2010 Start Clomid

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cybi, Dec 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cybi

cybi Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,324
    0
    0
    Randstad
    -Daan, Bo, in het ziekenhuis gaan ze uit van de eerste dag van je laatste menstruatie. Ze gaan gewoon uit van 28 dagen.
    Mochten ze zien bij de echo dat je een late innesteling hebt gehad (bijvoorbeeld door een langere cyclus) dan willen ze de uitgerekende nog wel aanpassen. Dit doen ze meestal alleen als het een verschil is van meer dan een week.

Bo, dat je dus op 1 december uitkomt, zal waarschijnlijk kloppen. Helemaal omdat dit de eerste maand Clomid is, kun je nog niet echt spreken van een gemiddelde cyclus.

Daan, ik denk nog steeds dat ook jij in het ziekenhuis bijgesteld zal worden qua datum omdat je van zo'n lange cyclus bent uitgegaan.

In het ziekenhuis voerden ze bij mij de datum in van de eerste dag laatste menstruatie, ze hebben niet eens gevraagd naar gemiddelde cyclus of iets dergelijks.

Maar goed, we gaan het afwachten....

Julia, jij kan er ook nog bij hoor deze ronde! ;) En iedereen die de komende week zijn NOD heeft natuurlijk! ;)

2. cybi

cybi Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,324
    0
    0
    Randstad
    Als we lang genoeg wachten, wordt dit Topic vanzelf een ' zwanger' topic. Meiden, dit geeft hopelijk hoop. Iedereen tegelijk zwanger?! Dan hebben jullie nog tot ongeveer 25 september :D Dat lijkt me een strakke deal!

Slaap lekker!

3. PBA

PBA Bekend lid

Feb 22, 2010
    711
    0
    16
    YEAH BO VAN HARTE GEFELICITEERD MEID :D

@all, wat hebben jullie weer veel bijgekletst zeg.Over de rare actie van mijn ziekenhuis zit ik in een lastig parket. Mijn arts werkt drie dagen namelijk maandag, donderdag en vrijdag. Ze zou als het goed is morgen bellen. Als ze niet gebeld heeft kan ik voor vrijdag niet meer bellen ivm goede vrijdag. Maandag is het 2de paasdag dan werken ze ook niet (ambtenaren :x) dinsdag en woensdag is ze vrij. Woensdag zou mijn derde dag zijn als alles het zelfde is gebleven. Oftewel dan ben ik te laat. Best frusty eigenlijk een verloren maand.

Helaas ook geen rare klachten meer gehad waardoor ik twijfel of het gelukt is. Maar goed er zijn er meer die niks merken. We houden hoop (net als de rest natuurlijk haha).

4. merel80

merel80 Bekend lid

May 3, 2009
    812
    39
    28
    gefeliciteerd aan allen die zwanger zijn

5. Mcellie

Mcellie Actief lid

Oct 15, 2008
    214
    0
    0
    Office Manager
    Hoogvliet
    Goedemorgen dames,

Het gaat idd snel hier....... Ik heb het helaas superdruk op mijn werk, anders kon ik op mijn gemak alles lekker bijlezen!

Ik zag wel dat er weer iemand zwanger is!!! Jippie, gaat de de goede kant op..... Laat het een voorteken zijn voor ons allemaal!

6. 1979

1979 Bekend lid

Apr 22, 2009
    627
    0
    0
    BO, wat een super goed nieuws!!!! Ben zo blij voor jullie!!!! Geniet maar lekker van dit goeie nieuws!
    Voel je je goed, of heb je al echte zwangerschapsklachten? :D

7. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    @PBA: Ik zou vandaag gewoon zelf het ziekenhuis bellen rond de middag en heel dit verhaal vertellen en gewoon min of meer eisen dat desnoods de assistente jou de uitslag geeft. je slikt niet voor niks die pillen, dat zullen ze toch wel begrijpen!!!

@1979: Dank je! Ik voel me eigenlijk vrij goed. Ik had al weel een week of 2 dat ik een beetje misselijk ben 's ochtends en 's avonds. Maar dat is niet veel meer dan van die kleine "misselijkheids boertjes" alsof je te veel gegeten hebt zeg maar. Ik ben er niet hondsberoerd van, gelukkig. Verder last van mijn rug en puistjes en gevoelige borsten. Tot nu allemaal goed te doen dus! ;)

@All: iedereen bedankt voor de felicitaties. Ik heb vanmorgen mijn huisarts gebeld en de gyn. Volgens de assistent ben ik toch idd echt al 5 wkn en 1 dag zwanger! 14 april heb ik dus al mijn eerste echo! dan zit ik in mijn 7e week. Ik kan niet wachten tot die dag. heb na zondag ook lekker een week vrij dus dat zal ook lekker opschieten.
    Vanochtend hadden we nog een test gedaan maar die was mislukt, heel de achtergrond bleef paars/roze en beide streepjes zag ik er wel door heen. Ik heb er nog 4 thuis liggen dus doe er vanmiddag nog wel 1! Hihi, nu op school en dus maar poging tot studeren doen!

Liefs, Bo

8. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @Bo, goed dat je meteen gebeld hebt en alvast een afspr hebt gemaakt. Spannend! Nog 2 weken maar tot jullie eerste echo, dat is al snel! Echt ontzettend leuk, het is jullie zo gegund! En dadelijk lekker vakantie, ook niet verkeerd natuurlijk! Wanneer gaan jullie het aan jullie ouders vertellen? Al plannen?

@PBA, jee meid, weet niet wat ik moet zeggen, behalve dan dat je echt moet blijven zeuren. Ontzettend jammer dat het op deze manier moet, maar als het niet anders is, dan is het niet anders. Zou toch zonde zijn als je aan een nieuwe ronde begint zonder te weten hoe de vorige is verlopen en of je eigenlijk niet een verhoogde dosis zou moeten slikken. Vind het echt bar slecht van het zk hoe die procedure verloopt daar. Succes meid!

@Mcellie, het gaat idd snel hier, helemaal na zult goed nieuws natuurlijk! :)

Hier geen spectaculair nieuws verder. Het is een gewone doodnormale donderdag en morgenmiddag vertrekken we voor een weekendje zuid holland. Erg veel zin in. Even een weekendje geen kozijnen verven, muren verven en meer van dat soort gedoe.
    Had gisteren een paar keer wat ongi krampjes, maar die zijn met de horizon verdwenen. Dus ben benieuwd of en wanneer ik een idee ga hebben of deze ronde gelukt is of niet.

9. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    @Julia: Ik denk dat we nog even wachten tot na de echo. Dat is gelukkig niet heel lang meer. Dus dat komt mooit uit. Ik zit er aan te denken om rompertjes te kopen waarop staat "Mijn oma/opa is de allerliefste" die dan geven en samen te gelijk uit laten pakken en dat de tekst direct zichtbaar is als het open is zeg maar....
    Lekker een weekendje zuid-holland.... Daar woon ik. Wanneer zou je nou gaan testen? Het weekend al of wanneer jullie weer thuis zijn?

10. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Ja, leuk he, zuid holland?! Heb er ook echt zin in. We gaan naar Delft, leuke stad.

Leuk idee zeg, met die rompertjes, zal een hele verrassing zijn denk ik?!

Testen? Hmm... weet het echt niet. Nog geen echte test-drang (wat een wonder!). En tijdens het weekend.... ik weet het niet. Het wordt een druk weekend, met verjaardagen, pasen, paaseieren zoeken en vooral veel kinderen en visite bij elkaar. Geen idee waar ik een rustig plekje zou vinden om te testen. En als die dan nega is en ik baal, tja... dan is dat ook niet leuk in een ander huis en kan je je moeilijk even terugtrekken. Als die posi is, zouden we het wss wel meteen vertellen :D (zus en moeder weten dat we 'bezig' zijn, dus die zitten al op posi nieuws te wachten...)

Ik weet het dus echt niet. Denk dat ik vanavond wel een testje ga kopen... :$

11. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Bo87 wat een leuk idee van die rompertjes en nog maar een paar weekjes en dan al de echo!!
    Hopelijk krijg je niet al teveel last van kwaaltjes!

Daan hoe gaat het bij jou met de kwalen? erg last van of valt het nog mee.

Julia, een heerlijk weekend hebben jullie dus voor de boeg. Het even niet hoeven klussen is al een fijn idee inderdaad. Moet je nog veel doen in huis dan?

Morgenochtend hebben wij weer een echo dus ben benieuwd of beide eitjes mooi doorgegroeid zijn. Heb wel sinds een paar dagen last van een zwaar gevoel in mijn buik, kan dat van de clomid afkomen. Hadden jullie dat ook, geen zin in eten enzo.. Kan het me niet meer herinneren van de vorige keer namelijk!

Groetjes,

12. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @Jolanda, spannend morgen!
    Ik had de vorige ronde ook veel last van mijn buik door de clomid, veel en langdurige buikpijn, of het echt een zwaar gevoel was, weet ik niet maar wel vervelend. Kan me goed voorstellen dat het door de clomid komt en dus door de groeiende follikels. Hoeveel zouden het er zijn?! :)

Hier nog veel klusjes in huis te doen. Net dakkapel laten zetten, dus daar de nodige afwerking nodig en verder nog die eeuwige kozijnen binnen... begane grond is klaar, nu boven nog....en na het verven van alle mogelijke muren in dit huis, heb ik het wel gehad.. en die kozijnen he.. je moet alles afplakken, daar heb ik geloof ik nog de grootste hekel aan - haha! Wat een gezeik he? Sorry! Vanavond nog even als kindjes slapen en dan morgenmiddag lekker weg, joehoeee :) Jullie nog weekend/pasen plannen?

13. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Julia wat leuk een dakkapel erop!! Wij zijn ons nu een beetje aan het orienteren over dakkapellen, volgend jaar willen wij er een gaan plaatsen. Geeft een hoop ruimte zeker?

Wij hebben eigenlijk een rustig weekend voor de boeg, alleen naar onze overgrootoma en dan komt mijn schoonmoeder mee naar hier voor de lunch. Verder als het goed is de inseminatie dit weekend dus ben ook heel benieuwd morgen naar de echo en dan of het 1 of 2 eitjes zullen zijn! Heb in ieder geval een rotgevoel onderin de buik dus ze zullen vast groeien, hoop ik dan. Vanavond maar vast zelf even oefenen he voor een voorraadje en dan het weekend nog alle goede zwemmers!!

Groetjes,
    Jolanda

14. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Wat ontzettend spannend Jolanda! Je zegt, 1 of 2, maar het kunnen er toch ook meer zijn? Ik heb (op de laatste ronde na) altijd 3 of meer follikels gehad waarvan 3 grote en nog wat kleintjes die waarschijnlijk nooit echt meededen maar er wel zaten.

Ik ben even kwijt, jullie hebben een dochter, nietwaar, ben jij destijds ook mbv IUI zwanger geraakt? En bij welke poging?

15. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    @Julia: Wat goed dat je nog geen testdrang hebt, dan gaan de dagen ook niet zo langzaam. Kan me idd ook wel voorstellen dat je liever thuis test hoor. Leuk weekend heb je voor de boeg.

@Jem: Ik heb geen last van mijn buik gehad van de clomid. Eigenlijk heb ik helemaal nergens last van gehad. Ik zal duimen morgen wanneer jij je echo hebt. Spannend hoor. Succes iig.

Mijn paasweekend. Morgen samen een dagje vrij en dan lekker naar een babystore! hihi, en uiteten! Zat. en zon. moet ik werken en maandag gaan we een dagje naar mijn zus en zwager. Vrienden uit Zwitserland komen over, met baby! Dus gaan we met z'n alle incl. mijn ouders en broertje brunchen en bowlen o.i.d.

Nu ga ik even snel wat poetsen, krijg vanavond bezoek!

16. PBA

PBA Bekend lid

Feb 22, 2010
    711
    0
    16
    Zo eindelijk een resultaat gekregen. Wat de gatallen zijn weet ik niet maar ze zeiden dat er duidelijk te zien was dat ik een eisprong heb gehad. Dus dat is goed nieuws in ieder geval. Maar het koste wat moeite om het te krijgen zeg, dat laat ik dan nog wel even merken, sjonge jongen is mijn lichaam toch?

17. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    @PBA: Fijn dat ze je toch iets of wat duidelijkheid hebben gegeven. Wat een toestand idd. Ik zou dit straks wel bij je gyn aan geven, hoor! Nu dus nog even een paar dagen op de wachtbank.... Ik duim!

18. PBA

PBA Bekend lid

Feb 22, 2010
    711
    0
    16
    Thanks, had jij trouwens ergens last van voor je echt wist dat je zwanger was?

19. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Ik kreeg puistjes en vooral mijn rug gaf aan dat er "iets" aan de hand is. Ik heb een rugblessure en als ik pijn krijg in mijn rug weet ik dat ik ziek/verkouden/ongesteld ga worden. Normaal gesproken krijg ik dat dan onder controle door te sporten maar nu lukte dat niet. Verder wel een beetje misselijk, vooral 's avonds. Maar dat waren meer van die kleine "misselijkheids boertjes" zeg maar, als of je teveel gegeten hebt....

20. jem1979

jem1979 Niet meer actief

PBA wat fijn dat je nu toch een uitslag hebt gekregen en dat je een eisprong hebt gehad, voor jou nu dus ook afwachten.. Ik geef je groot gelijk dat je even laat merken dat je het er neit mee eens bent.

Julia, bij mij zaten er 2 grote eitjes dinsdag en een paar kleinere maar daarvan verwachtte ze niet dat die mee zouden doen. Op zich gelukkig maar omdat ze anders geen iui doen. Bij Myrthe hebben we ook iui gehad en 2x in lelystad in het ziekenhuis en 1x in het umc en toen in het umc was het gelijk raak.

B087 wat leuk dat je morgen lekker even rond gaat snuffelen in een babystore. Kan je het voor jezelf al een beetje bevatten?

Groetjes

Share This Page