2010 Start Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cybi, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    julia op welke dag dpo zit je nu... hmmm een indrooglijntje... ik weet dat die k2v5 geen indrooglijntjes hebben, maar die van het kruisje weet ik niet... heb je ergens een foto geplaatst?

2. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    @Julia: inderdaad utrogestan

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Debby, ik zit op 2 dagen voor NOD, hier staat de foto, op blz 2: http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/211573-begint-kriebelen-2.html

Ik heb dus ook geen ervaring met die test, dus weet het ook niet. Ga vanavond in ieder geval niet meer testen, genoeg WIT gezien, haha. Zie morgen wel wat ik doe. De testdrang is wat afgenomen. Wat wil je met omo witte testen, dan is de lol er snel vanaf.
    Jij goed aan de klus, nog even en dan de wachtbank op!

@Jolanda, leuk dat je even meeleest in dat andere topic, ja ik ben ook benieuwd, maar zoals ik al zei, ik heb er erg weinig vertrouwen in hoor. Ga er zeker niet van uit en heb door dat lijntje, wat het ook betekenen mag, niet meer hoop ofzo.

Jee meid, wat balen dat het zaad zo slecht was, wat een domper en al helemaal omdat het de eerste keer sneller ging, toch? Was je er (stiekem) een beetje vanuit gegaan dat het voor een tweede weer zo zou gaan? Of had je dit ingecalculeerd? En wat is precies het verschil tussen IUI en ICSI? Ik zie die laatste zovaak voorbij komen, maar heb eigenlijk nooit precies uitgezocht wat dat nou betekent.

En als we het dan toch over een volgend traject hebben. Wat Debby dacht ik ook al eens opperde tegen Merel, over 6 rondes Clomid en dan wat, zo zat ik me ook af te vragen wat wij eventueel moeten als Clomid gewoon niet doet wat we hopen. Ik heb nog medicatie voor 2 rondes, daarna weer terug naar het zk. Nu is het geval dat het 'probleem' bij mij ligt (geen eisprong) en dat met hubby's zaad alles goed is. Weet iemand wat een eventueel vervolg traject is, na Clomid?

Ik ben nog steeds positief hoor, maar die gedachtes dwarrelen heel af en toe door mijn hoofd....

4. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Merel, ik heb dat destijds in het buitenland ook geslikt. Maar mijn gyn daar zei dat het ook oraal mocht. Ik lees hier op het forum overal dat wanneer het gebruikt wordt, het vaginaal gebruikt wordt en dat het een behoorlijke knoeiboel wordt down under...... :$ Maar dat is natuurlijk voor het goede doel... ;)
    He, dus jij zou na de 6de ronde Clomid nog meer ronde's voorgeschreven krijgen? Ik heb even niet terug gelezen, maar jij zit nu toch in de 6de ronde?

@Bobbing, balen meid! Posi power jou kant op, maar eerst even goed boos zijn en uithuilen. Hou je taai meid! :)

5. pientje80

pientje80 Actief lid

17 jan 2010
    151
    0
    0

6. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    He Pientje, leuk je hier weer te 'lezen'. Dat is een goeie tip, ik zal er eens achter aan gaan. Neem aan dat je eventuele deelname hieraan niet vooraf met je gyn hoeft te bespreken? Ik weet trouwens niet eens wie mijn gyn is, ik heb de beste man ooit 1x gezien, daarna nooit meer....

Hoe gaat het met jou verder?

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    julia ik denk dat het vervolg traject na clomid hormonen prikken is als de clomid wel goed aanslaat. Maar voor clomid wordt je resistent. Ik heb geen idee of ze dit nog proberen en hoe lang maar daarna wordt het IUI...

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dat pregnyl begrijp ik nooit zo goed... als je ongesteld wordt is je ei toch gesprongen waarom moet je dan pregnyl spuiten???

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    die INES studie is volgens mij wat anders... dan kan het ook ivf worden...
    persoonlijk zou ik daar op dit moment nog echt niet voor kiezen... ik zie ivf echt als laatste strohalm... ik denk dat mijn man daar geen eens aan zou willen (we hebben al een kind en hij vindt dat een kind in een bed gemaakt moet worden en anders niet, maar hij zal wel van gedachten veranderen als het zo ver zou zijn...)

10. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Debby, IVF is voor mij ook een ver van mijn bed show hoor. Ik ga er eigenlijk gewoon nog steeds vanuit dat het met Clomid werkt. Wij hebben 2 kinderen en toen sloeg Clomid ook goed aan, dus zou dat deze keer hopelijk ook zo zijn......

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o dus jij gaat voor de 3e julia? En je hebt bij de vorige allebei clomid gebruik?
    Ik heb bij mijn dochter niks gebruikt. Ik heb mijn hele leven lang abnormale cyclussen gehad, tussen de 40 en de 350 dagen, maar net die ene cyclus na de pil had ik mijn ei op dag 16 en was het gelijk raak... ik vind dit echt zo bizar... vooral als ik bedenk dat mijn man nogal veel zaadjes met abnormale vorm heeft...

12. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Julia, jou banner staat weer op dag 1... Ben je toch nu al ongi geworden??
    De stap verder na de clomid zal inderdaad iui zijn. Hopelijk heb je het niet nodig en test je de volgende ronde posi.

Het verschil tussen iui en icsi is dat bij iui er 1 of 2 eitjes worden gekweekt als deze groot genoeg zijn dan de pregnyl en dan 36 uur later de inseminatie waarbij ze de beste zaadjes hoog in de baarmoeder inbrengen. Bij icsi moet je heel veel eitjes kweken door te spuiten, als deze groot genoeg zijn worden ze uit de eileiders gehaald en buiten de baarmoeder brengen ze dan met een naald het zaadje in het eitje en dan moet dit zelf gaan bevruchten. Als ze zich dan gaan delen dan worden er na ongeveer 3 dagen 1 of 2 bevruchte eitjes teruggeplaatst en dan is het afwachten of ze zich dan innestelen. Een stuk ingrijpender dus dan iui. Zelf vind ik de iui goed te doen, hoef per cyclus ook maar 2 keer vaak naar het ziekenhuis dus dat is wel te doen..

Wie heeft nu als volgende zijn nod?

Groetjes,
    Jolanda

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    julia ben je nu al ongesteld geworden of is je banner gewoon niet goed? Kwam even kijken of je nog getest had...

14. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb mijn banner even aangepast omdat ik toch vaker een cyclus van 31 dagen heb. Nog 2 dagen dus. Heb vanmorgen wel omo wit getest, tevens buikpijn, dus volgens mij is het gedaan.

@Jolanda, ok, dan klinkt ICSI inderdaad een stuk ingrijpender. Dat IUI een vervolgstap zou kunnen zijn na Clomid vind ik toch een beetje raar, ik dacht namelijk dat dit alleen werd gedaan als het zaad v/d man niet in orde is en dat ze dus het beste zaad eruit halen en die inbrengen. In mijn geval, heb ik dus geluk dat er met zijn zaad niets aan de hand is, maar dan nog zou IUI dus een optie zijn? Omdat ze dan alleen de goed bewegende inbrengen denk ik? En de zekerheid dat ze dat op het 'moment supreme' doen?

@Debby, dat is inderdaad bizar zeg, dat je destijds in 1 keer zwanger raakte. Ik zie dat jullie dochtertje bijna 1 wordt? Jolanda, hoe oud is Mirthe eigenlijk? Zo heet ze dacht ik toch?

Maar goed, Debby, ja inderdaad, ik heb destijds ook Clomid gebruikt omdat ik anders geen eisprong heb. Daar kwamen na 2 jaar proberen achter... Beide was het in de tweede ronde Clomid raak. En nu zijn ze alweer 3,5 en ruim 1,5 jaar oud en wilt de oudste dat ik een baby in mijn buik heb. Hij moest eens weten.....

15. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Balen van je negatieve test Julia, hopelijk was je gewoon nog even wat te vroeg!!

Ik had nog helemaal niet gezien dat Debby over 2 weken groot feest heeft. Alweer 1 jaar oud, toch weer een mijlpaal hoor!!

Myrthe wordt in augustus 2 jaar, je had het goed onthouden!!

IUI wordt ook wel toegepast bij vrouwen waarbij er geen oorzaak is gevonden dat ze niet zwanger raken. Ze brengen inderdaad de beste zaadjes in en dat op het moment van net voor de eisprong!
    ICSI is inderdaad een heel stuk ingrijpender en ben ook wel heel benieuwd maar als IUI geen optie is omdat het zaad te slecht is dan willen we deze kans wel aangrijpen...

Vandaag heb ik 2 kids van dezelfde leeftijd dus wel gezellig. Ons buurjongetje speeld vandaag hier samen met Myrthe. Heb net al even een taart gebakken, heb voor zaterdag een opdracht voor een woezel en pip taart dus vandaag even de taart bakken en in de vriezer doen en vanavond alvast woezel en pip afmaken van marsepein dan hoef ik zaterdag niet zo heel veel te doen met het mooie weer.

Groetjes,
    Jolanda

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja hier inderdaad heel groot feest voor mijn dochter over 2 weken.
    Ik heb 40 mensen uitgenodigd, uitnodigingen verstuurd en een taart met 3 lagen besteld... haha hoezo over the top?

Julia wat balen van je witte test. Ik duim toch nog voor je!

Jem, ik zie dat jij ook taarten bakt, vind dat zo knap!
    Veel plezier vandaag!

17. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Jolanda, lekker!!! Ben jij zo iemand die de meest mooie taarten de wereld in tovert? Ik hou het bij appeltaart, zal wel, je houdt ook van koken toch? :)

Kan me voorstellen dat je de mogelijkheid voor ICSI met beide handen aanpakt. Ik denk dat dat ook een logische emotionele stap is wanneer je merkt dat IUI niet slaagt. Je gaat steeds een stapje verder denk ik. En qua behandeling en emotioneel. Laten we hopen dat het zin heeft, of dat deze ronde gewoon stiekem nog gelukt is, dat zou nog mooier zijn!

@Debby, leuk zo'n groot feest! Ze zal vast perplex staan van zoveel aandacht en cadeaus. Geven jullie zelf grote cadeaus? Al over nagedacht?

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    volgens mij heb je met iui gewoon meer kans en daarom is dat de volgende stap...

Wij geven een schelpenzandbak. Ze krijgt al zoveel van opa en oma etc dat ik het echt niet meer weet...

Mijn ei is trouwens nog niet geweest. 2 dagen posi ovutesten gehad en vanmorgen nog steeds geen hogere temperatuur. Ik hoop echt dat mijn temp morgen wel gaat stijgen...

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o ik weet trouwens nog wel een leuk kado voor mijn dochter. Als mijn temp morgen stijgt is mijn NOD op haar verjaardag... dus een broertje of zusje zou leuk zijn ;)

Deel Deze Pagina