2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liesben, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Hey Sammie, wat ontzettend vervelend dat je je zo naar voelt. Nou als de poging maar lukt, dan is het tenminste echt voor het goede doel!!

Lieve I.S., ik vond je verhaal al zo heftig met het overlijden van je vader en dan ook nog jullie kinderwens en het medische traject. Kan me voorstellen dat dit aan jullie vreet. Heb je iets van hulp? Ik loop zelf bij een psycholoog en dat helpt me echt goed. Ik wilde eerst alleen voor het kinderwens-stukje, maar daar gaat het nu eigenlijk niet meer zo over. Misschien komt dat wel weer hoor, dat weet ik niet.

Ik werk nu twee keer een ochtend en als dat goed gaat, wordt het uitgebreid met nog een ochtend er bij. Het gaat redelijk, ben er nog niet hoor! Nog heel moe en ik blijf het ontzettend lastig vinden om nee te zeggen en mijn grenzen aan te geven. Ik wil gewoon graag mensen plezieren en alles wat ik doe, goed doen. En dat op alle fronten: dus goede partner zijn, een goede moeder, goede vriendin, een goede werknemer etc. En vooral na de geboorte van ons zoontje (van net twee), was dat niet meer te combineren en werd ik ook enorm overvallen door het moeder zijn want de moederrol was vanaf dag 1 overweldigend en ook meteen de grootste.

En ik ervaar je vragen niet als verhoor, maar eerder als belangstelling. Wat voor werk doe je? En je vriend? Komen zijn problemen vooral door het medische traject of is er meer aan de hand (hoef je niet te vertellen hoor)? Kan me voorstellen dat dit er echt goed in hakt. Er komt ook zo'n druk op je relatie te liggen, niet makkelijk. Neem je tijd, je hebt genoeg voor je kiezen gehad.

** L78 geeft een heel dikke knuffel aan I.S.**

2. BB10

BB10 Niet meer actief

Even op de valreep, Sammie mijn duimen draaien op volle toeren.
    (nou heb ik meteen dat liedje in mijn hoofd, Op volle toeren op volle toeren;))
    Maar zonder gekheid. Vervelend dat jeje zo beroerd voelt maar ik hoop ook voor een goed doel!

Ook voor alle andere meissies een dikke knuffel!

3. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Sorry meiden, ik probeer zo veel mogelijk mee te praten maar heb niet elke dag tijd om achter de computer te stappen, als ik er dan weer even achter zit hebben jullie alweer zoveel bijgetypt en voel ik me best lullig dat ik niet zoveel reageer maar………..ik denk wel aan jullie hoor ;)

@IS: ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Vandaag zag ik mijn vriendin voor het eerst met een “klein”buikje, zag hier best tegenop maar vond het erg mooi om te zien, ze was echt super lief voor mij want zij vind het juist moeilijk dat ik dit allemaal moet ondergaan en dat het bij hun allemaal zo vanzelfsprekend is, ik heb van haar een verwensetje gekregen met allemaal verzorgingsproducten voor de huid enz daarna zijn we samen uiteten geweest echt zo super lief van haar, een betere vriendin kun je je dan ook niet wensen.

Lees verderop je verhaal, poe moest wel even slikken, wat kunnen mensen dan idd veel opzich af krijgen en ergens komt het er allemaal een keer uit pfff een hele dikke knuffel voor jou en je mannetje, rustig aan!

Probeer je vooral vast te houden aan je onderschrift (erg mooi!)

@Timon: sterkte met je knie, wat een ellende eigenlijk dit weer he van mij mag de lente beginnen ;)

@Merel: super dat er een eitje is gesprong, nu de wachtweken…..spannend!

@L78: jij hebt ook een lekker inspannend/ontspannend dagje gehad…..heerlijk, nog leuke dingen geshopt of?

Ook voor jou een dikke knuffel, hoeveel uur werkte je en wat is de bedoeling dat je weer op terug komt kwa uren?

@Sammie: rustig aan hopelijk voel je je snel weer beter.

Nou hier gaat alles nog steeds prima, voel me nog goed en daar heb ik de afgelopen dagen behoorlijk van geprofiteerd, lekker gesport, leuke dingen gedaan en de rest van het weekend zal ik ook niet echt reageren want morgen en zondag gaan we er even lekker op uit, even relaxen en ontspannen.

Meiden allemaal rustig aan en geniet van het weekend

X

4. Merel12

Merel12 Lid

19 jan 2010
    68
    0
    0
    L78, ik zal me rustig houden! Zal tegen mijn vriend zeggen dat ik me verplicht rustig moet houden. :D
    Is, ik ben niet zo geduldig. Hoop dat de dagen snel voorbij vliegen!

Gisteravond nog op de eerste hulp geweest in het zh. Schoonvader was gevallen over de mat en bleek wat gebroken te hebben. Essrt dachten ze enkel en kuitbeen, maar gelukkig bleek het alleen de enkel te zijn.

Verder heb ik eigenlijk niks te melden. :)

Fijn weekend allemaal

5. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Goed plan Merel, laat je maar lekker vertroetelen :) Wat naar van je schoonvader, enkel breken is toch ook niet fijn hoor. Wat een toestand zeg, vervelend.

Roxy, heb idd een lekker dagje gehad...niet zo heel veel geshopt, beetje :) Spijkerbroekje voor kleine man, t-shirts voor de grote man en voor mezelf wat ondergoed. O ja ook nog twee blond Amsterdam bekers. En van mijn moeder kreeg ik daar bijpassende ovenwanten bij.

Ik heb nu door het re-integreren wat meer tijd om achter de compu te zitten, anders zou ik dat ook niet redden hoor! Ik werkte 32 uur en het is vooralsnog wel de bedoeling om daarop terug te komen.

Nou, ik ga lekker aan een bakkie :) Tot later

6. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Hee meiden, moet je horen! Ik heb vanochtend een bloemetje gekregen van het zkh met een kaartje: excuses voor de verkeerde geplande poli-afspraak. Dat deed me toch wel goed! Ik vind het wel heel netjes van ze en geeft me toch het gevoel dat ze toch met me meeleefden. Ben er iig blij mee!

7. BB10

BB10 Niet meer actief

L78 toch attent van het zh!

Sammie ik las net dat je 1e IUI geslaagd is, joepie! Nu 14 daagjes wachten, mijn duimen blijven draaien hoor!

8. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    L78, dank je voor je knuffel …. lief van je ….. ik geef er wel één terug hoor!!

Wij gaan naar maatschappelijk werk. Aan het einde van ons MM-traject vroeg de gyn of we daar behoefte aan hadden. In eerste instantie niet, sinds kort dus toch wel. De maatschappelijk werker vond het overigens wel erg laat om pas aan het einde van het traject Maatschappelijk werk aan te bieden. Hij zei "Met wat jullie hebben doorgemaakt hadden ze bijv. na de 3e MK dit al moeten aanbieden." Hij zou dat ook terugkoppelen aan de gyn. Het gaat bij ons ook niet meer zozeer om de MM en MKen, maar meer over hoe we nu alles weer kunnen oppakken. M.n. ook thuis. We hebben nergens fut voor.
    Die moeheid is zo ontzettend lastig hè ……. heel herkenbaar :(
    Wat je zegt over de moederrol ….. ja dat geloof ik dat dat overweldigend is. Je kan je vooraf van alles proberen voor te stellen, maar ik denk dat de realiteit altijd anders is.
    Jij komt op mij ook erg sociaal over en dat je er erg graag voor iemand wilt zijn. Is heel bewonderenswaardig, absoluut, maar probeer ook heel goed aan jezelf te denken en naar je zelf te luisteren, zeker nu. Anderen zijn belangrijk, maar jijzelf bent ook heel belangrijk. Jij en je gezin staan op de eerste plaats (zeker op dit moment) en dan volgt de rest.

De problemen/emoties van mijn vriend komen door het hele verhaal wat ik heb geschreven (en dat mag je zeker vragen ;)). Tussen ons zit het goed :). Het vervelende is alleen dat hij absoluut geen prater is en dat is voor hem (maar ook voor mij) moeilijk.
    Ik werk overigens op kantoor, Export, (douane)documenten. Mijn vriend is Hoofd Brandwacht/Instructeur.

Wat ontzettend attent zeg van het ZH. Kan me voorstellen dat je dat goed doet, zeker omdat het in 1e instantie niet zo'n onwijs lekker gesprek was. Ben benieuwd wat de gynaecoloog volgende week te melden heeft …. spannend.

9. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    BB10 ook voor jou een knuffel en voor alle andere meiden ook!

Roxy het maakt toch niet uit hoe vaak je reageert. Je reageert wanneer je zin en tijd hebt ;).
    Wat een ontzettend lieve vriendin zeg, dat doet een mens goed.
    Fijn dat je je zo goed voelt. Ik hoop dat je heerlijk hebt kunnen relaxen vandaag en veel plezier ook voor morgen.

Merel
    Lekker rustig aan doen en je idd laten verwennen zoals L78 al zei.
    Vervelend zeg van je schoonvader ….. beterschap voor hem.

BEG
    Alles goed met jou??

Alle andere meiden
    Hopelijk alles goed!

Hier
    Wij zijn vanochtend weer verrast met een wit wonderlandschap. Ik begin het nu toch wel een beetje zat te worden hoor. Genoeg is genoeg!
    Mijn NOD is een WOD geworden :x. Heb al wat roods gespot, dus dat gaat weer de verkeerde kant op. Ik ging er eigenlijk al niet van uit, maar ben toch enorm teleurgesteld. Wel weer precies een cyclus van 28 dagen (ervan uitgaande dat het vandaag nog echt doorzet).

All
    Fijn weekend nog verder!

10. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik las net over geen nee kunnen zeggen en je grenzen niet aan kunnen geven. Onlangs heb ik een heel mooi verhaaltje gehoord.

De theepot is vol en wil graag iedereen schenken. Dat gaat goed tot de bodem in zicht is. Dan moet er nieuw water in komen en de thee moet trekken. Dan kan de theepot weer uitgeschonken worden. Het mooiste is als de theepot het niveau halfvol houdt.

Zie jezelf als de theepot. Altijd klaar staan voor iedereen en jezelf ga je vergeten. Door tijd voor jezelf te nemen (sport, hobby, dagje weg, etc) laadt je jezelf weer op. Neem je ruimte. Hierdoor voel je je beter en kun je weer klaar staan voor anderen, maar blijf aan jezelf denken.

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    IS, wat vreselijk balen. Jullie hebben echt al het nodige te verwerken gekregen. Ik vind jullie erg dapper.

Sammie, je eerste IUI gehad. Nu duimen.

L78, wat een lief gebaar van het zh.

Merel, wat naar van je schoonvaders enkel. Hopelijk herstelt hij snel.
    Laat je maar lekker verwennen, hoor.

Met mijn knie gaat het goed. Alleen gisteren een kruk op mijn teen gekregen, dus die is nu blauw. Verder is alles oke.:p

12. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hele dikke knuffel voor alle meiden die het nodig hebben.

Sammie, heb het in het nodtopic ook al gezegd,
    maar duim voor je!!!

Hier is alles goed gisteren naar mijn ouders geweest om het te vertellen. Mijn vader was werken, dus alleen mijn moeder en zusje waren thuis. Had een taart gehaald bij een banketbakker en er 2 chocoladebabietjes op laten zetten. Maar mijn moeder snapte de hint niet hahah.

Morgen naar schoonmoeder en haar man. Maar even kijken of we vandaag (koopzondag) of morgenochtend een taart ergens kunnen halen!

Gister ook op kraamvisite geweest, zwitsal zitten snuiven haha.

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

Zo, ik zal ook weer eens uitgebreid reageren.

Merel heeft een (mooie) eisprong gehad! Nu beginnen de ergste twee weken van de cyclus...Succes en we duimen!
    En sterkte voor je schoonvader!

L78 : Je hebt ook heel wat te verwerken gehad he? En dan nu de re-integratie, succes ermee. je klinkt goed positief, end at is al het halve werk!
    En wat een vreselijk lief gebaar van het ziekenhuis, dat kaartje eb bloemen!

I S: Jeetje meid, ik vind dat jullie er ondanks alles toch nog "goed" instaan hoor. Al die zwangerwillenwordenmaardatluktnieterg-perikelen gaan je al niet in de koude kleren zitten, en daar komt dan nog het verlies van j avder bij. En dan toch weer die rotduivels! Jakkes, het zou echt verboden moeten worden.
    Sucdces bij het MW, ik hoop dat ze wat voor jullie kunnen betekenen!

Sammie: succes!

Timon: mooi verhaal van die theepot, en zo waar! En je hebt dus nu een zere knie en een blauwe teen? Auw ;)

BEG: Wat kanp dat je "nu pas" vertelt! Toen ik vorig jaar zwanger was was de test nog nat bij wijze van spreken toen ik het mijn moeder vertelde ;)
    En wat grappig dat ze de hint niet begreep! Hoe reageerde ze uiteindelijk toen ze het wel doorhad?
    Succes bij je schoonouders!

@ All: Hier geen nieuws. De ovutesten zijn nog negatief, ik heb ei meestal rond dag 17-19. Dus ik moet nog even geduld hebben.
    Ik heb wel een nieuwe bril gekocht (hahaha, volledig ander onderwerp ineens :D)

14. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    @Liesben, heb hiervoor een vmk gehad, en dat ging al redelijk snel mis. Vandaar dat we nu hebben gewacht tot na de echo :)
    Mijn moeder was heel blij voor ons!

Gave bril! Ik heb een paarse met aan de zijkant van die krullen.

15. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Timon
    Dat is een mooi verhaaltje zeg .... en idd erg waar.
    Het zit jou ook niet mee hè :(, eerst je knie, nu weer een blauwe teen. Je houdt het hier toch wel bij hè? ;)
    BETERSCHAP

BEG
    Wat leuk zeg dat je het nu hebt verteld. Kan me je terughoudendheid wel voorstellen. Dat je moeder het niet door had ..... grappig :p
    Ik hoop dat je nog een lekkere taart voor je schoonfamilie hebt kunnen kopen.

De 1e keer hebben wij pas verteld met 10 weken. We kregen het voor elkaar om de directe familie allen bij ons thuis te hebben (zelfs schoonzus uit Italië en ouders die 2 uur rijden verderop woonde) en hadden een onwijs leuke babytaart laten maken. Iedereen kreeg een fotoboekje met een verhaaltje er in. Het leek er een beetje op alsof we zouden gaan trouwen, maar toen ze de bladzijde omsloegen bleek dus wat anders. Tevens de 1e echo foto er in gedaan. De 3e zs hebben we zelfs helemaal niet verteld. Bij de 4e mk dacht de familie dat het de 3e was en toen zeiden wij dus 'Het is helaas de 4e.'

Liesben
    Wat een onwijs gave bril zeg. Mocht ik ook ooit aan de bril moeten (zal vast wel een keer), dan wil ik er ook zo één!!
    Neem aan dat de foto bij jouw thuis is gemaakt ..... ziet er erg gezellig uit :)

Sloppyslayer
    Volgens mij is jouw NOD vandaag toch ..... hopelijk heb je nog niets gespot.

Hier
    Ik baal wel dat de ongi nog steeds niet is doorgezet. Als het dan toch weer niet zo mocht zijn, kom dan maar gelijk op met die ongi, hoe eerder die weer over is, hoe eerder we weer aan de nieuwe ronde kunnen beginnen.

Ga nu gezellig naar een verjaardag.

Fijne zondag verder .... 'spreek' jullie later.

16. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    mijn vmk is zo snel misgegaan, dat wij het ook niet hebben verteld aan mijn ouders
    en aan zijn ouders alleen, omdat ze zo over de zwangerschap van mijn schoonzus aan het praten waren en ik dat even niet kon hebben

17. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    sloppyslayer staat al op de nod lijst van feb zag ik,
    dikke knuf meid.

18. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    hoi meiden, wat hebben jullie weer lekker zitten kletsen! Ik heb alles terug gelezen en wilde gaan proberen uit mijn hoofd op iedereen te reageren, maar dat gaat me vast niet lukken. Dus ik plaats deze opmerking alvast en ga jullie dan allemaal af :) met een nieuw schermpje er bij haha

19. BB10

BB10 Niet meer actief

Ik heb alles gelezen dikke knuf voor iedereen.
    Ben nu echt beroerd, hoofd zit vol met snot en ik hoest me blauw.
    Ik duik mijn mandje in.

20. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    ach beterschap BB!

Deel Deze Pagina