tja met gemak ken ik alle afdelingen van het zk het is nu ook zeker belangrijk dat eerst die stomme endometriose weg wordt gehaald en verder wordt gekeken of mijn organen nog goed functioneren. Maar het is best moeilijk als je in de mm komt voor een kinderwens en dat dat eigenlijk nu van de baan is omdat er nu iets in je lichaam zit wat al behoorlijk wat kapot heeft gemaakt. Gelukkig krijg ik er wel steeds meer vrede mee dat ik even niet bezig kan zijn met de kinderwens maar als je dan in je omgeving weer iemand hoort die zwanger is is dat toch wel moeilijk maar ja onze tijd komt vanzelf
Het is hartstikke moeilijk Roxy!! Maar ik vind dat je dit knap doet hoor. En wie weet waar je in maart weer staat?! Ik hoop dat je dan weer verder kunt met jullie kinderwens.
In het ZH denken ze al dat je daar werkt Maar ik kan me het goed voorstellen dat je enorm baalt, je komt voor de kinderwens en dan komt er allerlei andere ellende naar boven. Dat is wel ff slikken. Ja - zucht - als je dan weer hoort dat er iemand zwanger is, dat is zo moeilijk. Vorig jaar juli kregen wij te horen dat mijn vriend zijn zus zwanger is van de 2e. De 1e duurde ff - na pillen en een vleesboom-operatie, was nummer 1 er. Voor de 2e zijn ze direct naar het ZH gegaan. Na 1x mislukte IUI, direct ICSI. Na 2x ICSI niet zwanger. Ze twijfelde of ze voor de 3e ronde zou gaan en toen ineens spontaan zwanger. Het gevoel was zo ontzettend dubbel, onwijs blij natuurlijk dat het hun toch gelukt was (en ook nog spontaan), maar ook erg verdrietig dat wij dat geluk niet hadden/hebben. Ik schaamde mij toen voor mijn gedachte dat ik blij was dat mijn schoonzusje in het buitenland woont en ik haar dus gelukkig niet heel vaak zou zien. Ik vertelde het tegen mijn vriend, maar hij begreep maar al te goed wat ik bedoelde, hij had dat zelf namelijk ook. Mijn schoonzus begreep het trouwens ook. Een hele goede vriendin is nu 17 weken zwanger. En twee buurvrouwen zijn ook zwanger. Zucht ... en ik niet. Het is gewoon niet eerlijk, dat wij nog steeds niet tot de groep zwangeren behoren.
Wat een mooi lijstje zo dames! Heel handig en overzichtelijk! Ik heb niets om aan te passen gelukkig (ben ook niet zo'n held, en maak er vaak een bende van) Ik las iets over steeds veranderende klachten elke maand...zo herkenbaar! Ik denk ook elke maand: nou, dit had ik vorige maand echt niet! Ik ben benieuwd wat mijn ovu-testen zeggen deze maand. Nu is het nog niet meer dan een vage schaduw, maar volgens mij heb ik ei meestal rond dag 17-18. Dus ik heb nog 6 dagen te gaan. Maar zo voor de 1e keer wilde ik "vroeg" beginnen om te zien of ik een opbouw zag.
Merel Succes morgen bij de gyn. Ik hoop dat je eitje gesprongen is. Verder nog iemand wat leuks te vertellen? Mag ook over iets anders dan kinderwens gaan hoor! Ik heb zelf niet zoveel te melden. Maak niet zoveel mee de laatste tijd (nog steeds niet aan het werk). Van het weekend een verjaardag van een goede vriendin, verder rustig aan.
Liesben, jouw lichaam neemt jou dus ook steeds in de maling .... Op zich wel leuk toch die ovu-testen. Ik begin op dag 11 MOET van de gebruiksaanwijzing maar ei was pas op dag 20 ofzo Ik zie van het weekend wel hoe of wat. Ik ga ff lekker languit op de bank .... fijne avond nog!
BB10 (35) . sinds ??/2009 voor 1e MK 7 jr geleden, nu bezig met ronde 12 > 06-02 EI BEG (28 ) sinds 09/2008 voor 1e .. MM 08/2009 + MK, toch spontaan ZWANGER! > 18-02 2e echo I S (43) . sinds 09/2005 voor 1e .. MM na 2,5 jr + 5 MK moeten stoppen > 08-03 nw ZH > 30/01 NOD L78 (31) sinds 10/2008 voor 2e . 2nd opinion ivm 4 MK > gesprek viel tegen > 02/02 tel. van gyn, NOD 05/02 (maar laat ei) Ladouce (43) . sinds 01/2008 voor 1e .. MM 01/2009 + MK > 2e IVF > 05-02 FM Liesben (38 ) . sinds 09/2008 voor 1e .. MK, misschien mei/juni 2010 IUI (hopelijk niet) > 04-02 EI Merel12 . sinds 01/2009 voor 1e . MM 07/2009 (?), PCOS > 26-01 Pregnyl > 29-01 gyn Natjuh026 sinds 11/2007 voor 1e . MK + MM 11/2008 > = uitslag zaadtest negatief dan IUI of IVF Roxy . sinds 09/2008 voor 1e MM 05/2009, PCOS endometriose > 02-02 afspraak chirurg, 15-02 darmonderzoek, 04-03 afspraak arts, operatie>maart? Sammie88 sinds 05/2008 voor 1e . MM 01/2009 + operatie > 30-01 IUI Sloppyslayer . sinds kort voor 2e .. 1e kindje na 8 jaar, 7x IUI en 1x IVF > 31-01 NOD Timon (34) . sinds 01/2007 voor 1e . MM 04/2009, 2x IUI, slecht zaad > wachtlijst ICSI (zonder PGD) Ik heb 2 IUI gehad.
Merel, fijn dat je hier wijzer wordt. Veel succes morgen! Roxy, heb je ook al een mooi uniform van het zh gekregen. Je heb al aardige gescheidenis, zeg. Vanmorgen op mijn knie gevallen dankzij de gladheid. Nu ik meer zit is het opstaan een probleem. Ben net een oude oma die (dankzij knie) bijna niet overeind kan komen. Zelfs uit de auto is bewust uitstappen.
Hallo damen, Even gauw op het werk een reactie plaatsen! Ik ben in het zh geweest en 1 van de 2 eitjes is gesprongen. Nu 2 weken geduld hebben en dan weet ik meer. Voor het lijstje....ik ben 32. Timon, Beterschap! Bedankt voor alle succes-wensen.
Goed nieuws Merel, je nu een beetje rustig houden he?! Wees lief voor jezelf. Knuf Timon, sterkte! Nare gladheid toch. @ hier: vanochtend lekker gesport (pilates maar dan wat steviger), daarna lekker in bad geweest en nu met mijn ouders lunchen en winkelen HAHA lekker. Kindje is op KDV, man aan het werk en ik ben nog aan het re-integreren en heb de dag nu voor mijzelf. Wat heerlijk!
Nou dat is goed nieuws. Ben je een beetje geduldig type ..... sterkte iig met wachten! L78 Jij bent dus lekker sportief. Helaas mis ik dat gen Lekkere dag heb je zo te horen. Als ik vragen mag, waarom ben je aan het re-integreren?
BB10 (35) . sinds ??/2009 voor 1e MK 7 jr geleden, nu bezig met ronde 12 > 06-02 EI BEG (28 ) sinds 09/2008 voor 1e .. MM 08/2009 + MK, toch spontaan ZWANGER! > 18-02 2e echo I S (43) . sinds 09/2005 voor 1e .. MM na 2,5 jr + 5 MK moeten stoppen > 08-03 nw ZH > 30-01 NOD L78 (31) sinds 10/2008 voor 2e 2nd opinion ivm 4 MK > gesprek viel tegen > 02-02 tel. van gyn, NOD 05-02 (maar laat ei) Ladouce (43) . sinds 01/2008 voor 1e .. MM 01/2009 + MK > 2e IVF > 05-02 FM Liesben (38 ) . sinds 09/2008 voor 1e .. MK, misschien mei/juni 2010 IUI (hopelijk niet) > 04-02 EI Merel12 (32) . sinds 01/2009 voor 1e . MM 07/2009 (?), PCOS > 1 eitje gesprongen > +/- 12-02 NOD Natjuh026 sinds 11/2007 voor 1e . MK + MM 11/2008 > = uitslag zaadtest negatief dan IUI of IVF Roxy . sinds 09/2008 voor 1e MM 05/2009, PCOS endometriose > 02-02 afspraak chirurg, 15-02 darmonderzoek, 04-03 afspraak arts, operatie>maart? Sammie88 sinds 05/2008 voor 1e . MM 01/2009 + operatie > 30-01 IUI Sloppyslayer . sinds kort voor 2e .. 1e kindje na 8 jaar, 7x IUI en 1x IVF > 31-01 NOD Timon (34) . sinds 01/2007 voor 1e . MM 04/2009, 2x IUI, slecht zaad > wachtlijst ICSI (zonder PGD)
Sammie al een tijdje niet gezien, dus weet niet of je dit berichtje leest. In ieder geval wil ik je veel succes morgen wensen met de IUI.
Ja Sammie, heel veel succes! I.S., nog geen ms doorgebroken? Ik duim gewoon evengoed voor je hoor! De wonderen zijn de wereld nog niet uit. En ja, je mag vragen waarom ik aan het re-integreren ben. Afgelopen jaar heb ik veel voor mijn kiezen gehad zowel op werk als prive. Dat laatste had vooral met de miskramen te maken. Daarnaast waren we thuis aan het verbouwen en kon ik op een gegeven moment nergens meer rust vinden. Ik werk op een intensief beleidsterrein (bij een gemeente), had geen leidinggevende en droeg alleen best een grote verantwoordelijkheid. Daarbij moest er zoveel gebeuren, dat paste gewoon niet in 1 functie. En ook mijn redelijk recente moederrol en de befaamde werk-prive balans speelde een rol. Uiteindelijk stroomde mijn emmer letterlijk en figuurlijk over en kwam thuis te zitten. Nu na ruim 3 maanden ben ik weer rustig aan begonnen met werken. Toch nog een lang verhaal
L78 Ja dat kan ik me voorstellen dat het dan allemaal ff genoeg is. Wel toevallig ...... ik ben in december echt het zwarte gat in gekukeld en krabbel er nu een beetje uit, maar ik vind het nog ontzettend moeilijk. Reden bij ons dus ook de miskramen en de hele MM. Mijn vader die even voor onze 1e zwangerschap te horen had gekregen dat hij ongeneselijk ziek was en zijn overlijden 2 jaar geleden. Het laatste half jaar voor zijn overlijden is ontzettend zwaar en moeilijk geweest. Toen het verdriet dat hij nooit zijn kleinkind van ons zou zien (had toen 2 mk gehad), maar ja toen wist ik niet wat ik nu weet. Mijn moeder die het nog steeds ontzettend zwaar heeft met het verlies van haar mijn. Ze waren een paar maanden voor mijn vaders overlijden 50 jaar getrouwd en al 55 jaar een stel. Een hernia met uitvalsverschijnselen en klapbeen. En ook verbouwingen hier. Die hebben we met regelmaat. Ik begin nu toch wel steeds meer te denken, dat we onbewust iedere keer weer iets gingen verbouwen om onze gedachten te verzetten. Maar helaas hebben wij nog diverse klussen die afgemaakt moeten worden . Maar na zoveel jaar is zoals jij zegt 'De emmer toch echt vol.' Met mijn vriend gaat het ook niet super en dat is zachtjes uitgedrukt. We moeten ook elkaar zien op te peppen en dat is niet makkelijk kan ik je zeggen. Mijn vriend heeft aan zijn werk wel een uitlaatklep, dus dat is wel fijn. Ik ben nog niet aan het werk, maar ik zal toch binnenkort wel weer eens moeten gaan proberen. Hoe gaat het met het re-integreren en hoeveel dagen werk je? Ben je wel weer bijna de oude of heb je nog wel een traject te gaan? Hoe oud is jullie dochtertje/zoontje? Sorry het lijkt wel een verhoor ..... zo bedoel ik het niet hoor. Kijk maar waar je wel en niet op wilt antwoorden. En dan vind je jouw verhaal lang Sorry ik kan echt geen kort verhaal schrijven
Bedankt! Sorry dat ik hier weinig reageer! Wou vandaag typen, maar ben behoorlijk beroerd van de Pregnyl! Ik lees altijd alles mee wat jullie typen, dus ben altijd op de hoogte. Zal maandag wel even weer terug lezen en reageren
Je houdt het dus wel bij Vervelend dat je je rot voelt van de Pregnyl ..... alles voor het goede doel Doe lekker rustig aan en nogmaals veel succes morgen!