hee Ditjuh, kan me helemaal voorstellen hoe klote het is als je vriend geen zin heeft. Heb ik ook gehad. Ik sluit me helemaal bij de andere dames aan met de tips: humor helpt!! Als mijn vriend in de klusweek zegt dat ie laat thuis komt, zeg ik altijd tegen hem dat dat verboden is, dan weet ie hoe laat het is maar dan kan ie er ook vast om lachen. Daarnaast heeft het mij ook heel erg geholpen om er over te praten. Ik kwam erachter dat de druk voor hem heel hoog was, omdat ie dacht te moeten "presteren". Toen zijn handeltje werd onderzocht en onze samenlevingstest werd gedaan en bleek dat met hem alles perfect in orde is en hij heeft het niet uitgesproken, maar volgens mij werd het daardoor ook stukken relaxter. Probeer er nog van te genieten, het hoeft heus niet elke dag (beter van niet) en het moet wel leuk blijven. Sterkte!!
zo weer terug naar het zienhuis geweest en een mooi follikel van 17,5 morgen ochtend de pregnyl zetten dus een klus weekend donderdag afspraak met de gyn. om waarschijnlijk over te gaan op spuiten puregon ivm de vele bijwerkingen en met spuiten schijn je dit minder te hebben we wachten weer 2 lange weken af fijn weekend allemaal genieten van het zonnetje
@Leentjuh, wat gek (voor mij) om te lezen dat je nog steeds telkens het CWZ in en uitloopt. Eigenlijk IS dat helemaal niet gek natuurlijk, maar misschien omdat ik weet waar je dan precies heengaat het voor mij een raar idee is omdat ik er nu "al" +-1,5 maand ofzo niet geweest ben. Klus ze het weekend, wij doen dat nu, en gaan zo dus ook weer die 2 wachtweken in, join me op de wachtbank aan het eind van het weekend? Wie nog meer trouwens? Tijd voor een NOD lijstje misschien, hier een start: NOD Julia: 2 juni @Bo, begrijp je redenering. Moet je lang wachten op de uitslag? Spannend hoor! Gelukkig gaan de meeste zwangerschappen gewoon goed, dus niet teveel zorgen maken, mocht je dat doen. @Pientje, bij jullie dus ook 'humor helpt', leuk en herkenbaar! Hoe gaat het met de rest vandaag?
mag ik mee kletsen? ik ben sinds gistere begonnen met clomid. weg gaan voor een 3de na meer dan een jaar proberen
Hoi Belgische mama, tuurlijk mag je meekletsen hier! Welkom! Heb je bij de eerste 2 ook clomid geslikt? De meeste hier gaan voor hun eerste, ik voor de derde en Jem voor de tweede. Hopelijk vergeet ik nu niemand?! Klets lekker mee!
nee bij de andere twee niks,natuurlijk vd eerste mnd zwanger volgens de gyne luie eierstokken word pas ongesteld tss de 6 en 9 weken heel soms vroeger verder zou er niks ad hand zijn. ik moet trouwens tien juni naar de gyne
Hee dames, ik heb gisteren voor het eerst pregnyl gespoten en morgen hebben we de eerste IUI. Vind het heel spannend. Weet iemand wat de slagingskansen zijn? Ohja, we hebben wel nog geklust vanmorgen.... Hoop niet dat dat erg is. Nou ja, het verschil tussen 150 miljoen zaadjes en 70 miljoen zaadjes is nou ook weer niet zo significant
hoi meiden, ik ben net op vakantie geweest en ben net terug, kwam hier nog even kijken maar wat is er veel geschreven zeg! Ik ben begonnen met de clomid, zit nu op dag 3. Nog geen bijwerkingen gelukkig, ik ben benieuwd of het gaat helpen...
debby82 ik zit op de 2de dag en ook nog geen bijwerkingen buiten dat mijn ongesteldheid al minder is dan anders. moet je trouwens clomid op hetzelfde tijdsstip innemen?
geen idee maar ik doe het wel, voor de zekerheid. Ik heb trouwens wel last van buikpijn, geen idee of het met de clomid te maken heeft...
Pientje succes vandaag met de iui. De eerste keer is het altijd spannend natuurlijk omdat je niet weet wat je kan verwachten. Zelf vind ik het niet veel voorstellen maar bij mij is het ook meestal zo klaar doordat ze goed bij de baarmoedermond kunnen. De eersten hier dus alweer op het wachtbankje, weer een paar lange weken helaas.. Althans ik vind de eerste week altijd wel gaan maar bij de tweede week heb ik altijd van zou het... Ik moet aankomende vrijdag weer voor de eerste iui en dan verwacht ik zondag of maandag de iui weer. Hier hebben we een rustige zondag voor de boeg, lekker de tuin in met een boek. Myrthe veel laten slapen vandaag want die had 39,1 net. Even laten bijkomen dus... Fijne zondag!
Hoi Jem, tja dr is natuurlijk niet zo heel veel bijzonders aan wat de behandeling betreft, maar het feit dat dit nu gebeurt vind ik wel heel spannend. Mijn lief is nu naar het ZKH om zijn potje in te leveren en ik fiets er straks naartoe. En dan worden het twee lange weken wachten! Kun je met pregnyl eigenlijk pas testen na je nod of is dat sneller je lijf uit? Nou ja, na je nod natuurlijk altijd beter..
Pientje ik weet niet hoeveel pregnyl je spuit?? Ik spuit 5000 en dat is ongeveer na 8 tot 10 dagen uit je lijf. Ik kan het ook nooit hoor om te wachten tot nod. Bij mijn dochter 5 dagen voor nod getest en die was positief dus bij mij was de pregnyl er toen uit. Hoe laat moet je straks?? Heb je ook echo's gehad of dat niet?? Tuurlijk is het spannend dat vind ik het iedere maand weer.. Deze keer heb ik teunisbloemolie geslikt waarmee ik hoop dat ik dikker baarmoederslijmvlies heb want dat is bij mij aan de dunne kant. Succes straks!!
Hoi Meiden, Wil me graag bij jullie aansluiten, begin vandaag met mijn eerste keer Clomid. Tegenstrijdig gevoel, maar heb zin in de vooruitgang
Hi Mouse, welkom! Jem, ik ben net geweest. Heel raar idee vind ik het, dat ik net voorzien ben van 4 miljoen zaadjes Een goede opbrengst dus. Nu beginnen twee heel lange weken denk ik. Heb deze keer 5000 gespoten, en volgende keer 10000. Ik zal maar braaf wachten tot nod. Fijne zonnige zondag allemaal!!
@Belgischemama, wat vreemd dat je bij de eerste 2 gewoon zwanger werd en nu niet. Kan zo'n eierstok dan ineens lui worden? Nooit van gehoord, wat betekent dat precies in de praktijk? Hoe oud zijn jullie 2 kindjes? Ja, ze adviseren om clomid ongeveer op hetzelfde tijdstip te slikken, dit ivm je hormoonhuishouding, dat werd mij eens medegedeeld. Moet eerlijk zeggen dat ik er soms nogal een potje van maak. Probeer het altijd netjes op dezelfde tijdstippen te slikken, maar helemaal in mijn vakantie 2 weken geleden... oei..... Volgens mij heb ik deze maand ook niet op de juiste momenten geklust, dus ik denk dat dit een verprutste ronde is voor mij. Jammer, maar het was ook wel een rustige ronde, ben er erg weinig mee bezig geweest en dat is stiekem ook wel eens lekker. @Pientje, fijn dat het achter de rug is, is het meegevallen? Ja, kan me voorstellen dat dat een raar idee is, zo ineens 4 miljoen zaadjes binnen. Hou ze warm! @Jolanda, is Mirthe weer beter? Veel beterschap voor haar! Genoten van een rustige zondag? Wij juist een drukke. Vanmorgen uit de slaapdienst naar een festival geweest. Heerlijk festival weer, met veel cafetjes, kraampjes, tentjes, schminken voor kids etc. Oh ja, en muziek ook, maar niet mega hard ofzo, dus echt erg relaxed. @Debby, ja buikpijn kan normaal zijn, ik heb dat ook wel eens, door groeiende follikels. Maar misschien is CD6 dan nog wel vroeg, aangezien je pas je 2de op hebt vandaag en zooo hard groeien ze nou ook weer niet. Wel even in de gaten houden. Ik kreeg eens op mijn kop omdat ik een halve cyclus buikpijn had en niet aan de bel had getrokken bij de gyn. @Mouse, welkom. Wat een lange lijst cyclusdagen zeg... jee meid, da's niet mis. Is dit nu de eerste stap binnen de mmm om zwanger te raken? Veel succes in ieder geval! Zo, ik duik in mijn luie stoel met een tijdschrift, fijne avond allemaal!
julia ik heb nu 4 clomids op. Ik moest van cd 3 tm 7 de clomid slikken. Moet jij op cd 5 beginnen dan??? Vreemd die tegenstrijdige adviezen.
welkom aan mouse klets lekker mee julia ja ik vind het ook raar de andere 2 gelijk niks en nu... ze zijn 6 en 4, we willen dit jaar nog proberen en dan ermee stoppen omdat we niet teveel leeftijdsverschil willen. ja volgens de gyne kan de hormonenhuishouding,eierstokken etc zo omslaan, wat het juist inhoud is dat mijn ovulatie niet komt of later en dan hoogstwss niet springt. dus moest eerst met clomid proberen en als ze merken dat het niks uithaalt preygnel spuiten. nu kan ik wel niet tss de 14de en 17de bij de gyne terecht maar enkele weken later
Hallo allemaal, Even te veel om op te reageren hoor! Ik ben even niet geweest. Alles gaat hier verder prima. We hebben ondertussen volgens mij al 5 echo's gehad, haha. Allemaal voor de zekerheid. Ik vind het niet vervelend om de beep even te bekijken. Heb afgelopen week een ontsteking ergens in mijn darmen waarschijnlijk gehad. Hiervoor moest ik vaker op controle komen. Morgen moet ik nog een keer naar de gyn om te kijken of mijn bloedwaardes nu geen ontstekingen meer aangeven. Ik ben benieuwd. Het kon voor de kleine geen kwaad. Wij hebben 25 juni een echo gepland bij dr. Papa in Amsterdam! Ik kan bijna niet wachten @ Jolanda: Hier ben ik hoor Maar er wordt zoveel gekletst, ik kan het bijna niet bijhouden @ Cybi: FIjn dat alles goed gaat! @ Annie: WAUWWW SUPER GEFELICITEERD! Yeah! @ All: Ik hoop dat er snel meer zwangeren volgen! POSI POWERR