2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liesben, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo meiden!

Sorry voor het gebrek aan reactie deze week. :)
    Het is echt super druk op 't werk (dit is de drukste periode in het jaar voor mij... na 28 mei is dat weer even over) en heb deze week elke avond afspraken. Dus even weinig tijd om te forummen.

I S: fijn dat je weer terug bent en dat Italie is meegevallen (al klinkt dat stom om te zeggen van een vakantie). Ik kan me zo goed voorstellen dat het moeilijk was om je vriend zo met een baby op schoot te zien!
    Oh een heerlijk vooruitzicht: brazilie!
    Ik lees dat je weer helemaal aan het werk bent. Heb je lang niet volledig gewerkt?
    Wat raar dat je schildklier waardes ineens zo hoog zijn... Hopelijk heb je het snel weer onder controle!
    Succes met je knip/plak project!

Timon: succes met spuiten!

Liesben: .... (nog steeds de juiste woorden niet...) Sterkte daar in je hunebed, hopelijk kun je het weekend iig je hoofd een beetje buiten de deur steken om iets van het mooie weer mee te krijgen! Hopelijk zorgt dat er voor dat de zon in je hart weer een klein beetje aangewakkerd wordt. Knuffel!

Ladouce: .....ook hier geen woorden voor, wat ontzettend klote is eigenlijk het enig wat er uit komt!!
    Heerlijk, naar Bali met de kerst! Wij zouden vorig jaar precies hetzelfde doen, maar toen bleek ik in sept zwanger te zijn en hebben we niet geboekt. En na mijn curretage in nov voelde het niet goed om dan alsnog naar Bali te gaan, alsof het dan een soort surrogaat vakantie was ofzo... Toen zijn we in jan maar naar Mexico geweest ;)
    Maar zoals iemand al zei: sluit je een goede verzekering af? ;)

Hope: nog misselijk geweest? Echt weer super goed dat je weer bent afgevallen! Weer een paar stapjes dichterbij een gyn bezoek! Je loopt bij een dietiste toch? Wat voor een soort dieet is het?

Bramtim: Is Jurre al thuis?

L78: wat duurt het lang als je moet wachten he... Maar nog een paar daagjes en dan is het maandag!
    Hoe is het met je schoonmoeder?
    Wat betreft schildklier: hoe zit dat nou precies? Ik word al jaren elke 2 jaar in de gaten gehouden omdat ik een paar x waardes heb gehad die op het randje zaten. Maar het is nooit ECHT te laag geweest. Toen ik mijn miskraam kreeg, heb ik aan de gyn gevraagd of in de 1e 3 maanden het zo kon zijn dat het door de zwangerschap wel te laag zou kunnen worden omdat ik ook de baby moet bedienen. Maar hij zei dat dat niet mogelijk was...

BB10: succes bij de gyn!

Hier: ook hier weer een zwangere erbij in de omgeving..., hoewel ik het deze toch wel echt heel erg gun... Ze is 42 en heeft in het verleden een paar miskramen gehad. Ze heeft echt net een nieuwe partner (ze was al een tijd vrijgezel) en is tijdens de 1e nacht meteen al zwanger geworden :$ Dat was ff schrikken voor haar natuurlijk!
    Omdat ze al zo lang vrijgezel was, dacht ze dat het voor haar niet meer was weggelegd en nu loopt ze met een mooi buikje rond (ze is nu bijna 20 wkn, maar vertelde ons het pas vorige week)

2. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Hi ladies,

ff kort want ik zit op werk. Met mijn schoonmoeder gaat het goed! De operatie is geslaagd, maar ik schrok toch best wel van haar gisteren. Het is natuurlijk een heel zware operatie en ze was goed beroerd van de narcose.

I S over betermelden en nieuwe ziektebeeld. Het gaat niet om het UWV maar om mijn werkgever die de 10% korting over mijn salaris hanteert. Ik geloof dat ik vanuit mijn arbeidsvoorwaarden na 1 dag beter alweer een nieuw ziektebeeld zou hebben als er weer iets zou gebeuren. Maar goed, zoals ik al zei: ik ga er niet vanuit!

Ben je lekker aan het plakken geweest? Je doet leuke dingen hoor, je nichtje boft maar met zo'n tante: LEUK!! Heb je nog wel tijd om het lijstje weer neer te zetten of zal ik ff gaan zoeken? (met risico he, je weet hoe handig ik daarmee ben....)

Kirrebir: mijn ervaring is dat gynaecologen niet zo veel van schildklieren weten. Ook mijn internist zei dat de miskramen niet allemaal door de hypotheriodie (traag werkende schildklier) verklaard kunnen worden. Maar hoe zit het dan met de duidelijke relatie tussen zwanger worden en schildklier? En de schildklierstichting zegt dat dit juist wel de oorzaak kan zijn. Zelf geloof ik dat ook. Moet ook zeggen dat ik mezelf gelukkig prijs. Er is hier ook een topic over en daar schrijven meiden die nog niet aan de medicijnen zitten en nauwelijks begeleiding hebben. Dan zit ik met mijn mooie waardes en volgende week weer bloedprikken en een afspraak bij internist toch wel aan de goede kant hoor!

Maar het blijft spannend!!! Ik voel me wel goed en ook behoorlijk zwanger. Ging gisteren in het zkh bijna van mijn stokkie, niet leuk maar wel weer een signaal voor mij.

Bramtim: is je hummeltje al thuis? Mooi plekje voor Jurre?
    Timon junkie: hoest? Eerste shots al binnen?
    BB: laat je ff weten hoe het gegaan is?
    Lies en Ladouce: zijn jullie al dronken?

DIKKE KUSSEN voor jullie allemaal! Ik vind jullie schatten!

3. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hoi meiden, ik leef nog hoor. Maar ik zit hier nog even goed. Ik zit nu gewoon niet lekker in me vel, dus ik blijf nog even. Maar ik ben jullie niet vergeten!

*zwaai en kus*

4. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Jippie!! Om 14 uur mogen we Jurre gaan halen!!

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Daar kom ik even voor onder mijn stenen vandaan. Wat een fantastisch nieuws bramtim. Wat fijn voor jullie, eindelijk weer samen!

6. BB10

BB10 Niet meer actief

even ego (zit op mijn werk )
    Ik ben met glans door mijn APK gekomen.
    Bloed was goed eierstokken hebben voldoende activiteit (ben dusnog niet opgedroogd) Heb geen chlamidia of ooit gehad, uitstrijkje was ook goed.
    En er groeit een ei. Het is nog wel klein 1 cm maar er groeit iig wel wat (daar twijfelde ik trouwens ook niet aan hoor)
    Samenlevingstest is niet gedaan daar was de tijd nog niet "rijp" voor ;)
    Die wordt dus opnieuw ingepland.
    Ik mag zaterdag terug voor een 2e meting en dan waarschijnlijk maandag weer.

Ik kom gauw op jullie allemaal reageren wel wil ik even roepen:
    JEUHHHH JURRE* IS THUIS! Weer een stukje afgesloten van een zeer moeilijk proces. Fijn om je mannetje thuis te hebben.

7. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Lieve BB, wat goed meid! Fijn om te horen dat alles goed is en werkt! Nu nog even die samenlevingstest en dan is er niets meer wat een beebje in de weg zou moeten staan toch?

Zouden er speciale vruchtbaarheidsgebeden of -kaarsen bestaan? Dat als je die kaarsen aansteekt, je de mensen aan wie je denkt vruchtbaarheid wenst? Ik zou wel weten hoor aan wie ik het toe zou moeten komen.

Ben trouwens ook nog steeds op werk, maar lekker alleen op de kamer en kan dus steeds ff komen spieken hier!

8. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Yep ons mannetje is weer thuis en we zijn eindelijk weer samen. Had verwacht dat het heeeeel emotioneel zou zijn en dat was het helemaal niet. Kom vanavond weer even terug. Even genieten van mijn hubbie. Die moet zo weer werken namelijk

9. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Tot vanaaf! Geniet van je vent :D

10. BB10

BB10 Niet meer actief

Het zou nog kunnen dat ik te weinig progesteron aanmaak maar dat kunnen ze pas na mijn eisprong in mijn bloed zien. Een te kort zou een innesteling kunnen bemoeilijken. We wachten af volgens de statestieken groeit een follikel 2 mm per dag en moet hij 2cm tot 22 mm zijn (als ik het goed begrepen heb) dus dan zou ik mijn ei pas volgende week woensdag hebben. Maar daar geloof ik helemaal niets van. Ik heb normaal gesproken 3 a 4 dagen vruchtbaar slijm en dan mijn ei en dat is gisterenavond begonnen, dus volgens mijn berekeningen heb ik waarschijnlijk zondag of uiterlijk maandag mijn ei. Dus ben zeer benieuwd wat er zaterdag te zien is.

Bramtim fijn dat Jurre* thuis is. Ook wel fijn dat het niet heel emotioneel is maar gewoon rustgevend. Misschien is het een teken dat je al een eindje in het verwerkingsproces bent. Ik vind het trouwens nog steeds erg knap hoe je er mee omgaat en over praat.
    Knuf!

11. HopeandFaith82

HopeandFaith82 Bekend lid

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    @ L78 : Fijn dat de zwangerschap vooralsnog goed verloopt. hoe ver ben je nu?
    Fijn dat de operatie van je schoonmoeder goed gegaan is! en hoe is het inmiddels met je zieke kindje?

@ Timon : hoe ging de eerste keer spuiten. Viel het mee of tegen=

@ Kirrebir : Na die ochtend ben ik 's middags nog ff misselijk geweest op mijn werk maar daarna niet meer.
    Thnx :D ik ben er zelf ook erg blij mee :D ik loop idd bij een diƫtiste en ik doe het lo-carb dieet.

@ Bramtim : wat fijn dat Jurre weer thuis is!!

@ BB : Fijn dat alles goed was bij de Gyn!

Hier : Ben moe van een lange dag werken. (8-17:30) & heb last van me rug. en 1 nadeel :( morgen weer een lange dag (9:30-17)
    Moest na mijn werk nog ff snel boodschappen doen, zit ik goed en wel in de auto en rijd naar huis, ben ik de kaas vergeten. ;)
    Kwam ik thuis was er geen parkeerplek. Grrrr.:x
    (overburen hebben een eigen oprit en zetten 1 van hun 3 auto's op de gezamenlijke parkeerplaats van ons rijtje, heeeeel irritant)
    En daardoor moet ik dus een eind verderop in het gras gaan staan.. :x
    Kom ik thuis zegt mijn mannetje... "we kunnen geen warme broodjes eten.." ik zei "hoezo niet?"
    Zegt ie "het stroom is net uitgevallen" GRRRRR :x:x:x:x:x:x
    Wat kan ik daar giftig van worden zegh!!
    Gelukkig had moeders nog Macaroni van gisteren staan... heb lekker bij mijn mams gegeten.

Verder. nu dag 26 van mijn cyclus en ben niet meer misselijk geweest, wel iedere keer onwijze honger maar dat komt van het afvallen lijkt mij.
    Het afvallen gaat goed.
    heb vandaag voor het 1st "iets lekkers" gehad. een klein kuipje chocolade mousse toetje...
    heb het met een theelepeltje opgegeten..... wou er extra lang van genieten :D:D whahhhaha

12. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    haha herkenbaar meis dat extra lang genieten van iets lekkers!!

13. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Bramti, fijn dat Jurre* thuis is. Heb je nu een bevredigend en compleet gevoel?

L78, fijn dat de operatie van je schoonmoeder goed is gegaan.

BB door de APK. Super!

H&F, wat heb jij vandaag een lange dag gehad. Morgen is niet zo heel lang. Ik werk normaal van 9.30 t/m 18.00. Morgen ook, dagje vrij en dan koopzondag. Dat net met dat mooie weer.:(
    Ik heb een goed idee hoe irri het kan zijn als je geen parkeerplaats heb. Zeker als een huishouden 3 auto's heeft!:$ En dan nog eens stroomuitval. Het zat je niet mee.

IK HEB MEZELF GESPOTEN!!!:$ De prik was gemener dan bij de prik instructie. Bij het terugtrekken had ik wat bloed. Hebben jullie dat ook gehad?

14. Liesben

Liesben Niet meer actief

Timom. Als verpleegkundige kan ik je vertellen dat een klein beetje bloed na een injectie niet gek is.
    Goed gedaan hoor! Was je niet vreselijk trots op jezelf?

Bramtim, wat heerlijk dat Jurre* thuis is.

H&F heeft met een theelepeltje chocolademousse gegeten. heerlijk!

15. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bramtim: joehoe Jurre* is thuis!! Hebben jullie er een mooie avond van gemaakt gister?
    Staat hij er mooi bij op het plekje?

Hope: ik ben ooit een keer 13 kilo afgevallen (en helaas ook weer aangekomen) en toen deed ik idd precies hetzelfde! En heerlijk dat het dan smaakte :D

BB: fijn dat alles goed was!

Timon: goed zeg, dat je jezelf geprikt hebt! Zou het niet zo zijn dat je nog even moet wennen aan jezelf prikken en dat het later minder pijn gaat doen?

L78: fijn dat het goed gaat met je schoonmoeder !

Hier: ik weet niet of ik jullie ooit verteld heb dat ik een beugel heb (uit eigen vrije wil hoor, niet uit noodzaak)? Nu al bijna 2 jaar, terwijl mij van te voren gezegd is dat ik 'm een jaar met misschien een uitloop van een paar maanden zou hebben...
    Maar woensdag heb ik gehoord dat ie er uit mag!! Yay!! 2 juni is de grote dag, ik kan niet wachten!

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Kirrebir, dat is al best snel! Een heel raar gezicht om na zo'n tijd een 'kale' mond te zien. Had mijn collegaatje ook.;)

Het prikken blijft nog even slikken. Vanavond een ander plekje en de huid anders vastgehouden. Nergens last van gehad. Ik ga nu al vooruit.:D

17. HopeandFaith82

HopeandFaith82 Bekend lid

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    :D een paar dagen voor mijn verjaardag :D
    Lekker zeker dat ie eruit mag? ik heb nooit zo'n ding gehad maar lijkt me geen pretje of valt dat mee?

18. BB10

BB10 Niet meer actief

Kir fijn beugel eruit! Ik heb er ook aan gedacht maar dan moet mijn kaak gebroken worden en toen dacht ik, laat maar ;)

H&F bijna jarig Joehoe!

Bramtim hoe is het om Jurre thuis te hebben?

Waar is IS gebleven? Meisje waar ben je? We missen je!

L78 alles goed met jou en je beeb?

Timon is een stoer wijf wat ze heeft zichzelf geprikt!

Hier:
    Ik heb net mijn 2e folliklmeting gehad en hij is in 2 dagen 5 mm gegroeid. Van 10mm naar 15mm. Dus waarschijnlijk maandag eisprong (en dan moet ik ook terug voor weer een meting en een samenlevingstest). De vooruitzichten zijn dan nog bloedprikken en volgende cyclus een hsg. En dan wordt ik toch weer 6 mnd naar huis gestuurd :(
    De gyn zei dat ik (als er niets mis is) op de natuurlijke weg toch het meeste kan maak.

19. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Hey ladies,

Ja het is fijn om Jurre thuis te hebben maar het was veel minder emotioneel als ik verwacht had. Ik voel me ook niet echt completer hoor maar ik was ook niet echt incompleet. Het hoorde er gewoon bij. Wel fijn dat die as in elk geval niet nog ergens rondzweeft. Was toch de hele tijd een beetje bang dat er ergens iets misgegaan zou zijn.
    Het glazen reliek is precies geworden wat we er van verwacht hadden. Hij heeft even een tijdelijk plekje nu want we moeten nog een plankje ophangen. De canvas fotos gaan we niet in de woonkamer ophangen dus denk dat er een klein fotootje op het plankje erbij komt te staan. Weet het nog niet.

Voor de rest ga ik alleen even een knuffel geven aan jullie meiden. Even verder aan de studie!! Bijna rust haha

20. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Ook van mij een kus en knuffel

Deel Deze Pagina