2010 Start Clomid

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cybi, Dec 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cybi

cybi Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,324
    0
    0
    Randstad

Nou dat wordt nog afwachten.... word het een jongen of een meisje ;) Maar je hebt gelijk, januari bleek te kloppen hoewel ik zelf het idee had dat het eind januari zou gaan worden in ronde 2 van de Clomid ;)

2. leentjuh

leentjuh Bekend lid

Nov 15, 2009
    511
    0
    0
    gelderland

haha nou zwanger is zwanger he;) ik ben blij dat het zo snel raak was bij je, dat moet ik nog maar afwachten maar alles komt goed, alleen wachten duurt lang als je iets graag wil, hebben jullie het al verteld?

3. cybi

cybi Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,324
    0
    0
    Randstad
    We hebben het aan naaste familie wel verteld maar verder houden we het nog even voor ons. Vrienden etc. weten het nog niet!

4. merel80

merel80 Bekend lid

May 3, 2009
    812
    39
    28
    @Cybi: ik ben blij voor je....hoop dat alles goed gaat!. Even misschien een rare vraag (je hoeft ook niet te antwoorden hoor), Je bent in de eerste ronde met Clomid zwanger geraakt. Deed je ovulatietesten en/of temperaturen? En wist je zo ook precies wanneer je eisprong was? Heb je dan ook gericht geklust rond die eisprong?

5. cybi

cybi Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,324
    0
    0
    Randstad
    Hi Merel,

Dat mag je best vragen hoor! Ik heb drie rondes ovulatietesten gedaan en drie rondes temperatuur gemeten. Hier werd ik behoorlijk ongelukkig van omdat ik zag dat ik dus niet elke rond een eisprong had. Daarnaast was het zo onregelmatig, geen peil op te trekken.

Toen ik aan de Clomid ging gaf de gyneacoloog aan dat ik mocht uitgaan van een cyclus van 28 dagen en rond dag 14 een eisprong. Ze gaf ook aan dat het niet precies zo zou zijn, maar voor mij al een fijne indicatie aangezien mijn cyclus uiteen liep van 14 tot 44 dagen.

Ik ben direct gestopt met temperatuur en ovulatietest en heb gewoon maar vertrouwen gehad in de Clomid. We wisten nu tenslotte ongeveer wanneer we moesten klussen. We hebben maar 1 keer rond de eisprong geklust, omdat we de nacht erna op vakantie gingen en die ene keer is voldoende geweest....
    We hadden het dan ook echt niet verwacht deze maand omdat het een soort 'probeer' maand zou worden met de feestdagen en vakantie etc.

Mijn temperatuur kan ik dus helemaal niets over zeggen. Voor de Clomid was deze echt stabiel en schoot soms omhoog. Alleen bij mij bleek dat ik ondanks mijn temperatuursverhoging geen goede eisprong had.

Mijn gyneacoloog zei direct: stoppen met temperaturen. Het kost teveel energie en het is een vervelende klus. Daarnaast is het niet echt een betrouwbaar middel want een verhoging betekend dus niet perse een goede eisprong....

Ik zweer nu, zoals je zal begrijpen, bij de Clomid.... Wat kan dat een wondermiddel zijn... Hoop dat het jullie ook allemaal gaat helpen!

Succes ermee!

6. merel80

merel80 Bekend lid

May 3, 2009
    812
    39
    28
    Bedankt!

7. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Even een ego berichtje. Ben net uit eten geweest met collega's en duik zo mijn bedje in.

Gisteravond verloor ik wat bruin met plassen en afvegen en vanmorgen werd mijn vermoeden bevestigd: ik ben ongesteld. En hoe! :$ Was na 7 maanden alweer vergeten hoe het voelt om écht ongesteld te zijn, maar sinds vanmorgen weet ik het weer precies. Pijn, pijn en nog eens pijn! M'n buik staat op ontploffen en ik verlies bloed, dat is niet normaal (in vergelijking met mijn pilbloeding dan) Heb me nog nooit zo rot gevoeld en de paracetamol gaat snel op dit moment :(

Heb nu zo'n dubbel gevoel: aan de ene kant fijn dat ik ongi ben, want misschien mag ik dan op dag 3, zaterdag dus, al beginnen met de Clomid en hoef ik geen Provera oid te slikken om mijn ongi op te wekken. Dat scheelt weer 2 weekjes. Maar aan de andere kant ben ik zo bang dat de gyn morgen gaat zeggen dat we nu maar even af moeten wachten of m'n cyclus toch niet vanzelf op gang gaat komen nu.

Moet eerlijk zeggen dat de uitslag me nu weinig meer boeit, maar ik me des te drukker maak over het feit dat ik nu ongesteld ben....Ik laat jullie morgen weten wat de gyn zei. Nu een paracetamolletje nemen en dan lekker mijn warme bedje induiken.

8. merel80

merel80 Bekend lid

May 3, 2009
    812
    39
    28
    @Annie: vervelend dat het zo pijn doet! Ik ken het gevoel....eindelijk uit jezelf ongesteld, maar toch is het vervelend om weer ongesteld te zijn. Maar wel positief toch? Kun je sneller met Clomid beginnen.

Ik heb vandaag (6 dagen na eisprong) opeens bloedverlies vanochtend. Niet heel veel, maar ik maak me natuurlijk gelijk weer druk:(. Het is nog te vroeg om ongesteld te worden (dag 22), maar wat is het dan wel????? Heb het ook nooit eerder gehad ofzo.....

9. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ Annie: Laat je even weten hoe de uitslagen waren vandaag?

Hier weer begonnen met de tweede ronde Clomid. Ik ben maar 2 dagen ongesteld geweest vorige keer! Dat kon wel kloppen zei de gyn. Nou daar teken ik dan wel elke keer voor 8).

@ Cybi: Mijn gyn zegt dat ik mijn eisprong rond dag 20 heb. Hoe kan daar zoveel verschil in zitten dan? Had jij altijd een korte cyclus dan ofzo? Vreemd. Ben blij dat je zwangerschap goed gaat! Wanneer heb je de eerste echo?

10. sally26

sally26 Lid

Nov 16, 2009
    32
    0
    0
    flevoland
    #170 sally26, Jan 29, 2010
    Last edited: Jan 29, 2010
    hallo allemaal

ik ben sally en ik ben 3 dagen geleden begonnen met clomid en zag dat jullie er ook allemaal mee begonnen en begonnen zijn!
    ik heb best last van de bijwerkingen heb veel hoofdpijn en opvliegers.
    ik moet mezelf ook tempraturen maar nu heb ik al 4 dagen 36.8 is dat normaal dat je elke dag de zelfde temp hebt?
    ik zit nu op 6e dag van me cyclus.
    groetjes sally!!!

11. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Zoooooooooooooooo eindelijk terug van de gyn!!! De afspraak stond vanmorgen om 10.10 uur. Dachten WIJ, want de afspraak bleek dus niet in de computer te staan!! Het blijkt dat er nog een keer op ENTER gedrukt moet worden en dat hadden ze blijkbaar niet gedaan. Dus die assitente zegt: 'ja euhh..u staat er niet in mevrouw'. Dus ik vroeg wat ze daaraan ging doen. Nouw euhh..niets, want de gyn loopt al 45 minuten uit. Dus ik aangegeven dat ik écht niet weg zou gaan omdat ik al 4 weken op de uitslag wachten, speciaal vrij had genomen én gister ongesteld was geworden, dus als ik Clomid zou krijgen daar morgen mee zou moeten beginnen. Ze ging wel even informeren zei ze....Na 15 minuten wachten ben ik er zelf heen gelopen en gaf ze aan dat we door onze eigen gyn geholpen zouden worden, maar dat het wel een tijdje kon gaan duren omdat we er tussen gezet werden én hij al uitgelopen was.

Uiteindelijk gingen we dus om 11.50 uur pas naar binnen!!!! :$ Maar dat boeide me niet meer, was al blij dát we naar binnen mochten.
    Daar binnen gekomen gingen we eerst mijn bloeduitslagen bekijken en die waren helemaal goed. Alle waardes waren goed, alleen mijn LH was 11 (hoog) maar dat komt volgens hem door de PCO, want dat is nu de 'diagnose'. Heb meteen aangegeven dat ik ongesteld was geworden en dat was volgens hem héél mooi :D Toen door naar de zwemmersuitslagen. Ook deze waren goed! Niet super, maar ook niet slecht, dus gewoon goed. Goed genoeg om mijn eitje te bevruchten :D

Toen wilde de gyn nog even een inwendig onderzoek doen om te kijken hoe dik/dun mijn slijmvlies was. Ja euh...ben wel flink ongesteld hoor meneer de gyn! Ow, mevrouw dat geeft niet hoor, met een bevalling zie ik wel meer bloed :p Ik daar dus op die stoel met een anti lek matje/luier onder m'n kont en hij kijken. Was netjes van binnen, dus ik mocht me weer aankleden.

Daarna het verlossende woord: u mag aan de Clomid!!!! U kunt het meteen beneden ophalen en morgen beginnen. Volgende week vrijdag moet ik terugkomen voor een meting. Dit dan op dag 9, maar omdat de gyn niet weet hoe mijn reactie om de clomid is durft hij het niet aan om mij pas op maandag (dag 12) terug te laten komen. Mocht er op dag 9 nog niets te zien zijn zal ik waarschijnlijk na het weekend alsnog een keertje terug moeten komen.

Ben zo ontzettend blij dat mijn lichaam me nu toch nog een keer heeft geholpen en gedaan heeft wat hij moest doen. Netjes ongi worden zodat ik morgen al met de Clomid mag beginnen! Heb net wel even Alive Feminax ofzo gehaald, want ik verga van de buik en rugpijn. Lang geleden dat ik me zo gevoeld heb, maar het is voor een goed doel! :)

Zal vanavond even verder reageren, want we gaan nu even boodschappen halen.

12. cybi

cybi Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,324
    0
    0
    Randstad
    - Annie, wat fijn dat je ongesteld bent geworden en... dat je morgen met de Clomid mag beginnen. Hoop dat je niet al teveel last hebt van bijwerkingen en dat de uitwerking hetzelfde is als bij mij ;) Maar... het is geen wondermiddel he.... Het is alleen wel super dat er nu eindelijk wat gebeurd! Succes ermee en hou ons op de hoogte!

- Merel, 6 dagen na eisprong wat bloedverlies kan een innesteling zijn. Ga hier alleen niet teveel vanuit want dat wordt het zo'n teleurstelling. Maar ik duim voor je! Er is in ieder geval nog niets aan de hand zolang je niet echt ongesteld wordt!

- Daan, fijn dat je zo kort ongesteld bent geweest. Waar het verschil in zit weet ik niet precies. Mijn cyclussen liepen uiteen van 14 tot 44 dagen. Maar ik moest uitgaan met Clomid van een gemiddelde van 28 dagen. Dat klopte bij mij dus ook.

-Sally, succes met de Clomid. Opvliegers had ik ook last van en veel anderen volgens mij ook.
    Dat je temperatuur zo stabiel is kan heel goed kloppen, is juist goed. Als je een eisprong krijgt zal je temperatuur ineens met minimaal 0.2 graden stijgen. Niet om je zorgen te maken dus, volgens mij ga je prima! ;)

@all, hier gaat alles verder goed! Voel me prima, echte klachten heb ik niet. Voel wel dat er dingen veranderen, mijn borsten doen veel pijn en ik slaap heel raar. Maar al met al valt het nog niet tegen! ;) 17 februari eerste echo en ik kan echt niet wachten. Wil zo graag zien dat het goed zit en dat er een hartje klopt. Mar goed... geduld ;)

Allemaal succes met de pillen, klussen en duivels! Mijn duimen draaien overuren voor jullie! ;)

13. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal!

Nemen jullie nog nieuwe mensen aan? :)

@Cybi; wel een voorbeeldfunctie hoor, topic beginnen en dan redelijk snel erna zwanger - helemaal super, gefeliciteerd natuurlijk!!

@All; ik heb een paar pagina's gelezen, zie dat jullie ook allemaal in het clomid traject zitten of net mee begonnen zijn; Annie24: super spannend dat je mag beginnen, zet hem op!

Anyway... als jullie nog nieuwe mensen accepteren zou ik graag meekletsen! Ik kreeg gisteren de uitslag van mijn bloedtest, progesteron was maar 3, dus echt veels te weinig en heb dus ook geen eisprong gehad. Nu was dit eigenlijk al wel een beetje duidelijk omdat ik eerder dezelfde diagnose heb gekregen. Ik ben 2 keer zwanger geraakt dmv clomid en we hebben 2 kleine mannetjes hier rondlopen. Graag willen we een 3de en vandaar dat ik nu in NL (voorheen in het buitenland waar e.e.a. er behoorlijk anders aan toeging) het traject gestart ben. Ik vind het spannend alsof het de eerste keer is omdat het dus de eerste keer hier in NL is.

Nou ja.. genoeg voor nu, ik duik nog even op de bank en daarna mijn bed in. Fijne avond allemaal en Cybi, wat HCG deze kant op kan geen kwaad :p

14. merel80

merel80 Bekend lid

May 3, 2009
    812
    39
    28
    Welkom hoor! goh al 2 kleintjes met Clomid, dat geeft de mens hoop:)

Ik heb nu echt buikkramp, heel laag rechtsonderin. Ik vrees dat ik gewoon ongesteld ga worden morgen. Is wel veel te vroeg, dus dat vind ik errug balen....... durf niet te denken aan dat het misschien ook een innesteling kan zijn, dat geeft weer veel valse hoop.

15. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    En hoop kan nooit kwaad he? :)

Hopelijk word je niet ongesteld Merel80, *leest even terug*, dag 22 is inderdaad wel erg vroeg, of heb je vaker zulke korte cyclussen gehad?

Mijn duimen draaien!

16. merel80

merel80 Bekend lid

May 3, 2009
    812
    39
    28
    Nee, nooit eerder een korte cyclus gehad, eerder juist te lange. Maar daar was de tijd tussen eisprong en menstruatie wel steeds 13 dagen. Nu zou dat 6-7 dagen zijn. Is wel de eerste ronde met Clomid.

17. merel80

merel80 Bekend lid

May 3, 2009
    812
    39
    28
    pfffff....had net weer helderrood bloed toen ik naar de wc ging. Het is alleen bij het afvegen en daarna komt er niets meer. Echt vreemd. Maar ik zal wel ongesteld worden. Moet dan maandag gelijk gyn weer bellen, want als ik nieuwe ronde Clomid wil, moet ik daar maandag ook meteen weer mee beginnen. Ik Baal:x

18. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Hee jakkie, wat naar meid! Geen goede start van het weekend! Erg erg balen... :(
    Kan je in het ziekenhuis waar je onder behandeling bent ook in het weekend bellen? Hebben ze daar ook zo'n clomid -spreekuur dat zowel door de weeks als in het weekend werkt? Dat is hier volgens mij wel het geval. Maar goed... maandag is natuurlijk je 3de dag, dus dan zou je het weekend ook eigenlijk geen afspraak te hebben...

Nou meid, sterkte, maandag op naar een nieuwe ronde, al kan ik me indenken dat je hoofd daar nu nog even naar naar staat.

Veel sterkte!

19. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Hey hey meiden,
    na helemaal in het begin van dit topic een berichtje te hebbengeplaatst weer terug van weggeweest...
    De 1e ronde clomid van 50mg had geen effect bij me... progestron van 1,2!!! Hoe laag kan je zitten :p
    Zit vandaag op mn 10e dag primolut om weer een bloeding op te wekken en als het goed is wordt ik maandag ongi...
    Dan gaan we een nieuwe ronde in maar dna met 100mg clomid!
    Owja ik had toen in dec geschreven dat we de uitslag zouden krijgen van het semen-onderzoek van mn mannetje...
    De uitslag was niet zo best...
    5mljn zwemmers met een beweeglijkheid van 21%.... niet denderend dus...
    Maar goed, er izjn een aantal dingen niet goed gelopen met t onderzoek (lees afgekoeld, niet alles in t potje en niet binnen de tijd ingeleverd door een koe van een laborante :S)
    Begin maart doen we t onderzoek opnieuw... ookal hoop ik stiekem dat t niet nodig is en dat t gewoon raak is :p

liefs

20. sally26

sally26 Lid

Nov 16, 2009
    32
    0
    0
    flevoland
    hoi meiden!

het is zo gek want ik had dan die dagen 36.8 en nu vanmorgen 37 terwijl ik op dag 7 zit .
    wat zijn trouwens jullie redenen dat jullie clomid moeten gebruiken?
    want bij mij is alles goed van binnen er was niks tezien dus vraag me af waarvoor je het nog meer krijgt?

ik moet trouwens dag 24 terug komen voor controle is dat niet erg laat?:(

groetjes sally!:)

Share This Page