hoi allemaal ik sluit me aan. ik ben 38 , heb een zoontje van 14 maanden. we gaan nu voor een tweede kindje. in juli 2009 in ronde 1 weer zwanger geraakt , maar helaas miskraam. er zit een hoop tegen: endometriose, 1 eierstok, vleesboom en mijn gewicht ( te zwaar) allemaal veel geluk het komende jaar !!! spinnekop
als het goed is wordt ik voor oudjaars avond nog ongi... (dankzij de primolut) en dan op dag 3 begin ik met clomid... Hopelijk wordt 2010 ons jaar ook!!!
Hee Liesben, ik hoop ook dat 2010 ons jaar wordt. 2009 was een zeer turbulent jaar en hij is nog niet afgelopen dus ik houd mijn hart vast. Veel operaties en botbeuken het afgelopen jaar en nog een aantal operaties in het verschiet. Ik hoop dat 2010 ons beter nieuws brengt en een hoop positiviteit! Ben nog niet ongi maar de test vanmorgen was negatief (ja ik weet het 2 dagen te vroeg maar met een test die je 4 dagen vantevoren kan gebruiken) dus ik verwacht dinsdag mijn ongi. Dus mijn wens voor iedereen een roze 2010!
dit onderwerp sprak me echt aan! iemand zei me al dat dit jaar heel bijzonder voor me zou worden.. sowiso zal dat al zijn aangezien we gaan trouwen in 2010 maar ik hoop natuurlijk op een zwangerschap! Ik hoop dat het iedereen die het zo graag wil hier gaat lukken! een echte babyboom!
ook ik sluit meaan. Na in augustus 2009 te zijn gestopt met de pil was ik vol ongeloof toen ik gelijk zwanger bleek te zijn. En toen bij 8 weken kreeg ik bloedverlies mocht gelijk komen voor een echo en toen bleek ons wondertje met 5-6 weken te zijn gestopt met groeien. Na een week vol bloedverlies en pijn is het toch op de natuurlijke manier gelopen waar ik achteraf heel blij om was dat in niet gecurreteerd hoefden te worden. En nu zijn we weer opnieuw bezig voor een wondertje. Die hopelijk snel komt in het nieuwe jaar en dan zich ook goed vasthoud. En ook voor jullie allemaal natuurlijk hoop dat t snel raak is...
Ben ervan overtuigd dat 2010 ook ons jaar wordt. Na een turbulent 2009 met veel blijheid bij mijn eerste zwangerschap, poeh wat zat ik op een roze wolk, en intens verdriet toen we het hartje niet zagen kloppen. Daarna het verwerken na een curretage. In de 4e ronde weer zwanger, maar helaas kreeg ik bij 5 weken een bloeding die 2 weken duurde. Gelukkig heeft mijn lichaam deze keer alles zelf uitgestoten. Vandaag weer ongesteld geworden en dat voelt dubbel. Ben wel blij dat mijn cyclus weer op gang komt. Dit jaar ga ik met gemengde gevoelens afsluiten en ik hoop dat 2010 veel blijdschap brengt. Liefs en we gaan met zijn allen duimen voor een mooi wonder!!
Ik sluit me ook aan. Ook wij gaan voor een tweede. December 2009 ben ik zwanger geraakt, maar helaas begin jan 2009 is deze na 5 weken misgelopen. Heel verdrietig was het. Maar ik weet het heel zeker 2010 is mijn jaar. En van jullie natuurlijk ook.
Ook ik doe mee. In sept `07 besloten met de pil te stoppen. We komen beide uit een vruchtbare familie, dus we hoopte dat dat ons een beetje zou helpen. Helaas brak daarna een ontzettend moeilijke periode aan. In mei eerder dat jaar hoorde we dat mijn vader longkanker had. Na wat onderzoeken hoorde we tevens dat er op 3 plaatsen uitzaaiingen waren. De kanker was niet meer te genezen. Mijn vader wilde perse niet in het ziekenhuis sterven als het moment daar zou zijn en als gezin hebben we besloten om de verzorging van mijn vader thuis te doen. Na 5 chemokuren en 1 bestraling ging het alleen maar bergafwaarts. Mijn vader is uiteindelijk in april `08 overleden aan de gevolgen van longkanker. In mei hoorde mijn vriend dat het bedrijf waar hij werkte failliet zou gaan. In september hoorde ik op mijn werk dat wij met het bedrijf gingen verhuizen... 60 km verderop...Nouja, reiskosten werden volledig vergoed en ik had een vast dienstverband, dus ik ging mee. Nog geen 2 weken heen en weer te hebben gereden naar de nieuwe locatie vernam ook ik dat het bedrijf failliet was. En aangezien ze niet meer in staat waren om onze salarissen te betalen werd deze taak over genomen door...je raadt het al, het UWV....en dat betekende dat wij einde van de maand niet betaald kregen en dat dit zomaar 6-8 weken ging duren. We hebben op dat moment besloten om een pauze in te lassen met het proberen zwanger worden tot dat we het allemaal weer op de rails hadden. Gelukkig had ik 2 weken later een nieuwe baan en mijn vriend was sinds augustus ook aan de slag bij zijn nieuwe baas. Het UWV liet gelukkig ook niet al te lang op zich wachten want 5 weken later had ik mijn salaris. Vakantiedagen, -geld en resterende reiskosten konden nog wel tot 6 mnd duren, maargoed. Inmiddels gaat het ons weer goed af. Mijn vriend is gepromoveerd tot werkplaatschef en bij mij is het zo druk en staan wij zo te springen om mensen dat ik niet vermoed dat mijn baan in gevaar komt. Sinds een week of 3 hebben ook wij weer besloten om voor een kindje te gaan. We hebben al een zaad onderzoek gehad en zie voor de uitslag mijn onderschrift. Mijn inwendige echo zag er goed uit en mijn cycli zijn prima, met ook vanaf het begin een eisprong (ovutesten en tempen). We hebben besloten om het eerst nog een tijdje zelf te proberen en hopelijk is het niet nodig, maar anders mogen we het ziekenhuis bellen voor een vervolgafspraak. Nou, het is nog een aardig verhaal geworden....wat ik eigenlijk alleen nog maar wil zeggen is... Dat 2010 ook ONS jaar gaat worden en hopelijk voor ons hier allemaal !!!! Zet um op, meiden
Allereerst wens ik iedereen een vruchtbaar 2010! Hier hopen we ook dat 2010 ons jaar gaat worden! We zijn weliswaar nog niet écht bezig voor ons eerste kindje. Ben wel 8 november gestopt met de pil. Eerst trouwen en daarna willen wij ook gaan klussen voor ons eerste kindje. Hopen in 2010 zwanger te raken... Iedereen succes!
Als ik alle verhalen zo hoor, dan kan het niet anders dan dat 2010 een topjaar word. Ik vind het zo verdrietig dat ik vele namen tegenkom die ik al zo lang zie hier...nog steeds wachtend op dat ene wonder. Er spreekt veel kracht en positivisme uit hun woorden, ondanks alle tegenslagen. Kom maar op met dat nieuwe jaar! Ik heb begin 2010 precies mijn vruchtbare periode, dus met een beetje mazzel begint het jaar goed
Ik wil nog even zeggen dat ik hoop dat de meiden die ook heel lang bezig zijn voor een wonder mij voorgaan hoor!! Wij zijn al gezegend met een wonder en ik ga er ook helemaal niet vanuit dat het snel zal gaan omdat ik ook maar 1 eilijder heb........ Maar ik hoop het echt Als het bij ons niet lukt is het ook niet erg omdat ik me al gelukkig prijs met ons meisje .......maar je zet je wens voor meerdere kinderen niet zo maar uit..... Ik duim voor iedereen die dit jaar zwanger wil worden !
Bleeeeeeeeeeeeeeh ben vandaag ongesteld geworden. Was 1 dag overtijd dus had heeeeeel even de hoop dat het raak was. Balen! Maaaaar goed nieuws gehad van de huisarts, het zaad van mijn vriend is helemaal in orde! Ben erg opgelucht maar aan de andere kant denk ik nu ook: dan ligt het dus aan mij. Afwachten maar weer!
Balen van je ongesteldheid. En fijn dat de uitslag van het zaadonderzoek goed was. Maar het wil niet automatisch zeggen dat het nu aan jou ligt hoor, soms is er gewoon geen aanwijsbare reden voor. Let maar op, 2010 ....
Ik ben er ook nog! en wil graag mee. Juni 2008 begonnen met oefenen, hoop gedoe met ons ziekenhuis waar we slecht geholpen zijn. Miskraam in mei 2009 en na een curettage syndroom van asherman. Hysteroscopie zonder verdoving volgt (wat hels) en nu heb ik nog steeds geen goede cyclus en eisprong. Sinds september zijn wij onder behandeling bij het Geertgen, tot nu toe nog zonder resultaat. Wel krijg ik hormonen (Fostimon). Ook moet ik nog naar het Spaarne om weer een hystero te ondergaan, omte bezien of ik echt zo'n beul heb gehad in ons ziekenhuis en of er nog verklevingen zitten of niet. MAg 2010 asteblieft ook ons jaar worden???
@Leo: Dat klinkt heel erg barbaars!!! Ik hoop voor je dat dit een beter jaar voor jullie gaat worden! @CherryAyden: Och wat jammer dat het niet gelukt is! Ik hoop dat 2010 meer geluk gaat brengen!
Tuurlijk mag je erbij Loe. Ik heb je verhaal wel iets gevolgd bij de tempkaartjes... Meiden, 2010 is er bijna. Net als mijn ei
Hoi hoi meiden, Aller eerste wil ik jullie alvast een heel goed, gezond, liefdevol en vooral vruchtbaar 2010 wensen. Ik hoop dat iedereen zwanger mag worden in dit jaar. Ik ben net 25 geworden, mijn man is 27 jaar oud. We zijn in december 2005 gestopt met de pil, hebben tot nu toe 3 vroege miskramen gehad. Hebben alle onderzoeken in het zh gehad, alles is goed. Kijkoperatie in de buik gehad, zaad alles is goed. Zijn in januari 2009 na het zh weer gegaan, hebben 6 keer iui gehad, 2 gelukt maar ook weer mislukt jammer genoeg. We hebben een moeilijk en zwaar jaar gehad, betreft zh en alles. 15 Januari 2010 hebben een intake gesprek voor ivf. Heel erg spannend allemaal maar goed we hopen dan ook dat het ooit beloond mag worden. Liefs Riv
ik hoop zelf ook zwanger te raken / zijn. en voor jullie allemaal hoop ik het ook! 2010 word ons en jullie jaar!
@ Riv: Jeetje, dan hebben jullie het inderdaad zwaar gehad. Dan komen wij net kijken.... Ik vind het vaak bijzonder om dit soort verhalen te lezen, en dan ook de kracht die er nog uit spreekt. Diep respect! @ cici: ook welkom! Ik ben wel klaar met dit jaar (en ook klaar voor het volgende jaar), zullen we er vanavond vast een eind aan breien?