Hallo allemaal! I am back! Ik zie veel nieuwe namen voorbij komen en veel oude niet zo snel?! Daan, Bo, Merel, Jolanda? Of lees ik over jullie heen! In ieder geval, welkom aan alle nieuwelingen hier! Ik ben voor jullie ook nieuw, hoewel ik al een tijdje meeklets hier. Net terug van vakantie. Mijn banner liep gewoon door, klopt ook want we zitten weer in een nieuwe ronde. Ik was nog zo van plan om een portugese zwangerschapstest te spammen hier, maar helaas pindakaas! Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Hoe is het met iedereen hier? @1979, medicatie mee voor 4 maanden las ik net geloof ik? vmk? Jee meid....das niet mis. Hoewel ik denk ik ook kan begrijpen dat het zonder posi test misschien ietsje minder hard aankomt. Hoe gaat het verder met je? Even ego, ik heb echt een mega lekkere vakantie gehad. Super lekker weer, een dag of 5 wat minder, maar verder een lekker zonnetje. 3 weken genoten, gereisd en nog meer genoten! Ben benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat!
@pientje ik gebruik 150mg clomid ik wordt snacht's niet misselijk wakker, wel heel veel opvliegers de gehele dag en snachts opvliegers, zweten en heb deze ronde ook veel lichtflitsen @julia fijn dat je weer terug bent en een leuke vakantie hebt gehadhet leek wel of e 5 weken weg bent geweest haha nieuwe ronde nieuwe kansen
Hé Julia, wat leuk dat je weer terug bent! De oude garde laat ons hier idd wat in de steek... heb je berichtjes gemist hoor! Wat moet dat heerlijk zijn geweest, 3 weken in Portugal!!! Met mij gaat het goed: nog steeds een onvermoeide positieve instelling en het gevoel dat 't op den duur wèl gaat lukken op zwanger te raken! Ik heb trouwens op 8 juni een afspraak bij een ostheopaat. Zij staat erom bekend dat ze ook met oog op een kinderwens alles in balans kan brengen... normaal ben ik niet zo van dat soort geneeswijzen, maar mijn zus is er lyrisch over en ik heb nu zoiets van 'het is 't proberen waard'! Ik zat nu alleen te denken, dat is 1 dag vóór NOD, dus misschien niet de meest handige timing... zou ik de afspraak moeten proberen te verzetten? Wat denken jullie?
Hey hey meiden even een kleine update: Clomid is opgehoogd naar de 150mg om een kortere cyclus te krijgen maar we starten ook met pregnyl voor IUI de komende ronde... Erg spannend allemaal dus! Bruinverlies is hier sinds vandaag ook weer gespot ondertussen
Hey meiden, even snel..... IK BEN ZWANGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zal vanavond even uitgebreider doen, maar ik zit nu op mijn werk.
YESSSSSSSSSSSSSS Annie!!!!!!!!!!! Super nieuws gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! @1979, ik ben er ook niet zo van, dat soort gedoe aan mijn lijf, maar als je zo via je zus goede verhalen hoort, waarom niet?! Nee heb je, ja kun je krijgen toch? Misschien inderdaad beter om de afspraak te verschuiven naar wat eerder in je cyclus, als dat kan tenminste. Heb je al een idee hoe die therapie er precies uit gaat zien? Fijn dat je zo posi bent. Ik doe met je mee!!!!!!!! @Flippo, had je al een pbtje gestuurd. Zoals ik hierin al schreef, ontzettend balen van het bruin van vandaag, maar hopelijk geeft IUI een beter resultaat. Duimen draaien voor je meid!
Annie, wat een SUPER GOED nieuws !!!!! Ben echt blij voor je! Hopelijk volg ik je snel . Julia, geen idee hoe die therapie werkt... we zullen zien... Groetjes!
Lieve meiden, ik moet het even van me afschrijven hoor. Afgelopen dagen weer mijn vruchtbare dagen gehad, maar waarschijnlijk is het niet gelukt. Mijn vriend vind het niets om op "comando" te moeten vrijen... Het lukt dan gewoon niet. Ik ben nu zo verdrietig, ik weet wel, het is pas de 2e ronde, maar toch. Ik zie de toekomst hierdoor somber in... En als ik er over wil praten met hem, dan klapt ie helemaal dicht en komt erniets meer uit. Natuurlijk vind hij het ook heel vervelend, maar ik weet gewoon even niet meer hoe het nu verder moet. Heb nu de afgelopen dagen alleen maar lopen huilen van frustratie....
Julia, welkom terug. Fijn om te horen dat je een goede vakantie hebt gehad maar een portugese test hadden we wel leuker gevonden Op naar de volgende ronde dan maar!! Annie, gefeliciteerd! 5 dagen voor NOD getest? Wel vroeg hoor, maar het is je gegund! (Wat mij betreft is het iedereen gegund!! ) Dithje, op commando vrijen is voor sommige mannen ook niet fijn. Mijn vriend had daar ook zeker moeite mee, het gevoel van 'moeten' vrijen. Maar probeer wel te blijven praten hoor, juist nu! Laat de moed in ieder geval niet zakken! Sterkte ermee! Flippo, spannend hoor. Hoop dat IUI wel het gewenste effect heeft! 1979, succes bij de Ostheopaat. Volgens mij moet je gewoon gaan hoor, ookal is het een dag voor je NOD. Als er wat zit, dan zit het er toch wel lijkt mij. Niet teveel van verwachten, misschien gebeurd er dan een klein wondertje Pientje, ik heb maar 1 ronde Clomid hoeven gebruiken maar dat 's nachts misselijk wakker worden herken ik. Ik heb 1 nacht gehad dat ik helemaal strontmisselijk was.... misschien voor jou ook goed nieuws dan.... All, hier gaat alles zijn gangetje. De kleine groeit goed en ik voel me ook goed. De eerste zwangere van dit topic en ik ben blij dat er inmiddels al meerdere gevolgd zijn. Meiden, geef de moed niet op hoe moeilijk het ook soms is. Ik heb nu makkelijk praten maar weet wel hoe kut het is om steeds weer een teleurstelling te krijgen. Succes ermee!
@Annie: Super gefeliciteerd meis! Hier tja... even een vraagje voor jullie meiden... Dag 8 DPO bruin verlies, dag 9 DPO wat bruin verlies, Gevoelige onderrug en licht gevoelige borsten, ook met vlagen licht misselijke... Gewoon wat verkeerd gegeten en begint mijn ongi... of ongi veels te vroeg, of nog even afwachten? Weet ff niet wat ik moet doen en de ass. van de gyn werd ik ook niet veel wijzer van: Ass: Nee mevrouw dat is normaal hoor om 8 dagen na je eisprong te beginnen met menstruatie, reken gisteren als dag 1 en dan zo verder... Ik: maar mijn bruin verlies is weer bijna weg, heb last van mn borsten en wat misselijkheid. Ass: O doe dan morgen een test en als die negatief is dan mag je starten met de clomid. Ik: Maar 10 dagen na je eitje is het toch nog veels te vroeg om te testen? Ass: O, ja dat is wel zo, nou als het door zet dan start je met de clomid en als het niet door zet moet je maar even afwachten... Nou en wat ben ik hier nu mee op geschoten Helemaal niets Maar nu even jullie mening pls!
hi flippo, bruinverlies is geen helder bloed dus nog geen CD1 !!! tenminste dat is mijn overtuiging...
He allemaal, Ik ben even niet geweest en wat een pagina's om bij te lezen pfff... Helaas heb ik daar niet veel tijd voor. Voor de gene die zwanger zijn gefeliciteerd. Ik ben benieuwd wat het me deze ronde brengt, maar ik denk niet erg veel goeds. Ben er wel even niet meebezig geweest wel geklust maar ik dacht het komt wel een keertje vandaar dat ik ook even niet ben geweest. Even afleiding zoeken dacht ik. Misschien dat het werkt. groetjes en tot snel weer
@1979: Nee, de oude garde laat jullie niet in de steek.... In ieder geval, dat probeer ik. Maar ik vind het lastig om hier nog te posten als zwangeren... voel me dan soms een beetje bezwaard. Tevens heb ik idd een paar weken niet regelmatig mee gekeken hier wat reageren lastig maakt! Maar iig, wat goed dat je naar die osteopaat gaat. Dat soort dingen ben ik ook nooit zo'n fan van maar na een positieve ervaring met zo iets ben ik wat minder sceptisch hierover. Ik hoop dat het bij jou ook werkt! @Julia: Welcome back. Geen last gehad van de aswolk? @Annie: Gefeliciteerd!!! @Ditjuh: Lastig dat je vriend het dan echt niet kan en ik kan me helemaal voorstellen dat jou dit frustreerd. Jij slikt iedere maand trouw die hormonen waardoor heel je lijf overhoop ligt en hierdoor heb je het idee dat je het voor niks doet. Misschien is het een idee om je vriend niet zo specifiek op de hoogte te houden van je eisprong. Mannen hebben echt niet door op welke dag jij in je cyclus zit. Dus is het dan aan jou om hem op de juiste dag, zonder deze te benoemen, te verleiden tot een vrijpartij..... Ik hoop dat je hier iets aan hebt. @All: Met mij gaat alles goed, volgende week ben ik 12 weken en hopelijk neemt de misselijkheid en vermoeidheid dan ook af. Ik kom echt te veel op het moment door de misselijkheid....
@Flippo, bruin is inderdaad geen bloed, dus geen CD1. Dat is wat ook ik van de gyn's altijd begrepen heb. Dus ik zou nog even afwachten, als het doorzet (hopelijk niet!!!!) dan dus de eerste dag met rood als CD 1 tellen. @Dithje, snap dat je je down voelt en het lijkt me inderdaad moeilijk als je vriend het zo moeilijk heeft met gepland vrijen. Ik weet niet meer precies of jij ook FM's etc hebt en dus met enige regelmaat naar het zk gaat waardoor je vriend precies weet wanneer je eisprong is etc. Ik bedoel het niet lomp ofzo, maar je kunt misschien een beetje voor je houden wanneer je je eisprong hebt en dan gewoon "spontaan" klussen?! Ik weet alleen niet of je dan het gevoel zou hebben dat je dingen voor hem achter houdt? Mijn hubby is een ras optimist, er heilig van overtuigd dat het gaat lukken en heeft er tevens geen problemen mee om e.e.a. op commando te doen. Tegelijkertijd houdt hij niet de dagen van mijn cyclus bij, dus weet hij niet precies wanneer ik rond mijn eisprong zit. Dat maakt de boel alleen maar relaxter, ookal vertel ik het hem wel meestal. (...dat hij smiddags thuis moet komen lunchen om te klussen, dan weet hij al hoe laat het is ..... ) Ik weet niet of je hier wat aan hebt. Het is en blijft een zwaar topic, als je de kracht hebt om er bijv. een beetje humor in te gooien lijken de zaken ineens niet meer zo negatief en krijg je er misschien weer wat vertrouwen in... Koop anders rond de vruchtbare dagen een sexy setje ondergoed, ik heb het nog nooit hiervoor geprobeerd, maar misschien werkt dat om de sfeer te doorbreken? Ik flap er maar wat uit hoor, weet natuurlijk niet of je er iets aan hebt. Het zijn maar ideetjes. Probeer wel positief te blijven, hoe moeilijk soms ook! Posi power jou kant op meid! Zet hem op! @Cybi, tja sorry, geen portugese test. Kan er niks aan doen he?! Ach, heel verwend denk ik soms dan maar, een paar maanden extra tussen mijn jongste en een eventuele derde maakt dingen in het dagelijks leven misschien alleen maar makkelijker.... en ik ben, net zoals hubby ook echt positief. Mijn posi test komt wel. Is het niet deze ronde, dan komt ie binnen de aankomende 4 rondes wel. Nou... thats all for now. Fijne avond allemaal en koppies op - zo... tante julia spreekt...8)
He Bo, we posten op hetzelfde moment met hetzelfde advies voor Dithje! Hopelijk voor jou snel minder misselijkheid. Heb je er veel last van? Wanneer heb je weer een echo? Leuk van je te horen!!
Idd toevallig... Zouden wij allebei vaker onze mannen op de tuin leiden......??? haha. Ja misselijkheid is wel redelijk aanwezig. Hoef gelukkig niet echt te braken dan maar moet dan echt eten. Voorheen at ik rond 9 uur, als ontbijt, 1 snelle jelle. Dan rond 10/11 uur wat fruit en half 1, 3 boterhammen. Nu moet ik om de misselijkheid tegen te gaan voordat ik ga werken al ontbijten. dus om half 7 3 boterhammen of flinke kom muslie, 3 uur later, dus half 10, moet ik dan weer 3 boterhammen eten ivm misselijkheid en met de lunch ook weer! Dat is wel enig verschil met voorheen.... 31 mei hebben we nekplooimeting en 1 juni termijn echo!
@Bo, zo... er zal een behoorlijke voorraad brood doorheen gaan bij jullie! Bij de meeste neemt de misselijkheid af zo rond de 12de week zoals je wel weet, hopelijk behoor jij ook tot die groep! Wat heeft jullie doen besluiten een nekplooimeting te doen? Vraag uit interesse hoor, geen aanval ofzo (heb het zelf beide keren niet gedaan en was ouder dan jij, maar viel niet in een risicogroep, vandaar dat ook mijn vk destijds "adviseerde" om het niet te doen aangezien je geen 100% zekerheid hebt na de uitslag. "adviseerde" tussen aanhalingstekens omdat zij hier eigenlijk geen advies over mogen geven. Ik was trouwens 27 en 28jr oud geloof ik) Euhm, mannen om de tuin leiden, wat bedoel je, ikke?!?!?!?! 8)
@Julia: Die nekplooimeting is puur voor het evt. al kunnen weten als er iets mis is. We zullen zeker niet de zwangerschap beeindigen als er iets mis blijkt te zijn maar dan kunnen we ons er vooraf al wel (mentaal) op voorbereiden. Eerst hadden we er, gezien de kostte, nog vanaf gezien, maar mijn verzekering vergoed hem volledig dus dacht toen, waarom niet.