2010 Start Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cybi, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    hoi allemaal
    Na 25 rondes hebben we besloten om ook hier clomid te gaan gebruiken.ik heb pcos en krijg dus geen eisprong,ik ben nu 20 jaar.

Ik was ervan overtuigd dat ik deze ronde wel zwanger was maar helaas was vals alarm;ik dacht echt een eisprong te voelen:( maar vandaag ms gekregen dus was duidelijk niets.dus vandaag ga ik naar de apotheek voor clomid te halen(heb een voorschriftje)
    ik begin met de 50 mg.is dat zo bij iedereen dat je van dag drie tot 7 dit moet innemen?

ik zie dat veel mensen al zwanger zijn geraakt wauw:D proficiat

groetjes!

2. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Anais: Jeetje, al 25 rondes en dan nu pas Clomid? Waarom heb je dat niet eerder gekregen als ik vragen mag?
    Het is idd zo dat je dit slikt op dag 3 t/m dag 7, heeft je gyn je hier niet over ingelicht?

Succes iig de komende periode!

3. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Zo, hier vandaag mijn eerste clomid gehad, ben heel benieuwd....

De dag begon ook al zo goed, heb me verslapen vanmorgen, werk om kwart over 6 wakker. En toen had ik al op de fiets moeten zitten. Gelukkig was mijn liefje zo lief om mij even te brengen. En omdat hij niet lekker is en dus thuis is, haalt hij me vanmiddag ook weer op!

Lieve Daan, fijn he, dat alles toch nog goed zit. We doen er nog wel een taartje op :)

Oja, mijn nod zou ongeveer op 3 mei moeten zitten. Heerlijk een dag voor dat we met mijn schoonfamilie op vakantie gaan....
    Ga er niet van uit, maar mocht het raak zijn, dan word dat wel een hele ingewikkelde week.

En nu.....verder aan het werk, heerlijk rustig hier!

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @Anais: Hoe kan het eigenlijk dat jij wel ongesteld wordt terwijl je geen eisprong hebt? Heb je deze maand dan niet toch een eisprong gehad?

5. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Bo dat had ik ook hoor, geen eisprong maar wel een menstruatie. Zoals het er uitzag bleek mijn ei niet helemaal te rijpen.

6. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    Hoi

ja ik mocht in november al clomid nemen maar wou nog even wachten.ik wou toch nog proberen op de normale manier in de hoop
    dat het toch nog zou lukken.we hebben ook de testen eerst moeten doen van het zaad enzo eer we met clomid mochten beginnen.

ja de gyn; heeft het allemaal uitgelegd maar wou nog evenchecken ;)

ben heel benieuwd hoe ik erop ga reageren;ik heb op dit moment precies vlinders in men buik als ik denk datik dit keer een ECHTE kans op zwangerschap heb:D ik hoop dat de 50 mg 'sterk' genoeg zal zijn voor mij om eentje te laten springen.

ja ik vraag me dit ook keer op keer af hoe dat komt dat ik wel men ms kan krijgen en toch geen ei.vorige cyclus duurde het 69 dagen en deze cyclus was het maar 33 dagen en soms 55 en soms 25 dus is heel raar maar ja:(

wauw zie dat je al na 1 ronde zwanger bent geraakt:D gaat snel joh:D

xxxx

7. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ Anais: Welkom en toitoitoi!

@ Dithje: Das goed! :D Dan wel weer mandarijnentaart ;)

@ Bo: Wanneer hebben jullie de echo ook alweer? En hoe ver ben je dan?

@ Julia: Waar ben je?

8. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    NOD:
    - Jolanda/Jem1979: 17 april
    - 1979: 28 april
    - Annie24: 21 april
    - Marije: 22 april
    - Bobbing: 23 april
    - Leentjuh: 1 mei
    - Julia: 5 mei
    - Mcellie: 8 mei ?
    - Jojogirl: ?
    - Dithje: 3 mei

Zwanger:
    - Cybi: 25 september uitgerekend (na 1 ronde Clomid zwanger)
    - Bo87: 1 december uitgerekend (na 1 ronde Clomid zwanger)
    - Daan: 2 december uitgerekend (na 3 rondes Clomid zwanger)
    - PBA: 13 december uitgerekend (na 2 rondes Clomid zwanger)

9. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland

Hier ben ik! :D Was even van de aardbodem verdwenen, druk met werk en huis en nog 1000 andere kleine dingen maar ben weer back in the race. Moet mijn banner nog aanpassen maar nu geen zin/tijd in. Zit nu op CD2, morgenvroeg uitgangsecho, als alles er ok uitziet weer de volgende ronde clomid in.

@Jee Daan, dat was even schrikken. Die buikkrampen zijn normaal trouwens. Had ik ook beide keren de eerste +- 6/7 weken af en toe. Gelukkig dat alles er op de echo goed uit zag, hopelijk gaat de tijd snel tot de volgende echo, dan heb je weer wat meer zekerheid. Kop op meid! ;)

@Cybi, fijn dat jullie een goede echo hebben gehad zeg. Ben inderdaad ook benieuwd of het geslacht is wat je verwacht had?

@Bo, hoe is het met jou verder? Aftellen?

@Leentjuh, morgen dus. niet zo handig, moet mijn man later beginnen op zijn werk, want heb geen zin om met die 2 ukkies naar het zk te gaan, maar ja... tis even niet anders.

@Vruchtje, prog waarde van 18 lijkt mij erg laag. Ik werd wel zonder eisprong ongesteld trouwens, weet niet hoe dat bij jou zit. Je hoort toch vaker dat het boven de 30 sprake is van een GOEDE eisprong en de waardes eronder twijfelachtig blijven. Succes in ieder geval!

@PBA, van de positieve schrik bekomen? Wat geweldig zeg! Geniet er maar van meid! :)

@Anais, jullie zijn al lang bezig, hopelijk geef clomid snel een positief resultaat, veel sterkte en klets lekker mee!

@Dithju, spannend! Een nieuw begin, we lopen redelijk tegelijk op, jij vandaag de eerste pil, ik morgen.

@Leentjuh, wanneer ben jij nou ookal weer begonnen? Zit je nu op CD 4/5 ergens?

Nou, even bijgekletst, ga nu snel verder moet nog 100 dingen doen en heb veeeeel te weinig tijd, as usual!
    Volgende week bezoek uit buitenland, dus een deadline betreft klussen op zolder etc. Help! Er moet nog e.e.a. gebeuren, dus ga nu snel aan de slag. Doeiii

10. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    bedankt allemaal ;)
    als ik de bijsluiter zo lees dan staat er dat men dit product niet mag nemen als ik ovarium-cysten heb;dus eiblaasjes die niet ontwikkeld zijn en gevuld met vocht.

maar ik heb dit wel want ik heb pcos dus(heb de foto gezien van echo eierstokken) is toch wel raar dan.kan dit kwaad?

xxxx

11. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ Anais: Ik heb/had ook pcos. En ik mocht het wel gewoon gebruiken. En het heeft ook geholpen ;) Dus ik denk dat het geen kwaad kan!

12. pientje80

pientje80 Actief lid

17 jan 2010
    151
    0
    0
    Ja gek he? Dat ws ook de eerste vraag die in mij op kwam, maar kennelijk kan het helemaal geen kwaad en is het juist voor pco. Volgens mij bedoelen ze een ander soort cysten. Begin je met 50mg? Bij mij werkte dat meteen, dus dat was fijn! Alleen ben nog niet zwanger dus na zes rondes overgestapt op 100 mg omdat 50mg niet meer werkte...

13. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    hoi Anais, welkom hier en succes met je eerste ronde clomid!
    Bij sommigen werkt de clomid al te goed met de begindosering van 50 mg en moeten terug naar 25 mg... ik had 150 mg nodig voor een eisprong.
    Kan me heel goed voorstellen dat je blij bent met een eerste 'echte kans'! Ik had dit gevoel heel erg na mijn laatste bloeduitslagen: eindelijk een eisprong en een echte kans op zwanger worden!
    Groetjes!

14. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Hi meiden,

Of het geslacht is wat ik ervan verwachtte...? Tsja dat is eigenlijk een beetje een strikvraag want ik heb vanaf het begin overal geroepen dat ik dacht dat het een jongen zou worden.... maar of dat zo is, dat wordt nog even afwachten ;)

15. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @Anais: Ja, bij ging het idd snel. Net als bij Cybi. Maar zoals 1979 al zei is het soms ook zo dat er pas bij een dosering van 150 mg iets gebeurt. Ik hoop natuurlijk voor je dat het bij jou ook gewoon lukt met 50 mg.

@Julia: Met mij gaat het eigenlijk best. Nu lekker een weekje vrij om te studeren. Verder eigelijk weinig kwaaltjes, maar goed dat kan nog alle kanten op. Aftellen, nee eigelijk nog niet echt. Haha, gek. Komt denk ik omdat ik er al rekening mee hou dat er (buiten het vruchtzakje) toch nog niet veel te zien/ horen is omdat ik toch idd een week minder ver ben.

@Daan: We hebben komende woensdag de echo. Dan ben ik denk ik pas 5 wkn en 4 dgn. Heb toch besloten om de afspraak door te laten gaan. Hopelijk heb ik er dan 1,5 week later weer 1 en horen we een hartke!:D Hoe is het met jou, de schrik te boven en het verlies gestopt?

@PBA: Ow, dat is apart. Ik wist niet dat dat kon!

@All: Vanmiddag bij mijn fysio geweest, is zondag uitgerekend.... Ik kon ook hier mijn mond weer niet houden. Maar goed, zij was ook op de hoogte van heel ons proces. Dus was ook wel weer leuk...

16. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @Cybi, ow hahaha. Dat wist ik niet eens joh.... Anders had ik het ook niet gevraagd! Haha

17. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ Bo: Is wel grappig. Want wij hebben dus gisteren een echo gehad :D En je ziet wel degelijk iets. Ze dacht bij ons ook heel even een hartje al te zien kloppen. Maar dat durfde ze niet met zekerheid te zeggen. Dus we moeten nog even 12 dagen afwachten...
    Het bruinverlies is inderdaad gestopt. Eigenlijk meteen nadat ik belde al. Maar dan ben je toch geschrokken :) Nu is het inderdaad beter!

18. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @Daan: Gelukkig. Logisch dat je dan geschrokken bent, ook al is het dan al gestopt zou ik idd ook nog gewoon willen gaan hoor.

@All: Nu ik hier dit berichtje aan het typen ben met mijn laptop op schoot schiet er in eens iets door mijn hoofd...... Is dat wel slim om te doen met een kleintje in je buik.... Of zie ik nu overal beren op de weg...?

19. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Volgens mij is het idd beter om niet de laptop op je schoot/buik te hebben.... je hebt ook van die dienbladen met een kussentje eronder (om op de bank te kunnen eten...) ik denk dat dat misschien al wel wat straling weg neemt.

20. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    aaarg, voel me zo rot. kan bijna niet slapen van de krampen en weet niet waar ik het zoeken moet. pijn is lastig te beschrijven. maar geen bruin verlies gelukkig.

Deel Deze Pagina