2010 Start Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cybi, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leentjuh

leentjuh Bekend lid

15 nov 2009
    511
    0
    0
    gelderland
    nee de 18e dag van me cyclus, haha
    @all dalijk even een bakkie doen bij mijn moeder en om half 3 weer werken tot half 11;)

2. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Nog steeds een beetje bruinverlies hier... hoop maar dat 't vandaag door gaat zetten. Gisteren was mijn NOD (eiblaasje stond op springen bij laatste FM, en dan + 14dagen). Het kan toch bijna niet zo zijn dat de tijd tussen eisprong en menstruatie > 14 dagen duurt? Of kennen jullie wel zulke verhalen? En als ik zwanger zou zijn, had ik toch gisteren positief moeten testen?

BO87, spannend, vanmiddag de uitslag van je progesteron!

Leentjuh, hoe gaat dat dan bij jou? je neemt dag 3-7 clomid en dan na enn FM geeft de gyn aan wanneer je die spuit moet zetten om 't eiblaasje te laten springen? Is dat één spuit, of meerdere?

Groetjes!

3. leentjuh

leentjuh Bekend lid

15 nov 2009
    511
    0
    0
    gelderland
    @1979 ik slik van dag 3 t/m 7 clomid 100 dan heb ik een fm maar deze ronde hadden we en het zkh niet verwacht dat er nog een follikel zou zitten maar op dag 17 was die 17 mm dus rond de 18mm kunnen ze gaan springen dus moest ik zaterdag om 11 uur een spuit halen ik heb het niet zelf gedaan, zolang ik het niet zelf hoef te doen laat ik het aan andere mensen over:)

4. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    @ Leentjuh
    Groot gelijk! Zelf spuiten zetten zal wel wennen, maar in 't begin lijkt 't me toch maar niks!

5. leentjuh

leentjuh Bekend lid

15 nov 2009
    511
    0
    0
    gelderland
    ja precies het stomme is op mijn werk spuit ik dagelijks maar bij mezelf durf ik het nog niet,

fijne dag allemaal

6. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    zelf spuiten zetten lijkt me idd ook helemaal niets en als andere het voor je kunnen doen is dat mooi. Al zou ik aan mijn man hier ook niets hebben gok ik. :D

7. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @1979: Je zou gewoon nog een test kunnen doen voor de zekerheid. Ik weet eigelijk niet of het kan dat het echt 14dgn duurt. Ik ga er voor mezelf nu ook maar gewon uit dat het er wel 14 zijn. Uitslag was net ook nog niet bekend... Nog even wachten dus.

@PBA: Haha, ik denk dat ik dan idd ook niets aan manlief heb.

8. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    #908 julia6, 24 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2010
    Hallo allemaal!!!!!!!!!!!!!!!
    Ik kom weer even spammen hier! Was even 1,5 dag van zw. pagina afgekickt, haha...

@Bo, uitslag al binnen?
    @1979, doorgebroken of blijft het bij bruin?
    @Annie, wat fijn, het kan dus nog alle kanten op?
    @Leentjuh, jij nog last van ongikrampen? Zou wel vroeg zijn he? Tenzij het ergens anders vandaan komt? He trouwens, we blijven elkaar 'tegenkomen' in het zk. Ik moet maandag ook bloed prikken namelijk ;)
    @PBA, fijn dat je je ei gevoeld heb, dan heb je daar vast wat zekerheid over.

Euhm... wie nog meer?

Oh ja, Bo, die vroege diensten bij jou beginnen wel vroeg zeg. Hoewel ik op mijn werk na een slaapdienst ook om 07u moet opstaan, maar dat is toch anders dan thuis vroeg op om naar je werk te gaan. Waarom moet je vanaf volgend jaar ineens wel die slaapdiensten draaien? Ik ben het even kwijt trouwens, jij bent ook nog aan de studie toch? Werk jij als leerling? BBL? Of zit ik er nu finaal naast en haal ik half zw. pagina door elkaar?! :)

@All, hier alles okeee. Vanmorgen voor de zekerheid het zk even gebeld, over wanneer ik nou precies bloed moest komen prikken. Volgens mij vroeg jij, Bo, eens of je na een negatieve ovutest ervan uit kan gaan dat je eisprong geweest is. Ik had dus zondag en dinsdag wel een 2de streepje, maar alleen maandag een vette positieve test. Die zk-dame die ik aan de lijn had vanmorgen vertelde mij dat ik er in dat geval vanuit kon gaan dat mijn ei op maandag ook echt gesprongen is. Nou dat hopen we dan maar. Heb namelijk maandagavond en dinsdagmiddag nog mijn best gedaan, maar daarna dus niet meer. :D

He, geniet van het lekkere weer allemaal. Hopelijk blijft het zo, ga a.s. zaterdag naar de dierentuin, hoop op niet teveel regen. Dus... alle zon die dag richting Rhenen aub! ;)

9. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ohoo! Zomaar Daan vergeten!!!! :$ Hoe is het met jou? Lekker gewerkt vandaag? :p, daarom zie ik je zeker niet online :D

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    WAAAAAHAHAHAHAAAAAAA AAAAHHHHAAAAAAHHHHHH! O god!!!!! Net het zk gebeld. mijn prog waarde was 39.1. Dus ik dacht oké. Aangezien iemand afgelopen maand geloof ik een waarde had van 90 vroeg ik aan haar wat dan dat verschil maakt. Kan gewoon van alles zijn. Maar toen ik haar vertelde dat ik vrijdagavond/ zaterdagochtend mn eisprong heb gehad vond ze 39,1 al wel weer erg hoog! Ik, "uhhh, en wat betekend dat???" Nou mevrouw dat kan al wijze op een zwangerschap!!!!:$:$:$:$ Nu ben ik dus helemaal zenuwachtig maar moet ik echt nog en paar dagen (1,5 week) wachten tot mijn nod. Iig zeker 1 week voor het testen....

Poeh, ik mocht vandaag om 12 uur van mijn werk naar huis om aan school te werken en nu dacht ik net, ik ga even op zw pagina posten dat ik net als Daan niet genoeg inspiratie heb om écht iets nuttigs aan school te doen! Nu lukt dat natuurlijk helemaal niet meer...

Ohh hemel! Oké Bo, terug op aarde en verder met je dag.... *hammmmm*hammmmm*hammmm*

@Julia: Je hebt het helemaal goed. Ik werk als leerling. Om die reden hoef ik geen nachtdiensten te draaien (wij mogen niet slapen!:D) Tevens hoeft de afdeling waar ik nu werk ook geen nachtdiensten te leveren. Mijn oude afdeling, waar ik als het goed is volgend jaar ga werken, moet dat wel dus vandaar dat ik ze dan wel moet doen. maar dat is waarschijnlijk dan maar 1 of 2 keer per maand een paar nachten. Die vroege diensten zijn idd vroeg, maar ik vind ze heerlijk. Ben ik lekker om 16 u weg en voor 17 u weer thuis.... Dat uurtje scheelt voor mij echt veel op het idee van een lekkere avond thuis bijv.

ga jij nog lekker met je kids naar buiten vandaag...?

11. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Whaaaaaaah, Bo, wat een nieuws!!!!!!
    Zou wel heel gaaf zijn! Wat gaan die dagen wachten lang duren!!!!!

Ok, hier ook weer nieuws:
    Net het ziekenhuis gebeld: het bruinverlies is overgegaan in een echte ongesteldheid, dus vandaag hebben we weer CD1. Mijn clomid voorraad is op, dus heb even gebeld voor een herhaalrecept. Ik wilde al bijna ophangen en toen bedacht ik me dat de assistente misschien de uitslag van het bloed al had.... dus gevraagd en ja, de uitslag stond al in het systeem: CD27 progesteron waarde 63, CD29 progesteron waarde 80!!! Dat zijn nog eens betere waarden dan 1 (bij 50 mg) en 2 (bij 100 mg). De clomid staat dus aan!!! YES!!!

12. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @1979, wat mooi zeg! jammer van de ongesteldheid, maar gelukkig dat de boel eindelijk aanslaat en dat je een super eisprong hebt gehad! Klasse! Zo zie je maar weer, voor jou geldt deze maand "bloed geeft moed!"

@Bo! Whaaa!!!!! Dat wist is helemaal niet! Wowwwwwwwww, kan me voorstellen dat je hoofd niet naar studeren staat. Jee, wat spannend!!!!!!

En van die nachtdiensten, ja duidelijk! Bij jullie is dus nachtdienst, opblijven? Wij hebben slaapdiensten en onze leerling die ik begeleid, moet die gewoon draaien. Maar goed, dat ligt dan denk ik aan het verschil tussen nacht en slaapdiensten. Wel lekker dat je ze nog niet hoeft te draaien, lijkt mij erg vermoeiend namelijk, heel je systeem op zijn kop!

Naar buiten? Kindjes spelen heel de dag buiten vandaag op het kdv en ik ga ze NU ophalen! Ik heb die woensdag als ik uit de slaapdienst kom altijd de grote luxe dat ik een paar uurtjes relaxed boodschappen etc kan doen. Of gewoon iets voor mezelf. vaak haal ik ze al vroeg op, maar vandaag kwam het uit dat ik met andere dingen bezig was, dus spelen ze lekker daar, en ze zitten er prima op hun plek, dus da's fijn.

He, fijne avond allemaal, vast en zeker tot later vanavond. Hubbie heeft cursus en komt pas laat terug. Ikke dus bankhangen vanaf uurtje of 19.30, jullie nog plannen?

13. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @1979: Balen dat het over is gegaan in een menstruatie. Maar wel positief dat het nu eindelijk wel aanslaat. Gek die waardes, het schijnt dus echt gewoon nog een aantal dagen op te lopen. Waarom is erbij jou 2 dagen na elkaar geprikt als ik vragen mag?

14. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @Julia: Idd spannend. Heb net even gewandeld met mijn schoonzusje en de kleine en nu nog even een uurtje studeren en dan koken. Brocoli vanavond! ;)
    De nachtdiensten zijn voor de leerling eigenlijk niet heel interessant. Medicijnen en urinecontroles uitzetten en je rondes lopen. Mijn teamleider vorig vond dat ik overdag meer kon leren dus hoefde het niet. Vond het geen probleem. Haha. Qua ORT schijnen ze wel super te zijn. Dus volgend jaar gewoon. Alleen sta ik na een nachtdienst wel echt hevig in de file op beide routes die ik zou kunnen nemen.... A2 en A27... :(

Lekker een middagje voor je zelf dus. Fijn hoor. Kan me voorstellen dat het soms wel even lekker is om rustig je ding te doen dan.

Vanavond hier geen plannen. Onze zolder hebben wij omgetoverd tot persoonlijk 'fitnesszaal' en op woensdagavond trainen we dus 's avonds altijd ff samen... Haha! Verder lekker op het bankie!

15. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Bij de laatste FM had ik een vrouwelijke en erg meedenkende gyn. Omdat ze niet zeker wist wanneer m'n eisprong zou zijn stelde ze voor om 2 x te prikken, zodat we in ieder geval de progesteron-piek zouden kunnen zien.... vond ik een prima idee!

16. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Oké! Fijn dat ze zo met je mee dacht zeg. kan me voorstellen dat je geen bezwaar had.

Zo, weer een verslagje af en in mijn portofolio gedropt... Grr, dat competentie gericht leren. Hate it.

Nu maar even een rondje hardlopen om te ontladen en dan koken voor mijn Lieffie.

Smakelijk eten allemaal!

17. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ Bo: Wat gaaf! Wat enorm spannend :D:D

@ Julia: Ik ben nu heel erg moe! Ik ben net thuisgekomen en ben meteen op de bank geploft. Vriendlief moet maar voor wat te eten zorgen :p

@ Annie: Ja blijkbaar wel. Ik heb de 19de al getest, terwijl morgen pas mijn nod is officieel :)

@ All: Ik maak me nog steeds veel zorgen. Bij elk krampje, buikpijn etc. Volgens mij gebeuren de meeste MK in de 4e en 5e week... Dus ik moet zeker nog even afwachten..
    Net de brievenbus leegehaald, het vestje is aangekomen :D Zooo schattig :D Maar ik vind het nog wel moeilijk om het echt te geloven :)

18. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Ik hoop echt van harte dat je zwanger bent, maar ik moet ook eerlijk zijn... Vind het echt heel dom dat ze dit in het ziekenhuis zeggen! Nu zit jij 1,5 week in de stress (dat lijkt me voor een eventuele zwangerschap niet echt heel goed) en als het niet zo blijkt te zijn is de teleurstelling nog groter!
    Pffff, misschien ben ik negatief hoor maar vind het niet erg tactvol van ze! Ik duim keihard voor je, want ik gun het je zo enorm!

Jullie typen teveel om bij te houden en op iedereen te reageren. Daan, je gaat harder dan ik ;) Ik heb nog geen zwangerschapskleding hoor! Maar wel wat kleine babydingetjes inmiddels hoor! Ik wacht verder met kleding kopen totdat ik weet wat het gaat worden.
    Kleding voor mezelf vind ik erg moeilijk. Ik begin nu heel langzaam een klein beetje buik te krijgen maar ik kan al mijn kleding nog prima aan. Misschien met een paar weekjes als ik echt niet meer om de buik heen kan! ;)

19. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @Daan: Thanks... En, vriendlief leker gekookt?

@Cybi: Ik snap het helemaal wat je zegt. Dat had ik vrijwel direct na het ophangen ook al wel en had het daar ook net met mijn man over. Hij zei, maar die "klachten" die je nu allemaal hebt dan, is ook wel erg duidelijk toch? Maar goed, vanaf ong. de 3 mnd na het stoppen met de pil dacht ik ook iedere keer vanalles te voelen wat er niet was. Dus ik probeer me er nu ook echt niet te veel mee bezig te houden.
    Heb morgen ook een belafspraak met de gyn. dus dan vraag ik het even na.

Ik hou jullie op de hoogte!

20. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    @Bo87; moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel een beetje raar vind dat ze dat tegen je zeiden. Een vriendin van mij had een waarde van 95 en die werd gewoon ongesteld....Natuurlijk hoop ik van harte dat je wel zwanger bent, maar wees voorzichtig met wat je denkt...

@All; hier net bruinverlies gespot, dus denk dat ik morgen of vrijdag wel ongesteld ga worden. Helaas; volgende ronde beter zullen we maar denken :)

Deel Deze Pagina