2010 Start Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cybi, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Jolanda, ik vind het positief hoor. Volgens mij is dat geen indrooglijntje. Zag je datzelfde lijntje ook binnen de 5 min.? Spannend!!!!! Duimen draaien hier!

@Merel en 1979, vorige keer kreeg ik 25mg, omdat ik met 50mg 3 follikels had en ze dat teveel vinden in dit ziekenhuis. Ik was zelf bang dat ik met 25mg een verloren ronde zou hebben en geen ei zou hebben. Ik begreep toen dat ze ook wel eens half/half doen en dat heb ik toen gedaan, met resultaat van 1 follikel.
    Wij willen graag 4 kinderen, als het aan mijn man ligt zelfs 5.... Een tweeling zou dus echt MEER dan welkom zijn. Met 3 follikels is die kans op een tweeling net ietsje pietsje groter dan met 1 follikel. Nog steeds zijn de kansen op meerlingen natuurlijk veel kleiner dan een 1ling, maar goed, we proberen het maar. We hebben nu met onze nieuwe dakkapel en zolderkamer bij elkaar 6 slaapkamers, dus plek genoeg. Natuurlijk is dat niet het enigste en belangrijkste bij de wens voor een groot gezin, maar praktisch gezien wel handig natuurlijk.

Anyway. Destijds toen ik clomid slikte voor de 2 ukkies die hier nu rondlopen kreeg ik ook telkens 50mg voorgeschreven en had ik bij bijna elke ronde ook 3 follikels, daar is steeds een eenling uitgekomen. Ik weet dat dat niets zegt over wat er nu eventueel zou kunnen gebeuren, maar van al die ronde's dat ik clomid heb geslikt (voor kind 1, kind 2 en nu voor 3) heb ik nooit meer dan 3 follikels per keer gehad, dus vandaar dat ik dat risisco wel aandurf. En het feit blijft dat je maar 1 goede spermacel nodig hebt, maar als er 3 gesprongen follikels tijdens je eisprong liggen 'te wachten' op die ene spermacel, heb je met 3 net iets meer kans dat er iets bevrucht wordt dan met 1 follikel. :D

edit: met een eenling zijn we uiteraard net zo blij als met een meerling! dont get me wrong!

2. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    hallo

allemaal weekje niet geweest.
    ik heb de spanning niet kunnen weerstaan, en een test gedaan gister ochtend heel vaag streepje op allebei de testen, met de testen naar de assisitente van de huisats geweest en ze zegt: GEFELICITEERD wat heb ik even gebruld 3,5 jaar bezig geweest en nu 1 onde en raak nu hopen dat het goed gaat natuurlijk is nog zo pril maar goed!
    nu 4 mei een echo bij de fetilitiearts
    hoe is het bij jullie allemaal?

groetjes maije

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Super!!!!!!!! Gefeliciteerd meid! geniet ervan!!!! :)

4. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Gefeliciteerd meid! :D

5. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Marije van harte gefeliciteerd!! Dat wordt een kerstkindje he ;)

6. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    bedankt voor de felicitatie inderdaan rond 25 december uitgeteld!!
    vandaag de hele dag nog ongeloof maa vanmiddag zon positieve dikke test dat ik er niet meer niet ik kan geloven...

voor de gene die nog niet zwanger zijn het komt goed blijf hoop houden !!!!echt waar

7. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Wow marije! gefeliciteerd!!!!! en mag ik vragen, je zegt de eerste ronde...bedoel je de eerste ronde met Clomid? En de vorige 3,5 jaar, hebben jullie daar dan nooit hulp bij gekregen?

8. leentjuh

leentjuh Bekend lid

15 nov 2009
    511
    0
    0
    gelderland
    @marijelanskink gefeliciteerd meid geniet ervan jeeh het wordt hier echt een zwanger topic hoop voor ons alle dat wij er ook snel aan mogen geloven:D:D

9. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Wauw Marije gefeliciteerd! Wat een goed nieuws!! :D

Enne... Jolanda, ik duim heel hard voor jou!

Voor de rest: hou de hoop, zoals jullie zien kan het voor iedereen zomaar ineens raak zijn!

10. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    NOD:
    - Jolanda/Jem1979: 17 april
    - 1979: 28 april
    - Annie24: 21 april
    - Bobbing: 23 april
    - Leentjuh: 1 mei
    - Julia: 5 mei
    - Mcellie: 8 mei ?
    - Jojogirl: ?
    - Dithje: 3 mei

Zwanger:
    - Cybi: 25 september uitgerekend (na 1 ronde Clomid zwanger)
    - Bo87: 1 december uitgerekend (na 1 ronde Clomid zwanger)
    - Daan: 2 december uitgerekend (na 3 rondes Clomid zwanger)
    - PBA: 13 december uitgerekend (na 2 rondes Clomid zwanger)
    - Marije: 25 december uitgerekend (na 1 ronde Clomid zwager)

11. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @Leentjuh: Ow, irritant is dat hé. Heb ik ook al eens gehad. Wat vreemd dat die follikels links niet meer te zien waren. Nu maar hopen dat die andere zaterdag nog een stuk groter zijn geworden. Geniet van je vrije dagen.

@1979: Het was zeker erg apart... Over 2wkn zal het waarschijnlijk nog mooier zijn.

@Jem: Wat spannend allemaal zeg. Heb je nog een test gedaan of wacht je nu toch nog maar even af..?

@Julia: ow jee, haha. Je moet uiteraarddoen wat je zelf denkt dat het beste is. Spannend hoor en gedurft ook van je. Maar ik kan me voorstellen dat wanneer het bij jou op 50mg altijd goed is gegaan, je dat nu ook doet.

@Marije: Wauw! Wat een geweldig nieuws. Gefeliciteerd meid! Laat het maar even goed bezinken en geniet er maar lekker van!

@Cybi; Je mag mijn uitgerekende datum aanpassen naar 10 december!

12. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    hallo

ja inderdaad de eerste ronde clomid ik ben eigenlijk pas een half jaar geleden voo het eerst naar het ziekenhuis gegaan bang dat ik er dan teveel mee bezig zou zijn! moest eerst wat afvallen is een beetje gelukt maa ben ook veel minder gaan roken nu helamaal niet meer natuurlijk
    en ben er nog nooit zoveel als deze maand mee bezig geweest maar toen ze dus na een paar echos gezien hebben dat ik van me zelf geen eisprong heb klreeg ik clomid! toen ik de fm had ging het goed had e een van 18 mm en zou met passen sprngen dat was de zaterdag voor passen en een week later bloed getest en de waardes waren hoog genoeg dus een ovulatie gehad en zie het resultaal ondetussen 2 vage posi en 2 dikke posi testen verder ben ik er wel van overtuigd dat het echt zo is !!!

groetjes

13. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Jolanda? Trek je het nog zonder testen, of heb er nog eentje tegenaan gegooid? Ben zo benieuwd! Zou echt super zijn als de eerste IUI meteen raak is! Hoop het voor jullie!!!!!!!!!!!

14. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @typje, Hoe gaat het met je , heb je last van de Clomid? ik heb gister laatste pil provera ingenomen en begin hopelijk snel met clomid..
    Zaadonderzoek is beetje in de soep gelopen haha, we zouden het vandaag inleveren omdat richard sowieso naar t ziekenhuis moest vandaag, maar ik liep al 2 dagen in een enorme klusbui om hem heen... dus hij wou mij een kluspleziertje gunnen... dus bespringt me en probeerde alles in te houden ( geloof dat hij een persoonlijk record heeft gevestigt gister :D) maar na enige tijd hield hij het niet meer.. dus ga zo even bellen dat het iets later word omdat hij komende 2 weken in Loosdrecht zit met werk en om 5 uur weg is thuis. ( zaadonderzoek is om 8 uur)

liefs

15. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    meiden, wat waren over het algemeen jullie bijwerkingen van Clomid?

Trouwens goed om te zien dat zoveel meiden zwanger zijn geraakt!

16. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    NOD:
    - Jolanda/Jem1979: 17 april
    - 1979: 28 april
    - Annie24: 21 april
    - Bobbing: 23 april
    - Leentjuh: 1 mei
    - Julia: 5 mei
    - Mcellie: 8 mei ?
    - Jojogirl: ?
    - Dithje: 3 mei
    - Wendy: ?

Zwanger:
    - Cybi: 25 september uitgerekend (na 1 ronde Clomid zwanger)
    - Bo87: 1 december uitgerekend (na 1 ronde Clomid zwanger)
    - Daan: 2 december uitgerekend (na 3 rondes Clomid zwanger)
    - PBA: 13 december uitgerekend (na 2 rondes Clomid zwanger)
    - Marije: 25 december uitgerekend (na 1 ronde Clomid zwager)

17. leentjuh

leentjuh Bekend lid

15 nov 2009
    511
    0
    0
    gelderland
    mijn bijwerkingen van de clomid veel opvliegers en humeurig/prikkelbaar

18. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Mijn bijwerkingen waren dat ik heel veel moest plassen. Verder nergens last van....volgens mij. Kan natuurlijk zijn dat mijn lief daar anders over denkt :p

Verder weinig bijzonderheden hier. Vannacht gewerkt, net even geslapen om over 2 uurtje me weer te melden in het zh. Vind het wel allemaal heel spannend nu hoor, lief ook wel :D

19. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik heb helemaal geen bijwerkingen van de clomid ervaren!

20. mama van Naomi

16 apr 2010
    42
    0
    0
    fulltime mama
    Omgeving Rotterdam
    Hallo allemaal,

Ben Karin, 25 jaar en heb een dochter Naomi van nu 10 maanden, gekregen dmv Clomid en wij zijn in december vorig jaar weer gestart met Clomid!
    Zit nu in ronde 4 en de 3e met 100mg!
    Heb afgelopen zaterdag een super mooi eitje gehad!
    Temp zegt ook dat het er allemaal goed uit ziet nu afwachten!

Liefs, mama van Naomi

P.S. mijn bijwerkingen van Clomid waren: opvliegers, moodswings, maar ook maanden dat ik niets had!!

Deel Deze Pagina