Hoi allemaal, Bedankt voor jullie reacties. Ik ben zondagavond ongesteld geworden, dus ik moet morgen weer beginnen met het prikken. Vandag ziek thuis geweest; ik had zo'n buikpijn! Ik kon niet eens meer rechtop staan van de pijn. Maar een kersenpit doet wonderen! Iedereen een dikke knuffel.
IS, super dat je zoveel bent afgevallen!!!! Kirrebir, wat goed dat je iemand heb gevonden met je opruiming. En dat de arts zo meewerkt om je geheel gerust te stellen. Voor veel meiden met verklevingen heeft een osteopaat al goede resultaten opgeleverd. Sloppy, leuk dat je er weer even was. Wat vreselijk lastig dat de kleine meid niet echt wilt eten. Ik hoop dat dat het snel beter zal gaan. Veel succes met de badkamer. Dat dit jullie kan helpen even de gedachten te verzetten. L78, wat jammer dat p&o zo direct in de aanval ging. Misschien geeft het ze nu wel te denken bij een ander. Sammie, hopelijk is de cyste weg zodat jullie weer verder kunnen. Merel, dikke knuffel! Heb je een warme kruik die je buikpijn wat kan verminderen? Nog een dagje werken en dan is het zover.... INTAKE!!!!! Hehe... eindelijk...
Hier wordt je toch enorm verdrietig, maar ook pislink van??????:x Hoe kunnen mensen zich zo gedragen als ze weten van jullie grote verdriet??:x Wat zijn de mensen toch rare wezens! Jullie hebben geen enge ziekte, maar een enorm lief mannetje verloren!!! Helaas weten veel mensen niet hoe ze moeten reageren na zo'n heftige gebeurtenis. Hoe goed je ook zit met je gevoel, in zo'n situatie wil je vast niet alles opmerken en dan heb je weleens dat je je erg vergist. Lieverd, nu gaan jullie in de 7 vette jaren en geniet ervan! Gaan jullie opnieuw trouwen? Opnieuw elkaar de belofte geven? Ik hoop dat je een fijne avond heb. Wel bijzonder dat dat jongetje Jur is genoemd. Een enorm dikke knuffel!!!
Ik haal ons weer even naar boven Ik heb vanmorgen (dom dom dom) een test gedaan. Die natuurlijk negatief was. Ik zit nog 4-5 dagen voor NOD. Maar ik wilde vast weten of we met zijn drieen in zouden checken vanmiddag Nu weet ik dus nog niets. Nou ja, ik moet ook eens leren geduld te hebben. Voor de tempers onder ons..ik heb wel een mooi kaartje (klik banner aan)
Jammer, nou het is niet anders, dan pak ik mijn koffer maar weer uit. Had gehoopt dat ik in jou plaats mocht gaan want zwangere vrouwen mogen niet vliegen
@bramtim : Wat een ongevoelige collega is dat van jou zeg! Sommige mensen zijn zo vol van zichzelf en blijven maar over hunzelf praten en ook over hun zwanger zijn, zonder er over na te denken dat ze daarmee een ander kwetsen. of ze willen het gewoon niet zien. En dan nog de kleren eerst aan jou beloven en dan gewoon weg geven aan een ander Echt geen wonder dat je zo boos bent, ik zou het zeker ook zijn!! Hier heb ik helaas ook weer zo'n soort ervaring met zulke mensen. mijn schoonzusje. Vorige week was me moeder jarig, en zij was er ook met mijn broertje en hun dochtertje. Loopt ze daar met een enorme buik Wordt steeds moeilijker om naar te moeten kijken. Ze waren op de verjaardag "weer" zeer nadrukkelijk aanwezig. En zij maar zeuren en zuchten, "het is zo zwaar, en het is me hier veel te druk het wordt me allemaal te veel" ik dacht : :x:x:x Wees %&*^%^%$& blij dat je zwanger bent TR*T @ Merel : ik hoop dat de buikpijn inmiddels een beetje gezakt is? Hier : ik heb eergisteren voor het eerst in mijn leven een ovulatietest gedaan. ik had een klein beetje uitgerekend naar de hand van mijn vorige cyclus wanneer mijn eisprong ongeveer moest zijn, en ik dacht ach waarom ook niet.. Bij die van 15 maart waren 2 strepen te zien, alleen de teststreep was minder sterk dan de controlestreep. En die van vandaag 17 maart zijn weer beide strepen te zien en nu is naar mijn idee de teststreep ietsje duidelijker dan de controlestreep. Maar willen jullie ook ff kijken voor mij?? ze zijn wel wat onduidelijk, als ze niet goed te zien zijn kan ik straks nog wel ff proberen een scherpere te krijgen. Hier zijn de OVULATIETESTEN Deze zijn bij photobucket. En 1tje onderaan maar.
Hee Lies wat jammer van de test....hoop dat je lekker met zijn drieën op reis bent nu! Arri Verdecci!
H&F: ik heb geen ervaring met OVtesten. kan je dus technisch niet helpen. Voor mij is de teststreep vandaag wel duidelijker als de controle. Dat zie ik dan weer wel. Heb de stoute schoenen aangetrokken en twee mensen gevraagd om voor me te pendelen. Volgens de ene zou ik in juni zwanger zijn van een jongen en de ander zegt juli. Nou dat zou toch helemaal fantastisch zijn!! En nu maar hopen dat deze wel bij me mag blijven. Ik ben trouwens weer onder de steen vandaan gekomen maar heb niet zoveel te melden vandaag. Ja mijn middelste hond is vandaag 4 jaar geworden haha
gefeliciteerd Bramtim met je hond Ik wil nog reageren op je verhaal en vind het fijn dat je nu online bent.
*ik ben er nog, zit nog onder mijn steen, ben opzoek naar een goeie gyn* (al zal ik die hier onder die steen niet vinden) Hoef geen medelijden (heb ik al genoeg met mezelf) Heb wel meegelezen maar de puf niet om op iedereen te reageren. Sorry voor mijn geklaag, er zijn genoeg meiden die het zwaarder hebben als ik maar.......ach jullie snappen me wel.
Ik ben een beetje dubbel over je verhaal. Aan de ene kant kan ik me zo goed voorstellen dat je teleurgesteld bent in sommige mensen om je heen, boos en verdrietig over de reacties die je krijgt of juist het gebrek aan reacties. En aan de andere kant vraag ik me ook af of je niet te veel verwacht van deze mensen. Het klinkt alsof je een heel hoge standaard hebt voor jezelf in medeleven tonen, omgangsvormen, tact etc. en deze ook oplegt aan de mensen om je heen. Mensen die jouw verlies niet kennen of zich daar niets bij voor kunnen stellen, zullen het misschien lastig vinden om je te benaderen en kiezen dan voor 'doen alsof er niets gebeurd is'. Ik zie dit ook wel om me heen hoor en kan me daar ook heel verdrietig door voelen maar er zijn gelukkig ook mensen die wel de juiste snaar weten te raken en wel de goede vragen stellen en er wel voor me zijn. De mensen zoals jouw collega horen niet tot deze groep. Ongevoelig en nep zo klinkt het in jouw verhaal. Wat ik misschien probeer te zeggen, is dat deze mensen er altijd tussen zullen zitten en dat jij jezelf hiertegen moet wapenen, je niet van je stuk laten brengen, niets verwachten en de handreikingen met een korrel zout moet nemen. In the end zijn er maar een handjevol mensen om je heen die je echt kunt vertrouwen, die echt het beste met je voor hebben en zijn anderen toch vooral met zichzelf bezig. Ik kies mijn woorden zorgvuldig want ik wil je helemaal niet aanvallen, integendeel maar je doet jezelf zo veel pijn op deze manier. Nou, ik hoop maar dat mijn woorden niet verkeerd op je over komen. En die steen mag nog even, maar daarna kom ik weer in mijn kluskleren om je eronderuit te sleuren. Hetzelfde geldt voor jou BB, ik snap het hoor! Daarom een heel dikke knuf voor jullie
*bramtim kruipt even onder de steen van BB10 en geeft haar tussen de tranen door een hele dikke knuffel** *vervolgens lokt ze haar onder de steen vandaan en laat haar de zonnestralen van deze dag even voelen. Dan loopt Bramtim langzaam weg in de hoop dat deze zonnestralen de tranen van BB10 tranen een beetje kunnen opdrogen en dat ze de moed heeft om niet terug te kruipen onder de veilige steen** Hey BB10: hou eens even op met dat er genoeg meiden zijn die het zwaarder hebben dan jij. ONZIN!! jouw verdriet, ellende etc is echt. Doorleef het en laat het over je heen komen. Verdriet, ellende, teleurstelling whatever dat is gewoon niet te meten. En ook niet te vergelijken. Jij voelt je rot. Punt. dat mag je. Vraagje: (sorry als hij ongepast is) ik heb de afgelopen dagen onder een steen gezeten en denk dus dat je toch ongi geworden bent terwijl je NOD gisteren was. Gotver. dat was niet de bedoeling. Zat jij al in de mmm of zoek je nu een (andere) gyn om verder te gaan. Waar moet deze gyn aan voldoen. Ik heb 3 jachthonden die goed kunnen speuren. Die willen dat ook vast voor jou doen.
jij snapt het heeeeeelemaal!! Echt waar. Je woorden zijn perfect gekozen. Je valt me helemaal niet aan. Integendeel!! jij verwoordt perfect hoe het normaal gesproken altijd voor mij voelt. Ik verwacht nooit iets van anderen. Ik geef veel aan mijn medemensen maar verwacht niets terug van ze omdat ik weet dat een mens zo niet in elkaar steekt. Dat is niet erg. Ik geef ook alleen wanneer ik het meen. Alleen eerlijk en oprecht. Maar waar ik dus maandag zo boos over was, was vooral op mezelf!! Door de rollercoaster van emoties rondom mijn ziekenhuisverblijf en de geboorte/overlijden van Jurre ben ik minder goed naar mezelf blijven luisteren en ben dus van mijn eigen gevoel afgeweken. Hierdoor heb ik signalen niet opgepikt en er dus in meegegaan. Maandag werd ik met mijn neus op de feiten gedrukt dat niet zij verandert waren maar ik door al mijn emoties. Die confrontatie was nodig om nu weer bij mezelf te zijn en te zorgen dat ik in deze schoenen blijf staan want dit zijn de enige die mij passen en goed voelen. Snap je het een beetje?? Ik was ontspoort door al mijn emoties maar nu weer terug op mijn pad geduwd en daar ben ik heel blij om. Grrrrrr... soms zijn geschreven teksten net wat lastiger haha
Je bent LIEF! En je krijgt van mij een nog dikkere knuffel terug. Ik heb eventjes in het zonnetje gestaan en het was heerlijk, dank je! En ik verontschuldig me omdat ik me kan voorstellen dat er een hoop meiden zijn die denken, meid wat zeur je nou wij zijn al...jaar bezig of wij zitten al jaren in de mmm. Maar het klopt als je zegt dat mijn gevoel ook echt is en telt maar soms vind ik het niet in verhouding snap je? Dan vind ik dat ik mezelf niet moet aanstellen. Aan de andere kant heb ik veel moeite om mijn gevoel door te laten. Ik heb het idee dat als ik dat doe ik de sluizen niet meer dicht krijg, dus houd ik het tegen. Sta ik met een stralende glimlach voor de klas en heb ik lol met mijn collega's........maar ondertussen. En zelfs als ik er moeite voor doe....lijkt mijn gevoel muurvast te zitten? Mijn lief stikt de hele dag van de pijn in zijn been dan kan ik daar ook niet nogeens bij gaan zitten grienen. Ik kruip nog even onder mijn steen. (ja nog eventjes) Dan komt alles weer goed. Geeft zichzelf een glaasje roosvisee want dan komt alles goed schatje.
Ja idd, heb dat ook met teksten. Sommige meiden (waaronder jij) zijn zo goed met teksten terwijl ik soms iets terug lees en dan denk, maar dat wilde ik niet helemaal zeggen. Ik doe daarom soms wat langer over reacties en lees ze nog een keer en nog een keer en post ze dan pas. HAHA! Maar ik snap je hoor! Deze ervaring kost je wel wat (energie, tranen etc) maar gaat je zo veel opleveren. Hier wordt jij weer alleen maar sterker door. En ik vind je al zo sterk!! Superwoman Bramtim!
Ik heb van Timon geleerd dat je het verdriet er wel af en toe uit moet laten, anders wordt het alleen maar groter en erger. Ik herken het hoor, ik zie mijn verdriet ook als een stil verdriet. Op sommige momenten komen er nog wat tranen (zoals nu) maar die staan niet in verhouding tot het verdriet dat ik voel. Van een andere vriendin heb ik geleerd dat je verdriet NOOIT kan vergelijken. Jouw verdriet is echt en zo groot als jij het nu voelt. En je lief snapt het (hopelijk) wel als jij ook wat tranen kwijt moet, "samen lachen, samen huilen, leven door dicht bij elkaar te zijn" HAHA, krijg je terwijl je toch al onder een steen ligt, ook nog een quote van Willeke Alberti om je oren Dat zal je goed doen! Meis, ik vind dat we het glaasje roosvisee er maar in moeten houden hier: alles komt goed schatje (gebruiken manlief en ik ook vaak haha)
Bramtim Ik heb jouw verhaal 2x gelezen en word er heel verdrietig van. Ik word verdrietig om jij verdrietig bent, maar ook omdat mensen zo ondoordacht kunnen reageren. Je zegt 'Een aantal van jullie zullen wel denken: ze is altijd zo positief.' Je komt zeker altijd positief over en je komt niet alleen zo over je bent ook positief en ontzettend sterk. Maar dat neemt niet weg dat dit soort ondoordachte acties/opmerkingen van mensen jou raken. Je bent niet van steen. Ik ben er wel van overtuigd dat bijna alleen mensen die nare ervaringen met de kinderwens zelf hebben ondervonden, snappen waar het om gaat en wat voor impact het heeft. Helaas hier ook ervaringen die mijn vriend en ik niet snappen en waar we ook verdrietig om zijn en wat ons pijn doet. Ik kan verder niets zeggen. Ik kan je een knuffel geven, maar ja of dat nu helpt! Kirrebir Cómo está usted? Of spreek jij geen Spaans? Leuk dat je vriend Spaans aan het leren is. Is dat voor zijn werk of gewoon omdat hij het leuk vindt? Sloppy Balen meis. Misschien wel goed dat je zo'n intensief project voor de boeg hebt, dan ben je ff afgeleid. Hoe is het met Megan? Hé Sammy daar ben je weer even. Helaas niet met het beste nieuws. Hoop dat de cyste eind maart opgehoepeld is en jullie verder kunnen met de 3e IUI. Succes! Merel dus weer gestart met een nieuwe ronde. Hoe gaat het met je buikpijn?? Is het van je darmen of baarmoeder en omgeving? Liesben dat is wel erg ver voor NOD . maar ik snap je maar al te goed Jouw temp-kaartje . wauw ik krijg er bijna hoogtevrees . * duim duim duim * Weet trouwens dat je dit voorlopig niet leest, want je zit al bijna of misschien zelfs al in het vliegtuig op weg naar Rome .. Buon viaggio e buon divertimento! Bramtim Ik geloof niet in de pendels, maar ik hoop zeker dat één van de twee uitkomt. Gefeliciteerd met de middelste Rhodesian Ridgeback . 4 jaar, hij/zij ziet er niet meer zo uit dus: Bekijk bijlage 59457 wat een poepie hè!? Bibi als je daar behoefte aan hebt, moet je maar ff lekker onder die steen blijven zitten. Maar blijf daar niet te lang zitten en stop je verdriet niet helemaal weg (zegt I S ). Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het. En ik sluit me overigens aan bij Bramtim en L78: jouw verdriet is niet minder dan het verdriet van een ander. Ik weet niet of je het wat vindt, maar ik heb een mooi gedicht die denk ik wel van toepassing is op jou en trouwens ook op L78 (en ook op mezelf). Bibi en L78 krijgen zo een PB-tje! Timon HET IS BIJNA 18 MAART .. EINDELIJK! Hoe laat moet je er morgen zijn? Ik hoop een beetje vroeg.
@Timon, succes morgen! @Bramtim, ik heb een heel stuk terug gelezen en begrijp dat jullie wondertje niet bij jullie heeft mogen blijven... Dat mensen wegkijken en niks zeggen, omdat ze niet weten wat te zeggen is heel erg hard... Ze hoeven toch niet zoveel te zeggen? Alleen even een hand op je schouder of zeggen dat ze aan je denken is vaak (geldt voor mij iig) al genoeg. Of laat ze gewoon eerlijk zeggen dat ze niet goed weten hoe ze moeten reageren, dat is tenminste eerlijk en oprecht en dan kun je zelf wel aangeven dat het goed is of niet!? Zo heb ik een oom (rare vergelijking misschien) die heeft te horen gekregen dat hij kanker heeft en heeft weinig kans op genezing, ik ben er naartoe gegaan en heb gezegd dat ik niet goed weet wat ik moet zeggen. Dat wordt gewaardeerd en ze vinden het fijn dat ik gewoon even langs kom om een bakje, vraag hoe het gaat en dan geven ze zelf wel aan waar ze het over willen hebben. Maar veel mensen blijven nu ineens weg.... Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik je goed begrijp, je helemaal niet ken maar ook van deze kant een knuffel. Ik zat vandaag op het werk tussen 2 zwangeren in tijdens mijn lunch, ze zaten elkaars buikje te vergelijken en shopverhalen te delen. Toen was het voor mij hoog tijd om maar weer eens aan het werk te gaan, ha ha. scoor zo nog punten bij mijn baas @ Liesben, fijn weekend! geniet ervan! en je kaartje ziet er zeker goed uit zeg!