@ Toos, welkom! Jouw verhaal klinkt mij helaas erg bekend in de oren... behalve de 'spontane eisprong' dan, die er nu aan lijkt te komen... Ik ben in januari 2009 gestopt met de Diane-pil, maar na de onttrekkingsbloeding kwam er niks op gang. Afgewacht tot oktober 2009, toen naar de huisarts en vervolgens doorgestuurd naar de gyn. Door primolut eindelijk weer een menstruatie opgewekt, op cyclusdag 270 $) en toen aan de clomid. Bij mij werkten de 50 + 100 mg niet, maar de 150 mg slaat nu gelukkig aan! Ik heb weer een eisprong! Zit nu in de 4e ronde met clomid (de 2e ronde met 150 mg). Nou meis, heel veel succes! En ik hoop dat deze eisprong mooi door gaat zetten! @ all, zo, ontbijtje zit er weer in, dus ik ga me snel klaarmaken voor 't werk.
@Toos: Welkom. Ook voor mij klinkt je verhaal bekend maar ook buiten de spontane eisprong om. In mei 2009 gestopt met Diane en 30 december voor het eerst weer ongesteld geweest na een volledige pilstrip gebruikt te hebben. Weer een maand moeten wachten, niks en toen een kuur duphaston gekregen, mijn bloeding gehad en gestart met clomid 50mg. We hadden het geluk dat dit bij ons direct in een zwangerschap resulteerde. Hopelijk gaat het bij jou nu ook voorspoedig. @Julia: Nu niet meer maar vroeger wel. Ik ben in Tilburg opgegroeid dus dat is om de hoek. Tot mijn 12e hadden we bijna ieder jaar een abonnement. Op woensdagmiddag uit school en veel vakantiedagen... Errrug leuk! Sprookjesbos is voor die kleintjes idd prachtig. Ik ben er zelf ook niet zo van. Succes met het klussen! @All: Vanmorgen me voor het eerst beroerd gevoeld. Werd vannacht al een keer misselijk wakker maar ben blijven liggen, als ik eruit was gegaan was het wel mis gegaan vrees ik. Nu zit ik even te ontbijten, doe ik altijd op mijn werk. Als ik dat eerst thuis moet doen, om 06.15, heb ik halverwege de ochtend weer honger.... Ik denk alleen dat ik dat vanaf nu niet meer moet doen want was onderweg ook niet echt lekker... Maar goed, de nieuwe werkweek is weer begonnen, helaas! Dus we gaan er weer tegen aan!
@ All: Ik heb een druk weekend gehad Vandaar!! We hebben vanmorgen de echo gehad! Zooo mooi! Hartje gehoord en gezien We zijn helemaal gelukkig. We hoeven niet meer naar het ziekenhuis en kunnen opzoek gaan naar een VK.
@all ik heb terug gelezen maar mijn geheugen is echt een vergiet nouja ben vandaag naar het ziekenhuis geweest en zoals ik het al had verwacht was er nix meer te zien, dikte van het baarmoederslijmvlies was wel 8,5mm dus ze had gedacht een flink follikel te zien maar niets is minder waar, donderdag weer kijken maar ze verwachten nix dus waarschijnlijk word de clomid opgehoogd naar 150 dus voorlopig toch nog naar het ziekenhuis... maar alles voor een goed doel, we blijven hopen
Daan wat super van je goede echo!! Ik zal zo eens even je foto's bewonderen!! Hier nog steeds geen ongi te zien.. Snap er helemaal niks van hoor haha.. Test gisteren was negatief, morgen wacht ik het nog even af en anders doen we woensdag nog een test. Ben net thuis dus zo lekker eten, tot snel!! Groetjes, Jolanda
Is er niet tegen je verteld dat je lutheale fase na een IUI langer kan duren? Dit is namelijk wel zo en dat zou kunnen verklaren waarom je nog niet ongesteld ben. Natuurlijk hoop ik dat je snel een posi test in handen hebt, maar bovenstaande even ter info @All; hier gaat het zijn gangetje. Zit vandaag op 7 dagen na mijn eisprong en er is een mini kansje dat het raak is. Eitje is op maandag gesprongen en we hebben op zondagavond nog sex gehad. Verder geen dingen waardoor ik zou kunnen denken dat ik zwanger ben, behalve dat ik al 30x ben wezen plassen vandaag en ik vies wit slijm verlies zodat m'n ondergoed echt zeiknat is Maar dat plassen komt waarschijnlijk door het vele drinken en de witvloed kan ook komen doordat mijn menstruatie eraan komt. Ben inmiddels wel 2,1 kilo aangekomen, dus we gaan de goede kant op *kijkt trots *
@all, Sorry, dat ik al een tijdje niks van me heb laten horen. Maar ik had het druk op het werk en privé. De spanning begint bij mij toe te slaan, zal het deze ronde dan eindelijk raak zijn??? Ik heb vele buikkrampjes en steken gehad de afgelopen weken en vanochtend zelfs na het tandenpoetsen bloedend tandvlees. Zal het een teken zijn??? Wat duurt wachten toch lang....
Hallo allemaal! @Bo, ahaaa, opgegroeid in Tilburg, vandaar! Ja, dan zou ik ook een abon. nemen! Misselijk... haha.... je moet er dus aan geloven meid! Hopelijk wordt het niet te erg! @Annie, dat wordt inlegkruisjes aanschaffen..... He, goed van je dat je bent aangekomen! Mag ik heel nieuwsgierig vragen hoe licht je bent, dat je wat aan wilt komen? Of is dat too personal? In dat geval, negeer die vraag maar gewoon, no problem. 8) @Bobbing.. wachten... ellende!!! Nog een paar dagen! @Jolanda, dat wist ik niet, dat wat Annie net vertelde. Dat zou wel e.e.a. kunnen verklaren, maar ja, ik zag toch wel echt een heel licht streepje op die test in je album. Blijft wel spannend zeg! En zo'n test die gewoon aangeeft zwanger of niet zwanger, ipv streepjes? Wel duur, maar misschien wat meer duidelijkheid. @Daan, super echo! Super foto! Gefeli!!! @Leentjuh, vreemd toch... ze hadden een paar dagen geleden toch een mooie follikel gespot? Zou dat dan een cyste of zo geweest zijn, dat ze die nu niet meer kunnen vinden? Of heeft die 'gewoon' in groote afgenomen, dat schijnt ook te gebeuren namelijk. @All, hier nog geen posi ovutest, dus we testen nog even door. Vind het toch een fijn idee, dat je tenminste een beetje een idee hebt over hoe en wat en wanneer er iets in je lijf gaat gebeuren.
Hoihoi heb ff jullie ervaring nodig, aangezien ik nooit (bewust) een eisprong heb gehad. Ik had wo. een follikel van 15 en vrijdag was ie 17. Toen heb ik gezegd dat ik had verwacht dat hij groter zou zijn, omdat hij ong. 2 mm per dag groeit. Toen zei zij dat het kon dat ie al wel groter was geweest en dat hij al gesprongen zou kunnen zijn, want hij was ook niet meer mooi rond maar een beetje ingezakt... Denken jullie dat dat kan? Zaterdag had ik behoorlijk wat slijm, maar niet van dat rekbare (sorry voor de greasy details...) en kreeg ik last van gevoelige tepels, heb ik nu nog steeds. En heb sinds zondag buikpijn. Dames, kan dat van die ingezakt follikel en wat betekenen al die andere dingen? Wanneer heb ik nou mijn eisprong gehad?
Dat mag je best vragen hoor, want schamen doe ik me niet. Ik ben nu 1.67m en weeg 54 kilo. Toen ik mijn vriend bijna 9 jaar geleden leerde kennen woog ik ongeveer 58/59 kilo en daar wil ik nu weer heen. Het is niet dat ik vel over been ben hoor! En ik zie er ook niet mager uit, maar een paar kilo extra vind ik persoonlijk fijner. Dus daar gaan we voor
@Toos, en na die vrijdag heb je geen FM meer gehad? Ik heb nog nooit een FM gehad met een follikel van 17mm die eventueel al gesprongen zou zijn. Dus ik persoonlijk heb er geen ervaring mee. Maar goed, ik weet eigenlijk ook niet precies hoe een gesprongen follikel er ook uit kan zien, behalve dan veel vloeistof. Dat is wat ze bij mij altijd zagen, na een eisprong, een behoorlijke mate van vloeistof, daaruit werd destijds geconcludeerd dat ik een eisprong had gehad. Dus daar was geen sprake van een ingedeukte follikel. Maar ieder mens is anders en wie weet kan het wel. Sorry, je hebt hier vast niet veel aan. Heb je toevallig ook ovutestjes gedaan, dan kan je hiermee misschien iets duidelijker vast stellen of je je ei hebt gehad en zo ja, wanneer ongeveer? Succes!
@Annie, duidelijk. Inderdaad, als je je prettiger voelt met een paar kilo eraan, moet je daar natuurlijk voor gaan en knap hoor, dat het de goede kant op gaat! Vind 54 ook wel weinig, niet extreem inderdaad. Ik zelf was op een gegeven moment, na hard werken hoor, na mijn bevalling 56 kilo (1.70m) terwijl ik eigenlijk altijd rond de 58 kilo ben en op de een of andere manier was ik trots, een plattere buik, maar nu ik weer op 58 zit voel ik me toch gezonder. Beetje maf misschien, weet ook niet of het hetzelfde is, maar denk dat ik je begrijp.
@julia nope geen FM meer gehad sinds vrijdag. Moet donderdag bloed prikken voor m'n progesteron. En misschien nog een andere intieme kwestie haha als we toch bezig zijn, ons lukt het niet om elke dag te klussen hoor! Mijn man is nogal groot geschapen dus zo vaak doet bij mij EN bij hem zeer. Maar we hebben donderdag en zaterdag goed geklust...
Goedemorgen meiden, Hier is de ongi eindelijk gekomen!! Bij mij dus inderdaad 16 dagen na de eisprong, wordt het nog lastiger haha.. Mijn man gaat straks even het ziekenhuis bellen voor de eerste echo weer (op 30 april waarschijnlijk haha) en dan over 2 dagen weer starten met de clomid. Nu even een broodje maken voor Myrthe, vandaag heb ik studiedag van het werk dus verschillende workshops houden. Groetjes, Jolanda
Even een update. Ik had zaterochtend een positieve ovu test. Zondagochtend was ie weer negatief. Zaterdag en zondag buikpijn en ook maandag nog af en toe steken (alsof het een soort spierpijn is onder in je buik). Maar m'n temp gaat niet omhoog! Wordt er een beetje gek van hoor argghhhh:x!! Ik ging er altijd vanuit dat als je ovu test na een positieve test weer negatief wordt de dag erna, je eisprong dan geweest is. Maar dan zou temp zondag of maandag wel omhoog hebben moeten gaan. Maar goed......weer afwachten en dan wens ik iedereen maar een fijne dag toe!
@ Jolanda, jammer dat het nu toch is doorgezet... maar dan is die onzekerheid in ieder geval weg! En 't is cliché, maar nieuwe ronde, nieuwe kansen @ Merel, wat verwarrend, dat de test en je temp. niet hetzelfde zeggen.... @ Toos, te klein is niet goed, maar te groot is ook lastig Maar je hoeft niet iedere dag te vrijen hoor! Wat betreft die ingedeukte follikel... geen idee! @ Daan! wat een mooie echo!!! Helemaal gaaf!!! Geniet er maar met volle teugen van! @ Annie, ik heb inderdaad ook van die wittige afscheiding in de twee weken na mijn eisprong... vorige keer had 't een menstruatie tot gevolg... hopelijk nu iets anders Meiden, ik verwacht de 28e m'n NOD. De dag daarvoor zal 't wel weer een beetje bruinverlies zijn, net als vorige keer. Zou ik vrijdag de 23e al een test kunnen doen? Namelijk feestjes op vrijdag en zaterdag en wanneer ik zwanger blijk te zijn, drink ik liever helemaal geen alcohol. Da's dan wel 5 dagen voor m'n echte NOD. Zou dan de kruidvat 2v5 al werken? Liefs!
- Jolanda, wat jammer!! Had zo gehoopt dat het raak zou zijn! -1979, ik zou niet al zo vroeg gaan testen hoor. Denk ook niet dat je test dan betrouwbaar is, misschien denk je dan dat je niet zwanger bent en blijk je het later alsnog te zijn. Mijn advies, gewoon niet drinken als je je daar niet goed bij voelt en een paar dagen langer wachten met testen.
1979, ik zou ook nog even wachten hoor als ik jou was. Het is zo vroeg dan er kan van alles misgaan in die periode. Ik zou gewoon lekker even niet drinken als je daar aan twijfeld. Moet zeggen dat ik voor ik positief teste alleen deze keer al oplette wat ik at en dronk. De rest van de periode nooit gedaan alleen deze keer de behoefte aan gehad en bleek dus raak te zijn. Hier verder alles goed geen klachten nog steeds op wat vermoeidheid na dan. Al 1 kilo aangekomen maar zie dat niet echt terug doordat ik al een beetje een buikje heb van mijzelf. Nog een hele week wachten tot mijn echo, pffff.