Ik heb mezelf geprikt! de prik instructie was weer veel herkenning, maar ook veel nieuwe informatie. Zeer prettig.
Dag meiden, ff kort want ik zit op werk. Kreeg net een sms van I S of ik jou Kirrebir voor morgen heel veel sterkte wil wensen. Bij deze! En natuurlijk ook van mij. kussen
@ BB10: sjips, weer ongi geworden deze ronde. Dus toch in de mmm. Ik heb dat trouwens ook hoor dat ik mensen die een hele lange weg met hobbels hebben moeten doorstaan voordat ze zwanger worden het echt enorm gun. Gewoon omdat we weten dat het niet vanzelfsprekend is. @IS Is alle zoetigheid van Pasen al op? Weggeven mag altijd nog hoor AAN MIJ Ow IS Zit nu in Italie. Ik hoop dat je een beetje kunt genieten en dat het niet heel de dag door enorm pijn doet. Dikke knuf!! @ H&F heb je site gezien. Mooi hoor!! Hoop dat je echt je ei kwijt kunt op dit virtuele plekje en dat er over niet al te lange tijd de eerste echo fotos op te bewonderen zijn. Gaan wij allemaal gokken of het meisje of jongetje is Wat goed dat je eetdagboek zo stimulerend werkt. Goede tip inderdaad. @ L78 ex jarig jobje en zwangere dame. Hoe gaat het met je? En dan vooral met de onzekerheid? De dagen duren dan zo ontzettend lang die eerste twaalf weken. Wat super jammer van je vriendin met wie je het afgelopen jaar zo close was. Ik snap best dat het voor haar even schrikken was maar juist nu ze weet hoe moeilijk het voor jullie was om tot deze test te komen snap ik niet helemaal waarom ze jaloers is. ZLAten we hopen dat het haar eerste reactie was. Als ik naar mezelf kijk is de eerste reactie ook eentje van slik en jaloers zijn en soms duurt het even voor ik oprecht blij kan zijn. Heb je haar daarna nog gesproken? Ik studeer trouwens Biologie. Jaja op je 34e nog aan de studie. Daarna is het wel een beetje klaar hoor. Tijd voor babies haha (duh) @ Timon, lijkt me inderdaad heel raar om de pil te slikken als je zwanger wilt worden. Nog een week en dan gaat het beginnen voor je toch? Hey je bent al begonnen en je hebt jezelf geprikt. Vind dat echt reuze stoer hoor. Zou het doodeng vinden om zelf te prikken. Vind laten prikken al een drama alhoewel.... in het ziekenhuis werd ik elke dag geprikt en het gaat wennen ........ behalve die infuusnaalden YUK @ Liesben. Het maakt niet zoveel uit hoe lang je onderweg was. Die beebjes herinneren je altijd aan wat je had kunnen hebben. Zo raar want de wereld draait door terwijl hier twee kindjes in 2008 al heel erg welkom waren en Jurre nu nog lekker veilig in mijn buik zou moeten zitten. Ben ook zo benieuwd hoe die buik er uit gezien zou hebben en hoe ik me voelde want het zwanger zijn heb ik wel als iets heel bijzonders ervaren. En hoe vaak heb je al tegen jezelf herhaald dat je niks voelt. En nee je bent niet naeief maar gewoon erg optimistisch. Hoop hard met je mee dat het gewoon raak is. @Kirrebir. Jeetje kom je net terug van vakantie en zit je er meteen midden in. Zie dat je morgen je hysto hebt. IK duim voor je!! Laat je even weten hoe het gegaan was? @LAdouce: ook een mooie site van jullie. Heb je verhaal gelezen en heb echt heel veel respect voor de weg die jullie afleggen. Hoop dat niet alle vier je embryootjes blijven plakken maar toch wel minstens eentje!! Nog 5 dagen wachten....pomtiedomtiedom.... hoe kom je de dagen door joh pffff.
Zoooo en hoe gaat het hier met mij even denken... Oh ja, kreeg gisteren ineens een ingeving en weet niet hoe ik het kan verwoorden. WAt voelt alles rondom baby's krijgen toch anders voor vrouwen zoals ons. Voor bijna elke vrouw betekent een positieve test (en dan gemiddeld binnen het eerste half jaar, sodeju dat zijn maar ZES maanden ZES!!) dat ze 8 maanden later een babytje in hun armen kunnen sluiten. Voor bijna elke vrouw op de wereld. En wat zegt mij die positieve test????? helemaal niks. Dat vond ik zo'n raar gevoel toen het me overviel gisteren. Ik was echt verbaasd dat het normaal gesproken iets meer als een jaar duurt nadat je begint met 'kinderen nemen' voordat je een kleintje in je armen hebt. SLik zeg...... pffff...... 1 januari 2008 begonnen maar de kinderwens was er al eerder alleen bramtimman was er nog niet aan toe. En nu........ ruim twee jaar later.... zo raar... zo anders als het had moeten zijn. Is er toch een boel naieviteit verdwenen de afgelopen jaren Bramtim. Heb vandaag een gesprek gehad op mijn studie vanwege mijn afstuderen. Als ik keihard aan de slag ga, studeer ik dit jaar nog af. Een aantal projecten zijn aangepast aan het feit dat ik nu niet voor de klas sta en dat is heel lief van ze. Anders kon ik het niet eens af maken. Ze hebben er alle begrip voor dat ik volgend studiejaar niet inschrijf en hoop in bed te liggen. Vijnd het wel lekker om er helemaal in te duiken nu. Ik heb nog verlof en hoop het voor die tijd af te kunnen hebben. Even fulltime studeren dus en wat vooral lekker is, is dat je weer even normaal bent. Even gewoon Bramtim en niet de mama van Jurre. Doet me GOED!! Net naar het crematorium gebeld want Jurre had zo ongeveer al thuis moeten komen. Het gaat nog eventjes duren maar hij belt morgen terug als hij meer weet. Bleek het die man te zijn die ons destijds heel lief geholpen had met de formulieren. het afgeven erna ging niet zoals verwacht en nu ik hem toch aan de lijn had, heb ik dat met hem gedeeld. Hij was heel blij met fijn feedback en gaat het intern bespreken. Super! Nog maar een paar weekjes en dan is het 6 mei: de second opinion. Ben zo benieuwd wat we kunnen verwachten. En ja ik geniet van de zon. Hondjes lekker buiten en deuren en ramen open. LENTE!!!!
Zooo! Bramtim heeft weer een enorm verhaal getikt. Respect! Meid, wat fijn dat je morgen duidelijkheid krijg over de thuiskomst van Jurre. Het is ook heel fijn om ook jezelf te kunnen/mogen zijn. Je bent al in genoeg andere rollen gezet en dicht bij jezelf terugkeren en opladen is zo lastig in deze snelle tijd. Ik vind dit positieve egoïsme. Ja, het prikken is me reuze meegevallen. Misschien dat ik straks ander praat, maar die naaldjes zijn zo klein dat je het eigenlijk amper merk. Met de 1e keer prikken schrok ik waardoor ik 'm er gelijk weer uithaalde.
Ja even de tijd voor genomen want was zo druk met andere dingen dat ik de meiden van 2010 effe niet gelezen had. Ik ben zo blij met mijn positieve egoisme. Heb echt een heerlijke dag vandaag!! Yiehaaaaaa Weet je Timon, als je er straks niet meer tegen kan, tegen die tijd kom ik je gewoon prikken en dan krijg je een taartje als beloning
Dat mag je zeker!! Ik heb alleen voor 1 situatie een Escape-knopje: als ik een half jaar plat mag!! DEAL (dan halen we het wel in hoor. Krijg je een reuze taart met heel veel slagroom.)
Ik kom morgen even wat uitgebreider kletsen hoor. Na de hysto zit ik vast lekker met een dekentje op de bank en dan heb ik wat meer tijd om op mn gemak te tikken. Ik begin langzaam een beetje nerveus te worden, weet gewoon niet zo goed wat ik moet verwachten. En of het pijn zal doen... je leest zo veel verschillende verhalen! Ik moet om 13:30 in het ziekenhuis zijn, dus jammergenoeg heb ik de hele ochtend de tijd om me druk te maken. Nou ja, eerst maar lekker uitslapen! Weltrusten dames!
Kirrebir, het komt vast goed! Ik heb eigenlijk geen idee hoe laat je moest, maar ik ga gewoon net zo lang aan je denken tot ik zie dat je terug bent! En oh ja, ik zie allemaal afspraakjes staan voor kraambezoek. Mag ik ook mee?
Thnx Lief van je! Ik hoop het ook! Jah het dagboek werkt echt!! Op deze manier ben je al met je eetpatroon geconfronteerd voordat je de neiging krijgt om iets te pakken wat je niet mag Edit : ik heb meelf gewogen vannochtend (op onze eigen weegschaal) en kijk mijn banner!! 2,2 kilo eraf! Ik was al helemaal blij dat ik onder de 130 zat!!
Lieverd, ik had geen dekentje nodig. Alleen de eerste twee dagen had ik wat last van bruinverlies en af en toe ene beetje ongi pijntjes. Ik zal je vertellen hoe het bij mij ging de twee keren dat het polilinisch was. Misschien heb je er wat aan. Je gaat gewoon in een behandelkamer alleen heet het nu poliklinische ok. Er zijn twee assistentes bij de gyn en die hebben ok kleding aan. Je gaat op een zelfde stoel met beugels liggen als normaal bij de gyn. Je kunt met een cameraatje meekijken en dat zou ik doen als ik jou was. Het is fijn om zelf bevestiging te krijgen van het liefst natuurlijk een schone baarmoeder. En ook kun je (als ze gaan knippen) zien wat ze doen en dus voorbereiden op het vervelende gevoel van de knipjes. Het meest nare moment is het moment dat ze door de baarmoederhals heen gaan. Dat voelt als een enorme ongisteek. Ze zeggen wanneer ze dat gaan doen en leggen alles goed uit. Ze gaan naar binnen met een lang dun staafje van geloof een mm of 4 met daarop een knippertje en een cameraatje. Dat voel je dus even maar is vooral vervelend. Ow en ze werken met water dat kun je ook voelen. Je baarmoeder wordt gevuld met warm water en dat voelt vol. Als ze eenmaal binnen zijn valt het mee. Wel kan het zo zijn dat als ze binnen zijn en gaan zoeken ze natuurlijk een beetje draaien. Dat kan een beetje vervelend zijn. Het knippen vond ik het vervelendste (maar dat hoef jij niet want alles is schoon hoop ik) dan voel je echt een mega ongipijn eventjes. Dat trekt ook meteen weer weg. Mocht er toch iets zitten PROBEER VOL TE HOUDEN!! Dan ben je er vanaf en hoef je niet alsnog op de ok onder narcose het te laten doen. Bij mij moest het de eerste keer wel omdat het echt mega verkleefd was en er geen doorkomen aan was. En neem van mij aan als je daar ligt weet je waar je het voor doet: je kindje!! Dus hou vol!! Des te eerder ben je er vanaf. Het is geen prettig onderzoek maar ik vond het echt meevallen. En het gaf mij wel ene heel goed gevoel achteraf dat ik dat toch mooi maar even geflikt had. Beetje hetzelfde als na de bevalling al was die een heeeeeeel stuk pijnlijker. Gaat je vriend mee? Vond het wel fijn om Bramtimman bij me te hebben. Lekker zijn hand vasthouden. En kijk alsjeblieft mee als het je lukt. Dan heb je bewijs dat het goed (of niet goed maar daar gaan we niet van uit) is. VAnaf half twee draaien mijn duimen speciaal voor jou!!