2010 Start Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cybi, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Daan hoe is het?? ben benieuwd of je nog ongi bent geworden..

2. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Hee!
    Ja was een goede uitslag! De Clomid werkt bij mij! Ik moet nu twee maanden proberen en dan de derde maand weer op controle. En vriendlief mag nog even zn goedje laten checken. Dus dat is allemaal heel positief!

Ik ben nog niet ongi geworden, maar heb het gevoel dat die vandaag of morgen wel komen hoor. Ik heb heel erg veel ongikramp.

Ik had net alleen nog wel een pendel binnen voor januari ;)

Hoe is het met jullie?
    @ Cybi: Hoe voel je je??

@ Merel: Weet je al of je eisprong goed gaat?

3. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    pffff...wat is wachten toch lastig, dinsdag was eitje 20 mm en zou volgens de gyn kunnen springen. Maar nu doe ik ovulatietesten en nog steeds niet positief. Zit nu op cd 15. Ik weet ook wel dat het eitje pas na een paar dagen kan springen, maar het maakt je zo onzeker.:(. Moet het even kwijt......weet iemand tot hoe groot een eitje door kan groeien?

Daan: wat een goed nieuws dat de Clomid aanslaat!!!

4. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ Merel: Mijn gyn zei dat hij rond de 20 mm gaat springen!

5. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Ja, dat zei mijn gyn ook. Alleen die meting was op cd 13, toen was de eicel 20 mm. Nu ben ik weer 2 dagen (dus cd15) verder en geen positive OV test...maar afwachten weer;)

6. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Daan, wat fijn dat de Clomid zijn werk doet! Dat is in ieder geval goed nieuws! Ik zie wel op je banner dat je echt in de volgende ronde zit, jammer hoor! Was zo leuk geweest als we echt gelijk hadden gelopen ;)

Merel, fijn om te horen dat het allemaal goed groeit hoor. Ik zou zelf niet weten hoe het met grootte zit ect. Gewoon goed klussen en wie weet ;)

Hier gaat het allemaal wel goed hoor. Ik voel me redelijk maar merk wel dat er van alles gebeurd in mijn lichaam! Ach, ik heb het er allemaal voor over dus je hoort me niet mopperen ;) Vanavond in ieder geval op tijd naar bed want een beetje extra slaap kan ik wel gebruiken!

Gr.
    Cybi

7. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Cybi: mooi dat het goed gaat....

Ik had vanochtend ovulatie test gedaan-negatief. Maar ik dacht , ik doe vanmiddag rond half 6 nog eentje en jawel-positief!

8. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Nou merel, dat wordt flink aan de klus de komende 36/48 uur :)

Gr.
    Cybi

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hey meiden,

Wilde hier ook graag mee komen kletsen als dat mag ;)

Zal mezelf ff voorstellen:
    We zijn in augustus 2008 gestopt met de pil, in eerste instantie redelijk regelmatige cyclus, tot in dec/jan/feb ineens een lange. Sindsdien steeds 2 normale, dan weer een hele lange.
    Zijn in augustus 2009 naar de HA en gyn geweest, en loop sinds oktober bij de FA. Hebben de meeste onderzoeken al gehad, kwakkie was gelukkig goed, bij mij ook niet echt iets aan de hand. Kregen begin januari te horen dat m'n schildklier niet goed werkt, dus sinds een week heb ik daar medicatie voor. Vorige cyclus was er duidelijk te zien dat er een follikel groeide en die is ook gesprongen, maar op 5DPO zat m'n progesteron maar op 17.
    Ben vandaag ook weer bij de FA geweest, en er was nog geen teken van een follikel, dus een kuurtje provera gekregen, en mag de komende cyclus op dag 3 beginnen met clomid! Heb al voor 2 rondes in huis, maar dus eerst gewoon 50mg. Krijg wel echo's om te kijken of er iets gebeurt, en als het goed aanslaat mogen we eerst een paar maanden met ovutestjes aan de slag (heeft nu namelijk geen nut met de ene cyclus 29 en de andere cyclus 85 dagen).

15 Februari heb ik weer een afspraak bij de FA voor een FMmetje :p

@ Cybi, onwijs gefeliciteerd!! Zulk nieuws geeft toch wel weer moed dat het ook met een beetje hulp kan! Hoop dat je er al van kan genieten, al is het natuurlijk nog wel onzeker.. Kan me goed voorstellen dat je niet kan wachten tot de eerste echo!

@ Merel, dat wordt flink klussen de komende dagen! Mijn FA vertelde dat een eitje springt bij 22-24mm. En als je vanmiddag nog een posi ovu-test had.. Dat wordt flink je best doen ;)

@ Daan, super dat de clomid goed werkt! Wel balen dat je ongi bent geworden, maar hopelijk is het deze ronde dan wel raak!

*Heb alleen ff gereageerd op de laatste pagina, is lastig om alle pagina's langs te gaan ;)*

Liefs!

10. leentjuh

leentjuh Bekend lid

15 nov 2009
    511
    0
    0
    gelderland
    welkom sas667 hoop dat je hier steun kan vinden...

11. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Welkom Saz667!

12. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Welkom Saz667!

13. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    @de nieuwe meiden; welkom!

@Merel80; een posi ovutest gehad! Hard aan de klus geweest :)

@Daan; hoe staat het er bij jou voor?

@All; zo, terug van weggeweest :)Werk op de afdeling financien en tja, dan moet het boekjaar 2009 afgesloten worden hé, dus erg druk gehad. Maar...ik ben er weer! En ik hoef nog maar 6 dagen te wachten totdat we terug mogen naar de gyn!!! Wordt helemaal blij als ik naar m'n ticker kijk :D

Vanaf afgelopen maandag heb ik ontzettende pijn in mijn tepels gekregen. Zo erg dat het gewoon pijn doet als ik gewoon op de bank zit. Mijn tepels zijn continu stijf en ik voel ze gewoon tegen mijn bh aan prikken :$ Conclusie: je weet het maar nooit, dus doe vrijdagmorgen voordat we naar de gyn gaan even een testje ;)

14. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Welkom terug Annie! Spannend hoor, je uitslagen! Hoop dat het allemaal positief is!

15. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ Annie: Hier in de volgende ronde belandt hoor :(. En ik had inderdaad ook ernorm zere tepels en ik was misselijk... Maar dat wil helaas inderdaad niks zeggen. Ik duim wel heel hard voor je!

16. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    @Daan; ow, wat balen meis!!!! Deze ronde weer clomid?

Ik ga ook nergens van uit hoor (omdat ik zei dat ik al de hele week pijn in mijn tepels heb) Ik weet dat de kans zooooo klein is dat ik toevallig een eisprong heb gehad (na 107 dagen :$) Dat dit ook nog een goede eisprong was én dat hij bevrucht is én dat hij innestelt én dat het vruchtje blijft zitten én dat ik positief test.

Zoals je leest heel veen 'ennen'. :D

Vorige keer hadden we ook een test gedaan voordat we naar de gyn gingen. Wil zeker weten dat ik daar niet zwanger lig te zijn :)

17. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Hoi, ben idd aan de klus geweest (blijf het een raar woord vinden ;)). Had zaterdagochtend nog een positieve test en vanochtend niet meer. Hoop er nu maar het beste van.....

18. heidi76

heidi76 Actief lid

14 dec 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames
    ik zou ook graag hier willen mee kletsen.

even in het kort mijn geschiedenis.....
    in het verleden is PCO ontdekt. heb toen enkele rondes et clomid gehad, ook in combinatie en als laatste 1 ronde IUI.
    daarna zijn we gestopt.
    afgelopen oktober ontdekte ik dat ik spontaan zwanger was !
    helaas eindigden dat in een vroeggeboorte na 16 weken zwangerschap.
    bij de controles hierna werd duidelijk dat de PCO weer gewoon terug was.
    6 januari ben ik bij de gyn geweest en kreeg meteen voor 3 rondes clomid mee (100 mg) en ik zal bij een goede FM een pregnyl spuit krijgen.
    maar eerst moest ik aan de Provera voor een menstruatie op te wekken. Echter deze kwam maar niet en op dag 9 na de provra mocht ik komen. op de echo was weinig slijm te zien, dus mocht ik meteen starten met de clomid.
    ik zit nu op dag 8 van de cyclus en heb de clomid op dag 3 t/m 7 geslikt.
    bijwerkingen die ik heb zijn anders als vroeger, heb nu vooral last van zeeer gevoelige tepels en wat wazig zien.
    vandaag word het al weer wat minder merk ik.
    vrijdag (29e) mag ik terug voor de eerste FM.
    eventueel ook meteen een samenlevingstest, maar daarvoor moet ik morgen nog even bellen.

groeten Heidi

19. heidi76

heidi76 Actief lid

14 dec 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    ...

20. leentjuh

leentjuh Bekend lid

15 nov 2009
    511
    0
    0
    gelderland
    vandaag mijn duivels doorgekomen naar een kuur provera... woensdag beginnen met de clomid en dan volgende week woensdag een echo ben benieuwd, heb vandaag een baaldagje gehad veel gehuild (hormonen) haha:)
    nu veel buikpijn maarja wat wil je als je 3 maanden geen duivels hebt gehad

succes allemaal

aan de nieuwe leden helaas welkom hier en toi toi toi

Deel Deze Pagina