ook wel perfecte huisvrouwen c.q. werkende partners he? Allemaal wasjes draaien, verven, schoonmaken. Ik heb vandaag zo tussendoor, tijdens mijn mama-thuis-dagje- ook een wasje gedraaid, gestofzuigd, gekookt en nu staren de ongeverfde kozijnen mij aan... maar heb echt geen zin meer! Morgenvroeg, voordat ik ga werken zijn die aan de beurt. Net een bak thee gezet en die ga ik lekker helemaal in mijn eentje leegdrinken. Wat drinken jullie savonds meestal? En drinken jullie hubbies thee mee? Die van mij is zo saai , die wilt echt nooit gezelllig theeleuten, tenzij hij ziek is en keelpijn heeft ofzo, dan wilt ineens thee. Nah ja.... hij moet het zelf maar weten - weet niet wat die mist! Dus... ik ga aan de thee! Wat jullie? Oh ja en Cybi, ik bied mij ook wel aan hoor, maar laat eerst die andere meiden maar voorgaan, ik heb er al 2 rondlopen he. De wens is misschien hetzelfde, maar wel zo eerlijk..
@Julia: hier nog een theeleut... maar mijn hubbie drinkt gewoon lekker mee hoor. En, voor dat we gaan slapen drinken we vaak samen een kopje warme melk met honing.. Haha, hoezo een oud wijven drankje en uber burgerlijk... En dat terwijl we nog jong en helemaal niet zo burgerlijk zijn. Hoe oud is iedereen eigenlijk.... Ik hier 23!
Hahaha, kei burgelijk gewoon Bo, maar wel lekker!! Mijn man drinkt die warme melk sochtends. Ik gruwel ervan! Jakkie, met zo'n vies velletje erop.. brrrrrr Was in vorige post vergeten op Annie te reageren. Balen meid, maar geen bloed geeft moed, dus geef niet op. Blijf realistisch. We hopen op een wondertje! @Bo, nog een keer.... jij jong, ik oud.. 31...
@Handbalster: wij hebben 2 jaar aangerommeld voordat ik naar de gyn stapte. Woonde toen in het buitenland en daar had ik geen verwijzing voor een gyn nodig. Dus gewoon direct naar de gyn. Die kwam er snel achter dat ik geen eisprong had, dus clomid werd vrijwel direct voorgeschreven (na sperma onderzoek man). Veel succes ook jij!
@ Julia: Ik drink ook vaak thee of diksap En vriendlief drinkt meestal wel thee mee... @ Bo87: Ik ben 22, dus ook nog jong @ Handbalster: Wij zijn na 3 maand naar de gyn gegaan, puur omdat ik geen cyclus had Succes!
@Julia: Ja, bah dat velletje. Haha, dat haal ik er natuurlijk af. Ik herinner me van "vroeger" dat mijn oma die altijd naar binnen slurpte... iieeeeww! Haha. @Daan: diksap.... Haha. is ook lekker natuurlijk maar dat hoor je volwassenen niet vaak zeggen..
@ Bo87: Ik ben 30, dus meer in Julia's categorie @ Handbalster: ik ben na een half jaar uitblijven van de menstruatie (na stoppen met de pil) naar de huisarts gegaan.... daarna doorverwezen naar de gyn, waar Clomid werd voorgeschreven.
Bedankt voor jullie reacties, Van de week de huisarts maar gewoon eens bellen. Jullie aan de thee en warme melk? 't is misschien slecht, maar als ik net weer ongesteld ben geworden drink ik uit frustratie gewoon een paar glazen wijn.... vandaag is weer zo'n dag haha! 28 trouwens... 19 april wordt ik 29 en 19 april nod.....
Eigenlijk moet ik morgen met mijn afstudeeropdracht aan het werk! Maar ik heb er geen zin in! Ik zit met mn hoofd bij hele andere dingen!! Frustrerend!
@Daan, diksap? Hahaha... ben je vast goed voorbereid voor over euhm.... een jaar of 2. Vind het ook lekker trouwens hoor - maar wel prijzig... @Bo, ook als je dat velletje eraf haalt, brrrr... dan 'zie' ik hem nog drijven, ookal ligt ie in de prullenbak. Ja, kweet t, ik ben een zeikerd. Haha. Mijn man slurpt dat velletje er dan ook expres echt voor mijn neus af, getver! Alleen de gedachte al.........
@Daan: Vooral lekker blijven drinken dan.... @handbalster: Kan het me wel voorstellen hoor.... Ben benieuwd wat je ha gaat zeggen... Ga ik nu onze melkies opwarmen!
En wat is je afstudeeronderwerp? Edit: hahahahaha, kijk wat voor bericht ik kreeg, toen ik dit net wilde posten: De volgende fouten zijn opgetreden tijdens het versturen van dit bericht: Dit forum vereist dat je 30 seconden wacht tussen het verzenden van berichten. Probeer het nogmaals over 1 seconden.
Hahaha, jouw computer maakt overuren Ik doe mijn afstudeeropdracht over hoogbegaafdheid, best wel intressant hoor. En misschien moet ik me er ook maar gewoon toe zetten, dan gaat de tijd een stuk sneller
@Inderdaad interessant! Ja, dat is wel het beste, gewoon maar beginnen. Wanneer moet ie klaar zijn? Deadline? Dat werkt bij mij altijd het beste.... Ik ga zo zwijmelen voor de tv - memories. Hopelijk komen er een paar leuke stellen voorbij! En anders zap ik naar iets leukers, iemand met een tv tip? @Bo, nu al? Hoe laat gaan jullie dan naar bed, of drink je die melk een paar uur voordat je gaat slapen?