@Bo, en was de brocoli lekker? Haha, jouw ervaring met competentie gericht leren. Hoe herkenbaar! Toen ik de SPH deed gooiden ze ons er ook mee dood, maar tis volgens mij alleen maar erger geworden. Ik weet niet hoe jouw praktijkbegeleider erover denkt, maar believe me... ik als begeleider van een SPH, en een MZ leerling, heb een even grote hekel aan dat competentie gebeuren als jij! Ben het trouwens wel met Cybi eens, vind het ook niet echt de meeste handige opmerking van die vrouw over een eventuele zwangerschap. Als het inderdaad zo is, zou het natuurlijk helemaal super de gek gaaf zijn, maar zolang er nog niks duidelijk is en je nog 1,5 week moet wachten...... not too smart. Ben trouwens ook erg benieuwd waar die info op gebaseerd wordt? Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat de hoogte van een progesteron waarde iets zegt over een eventuele zwangerschap? Wat ik wel heb gevraagd de vorige maand bij een waarde van 61, is of dat iets zegt over de hoeveelheid gesprongen follikels. Toen werd mij meegedeeld dat het inderdaad kan dat je waarde hoger is omdat er meerdere zijn gesprongen tijdens een eisprong. Nou ja. Ik hoop natuurlijk dat het gewoon raak is voor je! Als je NOD over 1,5 week is en je hebt tot die tijd geen verlies, wanneer ga je dan testen? Pff.... ik ben a la Daan, test ook te vroeg, kan namelijk echt niet zolang wachten. Misschien niet 6 dagen voor NOD, maar 4 is echt de max.... @Daan, vermoeidheid al begonnen? Lekker relaxen dan vanavond, of moet je eigenlijk nog aan de studie vanavond? Het is ook onzeker he, die eerste weken. Maar zolang je niet echt mega krampen hebt, no worries. Af en toe ongesteldheids buikpijn is niet meer dan normaal. Ik rende die eerste weken wel 100x naar de wc omdat ik dacht dat ik toch ongesteld was geworden, maar het bleef omo wit - en je weet de uitkomst! @Bo, waar heb je die belafspr om? Ivm de uitslag progesteron? @1979, volgens mij heb je echt een goeie gyn zeg! Echt fijn! @Annie, balen meid. Wat is het toch een emotional rollercoaster he... ene moment vol hoop, volgende moment zit het tegen. Maar inderdaad, hopelijk volgende ronde beter. Gelukkig hebben we die mogelijkheid tenminste wel. Als het deze keer niet lukt, dan misschien de volgende ronde wel. Zet hem op meid! Zo... ik ben 'klaar' voor vanavond. Geen gefitness op de zolder, zoals Bo, maar ik hang al in een relax ikea stoel voor de buis. Koppie thee erbij... mmm!!
@Annie en Julia: Zo reeel was ik zelf idd ook al. Nog geen uur na het telefoontje drong dat ook tot me door. Tuurlijk speelt het nu nog wel door mijn hoofd. Maar ik ga me er ook zeker niet aan vast houden. Sowieso vraag ik het morgen gewoon na bij de gyn. Ik had die bel afspraak staan voor de uitslag ja, om te kijken wat we zouden doen als het niet aan zou slaan. Dus ik check dit verhaal gewoon nog een keer. Stel dat ik idd gewoon ongi word dan wil ik morgen ook al vragen of ik FM's mag. Bij mijn man in de familie zitten er zowel bij moeder en vaderskant een aantal tweelingen in de familie. De kans is dus groot dat wij er wellicht ook 1 krijgen... @Julia: Wat is een MZ leerling? En wanneer ik zou gaan testen.. Ik hoop het tot volgende week vrijdag uit te kunnen stellen.. Ligt er denk ook aan wat de gyn morgen zegt en wat mijn lichaam allemaal zal doen de komende dagen. @Annie: Jammer dat het bij jou over is. Je blijft er wel erg nuchter over, goed hoor. (of lijkt dat maar omdat het getypte woorden zijn) Nou, hier uit gesport hoor. Net ook nog verf e.d. gehaald voor onze kozijnen, nu nog een wkd vinden waarin manlief geen voetbalprogramma heeft. Nu dus lekker op de bank... Man zit voetbal te kijken en ik ga nog maar is aan de slag met ons trouwalbum.
@Bo, zijn jullie kort geleden getrouwd? Groot, klein, officieel of anders? MZ is Maatschappelijke Zorg. Ik kende het ook niet?! Ze begint 1 april bij ons en ik ga d'r begeleiden. Ze werkt gelukkig al wel bij onze stichting, alleen momenteel met laag niveau, terwijl ik op een groep met hoog niveau werk. Die opleiding maatschappelijke zorg heeft wat meer verpleegkundige/verzorgende delen (waar zij dus niks aan vindt) volgens mij had ze beter SPH kunnen studeren. Maar goed... wie ben ik om dat te zeggen. Vind het leuk om weer een nieuwe studente op de groep te hebben en ze blijft als alles goed gaat, 1,5 jaar, dus dat is fijn. Ook voor de bewoners. Goed zeg, dat jij je prog. waarde uitslag morgen even bespreekt met je gyn. Ook fijn dat die belafspr gewoon doorgaat, ook nadat je dus een goede waarde hebt. Ik heb eerlijk gezegd, sinds ik begonnen ben met clomid (en dat is natuurlijk pas 2 rondes) nog geen gyn. gesproken. Maar goed, heb ook niet veel te melden dus hij waarschijnlijk ook niet, omdat de boel gewoon goed aanslaat. Nou... foto-plak ze!
Haha, nou ja pas. 27 augustus, ik zou het album zelf maken. Maar dat is er nooit van gekomen. ik ga het nu dus wel uitbesteden maar moet flink snijden in mijn selectie... *lastig* We zijn eigelijk wel groot getrouwd. Uiteraard gemeentehuis, kerk, receptie en feest met ong. 140 man. Echt een ge-wel-dig-e dag geweest. Tot nu toe de mooiste uit mijn leven maar hoop dat ie toch wel snel 1 plaatsje naar benden zakt! Oké, maatschappelijk had ik al bedacht maar waar die z dan voor stond. Klinkt idd ook alsof ze beter SPH had kunnen doen, maar ja. Haar keus geweest. Ik ga er gewoon vanuit dat die afspraak door gaat, ik heb er niks over gehoord dus het zal wel. Maar als jij geen gyn hebt gesproken, wie heeft er dan besloten dat je op 25 mg over bent gegaan e.d.?
Die bruiloft staat dadelijk met stip op 2! Echt! Wie besloten heeft dat ik overga op 25mg, is degene die de FM's doet in het zk. Maar... nu je die vraag zo stelt, vraag ik me ineens af wie dat nou eigenlijk zijn. Het zijn namelijk geen gyneacologen! Verpleegkundige? Of een rang daartussen in? Moet erbij zeggen dat ik persoonlijk geen gyn gesproken heb, maar dat die echo-dame wel, na het spotten van 3 follikels, even bij de gyn. ging navragen wat het plan van aanpak zou worden. Dus ik vermoed dat hij toen ook heeft geadviseerd om over te stappen op 25mg. Indirect heb ik dus wel een gyn. gesproken. Ik vind het ook niet vervelend verder hoor. Heb het volste vertrouwen dat het gewoon gaat lukken, en is het niet deze ronde, dan de volgende of de keer erna. En dat geldt voor jou en voor de andere meiden hier ook!. Zo. And that's a fact! 8)
Hi hi wat optimist ben je zeg Julia. Kom net terug van mijn werk, was weer een drukke dag. @Bo duim voor je dat het ook daadwerkelijk zo is al vind ik het idd erg vreemd dat ze het je nu al verteld. Er kan ook in de eerste periode zoveel misgaan. @annie, balen meid dat het toch is gaan doorzetten, volgende ronde beter zullen we maar zeggen toch. Ik was vandaag niet vooruit te branden had ook geen zin in werken met dit mooie weer. Hebben jullie met de clomid ook zo'n last van extra pukkeltjes, wordt er kriegel van. Het is niet drama hoor maar toch.
@PBA, ja ben inderdaad optimistisch, als ik chagerijnig van de clomid ben en overal op loop te zeiken niet hoor! Ik blijf ook maar een mens. Maar over het algemeen.... probeer ik optimistisch te blijven. Moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik het bewijs dat clomid zijn werk doet hier ook wel heb rondlopen, misschien maakt dat de zaken een beetje anders. Anyway... een beetje posipower kan geen kwaad toch? Pukkeltjes? Neuh... geen last van, alleen als ik niet van de chocola kan afblijven! Na een avondje chocola-doorzakken heb ik 2 dagen later geheid het resultaat op mijn gezicht staan.... Wat voor werk doe jij, dat je nu pas terugkomt?
Ik werk in de horeca, in een golfrestaurant. Op zich is dit nog vrij vroeg hoor straks als de dagen langer worden worden het lange dagen voor me. trouwens nog speciefiek gevraag hoe vaak je nu in je vruchtbare periode gemeenschap moet hebben (klinkt rot zeg moeten), ze vertelde dat om de dag voldoende is en dat elke dag wel mag maar niet nodig.
Ja, kan me voorstellen dat tijdens zomerdagen je wel langer aan de bak bent! Wat betreft het gemeenschap 'moeten' hebben, elke gyn stelt iets anders voor. De een zegt om de dag, de andere zegt dagelijks en nummer 3 zegt doen wat je normaal gesproken ook doet. Dus echt wijzer word je er niet van. Ik tenminste niet! Ik klooi maar een beetje aan, wel een beetje meer dan normaal hoor, of beter gezegd: wat vaker na elkaar dan normaal. He, ik ga slapen, welterusten!
Hmmm, nou lekker dan. mooi om de dag gedaan hier. Volgende keer dan weer elke dag al is dat hier soms erg lastig met onze diensten. soms zien we elkar erg weinig en zijn dan moe als we klaar zijn met werken en overdag wil ik niet ivm blijven liggen en dat het eruit loopt. trusten
Hee dames! Wat hebben jullie weer flink gekletst!! Gezellig. Ik lag gisteren om kwart voor negen in mijn bedje. Maar ben nu al wel weer wakker . Ga vandaag even de stad in met een vriendin. Heb ik wel zin in! En dan vanavond weer werken ... Ben gisteren even met mn moeder op pad geweest, en volgens mij kreeg ik mijn glimlach niet van mijn mond Ohh wat had ik het moeilijk Vandaag is officieel mijn testdag Dus ik heb een testje gedaan... Maar ik durf het niet te zeggen, wat vinden jullie?
Daan waarom durf je het niet te zeggen... Die is toch heel mooi positief?? Je bent echt zwanger hoor!! Bij mij duurde het tot 5 weken geloof ik dat ik een hele positieve test had, heb toen heel veel testen gedaan en ook 5 dagen voor nod getest. Wat lastig he dat alle gyns wat anders zeggen mbt de hoeveelheid gemeenschap. Wij hebben het bij mijn vorige zwangerschap een dag voor de iui gedaan en op de dag van de iui en het is toch echt gelukt terwijl bij ons de beweeglijkheid en de hoeveelheid niet goed zijn. Op dat moment hadden we 2,8 miljoen goede zwemmers. Ik denk dus dat als je er zin in hebt het niet moet laten al is het iedere dag! Hier zijn de opvliegers alweer langszaam op aan het zetten. Nog niet zo heel heftig maar de hormonen doen dus hun werk. Ben dus erg benieuwd dinsdag naar de eitjes en hoeveel het er zijn. Groetjes, Jolanda
@Daan, nou ik twijfel nog een beetje hoor... wel een vaag lijntje! Volgens mij is het tijd om te gaan bezuinigen op de zwangerschapstesten, geloof niet dat je ze de aankomende 8 maanden nog nodig hebt hoor!
@ Jolanda: Ik geloof het wel hoor, was meer met een beetje ondertoon @ Julia: Dit was de laatste! Nu heb ik alle testen die ik in huis had opgemaakt Ik heb net alleen nog de digitale gekocht en die doen we morgenvroeg. En dan is het inderdaad wel klaar
Haha Daan, morgenochtend nog een. Alleen van de digitale heb je dan toch gelijk 3 teststripjes erbij zitten of niet?? Echt super hoor dat je zwanger bent, jij bent de 2e nu hier toch?? Ik ga even boodschapjes halen zo en de kleine wakker maken die slaapt nu al 2,5 uur. Groetjes
@Julia: Dat zal vast wel idd. Als jij je goed voelt bij het besluit van je "indirecte" gyn.. dan is het best toch? @Daan: kan me voorstellen dat je die lach niet van je gezicht kreeg. Ik hoop dat je een beetje uitgerust bent aangezien je vanavond weer moet werken.... Waarom wil je eigenlijk perse nog een digitale test doen als ik vragen mag? @Jem: Ai, ik hoop dat je er niet teveel last van gaat krijgen, die opvliegers. Je moet nog 2 dgn slikken zeker? @PBA: Puistjes. Ik ben ooit aan de Diane pil gegaan ivm acne. Toen ik in mei 09 stopte dacht ik er ook al over heen gegroeit te zijn. Maar dat is dus niet zo.... Tijdens het slikken van clomid heb ik niks extra's gemerkt. Vorige week was ik zelfs bijna pukkeltjes vrij, alleen komen ze nu de laatste week weer terug.... @All: Nou, belafspraak gehad vanmiddag met een andere gyn. Het verhaal voor gelegd wat ik gisteren te horen heb gekregen maar ook de gyn vond niet dat dat nu al gezegd kon worden. Het was voor mij geen teleurstelling oid had er ook wel rekening mee gehouden. Nu dus gewoon nog even een weekje wachten of er een menstruatie op gang komt.... En die week die vliegt vast wel weer om.... @Merel: Waar ben je gebleven?
@ Bo: Ik vind het gewoon leuk dat er dan echt staat zwanger Dan willen we die foto gebruiken voor onder onze brief Wat raar dat deze gyn nou weer iets anders zegt?! Maar wel beter inderdaad... Voorzichtigheid is beter denk ik.
aha, op die fiets. Die vrouw die ik gisteren sprak was niet eens een gyn! Haha, dat was gewoon de verpleegkundige/ assistent/ wat dan ook die op de poli achter de balie zit zeg maar...