@ Bo: ik heb inderdaad vanaf het moment dat ik posi getest heb, een lekker dik kussen ertussen als ik hem op mijn schoot zet. @ PBA: Dat klinkt wel raar inderdaad. Misschien even de VK bellen? Heb je er nu nog steeds last van? Of is het alleen met vlagen? @ All: MvM komt zo En dan gaan ze volgens mij ook weer een testje doen... Ik moest wat urine bewaren
Daan spannend zometeen MVM, ze doen inderdaad een testje en die krijg je in een kaartje om te bewaren. Het is een hele mooie test die ook mooi blijft!! PBA ik heb ook altijd een kussen op mijn schoot gehad met de laptop erop. Geen idee of het kwaad kan maar het zekere voor het onzekere! Bo vind het wel grappig dat je het toch niet voor je kan houden haha.. Het is natuurlijk ook helemaal geweldig om te vertellen! Heb je het jullie ouders al verteld of wacht je de echo nog even af? Hier erg misselijk door de pregnyl en slaap echt mega beroerd dus ben echt moe. Straks als Myrthe slaapt ook er maar even in. Heb vandaag ook erge krampen, geen idee of dat een goed of een slecht teken is, nog ruim een week geduld helaas... Dan weten we of het gelukt is. Groetjes, Jolanda
@Goeie zaak Daan! ja, inderdaad krijg je dan weer een test, vind jij vast niet erg!!!! @PBA, oei, dat klinkt eng. Buikpijn is normaal, maar echte krampen is volgens mij niet helemaal goed. Je kan alleen weinig doen, ik denk dat zelfs een vk dat zou zeggen. Duimen dat het goed blijft gaan meid! Hou je taai! Paracetamol mag he? Ibu beter niet! Ik heb net een uitgangsecho gehad en het zag er allemaal weer prima uit, dus vandaag weer eerste dag clomid. Ik heb een recept meegekregen voor 3 maanden en hoef dus niet meer terug naar het zk de aankomende 3 maanden. Geen FM's, geen prog. prikken. Vind het eigenlijk wel heel lekker. Ik weet dat het aanslaat, heb elke keer mooie prog waardes (61 en 51) en goed groeiende follikels. Dus....... ovutesten in huis, en de druk gaat er hopelijk iets af zodra je niet maandelijks elke keer naar het zk hoeft.
@Spannend Jolanda! Als je nog een week te gaan hebt zouden die krampen van een innesteling kunnen zijn. Die zou dan ongeveer nu plaatsvinden. Maar ja, beter maar "gewoon" realistisch blijven en die week uitzitten. Vervelend zeg, dat je zo misselijk bent. Wanneer is de pregnyl helemaal uit je lijf? Want hierdoor zou je vals positief kunnen testen toch? Wacht je je NOD af, of weet je stiekem nu al dat een dag of meer van te voren gaat testen?
@daan, gelukkig alleen met vlagen last, echt krampen zijn het ook niet lastig te omschrijven nu het weg is maar pijnlijk is het wel. @jolanda, dat van de laptop heb ik niet geschreven hoor.
PBA sorry dan heb ik de verkeerde reactie gegeven haha... Hopelijk zakken de krampen wat af! Julia fijn dat je niet meer naar het ziekenhuis hoeft voor fm en prikken. Lijkt me ook wel fijn ja! Ik weet nog niet wanneer ik ga testen, na 10 dagen moet de pregnyl ongeveer uit mijn lijf zijn dus dat is nog een paar dagen. De vorige keer heb ik al 5 dagen te vroeg getest en toen iedere dag haha.. Toen iedere dag opnieuw een test om te kijken of hij donkerder werd en dat was dus ook zo! Het is dus wel verleidelijk he om nog eens vroeg te testen.. Ach ja, kijk wel.. Eerst nog even een week verder komen! Groetjes, Jolanda
@daan leuk mvm en weer een mooie test @julia dat is beter niet meer na het zkh geeft je idd meer rust lijkt mij, dus geen date in het zkh @pba hopelijk zijn je krampjes snel weg @jem vervelend dat je je zo beroerd voeld laten we hopen dat het wat positiefs betekend @all hier weinig te melden ik heb alvast gekookt strax avonddienst morgen laatste dagje clomid en maandag naar het zkh ben benieuwd
@ Julia: Nee hoor, ik heb geen probleem met nog een testje Het is wel fijn dat je 3 rondes zelf mag proberen inderdaad. Dat hadden wij meteen. En de derde ronde was het ook raak! @ Jolanda: Wat spannend! Ik ben erg benieud of dit goede krampjes zijn! @ PBA: Oeh, ja is wel lastig. Ik heb wel kleine krampjes, maar niet dat het echt erg pijn doet... @ All: Moeders voor Moeders is geweest. Leukleuk... Ik ga actief meedoen (aangezien ik de hele dag thuiszit). Mag ik nog even mijn knaltest spammen? (A)
@Spam maar raak Daan, dat geeft ons posi power Super!!! Kreeg je trouwens ook een cadeautje? Boekje of dvd toch? @Leentjuh, nee geen date in het ziekenhuis. Wist jij dat het protocol van het CWZ is, dat als je 2 rondes achter elkaar goed op clomid reageert, dus mooi eitje, en een goede prog. waarde, je dus voor een paar maanden een recept krijgt? Wie weet jij dus dadelijk ook?
nou laten we het hopen dan, maar ik heb pas 1 ronde goed gereageerd en een prog waarde van 23 dus niet echt hoog ik ben benieuwd scheeld mij een hoop heen en weer gereis, haha, nou succes julia heb je nu weer 25mg??
@ 1979: Ik duim voor jullie @ Julia: Ja, ik mocht kiezen, dvd, boek of een seviesje. Ik heb voor het boek gekozen. Wel handig. @ Leentjuh: Moet je deze ronde ook nog weer bloedprikken dan? Om te kijken wat je waardes nu zijn?
@daan ja ik moet deze ronde ook gewoon follikel metings etc etc, maandag een echo kijken of er follikels zin hebben om te gaan groeien
@Leentjuh, ik weet niet precies wat ze aanhouden. Kan zomaar dat ze qua prog. waarde 30+ aanhouden, wat zou betekenen dat je nog even "moet". Maar misschien houden ze die 20 aan, en MOCHT het niet lukken deze ronde, ben je vanaf de volgende ronde ook ziekenhuis-vrij.. who knows. Beter eigenlijk om maar gewoon zwanger te raken, zijn we van het gedonder af! Die deal maakte ik vanmorgen ook met de echo-dame. 3 maanden medicatie mee en NIET meer op het spreekuur komen. Zo! Helemaal mee eens. Als het lukt mag je trouwens bij hun nog met 7 wk een echo laten maken, maar je mag ook direct naar de vk. Vk vind ik veeeeel persoonlijker en leuker (en dichterbij), dus dat wordt voor mij een makkelijke beslissing. Maar ja... moet ik natuurlijk wel eerst zwanger raken. @Leuk daan! Wanneer begin je met de eerste flessen? Is dat al per direct? En schiet het een beetje op, het schoolwerk? Of staat je hoofd er niet naar? Zo. nu nog even.... schilderen. Wat een verrassing! ben een muurtje in de huiskamer knal maar warm rood aan het schilderen, haha. Ik hou van kleur! Doei
@ Julia: Ja ik mag meteen beginnen. Je mag meedoen vanaf 6 weken (is vandaag) tot 16 weken. Dus voor mij 18 juni geloof ik. En betreft het schoolwerk. Ik kan me gewoon niet concentreren!! Ik zit mezelf enorm in de weg de laatste weken. Als ik er over nadenk, dan wil ik er echt mee bezig! Maar als ik er eenmaal aan zit, dan werkt het gewoon niet! Wel erg frustrerend! @ Bo: Hoe doe jij dat?
De gyn gesproken vanmiddag en ik hoefde me absoluut niet druk te maken. Je lichaam is zo aan het werk en aan het wennen dat het ook niet meer menstrueert dat je hevige krampen kan krijgen. Zolang er geen bloed tezien is is het goed, anders meteen bellen.
@Daan: Hoe doe ik dat met school. Ik heb sowieso nog maar tot 28 mei, dan moet alles ingeleverd zijn en heb ik 3 jun imijn assesment. Dus bij mij zit er echt druk achter nu dat werkt enorm. Daarbij ben ik het studeren zat na 4 jaar mbo en 3 jaar hbo, dat speelt ook wel mee. Ik moet wel zeggen, toen ik nog niet zwanger was, was ik véél eerder afgeleid dan nu. Als ik nu maar hard genoeg werk, kan ik straks heerlijk genieten. Enne, leuk hoor je MvM. Ik heb me vorige week ook al ingeschreven maar heb nog steeds niets gehoord....? @julia: Jij bent goed bezig zeg! Wat fijn ook dat je niet meer op controle hoeft de komende 3 mnd. Lekker hoor. @Jem: Ja, mijn ouders, broertje, zus en zwager, en aan zijn kant het zelfde hebben we het tweede paasdag verteld. Wilde mijn man graag. Wat vervelend dat jij je zo rot voelt, gaat het al weer wat beter? @PBA: Uhm, wat vervelend. Wel goed dat je je gyn hebt gebeld en nu wat gerust gesteld bent. @All: Poeeh, ik ben bek af. Vanochtend om 9 uur al op school, toen vanaf 12 uur tot half 8 bij ons jarige peetkindje geweest (werd 1), thuis snel was op gevouwen en nu op de bank en doe ik niks meer....