2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liesben, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BB10

BB10 Niet meer actief

I S mijn ovu test is de dag voor eisprong ook nog heel licht hoor. Pas op de dag zerlf kleurt hij goed. De dag erna is hij dan weer wit. En in het begin had ik een lf van 11 of 12 dagen. Nadat ik die etos pillen ben gaan slikken is mijn lf naar 14 dagen gegaan. En nu ik al een paar maanden gestopt ben met die pillen blijft ie 14 dagen met een uitzondering vorige maand was ie ineens 16 dagen. Dus ik zou je niet al te vasthouden aan die 14 dagen.

Even een raar vraagje, ik ben altijd een beetje huiverig om in een heet bad te gaan na mijn ei (ja ik weet het....)
    Ten eerste heb ik een raar idee dat mijn ei dan weg kan spoelen en daarna dat een heet bad slecht is (heb ik wel eens gehoord)
    Ik weet dat ik waarschijnlijk ontzettende onzin uitkraam maar ik zou toch graag jullie mening horen.

2. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Dank je BiBi voor de geruststelling. Vandaag is de test-streep wel aardig donker hoor, maar nog niet zo donker als de controle-streep. De LF zou bij mij 9 of 10 dagen zijn als ik een cyclus van 28 dagen heb deze maand. Vind ik toch wel kort. Ben er nooit zo mee bezig geweest, maar nu met die testen merk je dat pas.
    Ik slik sinds vorige week ook de ETOS zwanger worden capsules.

Ik vind het geen rare vraag hoor.
    Zelf ga ik niet in bad of ga ik niet zwemmen tijdens en vlak na mijn ei. Deed ik ook nooit na IUI. Heb het eigenlijk pas bij de laatste keer IUI gevraagd aan de gynaecoloog hoe het zat met zwemmen. Ik gaf zelf al aan dit niet te gaan doen. Zij had er volgens mij nog nooit over nagedacht en zei je kan dan het beste vandaag en morgen maar ff niet zwemmen, daarna is de baarmoedermond weer helemaal goed gesloten en kan het geen kwaad.
    Wat betreft een heet bad .... laatst zag ik een opmerking hier op het forum dat HEET idd niet goed is, maar waarom niet, geen idee.

Ik neem gewoon het zekere voor het onzekere en ga niet in bad en niet zwemmen direct na mijn ei ;)

3. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik zit me net te bedenken dat ik volgende maand roze zou kunnen testen, precies (!) een jaar na de vorige positieve test. Dat was op 17 februari....
    Damn. Een jaar geleden alweer..
    Toen was ik nog wel positief.
    Helaas zit ik nu in een periode dat ik denk:
    Ik? Een kind? Nee hoor, dat gaat er dus echt niet inzitten! Dat is ons niet gegund.
    Heb net wat mailtjes zitten lezen die ik gehad heb de tijd van de miskraam. Tranen over mijn wangen.
    Gelukkig weet ik ook wel dat ik over drie weken weer zeker denk te weten zwanger te zijn. Net als elke maand.. Om vervolgens een of twee weken later weer keihard in de realiteit gezet te worden.
    Kortom, ik zit inmijn menstruatie-dip.
    Waarom lukt het niet? Wat doe ik fout? Wat heb ik fout gedaan?
    Waarom heb ik dan ook zo'n k*tlijf gekregen toendertijd? Een lijf wat blijkbaar niet zwanger kan worden of blijven? Het ligt vast aan mij, ik ben gewoon geen goede moeder. Dat soort gedachtes.

Herkenbaar?

4. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hey meid,
    Lees net je bericht, ik ken dat.
    Nou heb ik geen mk gehad, maar denk vaak wel eens idd hetzelfde, waarom niet, wordt het ons miss niet gegund en wat doen we nou verkeerd. Sommige hoeven elkaar maar de handen te schudden en worden zwanger etc etc....

Rustig aan....maar ik snap je gevoel, en vooral in z'n periode

grts typje

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Dikke knuf voor iedereen die in een dip zit.
    Weet ook hoe jullie je voelen.
    Na mijn vmk voelde het ook alsof het ons niet gegund werd.
    En nu geloof ik het ook nog niet helemaal,
    dat het nu wel goed gaat komen,
    maar we moeten hoop en moed blijven houden!!!

6. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Jeetje Liesben, ik zat het te lezen en vroeg me af of ik die tekst niet ongemerkt had zitten schrijven. Ik herken het echt precies.

Wat ik ook wel eens bedenk:
    Ik ben in een vorig leven (als dat al bestaat) wel een onwijze bitch geweest en ik heb slechte dingen gedaan en daarvoor wordt ik nu gestraft, anders kan ik de ellende die we moeten doormaken ook niet verklaren.
    Ook denk ik regelmatig hoe erg ik het vind voor mijn vriend. Had hij een andere vriendin gehad, dan had hij wellicht wel al een kindje of wellicht meer gehad. Ik ben 43 en hij 38, dus denk ik een jongere vriendin was beter voor hem geweest. Hij weet niet echt dat ik zo denk en zal het hier ook absoluut niet mee eens zijn.

Ik zit nu in de wel of geen eisprong fase. En gisteren bekroop me de angst dat ik misschien wel een te korte LF heb. Gek word je van dat denken. Waarom gaat de tijd ook zo langzaam.
    Ik zei laatst tegen mijn vriend: Ik zou willen dat het nu januari 2011 is, dan weten we waar we aan toe zijn. Of we hebben een kindje, of ik ben zwanger, of we weten dat we nooit een kindje zullen krijgen (en ik ben heel bang dat het laatste scenario de juiste is).

NOU LIESBEN KOP OP .... IK DUIM VOOR JE VOOR DE VOLGENDE RONDE
    (en ook voor alle andere meiden natuurlijk).

7. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland

Nog een weekje en dan ga je naar de gyn ..... spannend hoor.
    Hoe voel je je BEG?

Je bent de eerste van dit topic en we hopen je allemaal zo snel mogelijk te volgen.
    Zou wel leuk zijn als we met deze meiden een topic Zwanger Zijn 2010 kunnen oprichten ..... maar ik denk nu wel heel erg veel vooruit ;)

8. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    @ Ladouce
    Zie aan je banner dat je nu al 5 dagen overtijd bent.
    Heb je nog een testje geprobeerd of mss de HA gebeld om bloed te laten prikken?

9. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik wacht jullie allemaal op :D

ben heel erg moe en misselijk
    dus klinkt erg goed he hihi

10. BB10

BB10 Niet meer actief

Mmmm ik had vorige week een erg goed gevoel over deze maand. Ik had kwaaltjes die ik niet herkende en een ander gevoel als anders.
    En nu....... voel weinig meer (trekt een pruillip)
    Ik had trouwens vanacht een achterlijke droom. Ik lag in de stijgbeugels van de gyn. In zag een grote bol een een kleine bol. Kijk werd er gezegd, deze doe ik hier in (de kleine in de grote) en nu stop ik het terug. Nu moeten we alleen nog even kijken of het niet draait !?!?!?!?!????????
    En toen werd ik wakker.
    Heeft iemand verstand van dromen interpretatie? Ik kan er geen kaas van maken.

Beg ik hoop dat wij je allemaal snel kunnen volgen en het topic een andere naam kunnen geven!

11. BB10

BB10 Niet meer actief

12. Merel12

Merel12 Lid

19 jan 2010
    68
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik wil ook graag wat mee kletsen in het groepje 2010 wordt ons jaar!
    Sinds januari vorig jaar zijn we bezig om zwanger te worden, maar dat lukt maar niet. Ik heb PCOS (als ik goed schrijf), dus er komt geen eitje en geen eisprong. Waarschijnlijk allemaal wel bekend bij jullie. :)

Ik heb nu al een stuk of vier/vijf keer een Clomid-kuur gehad en nu heb ik voor het eerst een kuur gehad met 150 gram. Vrijdag mag ik weer naar het ZH, ben erg benieuwd. Ik hoop eindelijk goed nieuws.

Zijn jullie ook allemaal al lang bezig? Heeft er iemand al ervaring met dagelijks een spuit met hormonen?

Groetjes Merel

13. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    @BB10
    Haha, hele bijzondere droom BiBi, geen idee wat het kan betekenen. In ieder geval blijkt eruit dat je erg veel bezig bent met zwanger worden lijkt mij :) ..... net als de rest ;)

14. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Welkom Merel.

Ik heb Gonal gespoten om de eitjes te laten groeien en Pregnyl om ze te laten springen. Maar ben nu in principe medisch uitbehandeld, dus al een tijd geen hormonen meer gespoten. Spuit nog wel elke dag insuline, maar dat is wat anders (daar groeien de eitjes niet van :)).

Ik hoop dat je vrijdag heel goed nieuws krijgt.

15. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Klinkt zeker goed ..... normaal erg vervelende klachten, maar nu geniet je ervan :D

16. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Ben inmiddels 6 dagen overtijd en nog geen duivels te zien. We hebben afgelopen dinsdag met de KV 2 voor 5 getest maar deze was helaas spierwit. Ik wil nu pas zaterdag weer testen want ik ben die witte testen een beetje zat. Mocht dit nu weer niets opleveren dan ga ik maandag mijn ha maar bellen voor een bloedtest.
    Weet het ook allemaal niet meer.

17. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland

Hè meid wat een onzekerheid zeg. Jij hebt (had) normaal toch een regelmatige cyclus? Heb je ook geen ongesteldheidsklachten of misschien zwangerschapskwaaltjes?
    Je gaat dan zeker een digitale test doen van het weekend.
    Bah wat vervelend dat vrouwelijke lichaam zeg .... doet maar wat ze zelf wil op de meest ongelukkige tijden :x
    Ohhh ik hoop zo voor je dat je van het weekend een positieve test in handen hebt.

* duim, duim, duim *

Knuffel voor jou.

18. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Tja, ben inderdaad normaal heel erg regelmatig, alleen na de 1e ivf poging een week langer maar dat was te verklaren door laat ei en de hormonen van de ivf die je lichaam nog uit moeten.
    Ik heb wel wat kwaaltjes die ik bij mijn vorige zwangerschap ook had. Mijn darmen spelen op (heb PDS) en pijnlijke borsten aan de zijkant en voor de rest af en toe steekjes onderin mijn buik en moe aan het einde van de dag. Dus al met al kan het positief zijn. Mijn man zegt dat ik zwanger ben, ook omdat ik dus geen pre-menstruatie humeur gehad heb. Ik hoop inderdaad dat we dit weekend een mooie positieve test in handen hebben.

19. Liesben

Liesben Niet meer actief

Knap dat je kan wachten Ladouce, maar die Omo-testen zijn ook niet alles. Ik ben erg benieuwd!
    Hier geen nieuws. Ben nog wat down, maar dat komt wel weer goed.

Deel Deze Pagina