Ik heb de afspraak ook al een week of drie/vier geleden gemaakt. Gelukkig nu nog 'maar' vier weken wachten voor ons . Wij zijn in het 'oude' ZH medisch uitbehandeld, daar kon er niets meer voor ons gedaan worden (rot leeftijd van mij). Mocht je zin en tijd hebben op pag. 2 en pag. 22 staat mijn (ons) verhaal.
@IS, Wat een verhaal meis. Ben er stil van!! Heel heftig wat jullie mee hebben moeten maken.... Jullie moesten dus ook wel een tijd wachten totdat jullie terecht kunnen in het nieuwe ZH. Jammer dat ze zo moeilijk doen over je leeftijd, hopelijk is het nieuwe ZH beter!! Zie dat je ook schildklierpatient bent? Hypo of hyper? Ikzelf ben Hypo. Ons willen ze niet helpen vanwege de mk. Hun vinden dat bewijs genoeg dat het ook spontaan kan. Ondanks dat we al bijna 2 jaar bezig zijn.
Jeetje Tessa, wat een naar zkh! Ik kon zonder problemen onderzoek laten doen eind vorig jaar. En als ik in juni nog niet zwanger ben gaan we over tot IUI. Of bij mij moet het zkh dan ook iets anders zeggen tegen die tijd, maar dat denk (en hoop) ik niet. Nu weet ik niet hou oud (jong) jij bent? Maar bij mij speelt leeftijd ook wel een rol. Ik ben nu 38, word in juni 39. Maar ik blijf het raar vinden dat een zkh eerst dit en dan dat kan zeggen en er nog mee wegkomt ook. Een vriendin van mij liep ook al in de mmm, was al bezig met IUI en in een "pauze"werd ze spontaan zwanger. Helaas een miskraam gehad, en nu loopt ze tegen hetzelfde aan. Ze is per slot van rekening zwanger geweest zeggen ze dan...Terwijl bij hen bekend is dat haar man erg slecht zaad heeft! Dus die zwangerschap was met recht een "lucky shot".
Vind mezelf niet echt schildklierpatiënt. Mijn waarde was 4,1. E.e.a. op internet gelezen dat bij zwanger worden een lagere waarde (rond de 1) goed is, heb ik aangedrongen op medicijnen (nu 25 mcg Euthyrox). Maar helaas daarna niet meer zwanger, dus of mijn schildklier steeds de boosdoener was is helaas (nog) onbekend. Heb jij een hoge dosering medicijnen?
Ben sinds vanochtend 11.00 u. de trotse "mama" van drie embryootjes. Jammergenoeg was er maar eentje erg mooi en de andere 2 van matige kwaliteit maar ik zie hier op zp toch heel veel verhalen voorbij komen van meiden die zwanger zijn geworden van middelmatige embryo's. En daarbij komt, de vorige keer waren het 2 pracht embryo's en dat lukte ook niet. Dus ik ben er van overtuigd dat het dit keer gewoon gaat lukken. Tessa, wat een verhaal zeg. Ik snap die ziekenhuizen echt niet. Gelukkig hebben ze bij ons niet zo gereageerd maar ook bij ons speelt mijn leeftijd een grote rol. Hopelijk gaan ze in je "nieuwe" zkh wel op een normale manier met jullie om. I S: nog maar 4 weken zeg je. Tjee, ik vind het echt knap zoals je ermee omgaat. Vind het zelf nogal een heel eind. Ik weet het, wij zijn wat afspraken ed. enorm verwend, geen wachtlijst gezien. BEG: sterkte met de vermoeidheid, nog even en het wordt weer minder.
@tessa: nou dat vind ik echt een belachelijke reden! Wij hebben de laatste keer echt geluk gehad dat we doorverwezen zijn naar het VU, ik heb begrepen dat je daar ook niet zomaar komt! Ik ben zelf 2keer geopereerd en bij mij zeiden ze dat er niks in de weg zou kunnen staan voor een spontane zwangerschap. Ze zijn zelfs met IUI begonnen... Ik hield alleen buikpijn maar dat konden ze verklaren dat het litekenweefsel moest zijn van de operaties... Toen ik in het VU kwam na 5jr "pauze" en er van overtuigd dat ik niks mankeerde, vertelde ze me dat er al die jaren geen enkele en dan ook echt geen enkele kans kon zijn geweest op een spontane zwangerschap!! Stelletje prutsers waren het in die andere ziekenhuizen, ja meerdere hadden gezegd dat ik gewoon zwanger kon worden! Ik had een afgesloten eilijder waar vocht uit terug liep mijn baarmoeder in, eventuele embrio's werden weggespoeld en innestelling van niet mogelijk doordat dit vocht de baarmoederwand aantaste......tja en ik kon gewoon zwanger worden! Ze hebben nu die eilijder verwijderd en via IVF ben ik eindelijk zwanger geworden. Er is nu een hele goede kans dat ik wel spontaan zwanger kan worden al is die kleiner doordat ik maar 1 eilijder heb maar het is niet meer onmogelijk Ik zou toch vragen voor een second opinion en het er niet bij laten zitten hoor!! Heel veel sterkte ik hoop dat jullie een arts vinden die jullie wil helpen!
Bij afwijkende schildklier waarden kan je ook vragen of ze op anti-stoffen kunnen testen... Mijn schildklier werkte redelijk goed, normaal tot traag. Ze hebben mijn anti-stoffen getest en toen bleek er toch een schilklier probleem te zijn. Dit kan wel belangrijk zijn als je wel zwanger word of het kan een reden zijn van miskramen... Ik heb zelf hasimoto, dit betekend dat mijn bloed mijn schildklier aanziet voor een virus en het bestrijd.....die van mij werkt nu bijna helemaal niet meer op eigen kracht en ik heb ook medicijnen ervoor. Je zou het eens kunnen laten na kijken..?
Hallo allemaal, hier niet zoveel te melden. Vandaag niet gaan sporten, lekker een rustdag genomen. Verder braaf aan het wachten op het wachtbankje. Tessa, ik snap niet dat zh zo met hun patienten omgaan. Goed dat je een afspraak hebt gemaakt in het nieuwe zh. Jammer, dat je pas dan terecht kan. Ben erg benieuwd wat het nieuwe zh zegt. Beg, wel vervelend dat je zo moe bent. maar in ieder geval wel voor een goed doel! Misschien een stomme vraag, maar had je al snel door dat je zwanger was of merkte je er eigenlijk weinig tot niks van? Ladouce, goed nieuws zeg! Ik duim voor je. Hoop dat het dit keer allemaal goed gaat. Hoe gaat het nu verder? Of zit je nu ook op het wachtbankje? Natjuh, wat slecht van die arts zeg! Je gaat er toch wel vanuit dat hij zo'n dossier goed leest voordat hij met je gaat bellen. Vind het echt belachelijk zeg! Heel veel succes donderdag! Hoop dat het gesprek goed gaat. Is. we zouden wel op de fiets kunnen gaan, het is namelijk maar een kwartiertje fietsen. Ik denk dat ik gewoon BOB en dan zeg ik dat het veelste koud is om te gaan fietsen. Hoe is het verder met jou? L78, ik weet niet of je dit nog leest. Maar ik kan me goed voorstellen dat je even niet meer hier komt. Lijkt me toch een lastige keuze om even een pauze te nemen. Hoop dat je snel weer terug komt. Liesben, hoe is het met jou? Alle andere meiden, hopelijk alles goed met jullie! Liefs Merel
Hier is het goed. Nog weinig te melden, zo kort na eisprong Ik merk dat ik wel weer op alle pijntjes en steekjes let, en dat de dagen nu echt voorbij kruipen! Van mij mogen ze wat sneller voorbij gaan!
Beide keren had in voor NOD eigenlijk nergens last van alleen op het eind dat ik niet lekker meer op mijn buik kon slapen had het gevoel dat ik een ballon in mijn buik had en heb dat nog steeds, want als ik op mijn buik wakker word, heb ik me toch een buikpijn!
helaas, tijdmachine nog steeds zoek maar via FF heb je de 1e drie dagen al gehad, voordat ie een ei aangeeft, dus dan hoef je nog maar zo'n 11 dagen te wachten
BEG, naast je vermoeidheid geen klachten? Net gebeld of we bij deze ronde oproepen zitten. Ja dus, maar door ziekte personeelstekort en de brief zal begin volgende week komen. Op mijn vraag wanneer ze denkt dat de afspraak zal komen kreeg ik half maart te horen. De artsen zitten nog zo vol. Nou, dan is het eerder april dat we kunnen starten.
Balen timon maar we gaan allemaal voor zwanger in 2010!!! Voornamelijk last van vermoeidheid, boobies zijn megaggroot! Misselijkheid valt mee, zolang ik geen rare geuren ruik en als ik heel rustig aan doe 's ochtends, en verspreid over de hele dag kleine beetjes eet. En kan dus amper meer op mijn buik slapen, wat wel irri is, aangezien ik dus nu langer doe over in slaap vallen. Op mijn buik val ik normaal gesproken zo in slaap.
Lastig dat je nu later in slaap kan vallen. Maar om nu op een berg te gaan liggen.... voelt ook niet prettig. Ik wil absoluut voor (in het voorjaar) zwanger zijn gaan!!!!
ik ook!! Maar ik ben bang dat het wat later gaat worden Werd gisteren gebeld door de bekkenbodemfysio mevrouw dat ze donderdag niet kan en dat het vrijdag moet worden. Daar gaat mn ei! Ik neem namelijk niet aan dat ik na een behandeling dezelfde avond vrolijk kan klussen........ Ach volgende ronde dan maar Gaan we extra ons best doen......al ben ik nog steeds bang dat ik toch weer IVF moet ondergaan voor een brusje. Maar goed we moeten zoiezo tot oktober wachten tot we terug naar het VU mogen dus we hebben nog even tijd
Ladouce 3 embryootjes aan boord geweldig! Vind het zo mooi om te lezen dat je zo een goed gevoel hebt. Nu weer spannende kleine 2 weken! Tegen mijn schoonzusje hebben ze idd ook gezegd dat een embryo van hele goede kwaliteit niet persé betekent dat die het beter doet dan een middelmatige. Nog 'maar' vier weken was cynisch bedoeld. Alhoewel ik het toch wel redelijk snel vind gaan moet ik zeggen. Ben ik ook wel een beetje verbaasd over. Sloppy Balen dat je vandaag niet naar de fysio kan, maar je klinkt redelijk nuchter gelukkig. Succes morgen iig. Wat je schreef over die antistoffen, die zijn als het goed is bij mij ook gecontroleerd. Maar mijn internist is nooit zo toeschietelijk met waardes te melden. Als ik er naar vraag, dan zegt hij 'Ze zijn goed.' Maar ja ik wil het toch graag zelf ook weten. Hij was al nooit zo toeschietelijk, maar nadat ik er zelf mee kwam dat ik medicijnen wilde hebben om de TSH naar beneden te brengen, is hij nog minder in het melden van de waardes. Hij vond nl. in 1e instantie dat de TSH waarde van 4,03 (hier eerder per abuis 4,1 geschreven maar dat is niet juist) goed was, terwijl hij weet van de kinderwens. Ik denk dat ik voor het schildkliergebeuren maar weer eens naar de HA ga. De laatste 2 keer was de TSH nl. boven de 2 en daar ben ik eigenlijk niet zo blij mee. Dus wil mijn medicatie iets verhogen. Merel Voor jou is het heel spannend meid .. morgen toch ongeveer je NOD? Heb je een regelmatige cyclus? Sammie Voor jou schiet het nu ook op .... ook heel spannend! Timon Nou ja in ieder geval is er een brief onderweg . ook al wordt het dan maart/april. Je moet maar zo denken, als jullie geen brief hadden gekregen dan was het nog later geweest. Of is dit nou echt een onwijze dooddoener? Liesben Ja wat kruipt die tijd weer hè . jouw NOD en mijn EI zijn op (ca.) 19-02 .. herken jou gevoel dus weer. Sterkte meis!