2010

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Liesben, Jan 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    timon idd.

H&F duizelighied kan vele oorzaken hebben. ademhaling?? bloeddruk? of waardes in het bloed (suiker?) hb is gecontroleerd dus dat kan het niet zijn

2. HopeandFaith82

HopeandFaith82 Bekend lid

Nov 19, 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    Ik heb ook al een hele poos last van mijn ogen.
    Mijn ene oog trekt weg wanneer ik moe ben. en daar heb ik de laatste tijd ook meer last van..
    Dat is de enige verklaring die ik verder nog kan bedenken.
    Of mijn evenwichtsorganen..

3. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ik zou het wel in de gaten houden en desnoods weer aan de bel trekken en verdere stappen ondernemen.
    maar misschien als je wat rust neemt dat het beter gaat?(zeg maar wat)
    heb ook wel eens dat ik duizelig en erg moe ben, als ik dan echt optijd naar bed ga en meer rust neem gaat het een tijd weer beter.
    de batterij is dan weer opgeladen zeg maar

4. bramtim

bramtim Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,107
    0
    36
    Hey ladies,

Nou de eerste weken vakantie zitten erop en we hebben er nog twee te gaan. Moet zeggen dat ik me langzaamaan een beetje begin te vervelen en dat ik toch weer aan de slag wil. Komt mooi uit dat het weer vandaag echt minder is dus ik ga maar vast wat voorbereiden voor komend schooljaar. Voor de rest weinig nieuws.

H&F : ben je nog verder stappen gaan ondernemen op het gastouderschap?

BB10: bijna de uitslag van de CT scan. Spannend!!

BEG goh jeetje alweer bijna 36 weken. Ongelooflijk hoe snel de tijd gaat.

Kirrebir en jij alweer 15,3 week. Voel je de kleine al? Ik voelde Jurre* bij 14 weken. Bijzonder was dat. Goh..... ben er altijd een beetje stil van als ik dan zo terug denk aan je verhaal en je angst om de Asherman waardoor wij elkaar leerden kennen hier op ZP. Mooi zeg.

ZJ: ben je nog opnieuw naar die paranormale mevrouw geweest? Doe je die behandeling naast het ziekenhuis? Ik zie dat er nog steeds geen cyclus meer is. Zomaar ineens patsboemweg. Hemeltje..... dan zinkt de moed echt heel ver weg. Wat doet het zkh voor je op dit moment?

Sloppyslayer: ow wat een stom bericht van die mensen die net 8 weken zwanger waren. Die zou je toch een flinke optater willen verkopen dat ze met beide benen op de grond staan en bewust maakt van het feit dat niet iedereen in de eerste rond naief zwanger wordt en 9 maanden later probleemloos een kerngezonde en levende spruit in de armen heeft. Ach...... en ja... ik ben regelmatig bitchy hoor. Zeg dan maar 1 ding: Ruilen?

Liesben: vandaag de uitslagen. SPANNEND.

En hoe is het met de andere meiden. Wordt weer tijd voor rose hiero!!

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hier is vakantie net begonnen. We vertrekken donderdag.
    Zoals jullie zien is mijn cyclus volledig op een hoop gegooid (zie banner) en lijkt het alsof mijn lijf roept: Bekijk het maar!
    Ik heb vorige week de gyn gebeld, en die zei dat het lang was maar niet abnormaal. Het kon nog wel 2-3 weken duren.
    Natuurlijk maak ik me zorgen om mogelijke complicaties na de curettage (Asherman) maar ik probeer het voor nu los te laten. I'll cross that bridge when i get there..
    Ook wil ik onze vakantie, waar we zo hard aan toe zijn, niet laten verkloten door negatieve gedachtes..
    Mocht ik na de vakantie nog steeds niet ongesteld zijn geweest, dan trek ik zeker aan de bel. Voor nu probeer ik het los te laten. Ik wil ook liever geen primolut of iets om de boel op te wekken. Ik wil graag dat mijn lijf dit wel zelf doet. Ik mag straks als we met IUI gaan beginnen al genoeg troep inspuiten.

6. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Liesben hopelijk hersteld je lichaam vanzelf

Dikke knuffel en fijne vakantie

7. HopeandFaith82

Nov 19, 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    @ Ricmar : jah ik denk dat ik ook gewoon een beetje oververmoeid ben.
    Gelukkig gaat het met de duizeligheid elke dag beter. gisteren heel ff duizelig geweest, vandaag nog niet (ff afkloppen!)
    Hopelijk blijft het weg!

@ Bramtim : nee nog niet, ik moet nog ff wat dingen uitzoeken of de opleiding ook vergoed wordt door een gastouderbureau.
    en ook heeft mijn schoonzusje nog zwangerschapsverlof. (baby was vroeger geboren dus langer verlof)
    Maar oppassen moet ik binnenkort al wel. :D

@ liesben : Ohh jij ook al zo'n lange cyclus. :( Hier ook al op dag 54 (banner klopt iedere keer niet). en ook nog geen enkel spoortje te vinden van een naderende ongie. Veel plezier op je vakantie! ik heb volgende week ook vakantie :D

8. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    hallo H&F ik zie dat je a veel bent afgevalen mijn complimenten!!!!

Heeft hier iemand ervaring met ideale schilklier waardes en vit b12 waardes?

Ik heb de uitslagen vandaag gekregen maar wat is nou goed en ideaal als je zwanger wilt worden??

9. HopeandFaith82

Nov 19, 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    thnx ricmar :D
    inmiddels is er wel weer een kilo of 2/3 bij.. maar we zijn weer elke avond aan het wandelen geslagen.
    we gaan vanaf morgen proberen 2 x een half uur te wandelen. 1 keer 's ochtends en 1 keer 's avonds na het eten.
    we gaan er weer tegenaan. na een lange dip.

10. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,125
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ricmar: hier wel een beetje verstand van schildklierwaardes, maar L78 weet het misschien iets beter. Anders moet je even kijken op www.hypomaarniethappy.nl.
    Daar is een forum waar dames rondlopen die er veel verstand van hebben.

@Bramtim: ja, daar denk ik ook nog vaak aan... En ik moet zeggen dat jouw verhaal erg indruk op mij gemaakt heeft.
    Er is een stemmetje in mijn hoofd die me hier steeds voor waarschuwt!
    Nee, ik voel hem/haar nog niet. Maar mijn placenta zit ook aan de voorkant, dus het kan best nog even duren... jammergenoeg...

@Liesben: ik ken ook de voorbeelden waar idd 8 weken geduurd heeft, dus het kan nog allemaal!
    Hopelijk kun je het een beetje loslaten op vakantie. Waar ga je heen?

Ik ben momenteel in Spanje (al bijna 2 weken), maar ga ook bijna alweer naar huis... :( Heb ik niet zo veel zin in! :D

11. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Lieverds!!! Het is hier best stil geweest. Niet dat ik hele verhalen heb te vertellen, hoor. ;)

Liesben, fijne vakantie!

Kirrebir, eens zal je toch terug moeten. ;)

H&F, er is geen oorzaak voor jouw duizeligheid gevonden? Prettig dat je er steeds minder last van heb.

Bramtim, hoe kun je je nu vervelen? Op mijn werk kunnen we nog wel een paar handen gebruiken. ;)

Ricmar, wat zijn de uitslagen dan?

12. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,125
    0
    0
    NULL
    NULL

13. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Jaaaaaa...... da's niet eerlijk!!!! Maar goed, dan al het zwanger worden in het frans.;)

14. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Hallo Timon
    schilklier TSH 2,0
    vrij T4 16,9 dat met 0,1 mg thyrax
    en vit b12 477

voor al de schildklier zou niet optimaal zijn om een zwangerschap aan te gaan

15. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Wat kan hier aan gedaan worden zodat het gunstiger is om zwanger te kunnen raken?

16. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    medicatie anders instellen, dus dat moeten we dan wellicht gaan bespreken, heb al medicatie maar niet genoeg kennelijk

17. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij willen de mensen die er verstand van hebben de TSH onder de 1 hebben bij een zw wens. Mag je je medicatie niet iets ophogen?

@Timon: er zijn een heleboel NL artsen hier hoor! Vandaag nog ff lang een NL gyn geweest. Hele aardige man, die mag mijn zw wel begeleiden ;)

18. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Ricmar, ik hoop dat je snel de juiste dosering heb gevonden.

Kirrebir, zoveel nederlandse artsen Nou, dan zou ik daar blijven!:D

19. L78

L78 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    2,463
    0
    0
    Noord Holland
    Ricmar, ik had net al een reactie geplaatst (via iPhone) en drukte toen op verkeerd knopje en alles was weg. Heb nu je waardes gezien en vind ze eigenlijk heel mooi. Je TSH zou nog iets lager kunnen, liever onder de 1/tegen de 1 aan. Maar goed, ik ben zwanger geworden met een TSH boven de 2 en ben nu ondanks verscheidene keren ophogen nog nt onder de 1. Maar bij een zw schap is je FT4 weer belangrijker. Ben je onder behandeling bij endocrinoloog? Die zou ook wat meer over b12 moeten weten. Er bestaat een website met heel veel info hierover maar ik weet de link niet. Miss ff het forum hier doorzoeken met b12 als zoekterm?

20. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ik loop bij een internist maar die gaf aan dat het prima was (weet van ons traject) dus ik snap het niet helemaal.

de bit b 12 zou goed zijn dus daar houden we het op, we slikken foliumzuur en daarnaast een multi en zit oom iets vit b12 in

Share This Page