@julia wij zijn in dec 08 gestopt dus zo'n 16 maanden af en toe zakt de moed me echt in de schoenen en ben ik echt emo... maar heb een lieve man die me dan weer opbeurt(al helpt dat niet altijd). ja het zou je idd maar gebeuren verschrikkelijk, daarom petje af voor deze mensen... @bo ook alleen thuis, ik ook lekker lui op de bank met mijn laptop
@Das inderdaad lang Leentjuh. Voor onze eerste hebben wij 2 jaar aangeklooid, waarvan een jaar relaxed en het tweede jaar wat meer oplettend over hoe en wat en vooral wanneer klussen. Heb achteraf spijt dat we niet eerder naar het zk zijn gegaan, maar goed. Toen ik daar eenmaal liep ging het snel. Eerst een maandje gewoon zonder medicatie een cyclus volgen met echo's, daarna clomid en dus 2de ronde raak. Sindsdien eigenlijk nooit meer veilig gedaan. Behalve die eerste paar maanden na beide bevallingen voor de rust in mijn lijf. Maar met de wens voor meerdere kinderen hebben we ze liever op natuurlijke wijze snel achter elkaar, dan met medicatie en dus verder uit elkaar. Was ik 4 maanden na mijn bevalling zwanger geworden zonder clomid was ik echt een gat in de lucht gesprongen, maar helaas... Ik heb pas sinds 9 maanden een cyclus (na stop borstvoeding) en zit nu eigenlijk pas in 2de ronde clomid. Zo, dat was mijn verleden. Nog meer op tafel leggen?
@leentjuh: Jeetje, dat is ook echt al lang. Ik vond het bij ons al lang duren maar dat valt dan nog wel mee. Hoe lang ben je nu met clomid bezig? Manlief is training geven, zal pas over een uurtje thuis zijn gok is. Iedere maandag en donderdag is dat het geval. @Julia: Ow, zulke programma's moet ik niet kijken... Daar word ik onrustig van.. haha.
ja en ik heb ook geen cyclus gehad he, vandaar dat ik ook zeg dit was de eerste maand die we ECHT mee mogen tellen, zonder cyclus geen eisprong... dit is de tweede ronde clomid eerst 50 die sloeg niet aan nu 100, dusja het kan en mag voor mij niet snel genoeg gebeuren... mijn manlief is uiteten met het team... dus lekker alleen is ook wel is fijn haha
Hey dames, Mag ik mij hier even bijvoegen??? Ik zou normaal zaterdag ongi moeten worden en dan starten wij normaal maandag met de clomid. Het is de eerste maand dat ik dit ga gebruiken en ben heel erg benieuwd aan wat ik me mag verwachten, wat zijn zoal de bijwerkingen? Ohja, er is PCO vastgesteld bij mij en zijn nu 7 maanden bezig voor een eerste kleintje, nu zullen jullie wel denken "hoe komt het nou dat zij zo snel weten dat er iets scheelt" wel dat is simpel, ik werd niet ongi en had een klein half jaar hiervoor een cyste laten weghalen op mijn rechtereierstok vandaar dat de gyn zich wel wat zorgen maakte en dat we nu toch al geholpen worden *gelukkig!* Hoe zijn jullie ervaringen met clomid en zijn er hier dames die snel resultaat hadden? Wij starten nu met clomid 50mg. Veel succes allemaal met zwanger worden! Groetjes Joke
@Welkom Joke, klets lekker mee! @Leentjuh, snap dat dit dan eigenlijk het echte begin is! Mijn gyn zei na de eerste dat het nu ook zou kunnen dat ik ineens wel een eisprong had, een zw. schap kan de boel van binnen normaliseren zeg maar. Was bij niet het geval, na de 2de ook niet blijkbaar, want vanaf het moment dat ik weer een cyclus had werd ik wel ongi maar geen eisprong. Vaag he? Ovutesten altijd nega, en ook weer prog laten testen, veels te laag voor een ei. Nah ja.. volgens mij begint het zo, dus ik ga 'hangen' Kijk ze, jij niet Bo!
@Bo87: Hey meid, mag ik vragen waarom jullie aan de clomid moesten? Proficiat allesinds met jullie kleintje! Heb jij iets gemerkt van de clomid en ben jij ook gestart met 50mg?
welkom jojogirl, en succes... @julia ja stom he hoe het lichaam van binnen werkt ik ben het nu ook over mijn lijk aan het kijken...
Bedankt Is best spannend vind ik, nu word het allemaal zo echt. Weet niet hoe dat bij jullie zat maar ik heb er zo'n goed gevoel bij, heb echt het gevoel dat het deze keer goed gaat! Zou er alleen iemand mij kunnen zeggen of er bijwerkingen zijn want kan dit hier niet direct vinden en was de laatste keer bij de gyn zo overdondert dat ik het gewoon vergat te vragen (misselijk? gewichtstoename?, ???)
@Leentjuh: Wanneer zijn jullie dan voor het eerst naar de gyn geweest als je toen al bent gestopt maar geen cyclus had? Dat was bij mij ook. Wij waren in juni gestopt en in dec al voor het eerst naar de gyn. @Jojo: Welkom hier. Tuurlijk mag jij je bijvoegen en bedankt voor je felicitatie. Ik ben met clomid gestart omdat ik geen cyclus had dus ook geen eisprong. 27 feb het eerste pilletje van 50 mg genomen en wij hadden het grote geluk dat het gelijk helemaal goed ging. Van de pillen zelf heb ik eigenlijk helemaal niet gemerkt gelukkig. @Julia: kijk maar lekker, en als ik je niet meer "spreek" fijn weekend. Geniet er van en ik duim voor geen ongi!
@Bo wij zijn in dec 08 gestopt en in okt/nov naar het zkh geweest dus onderhand een jaar later, werd jij wel al snel geholpen dus, dat is fijn... en met resultaat
@Bo87: Is dan een beetje gelijkaardig met mij, ik had door mijn pco ook geen cyclus dus ook geen eisprong. Ik ben in september gestopt met de pil en in november mochten wij al naar de gyn omdat ik maar niet ongi werd. Hoop althans dat het bij mij ook zo snel aanslaat, mijn vriend heeft zich vorige maand ook laten testen maar zijn zwemmertjes waren helemaal in orde! vingers kruisen dat het een vruchtbare maand word voor ons allen
Lieve dames, al eventjes mee gelezen met jullie, maar nu toch een eerste berichtje (goed he, Daan ) Ook wij gaan komende week beginnen met de clomid. Ik heb pco en geen eigen cyclus, dus afwachten wat er gaat gebeuren. Heel spannend en onzeker allemaal, maar als ik jullie verhalen zo lees....groeit de hoop dat het allemaal goed komt. Zo, nu verder met werken in de nachtdienst
Welkom Dithje en Joke! Even in ´t kort mijn verhaal... Januari 2009 gestopt met de pil, maar geen cyclus of eisprong. Eind 2009 naar het ZH en gestart met Clomid. 50 en 100 mg waren een te lichte dosis voor mij, dus nog geen eisprong. Nu met 150 mg heb ik m´n eerst eisprong sinds jaaaaaaaren gehad! Ben blij dat de medicijnen nu werken! Bijwerkingen heb ik vrijwel niet gehad van de clomid... alleen de laatste keer wat last van m´n ogen, beetje lichtflitsen... maar dat was maar een kwartiertje ofzo, dus ik had geen klagen! Je hoort van veel mensen dat ze er humeurig van worden, of misselijk, maar dat heb ik gelukkig niet gehad. Veel succes de komende tijd, en hebben jullie vragen over clomid of iets anders, we hebben hier heel wat ervaringsdeskundigen ! Nog even nieuwsgierig, Dithje, ken jij Daan... Nou meiden... ik ga me klaar maken om naar ´t werk te gaan... deze goede vrijdag heb ik helaas geen vrij... werkse (voor mijn lotgenoten) en alvast een fijn paasweekend! Liefs.
@1979, ik ben geen lotgenoot, ben lekker vrij, maar wens je een fijne werkdag! @Welkom jojo en Dithje, jullie ook veel succes! Even in het kort: hier ook geen eisprong, 2 jr geklust zonder succes. Vervolgens aan de clomid en inmiddels 2 kleine mannen rondlopen hier. Nu voor kindje 3 aan de slag, zit in ronde 2 met 50, en daarna met 25mg clomid. Jammergenoeg hier wel bijwerkingen, echt mega humeurig en emo gedurende ongeveer 1,5 week vanaf pilletje 2 zeg maar. Zielig voor hubbie met zo'n draak in huis, maar ja, ook hij weet dat het voor het goede doel is. @Leentjuh, t was een mooie aflevering niet? Vond ik wel in ieder geval. Ik kijk eigenlijk nergens standaard/wekelijks naar, behalve dit progr. Zit me nu ook te bedenken.... ga eind april 3 weken op vakantie en vraag dan even aan mijn vader met zo'n dvd recorder die kan opnemen of hij die 3 afleveringen die ik ga missen wil opnemen. Aan de andere kant... kan ze natuurlijk ook online via progr. gemist bekijken. Maar hoeveel weken kan je dan terugkijken, weet iemand dat toevallig? @All, zo tassen zijn gepakt, nu nog even relaxen en beetje opruimen hier en daar, beetje forummen en dan vanmiddag rond 13u met de trein naar delft. Doeii edit: PBA, jij ook bijna je NOD, voel je al iets? En Leentjuh, jij ook nog steeds buikpijn met vlagen?
jojo en dithje welkom hier. julia, ik voel nog helemaal niks maar dat is normaal bij mij. dat begint een uur van te voren meestal dus dat zegt hier helaas niets.
@ Dithje: Wat goed! Altijd blijven hopen en mijn duimen draaien overuren! @ Jojo: Welkom en succes! @ All: Hier gisteren vroeg op bed gegaan, maar toen waren jullie allemaal actief Vandaag een dagje rustig niks doen. Terwijl die scriptie me aanstaart van een afstandje. Maar het is zulk lekker weer
Zo, na 3 uurtjes slapen ben ik ook weer wakker. @1979 Daan en ik kennen elkaar inderdaad wel een beetje @ All Ik merk dat bij mij de provera al goed zijn werk doet en in combinatie met 2 nachten werken en bijna niet slapen overdag, verander ik een een emotioneel wrak. Gelukkig is mijn vriendje heel lief voor me en vandaag lekker vrij. Dus zo even boodschappen doen, rommelen in huis en even niets doen. En heerlijk genieten van de 5 dagen die ik vrij heb, dat heb ik nou nooit meer in de zorg!
welkom dames en succes met alles... @daan dus je lag lekker vroeg op bed is ook wel is lekker.. @pba spannend ben benieuwd @julia hier geen vlagen van buikpijn, ik ben alleen super humeurig, emo en zoo moe niet normaal.. maar goed dalijk ff nagels bij laten werken, dit is mijn laatste dagje vrij en dan weer 3 daagjes werken (ja dat heb je in de zorg)