Ik weet dat Sammie gisteren haar 2e iui gehad heeft. Hier heb ik me vergist. Ik dacht gisteren mijn ei te hebben aan de krampjes en ovu test te zien maar goh wat zat ik daar naast. Ik lig al 2 uur op de bank en kan niet lopen van de pijn in mijn buik, dat moet wel een joekel van een ei zijn. Auwwwie! Ik moet het toch even vragen, Merel, heb je niet de neiging om toch gewoon te klussen. Ik denk dat ik het zonde zou vinden om die mooie eitjes te verspillen. En de kans dat ze alle 3 bevrucht worden en innesten is toch erg klein? Vind jij dat niet moeilijk? IS fijn dat je weer onder je steen vandaan bent, ik wilde je net een koppie thee komen brengen. Mijn lief heeft gisteren de uitslag gekregen van de ct-scan vcan vorige week. % van de 6 breuken zijn aardig aan het genezen. Alleen de 6e breuk staat nog 1
Ik weet niet wat ik deed maar nu staat hij er al en mijn verhaal was nog niet af dus ik ga hier even verder. alleen de 6e breuk staat nog 1 cm open en daar groeit het bot niet aan. Ze gaan hem maandag opereren en dan halen ze er 1 schroef bij zijn enkel uit om er voor te zorgen dat zijn been een beetje inzakt. Maar voorlopig wordt het weer op 2 krukken lopen. Ik stop even want typen als je dubbel ligt van de buikpijn is niet zo handig. tot straks
Ik heb even mijn NOD erop gezet, mijn ei is nooit zo vroeg Zal morgen weer eens starten met ovulatietesten, maar afgelopen 2 maanden was ei steeds rond dag 18-19. BB10 (35) . sinds ??/2009 voor 1e MK 7 jr geleden, nu bezig met ronde 13 > +/- 16-03 NOD BEG (28 ) sinds 09/2008 voor 1e .. MM 08/2009 + MK, toch spontaan ZWANGER! > 11-03 3e echo Bramtim (34) . sinds 01/2008 voor 1e .. 04/2008 MK 2-ling, door curettage Asherman waarvan genezen op 09/2009 > direct ronde 1 zwanger ♥ 10-02-2010 Jurre* geboren na 24 wk ♥, 03-03 ZH (go/no-go) I S (43) . sinds 09/2005 voor 1e .. MM na 2,5 jr + 5 MK moeten stoppen > 08-03 nw ZH, +/- 15-03 NOD L78 (31) sinds 10/2008 voor 2e 2nd opinion ivm 4 MK > schildklier TSH te hoog (4.38 en 4.31) + nieuw stollingsonderzoek > RUSTPAUZE INGELAST! Ladouce (43) . sinds 01/2008 voor 1e .. MM 01/2009 + MK > IVF: helaas 2e poging mislukt, maart 3e poging Liesben (38 ) . sinds 09/2008 voor 1e .. MK, misschien mei/juni 2010 IUI (hopelijk niet) > 23-03 NOD Merel12 (32) . sinds 01/2009 voor 1e . MM 07/2009 (?), PCOS > door Puregon 3 follikels = teveel, dus op naar volgende ronde Natjuh026 sinds 11/2007 voor 1e . MK + MM 11/2008 > zaadtest slecht! 11-02 intake gesprek FA Roxy . sinds 09/2008 voor 1e MM 05/2009, PCOS endometriose > blaasonderzoek + 25-02 afspraak arts + 15-03 operatie Sammie88 sinds 05/2008 voor 1e . MM 01/2009 + operatie + 1e IUI febr. 2010 > ? start 2e IUI ? Sloppyslayer . sinds kort voor 2e .. 1e kindje na 7x IUI en 1x IVF en 8 jaar > sinds 12-02 onder behandeling fysio ivm bekkenbodem & wk 7 belafspraak gyn Tessa . sinds 03/2008 voor 1e MM 03/2009 + MK > 'oude' ZH doet niets > 23-03 2nd opinion Timon (34) . sinds 01/2007 voor 1e . MM 04/2009, 2x IUI, slecht zaad > 18-03 afspraak ICSI
Jeetje Bibi, wat een tegenvaller voor manlief? Wens hem (en jezelf) sterkte! En succes met je ei en op de wachtbank
I S: fijn dat je weer onder die steen uitgekropen bent!! Begon me al lichtelijk zorgen te maken. Hey, de lente begint, mei komt er weer aan: probeer je hoofd omhoog te houden meid ook al weet ik dat het super klote is dat het weer niet gelukt is. ik weet niet waar je woont in NL maar ik het ook nog wel iemand die je eventueel kan helpen. Stuur maar pb als je interesse hebt.
zooo ben lichtelijk gespannen aan het worden voor morgen. Heb me wat ingelezen in preventieve cerclages en moet eerlijk zeggen de verhalen zijn wisselend. Kijken wat ze morgen zeggen. Ook heb ik zelf al bedacht welke behandeling ik nu voor de Asherman wil. Ben benieuwd wat ze zeggen over weer zwanger worden. Van de ene kant is zwanger zijn de beste remedie tegen asherman dus liefst nog morgen dan gisteren, van de andere kant weet ik niet of het wel slim is voor mijn bm zo snel na jurre. Daarnaast.... ook Jurre verdient het om een goed plekje te krijgen en daar moet ik ook de tijd voor nemen. Vandaag en gisteren veel contact gehad met een stel dat ik in het zkh leerde kennen. Voldragen zoon door fout zkh overleden. pffffff Ik ga koken
Bibi Dat is nog heftig zeg .... en een breuk die nog 1 cm openstaat, wauw dat is een aardig gat. Succes en sterkte voor hem met de operatie en ook voor jou sterkte! En nogmaals sterkte met jouw buikpijn ..... volgens mij heftiger dan andere maanden toch? X Liesben Sorry ik tel altijd zo'n 14 dagen na de ongi, maar ja dan zit ik te vroeg. Wel weer spannend 'Streepjes turen', hoop dat ie maar snel vet, positief is. Bramtim Kan me jou zenuwen wel voorstellen zeg. Is ook onwijs spannend. Hoop dat jullie een goed gesprek zullen hebben. Wat betreft die naam van die persoon .... ik kijk eerst ff of ik met die Paronormaal Therapeut een afspraak kan maken. Houd het iig in mijn hoofd ... dank je. Eet smakelijk voor iedereen!
Yep buikpijn is veel heftiger dan andere maanden en nog steeds aanwezig maar niet meer zo fel. Ik kan nu weer gewoon ademhalen .
Hai meiden! Ik heb vandaag de schuur eens opgeruimd en dat is een erg goed gevoel. Mezelf bezig houden is prettig, want we hebben nog 15 dagen te wachten. Waarschijnlijk zal ik in april met de pil moeten beginnen en heb vernomen dat in mei een verbouwing is waardoor ze 2 weken gesloten zijn. Natuurlijk net met mijn ei en dus de eerste ICSI! IS, je bent echt lekker aan het tikken. Je moet al een dik boek hebben. Jeetje BB10, wat moet jij dubbel hebben gelegen van de pijn. Weet je zeker dat het je ei kan zijn geweest en niets anders? Dikke knuffel. Wens je man sterkte. Bramtim, veel succes morgen. Dat je een goede uitslag mag hebben, want daar ben je wel aan toe. Neem in ieder geval je tijd om alles goed te verwerken. Dikke knuffel.
BB, goed zo! Dus je zit nu op het bankje. Wanneer weet je meer? He, nu lees ik een later bericht heb je nu wel of niet een ei????? Succes met de buikpijn; hoop dat het snel over is. Het was wel moeilijk om niet te klussen. De dinsdag voordat ik naar het zh moest, hadden we nog wel geklust de woensdag zei ze dat het niet meer mocht . Ik probeer nu maar positief te denken dat het dan de volgende keer wel raak zal zijn. Nu kan ik er toch niks meer aan doen . Nu begin ik zelf wel weer te twijfelen of ik toch niet had moeten klussen! Is, is weer aanwezig! Goed dat je weer onder je steen vandaan bent gekomen. Wat ben je toch een goede schrijver. Ik ben nooit zo van de vele woorden. We zijn gaan shoppen in Tilburg. Heb niet zo veel gekocht alleen een trainingsjasje om in te gaan hardlopen. Daar ga ik de 13e namelijk met een vriendin aan beginnen. Verder niet zo veel. Bij mijn neefje was het leuk; ik heb hem wakker mogen maken en daarna het flesje gegeven. Het is echt zon schatje. Hij kan alleen ook heel goed huilen. Ha ha. Wat houdt die Shiatsu in? Misschien yoga? Ik wet het ook niet hoor, ik doe maar een voorstel Bramtim, wel zwaaien morgen he! Hoe laat moet je? Dadelijk moeten we ook nog echt op dezelfde tijd Je hoeft het niet te zeggen als het niet wilt hoor. Wat was ook alweer de naam van je site?
@ Merel, nou niet gaan twijfelen zeg dat je niet geklust hebt. Was gewoon ook mijn eerste gedachte. Ik moet morgen om 16:20 in Veldhoven dan he. We gaan daarvoor om 15 uur even lekker naar mijn oude roomie. Zo'n zin in haar weer te zien. We spreken elkaar wel dagelijks maar zien is toch anders. Mijn site is www.fabertje.webs.com Het kan wel even duren voor ik je toevoeg na je aanmelding want ik ga nu naar bed bijna dus wees niet ongerust. (zet je even ZP achter je naam)
Hi ladies, ben ik ff een paar uurtjes niet online, kletsen jullie 2 pagina's vol, maar ja I.S. is er weer, dus dat scheelt ook Mag er wel over grappen toch? Heb net heerlijk gegeten met manlief en mijn paps en mams, lekker en gezellig! Lieve meiden, welterusten!
Haijj Dames Ik wou me hier ook ff melden. Mijn kinderwens had ik al vrij lang, denk al wel vanaf zomer 2006, maar uiteindelijk zijn we September 2007 gestopt met de pil. We wilden graag voor onze bruiloft begin Februari 2008, zwanger worden en het leek mij wel leuk om het dan iedereen te kunnen vertellen op onze grote dag. Helaas werd die wens niet vervult. Ik had na gestopt te zijn met de pil, voor mij 3 redelijk korte cyclussen de eerste weet ik niet meer de 2e was 35 dagen en de 3e 39 dagen. De 3e ronde werd ineens 90 dagen, wat ik raar vond, maar dacht zal wel ontpillen zijn. De 4e ronde was over de 100 dagen, had mezelf al helemaal gek gemaakt met wel 10 testen verspreid over al die maanden en toen dacht ik dit klopt niet helemaal. dit klopt helemaal niet! dus ik naar de huisarts en een afspraak regelen bij de Gyn. Ik ben toen in eind Juli 2008 bij de Gyn geweest, en dat was voor mij een niet zo prettige ervaring. Ik ging met als angst in mijn achterhoofd er heen, en ook de angst voor een inwendig onderzoek. Ik was ontzettend bang dat er bij mij vanbinnen totaal niets van klopte, ik was er echt 100% van overtuigt dat er iets totaal niet klopte bij mij vanbinnen. Ik wist dat er bij vrouwen met overgewicht (wat ik dus ook heb) vaak de het probleem bij het overgewicht lag, daar was ik me ook heel erg van bewust maar ik had niet verwacht dat die Gyn me dat zo bot duidelijk zou maken. Ik kreeg een inwendige echo, om te kijken of ik zwanger was, ook moest er bloed afgenomen worden en hij wilde mijn eileiders enz zien. Dat was totaal geen suc6. De pijn daarbij viel me eerst mee, en dat zei ik ook tegen die man, in de veronderstelling dat hij wel begreep dat ik bang was voor pijn. Maar schijnbaar had hij het niet in de gaten of wilde het niet horen, want het leek daarna wel alsof ie dat ding mijn keel weer uit wilde duwen. Na die pijn die ik toen had, merkte hij bot op dat door mijn overgewicht niet mijn eileiders kon zien, En stuurde me met een pilletje (primolut) naar huis met de mededeling "val eerst maar eens 20 kilo af" Na die ervaring durf ik dus nu niet echt meer naar een Gyn. En de uitslag van het bloedonderzoek was zoals ik al verwacht had negatief. En uiteindelijk werd die ronde na 115 dagen EINDELIJK afgebroken met dank aan het pilletje De 5e ronde duurde 150 dagen. Ik was intussen bij de internist geweest, bloed en urine was gecontroleerd op diabetes en de schildklierwerking, hartfilmpje was gemaakt. en kreeg een afspraak bij een diëtiste samen met mijn man, die ook overgewicht heeft. Alle uitslagen waren goed. 3/4 rondes gingen voorbij, zonder zwangerschap. en ik viel uiteindelijk 12 kilo af, en toen bleef ik hangen. De diëtiste vond het al goed dat ik in 1,5 maand 1 kilo afviel, maar mij zakte de moed in de schoenen. Naar ons idee, was ze niet streng genoeg. wij geven vaak op als het ff niet meer lukt, we hebben af en toe gewoon ff een schop onder onze kont nodig om er weer voor te gaan, en dat is van ons beiden echt een behoorlijk slechte eigenschap, maar helaas....... Na een poosje hebben we geen nieuwe afspraak meer gemaakt bij die diëtiste, we hadden de moed opgegeven. Ik ben een emotionele eter, en voor mij is elke tegenslag, elke vernedering, elk klein dingetje al een tigger om "iets lekkers" te pakken. Dat is voor mij altijd een manier geweest om me prettig te voelen. Ik ben vroeger best wel veel gepest (soms nu nog wel), was (en ben nog steeds) over alles heel erg onzeker, hoorde nooit ergens bij, heb veel verkeerde vriendinnen gehad (gebruikers types, aangezien ik een makkelijke prooi was) heb tot aan mijn 21e nooit een vriend gehad, nooit gezoent niets. en dat is voor mij vroeger de reden geweest dat ik aankwam. Daarna zijn we zonder diëten doorgegaan. Het zwanger worden had ik een beetje opzij gelegt. Wilde er niet aan denken, wilde er niet over praten, iets wat moeilijk voor me is wil ik het liefste gewoon negeren, en doe ik vaak nog steeds. En uiteindelijk zaten de 12 kilo die eraf waren er weer bijaan, en zelfs meer. Ik weet dat een zwangerschap juist een mooie motivatie zou moeten zijn om af te vallen, maar mij deed het juist alleen maar pijn, en verdriet. En daardoor lukte het gewoon niet. Nu uiteindelijk zijn we 2,5 jaar bezig, en nog maar bij ronde 14. in 2008 ben ik in totaal maar 3 keer ongesteld geweest, en in 2009 maar 7 keer. Gelukkig is mijn cyclus sinds die 150 dagen niet meer boven de 73 dagen geweest. Maar op deze manier duurt het wel erg lang. Hoe ik er nu over denk? Nu ben ik er nog niet van overtuigt dat het niet zwanger worden aan mijn overgewicht ligt. Een groot gedeelte wel, maar een gedeelte van mij wil het niet geloven. Ik heb nooit verdere onderzoeken gehad, geen hormonen onderzoek, mijn man zijn zaad is nooit onderzocht, helemaal niets noppes nada..... Ik ben heel bang dat als ik straks minstens die 20 kilo's kwijt ben en nog niet zwanger raak, ik wel onderzocht word, en blijkt dat het helemaal niet aan het overgewicht lag, En we straks nog jaren bezig zijn met proberen, terwijl ze ons misschien al wel veel eerder hadden kunnen helpen. Mijn schoonzusje is intussen zwanger van hun 2e. Ik hoorde het en dat kwam in als een bom, ze had me nog geen maand eerder verteld dat ze nog geen 2e wilde, en een andere manier van anticonceptie zocht dan de pil. Maar uiteindelijk bleek ze recht in mijn gezicht gelogen te hebben, en was ze toen al meer dan een maand zwanger en ook nog bewust. Dat deed me echt heel veel pijn, en ben echt heel erg boos. Ik snap best dat ze me niet wilde kwetsen, maar ik heb liever dat je me kwetst met eerlijk zijn dan dat je me kwets met glashard te liegen. Nu doe ik wat ik vroeger altijd al deed. Haar negeren, ik wil haar (buik) niet zien, wil er niets over horen, wil niets weten, wil niets met haar te maken hebben. Niet alleen ben ik boos vanwege het liegen, Ben ook boos dat die baby in haar buik zit en niet in die van mij, en dat terwijl ze de eerste niet eens aankunnen. Maar goed......................... *zucht* Toch moet je dan maar blijven hopen, hopen dat 2010 eindelijk ons jaar mag worden, Dat uiteindelijk ook jij nog met zo'n prachtige buik mag rondlopen, en na 9 maanden zo'n prachtig wondertje in je armen mag houden, en al het verdriet wat je in al die jaren wachten had mag vergeten... Ps.. Sorry voor mijn ego berichtje!
Goh, HopeandFaith (HaF in het vervolg ), dat is me een verhaal.... Allereerst welkom hier! Ik vind het toch zo verdrietig om te horen dat iemand zulke nare ervaringen heeft in het ziekenhuis. Natuurlijk kan je overgewicht meespelen, maar dat had die gyn je ook iets anders kunnen mededelen. Alsof je het zelf niet weet. En dan die enorm lange cyclussen. Misschien toch een idee om een second opinion te vragen in een ander ziekenhuis? Ik weet dat er ziekenhuizen (en dus gynaecologen) zijn die je helpen. Ook bij overgewicht. Toch ben je maar mooi wel bijna 9 kilo afgevallen! En ik zie dat je met Etos zwanger worden bent begonnen. Ben benieuwd of dat nog iets doet op je cyclus! PS Wat een enorm botte schoonzus heb jij zeg!
HaF: welkom hier en wat een verhaal zeg. Ik wil je allereerst een compliment maken dat je toch zoveel bent afgevallen. Echt super knap. Wat de gyn betreft. Ik sluit me bij Liesben aan. Ga voor een 2nd opinion in een ander ziekenhuis. Als je laat weten welke regio kunnen we misschien tips geven van "onze" gyns of ziekenhuizen. Nog even over je overgewicht en emo eten. Volgens mij is het niet alleen handig om naar een dieetist te gaan of een dieet te volgen maar ook eens te kijken of je een stukje psychologisch begeleiding kunt krijgen. Eten is namelijk niet de oorzaak maar het gevolg; de oorzaak zal ook aangepakt moeten worden. Ik hoop dat je me niet te direct vind maar we proberen hier altijd met iedereen mee te denken. Meiden hier trouwens niets nieuws te melden. Ongi voorbij, ga nu op ei wachten (deze maand maar even zelf aan de klus ).
HaF, tjonge wat een vervelende ervaring heb jij achter de rug in het zh. Ik zou net als de andere dames het advies geven om voor een 2e opinie te gaan. En ik ben het met Ladouce eens, het is misschien een idee om eens te kijken of je iets aan het emo eten kan doen. (de achterliggende emoties eens onderzoeken) Maar ik snap ook dat als jouw manier van omgaan met moeilijke dingen, het negeren is, dat die stap ontzettend groot is. Ik las in je onderschrift dat je in april een afspraak hebt met de dieetiste, wat goed van je! Je zou haar kunnen uitleggen dat je graag een schop onder je kont wil hebben als het afvallen wat langzamer gaat, dan kan zij daar rekening mee houden. Goh wat krijg je ineens een hoop adviezen op je bord van iedereen he. Je moet maar denken dat het uit een goed hart komt. We proberen mee te denken, zoals Ladouce het zo mooi verwoord. En ik vergeet helemaal om je welkom te heette! Dus bijdeze WELKOM!
Goede morgen allemaal, Ben hier even niet geweest, ik had even rust nodig. @HaF: Welkom hier, helaas..........ik hoop dat je snel zwanger zal worden. die schoonzus van jou spoort niet hoor! Wat een rot manier om het te horen. Hier een zware maand geweest maar eindelijk zondag ongi geworden en op naar de volgende ronde. Volgende week weer naar de bekkenfysio en ik hoop dat ik dan snel weer mag gaan proberen Ik ga weer aan de duim voor iedereeeeeen hier
Welkom HaF. Wat een ongelooflijk bizar verhaal. En je schoonzus negeer ik ook en ik snap heeeel goed dat het super&^$^#$^ dat zij wel weer zwanger is en jij niet. Denk dat we dat hier allemaal wel snappen. Heb uit je voorstelmail even een stukje uitgehaald. Dit gevoel bekruipt mij ook!! Iemand gaf het al eerder aan: er zijn echt wel artsen die verder willen helpen ook al heb je overgewicht. (ik kan even navragen bij een collega van me. Zij is 4 jaar bezig en heeft ook overgewicht maar toch een arts gevonden die haar wil helpen. Geef maar aan) Ikzelf vind het nogal makkelijk gezegd om mensen met overgewicht niet te helpen. Zou me daar ook niet bij neerleggen en in mijn ogen heb jij al keiveel gedaan. MAaaaaaar om positief af te sluiten: wij willen met zijn allen dit jaar zwanger worden en na 9 maanden een gezond kind in onze armen kunnen sluiten. Wij allemaal beseffen als geen ander hoe lang de weg ernaar toe is. Nogmaals welkom!! Ik hoop dat je hier je ei kwijt kunt!