2010 Start Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cybi, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Gisteren, dus 6 dagen voor mijn vermoedelijke NOD. Moest kunnen volgens de testen die we besteld hadden....

2. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Als je verder gaat kijken via internet schijnen ze vreselijk onbetrouwbaar te zijn. Ik zou gewoon je nod afwachten, wachten moet je toch. Daarbij vind ik het ook een vreselijk groot risico om zo vroeg van te voren te testen omdat er nog zoveel kan gebeuren wie zegt dat je na een positieve test niet alsnog ongesteld wordt omdat het vruchtje niet goed is ingenesteld, dat gebeurd in die periode vrij vaak. kijk je moet zelf weten wanneer je test maar zo vroeg vind ik niet erg verstandig en onnodig teleurstellend.

3. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Je hebt ook wel gelijk hoor. Wilden het alleen heel graag weten voor we op vakantie gaan. Dan weten we gewoon net iets meer waar we aan toe zijn....
    Maar we zullen moeten afwachten.....

4. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@Dithje: Spannend meis, maar 6 dagen voor NOD is wel ereg vroeg aan gezien er dan nog zooo veel mis kan gaan jammer genoeg :( Maar ik duim in ieder geval heeel hard voor je!!!

@Bobbing: Haha :) nee we klussen wanneer we willen zeg maar en ik gebruik ovu testjes :) (heb geen FM's namelijk) dus zo komen we een heel eind :)

@Typje: Meis ik duim voor je dat je eitje mooi door gegroeid is en je een geweldige eisprong met een goede eerlijke kans hebt :)

Hier is alles rustig :) Vandaag weer begonnen met ovu testjes maar die zijn ofc nog helemaal wit :p mijn baarmoedermond is ook nog laag en hard dus eitje komt er nog niet aan :)
    Morgen lekker Queensday :D heb dr zin in!!! Alleen jammer dat t minder weer is maar goed... we hebben t niet voor t uit kiezen :(
    Heeeel fijn weekend iedereen en ik zal denk ik dit weekend hier nog wel weer even gezellig komen kletsen :p

5. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16

Snap ik ook heel goed hoor. maarre heb het hier al vaker gezegd en ook over mijzelf maar geduld is een schone zaak ;)

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dithje kan je niet stiekem testen op vakantie? Of wil je dat perse niet?

krijgen jullie allemaal fm al bij 50mg? Bij mijn gyn vanaf 150 mg. Ik vind het ook niet zo heel erg. Wel jammer dat ik niet weet waar ik aan toe ben maar aan de andere kant ook geen klusverbod en ik hoef ook niet steeds vrij te nemen.

7. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Ik kan vast wel stiekem testen en ik kan het dan ook wel voor me houden. Maar ik ben bang dat mijn liefje dat niet kan. Dat zijn ouders aan alles merken dat er wat is en zijn moeder kennende gaat ze dan heel erg zitten vissen, net zo lang tot ze het weet.

8. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Balen he, dithje, dat afwachten?!

Debby, wel of geen follikelmetingen verschilt heel erg per ziekenhuis en per gyn. Bij mij was het zelfs bij 150 mg niet standaard, maar op speciaal verzoek van mijn kant mocht het wel.

Ben nu 2 dagen overtijd en ga dus morgenochtend weer testen! Spannend!!!

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dithje lastig zeg... vindt je het heel erg als je schoonouders het direct weten?

1979 2 dagen over tijd! Welke dag dpo zit je nu?
    Dat is een heeeel goed teken, ik ga duimen voor je! Als je follikel metingen hebt weet je dus zeker wanneer je ei gesprongen is... over tijd is dan wel een heel goed teken!

10. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    @debby zou het niet heel erg vinden, maar ik wil graag het moment van vertellen zelf uitkiezen. Niet omdat we dan nu net met z'n alle een week in een huisje zitten.

@all Word echt gek van de pijn in mijn borsten, ze zijn ook wel een maat groter. Tot tevredeheid van mijn liefje, maar zodra hij er alleen maar naar kijkt, scherm ik ze al af.
    Elke beweging doet pijn, hobbeltjes in de auto, traplopen, uit bed op staan zonder bh, gewoon alleen mijn bh maar uitdoen kan ik al tegen op zien....
    Nu maar hopen dat het voor een goed doel is....

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja dat kan ik me voorstellen dithje!
    Misschien morgenochtend nog een testje doen? Gevoelige borsten is een goed teken maar ja, ik heb bij elke menstruatie ook gevoelige borsten dus sja... alleen toen ik zwanger was had ik dat ik onder de douche stond en die straal niet meer kon verdragen op mijn borsten. Heb je daar ook last van?

12. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Ik kan op het moment helemaal niets verdragen op mijn borsten, zelfs als mijn lief er met een vinger over heen ga, doet het zeer.
    Heb het inderdaad ook wel voor mijn ongi, maar zo erg nog nooit.

pfff, nu mijn nachtdienst zien uit te zitten dan slapen en wie weet dan toch nog een testje? Of toch nog een dagje wachten tot we op vakantie gaan?

13. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Goedemorgen,

Dinthje lastig he dat je nog niet weet waar je aan toe bent, zelf heb ik bij mijn dochter 5 dagen voor nod getest en die was positief dus het kan wel maar zoals PBA ook zegt dan kan het later alsnog ''mis'' gaan en word je gewoon ongi.

1979 wat spannend dat je nog steeds niet ongi bent, hopelijk vandaag dan een positieve test!!

Debby, hier doen ze gelukkig wel fm metingen. De afgelopen maand had ik 4 eitjes waarvan 2 wel iets kleiner maar was blij dat ik het wist zeg maar. Niet dat het ons tegengehouden heeft hoor maar dat kwam doordat er 2 iets kleiner waren waardoor ze in het ziekenhuis dachten dat ze waarschijnlijk niet mee zouden doen.

Om 9.00 moet ik weer in het ziekenhuis zijn voor de 1e fm meting, ben dus weer benieuwd naar de eitjes en of deze keer mijn baarmoederslijm wat dikker is dan de vorige keer.

Fijne dag vandaag allemaal!!

Groetjes,
    Jolanda

14. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    effe een snelle update:
    baal als een stekker van de onzekerheid.... 2 dagen overtijd, 2 negatieve testen (waarvan één vanmorgen) en nog geen bloed.... weet dus nog helemaal niks....

15. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    1979 - Dithje, ik duim voor jullie! Hoop echt op een positieve test voor jullie!
    Jolanda, succes in het ziekenhuis!

16. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Jeetje 1979 kan me voorstellen hoor dat je hier onzeker van wordt. Laat het dan of doorbreken of positief testen he... Maar het kan nog steeds deze maand he! Had je nu bloed geprikt of echo's waardoor je zeker weet wanneer je ei was??

Vanmorgen voor de echo geweest en er waren 2 eitjes, 1 van 14mm en de ander was al 20mm dus ik moest gelijk bloedprikken en word van middag gebeld wanneer ik de pregnyl moet prikken en wanneer dan de inseminatie is! Echt super snel dus deze maand op dag 11 al zo'n groot eitje.

17. Toos

Toos Lid

17 apr 2010
    67
    0
    0
    @1979 Misschien een ander merk test proberen? Welke heb je nu? Weet je zeker wanneer je je ei hebt gehad?

Ik ben zelf woensdag op consult geweest bij de gyn. De mijne had vakantie, dus ik kreeg een vervanger. Was een man, dus dat vond ik al iets minder, maar das natuurlijk meer een gevoelskwestie. Het begon op zich goed, chlamydiatest was goed, heb het nooit gehad, maar daar was ik ook gewoon vanuit gegaan, niks nieuws dus. Toen begon hij over mijn progesteronwaarde (32). Hij zei dat ie heel goed was, want zij hanteren een minimum van 15. Nou dacht ik dat het minimaal 30 moest zijn (heb een beetje op internet zitten speuren) maar hij zei van niet. Niks aan de hand natuurlijk, want de mijne is zoiezo hoger. Toen ik vroeg of ik een echo zou krijgen, zei hij van niet, want daar was toch niks op te zien zo vroeg. Beetje vaag volgens mij, want ze doen toch ook een uitgangsecho en daarop zien ze het dan toch wel???:( Toen zei meneer zei dat ik gewoon even moest afwachten of ik ongesteld zou worden, zo niet en geen posi test, dan kreeg ik Primolut en daarna Clomid. So far so good. En zo wel, dan moet ik gewoon maar even afwachten of mijn volgende cyclus weer zo lang duurt:x. Want het kon best zo zijn dat mijn lichaam wat opstartproblemen had na mijn pilgebruik:x:x. En toen begon ik boos te worden, want voordat ik aan de pil ging heb ik vanaf dat ik ging menstrueren altijd al cycli van 8/9 weken gehad. Meneer zei dat dat kwam omdat ik gewoon nog te jong was toen ik ongesteld werd (ik was 14:(, heel normaal toch) Toen zei ik dat mijn eigen gyn had gezegd dat ik meteen na deze cyclus Clomid zou krijgen, waarop hij zei dat ze idd geschreven had dat mijn eierstokken op PCO leken, maar hij vond dat dat uit de bloedtest niet naar voren kwam, terwijl zij zei van wel, hoewel minimaal. Ik heb laten vallen dat ik HEEL graag kinderen wilde en dat ik er echt vanuit was gegaan dat we vanaf nu in ieder geval elke maand een kans zouden hebben, waarop meneer met de beruchte dooddoener kwam, 'Tja, kinderen kun je nu eenmaal niet plannen':x:x:x Heb er echt alles aan gedaan, want ik wilde niet buiten stappen en denken dat ik nog iets had moeten zeggen. Maar hij gaf geen krimp, sta nu op telefonisch consult volgende week donderdag, wel bij mijn eigen gyn. Maar aangezien ik gisteren mijn NOD had (neg test) kan ik dus deze ronde niet meer aan de Clomid als ik daarop ga wachten. En aangezien ik er totaal geen vertrouwen in heb dat ik nu ineens wel normale cycli krijg, ga ik denk maandag bellen naar mijn eigen gyn en dan leg ik wel uit dat ik gewoon haar advies wil opvolgen en met Clomid wil beginnen. Hoop dat dat nog op tijd is...

Wat vinden jullie? (sorry voor het lange verhaal...:))

18. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Jeetje Toos was verschrikkelijk K dat je nu nog niet met de clomid kan beginnen zeg. Als ik jou was zou ik maandag inderdaad naar je eigen gyn bellen en dan hopen dat je zondag ofzo pas ongi word (of niet natuurlijk met positief nieuws) en dat zij dan een receptje naar de apotheek faxt zodat je toch deze ronde nog zou kunnen starten.

19. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    @1979 Wat vervelend die onzekerheid.... Hopen dat het snel duidelijk word.

@ Toos Eikel zeg, die gyn. Nu ben je straks weer een ronde verder als het tegen zit. Ik zou inderdaad ook gewoon maandag bellen naar je eigen gyn en dan hopen dat je dan als je met de clomid kunt beginnen.

@all Hier nog steeds niets, test vanmorgen was weer negatief. Geloof er nu ook niet echt meer in...

20. Toos

Toos Lid

17 apr 2010
    67
    0
    0
    Helaas net ongesteld geworden...:(

Deel Deze Pagina