ohw, dat wist ik niet, ik voel me namelijk niet zwanger... Heb vorige week even gedacht dat t zo kunnen zijn en toen een test tegenaan gegooid, zo´n sensitive test gedaan, 6 dagen voor verwachtte NOD, omdat ik niet langer kon wachten. Negatief :x Omdat ik gisteren en vandaag duidelijke menstruatiekrampen heb/had, precies 14 dagen na positieve ovutest, normaal gesproken ook menstrueer, ging/ga er niet vanuit dat ik zwanger ben. Wil mezelf een teleurstelling besparen. Heb een zoontje van 4 en tijdens die zwangerschap had ik zere borsten, niet van die menstruatiekrampen en geen bruinverlies. In mijn beleving, gevoelsmatig dus niet zwanger. maar ja, theoretisch zou het kunnen, gezien de goede reactie van mijn lichaam op Clomid en als jij zegt dat bruinverlies ook kan als je zwanger bent......... en die menstruatiekrampen dan?? ik wacht het nog wel even af tot morgen heb al eens eerder een test op de dag gedaan, en prompt een uurtje later was het er.
ik heb zo veel dingen gezien tijdens zwangerschappen. Bruinverlies komt echt heel veel voor, maar je kan natuurlijk ook gewoon ongesteld worden. Ik wil je geen valse hoop geven. Ik heb trouwens ook bijna nooit bruin, alleen rood. Maar dit is mijn 1e ronde clomid.
@julia ik zit nu 6 dagen na de pregnyl, vandaag bloed geprikt waarde was 23 en dat was een goede eisprong zei het zkh, en een gesprek gehad met de gync. als deze ronde niet raak is moet ik toch gaan spuiten ivm de vele bijwerkingen, hoop natuurlijk van niet maar we wachten af groetjes
@Laj, ik vind menstruatiekrampen op of rond je NOD altijd een beetje risky, en ga er dan eigenlijk niet meer vanuit dat het raak is. Buikpijn kan nornaal zijn de eerste weken van een zwangerschap, ik heb dat zelf ook beide keren gehad, maar die begon niet net rond mijn NOD, maar bijv. in week 5 van de zwangerschap. En dat waren dan geen krampen maar gewoon een beetje een trekkend gevoel. Als ik rond mijn NOD bruinverlies heb en krampen dan is het hier echt game over. Soms heb ik dat dagen lang voordat het doorbreekt. Zonder Clomid had ik daar ongeveer een dag last van. In principe kan het nog alle kanten op, maar zoals je zelf al schrijft, beetje zelfbescherming kan geen kwaad, iedereen weet natuurlijk dat de kans op rode duivels HELAAS velen malen groter is. Desondanks HOOP ik van harte dat dat het niet is en dat het "goede" buikpijn is en je over een dag of 2 een posi test in handen hebt. Dan trakteer ik, je zal zeker niet de eerste zijn van het clubje hier dat relatief snel dmv clomid zwanger zou raken, dus volg de rest en geef het goede voorbeeld! Edit: en tot die tijd: succes met wachten, het is killing!!!!
@Leentjuh, spannend meid, 23 is inderdaad boven de 20, en dat houden ze in het CWZ aan. Niet overal trouwens, soms zeggen ze ook boven de 30. Maar hopelijk is 23 genoeg en laat het nou eindelijk gewoon eens een keer goed gaan he?! Duim voor je meid!
idd we wachten nog 1,5 week af jij ook succes met wachten, nou ik ga even shoppen groetjes (ik duim voor jou)
yep, wachten is verschrikkelijk. heb nog een interessante vraag voor jou als ´expert´ en voor wie het ook weet, graag reactie. Stel je het 2 grote eitjes op dag 10 (21mm en 22mm), op dag dag 12 of 13 is je eisprong, kans op dubbele. Stel er wordt er eentje bevrucht, wat gebeurt er dan met de 2e, die zal ´verdwijnen´. Normaliter zou dit een menstruatie in gang zetten. Ha ha, je begrijpt het al, zou dit een oorzaak kunnen zijn van mijn klachten nu? Ps. ben net even naar toilet geweest, want de menstruatiekrampen zijn bijna verdwenen en was nieuwsgierig. Geen bruin meer te zien. ppppppfffffffffff, het lichaam is van slag, of door Clomid, of door...
nee zo werkt het niet helemaal. Je menstruatie wordt in gang gezet door een daling van progestron. En hoewel het 2e follikel ook progestron aan maakt als ie niet bevrucht wordt blijft het 1e follikel dat wel doen als die wel bevrucht is. Eitje is zo ieniemienie klein die kan je alleen met een microscoop zien (het follikel is niet je eitje, het eitje zit in het follikel). Die wordt makkelijk opgenomen in je lichaam. Zelf als beide eitjes bevrucht zijn en 1 gaat na een tijdje niet goed wordt het ook niet altijd afgestoten, maar soms ook door je lichaam opgenomen. Dit heet Vanishing Twin.
jeetje, dank je voor je reactie, zo leer ik snel. en hoe zit dat dan met een progesteronwaarde (7 dagen na de eisprong) van 128? is die dan zo hoog vanwege een dubbele eisprong? jammer dat ze bij t zkh zo weinig vertellen, je vraagt, maar enige antwoord was dat ik een erg goede eisprong heb gehad. maar ja, t zouden er ook 2 kunnen zijn geweest... en is er dan dubbele kans etc etc.
@allemaal er komen steeds meer vragen....Tsja, ik moet gewoon geduld en geluk hebben, net als jullie allemaal. SUC6 4ALL
geen idee maar je progestron waarde is inderdaad erg hoog. Misschien kan het ook aan iets anders liggen... heb je geen telefonisch spreekuur op jouw fertiliteitspoli?
@Laj, deel van je vragen zijn al beantwoord zie ik, dat van de prog. waarde, mijn hoogste waarde was eens 61, dat vonden ze al behoorlijk hoog, dat was met 3 follikels. Hun redenering was toen dat er waarschijnlijk meerdere zijn gesprongen tijdens mijn eisprong. Ik heb tevens een paar keer gehad dat ik bijv. op CD 13, 4 of 5 mooie follikels had en op CD 15 waren er 2 van doorgegroeid, de rest was weg. Dat is dus ook mogelijk inderdaad. Spannend zeg, helemaal nu je geen klachten meer hebt. Dat je het volhoudt om er nu geen testje tegen aan te gooien, petje af! Ik had het wel geweten!
wat progesteronwaarde betreft, vertelde mijn gyn dat alles boven de 20 een eisprong is... een hogere waarde wil niet zeggen een 'betere' eisprong, of meerdere eitjes.
En zo zie je maar weer, hoe verschillende artsen er verschillende theorien op na houden. Wat is het daarom heerlijk rustig dat ik medicatie voor een paar maanden mee naar huis heb, waardoor er dus geen onzekerheid bestaat over wat voor waarde, hoog genoeg of niet etc. Laj en anderen, ik zou ook aanhouden wat 1979 hier schrijft, om jezelf niet gek te maken. Alles boven de 20 is gewoon goed. HOE goed? Daar kom je dan rond je NOD achter.... Klinkt lekker makkelijk, en waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar wel misschien de meest realistische gedachte. 8) Hoe is het verder hier met jullie? Ego: goed, ben er weinig mee bezig, en dat doet een mens goed. hoe ik het doe weet ik niet, maar het bevalt me prima.
@Julia; Ik weet niet of ik deze ronde ga testen. Heb het vermoede dat ik gewoon ongesteld ga worden. Heb wel rare steekjes die ik normaal niet heb maar ja we zien wel.
Is wel goedkoper Maar wel moeilijk. Ik heb soms, heel stom eigenlijk, als ik het gevoel heb dat het game over is, juist de drang om een test te doen. Dan is die omo wit, maar dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Het is waar dat je altijd een beetje hoop houdt totdat rood is gespot, maar zo'n omo witte test rond je NOD is een klap in je gezicht, maar ook een reden om weer verder te denken, op weg naar een volgende ronde. Misschien zit ik raar in elkaar hoor... Anyway, hopelijk heb je posi steekjes en blijft ongi uit! Duimen draaien!!!
Jee, wat is het rustig hier dames! Zijn jullie er nog? Weekend weer voorbij, hoe gaat het met jullie allemaal?
Hoi Julia, Hier is alles goed, vandaag weer een fm gehad en 3 eitjes, 1 van 20, 1 van 15 en 1 van 14. Die van 20 en 15 doen deze ronde dus mee volgens de arts die van 14 waarschijnlijk niet. Baarmoederslijm was deze keer 6mm dus dat is al een stuk beter dan de vorige keer want toen kwamen we niet verder dan 5. Aanstaande dinsdag hebben we de iui. Om 22 uur moet ik de pregnyl spuiten. Hoe gaat ie met jou?? al last van kwaaltjes of tekenen van wat moois?? Groetjes, Jolanda
meiden ff een vraagje, op welke dag krijgen jullie je ei met clomid, ik zit nu op dag 13 en nog geen posi ovu test te zien en temp is ook nog laag...
Hoi ik wil me hier graag bij toevoegen,bij de andere topics over clomid zijn ze al allemaal zwanger dus dat is dan niet helemaal hetzelfde effe wat informatie geven: Mijn vriend en ik zijn bijna 6 jaar samen We zijn nu bijna 3 jaar voor kindjes bezig(eerste jaar was eigenlijk gewoon zonder pil aangezien ik dus pcos heb) We wonen samen en werken beide. Mijn vriend is 30 en ik 21. sinds vorige maand besloten om met clomid te proberen. duivels begonnen op 22 mei tot 26 mei. op dag 3 met clomid 50 begonnen tot dag 8. Vanaf mijn derde pilletje kreeg ik opvliegers,misselijk en onrustigheid. Sinds gisteren heb ik menstruatiekrampjes en heel veel steken aan beide eierstokken.ook begint het (sorry) vruchtbaar slijm heel hard op te komen. Ik hoop dus dat dit een goed teken is? ik krijg morgen mijn ovutesten in de bus en ben heel blij dat ik die kan gebruiken want dat is een heel gedoe minder dan temp.(mijn temp klopt nooit/schommelt heel hard) was 12 ovutesten en 3zwangertesten voor 14 euro dus was wel leuk wij gaan vanaf vandaag om de dag klussen dus hopelijk is het raak van de eerste keer! maar ja dat is wishfull thinking(of zoiets ) maar hoop echt dat het niet lang meer duurt want iedereen rond mij word zwanger(ik gun het hun wel echt heel fel!) maar nu is het dus weer een iets moeilijkere periode. groetjes xxx