2010

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Liesben, Oct 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Bramtim en BB, ik ga zeker proberen mijn tempo vol te houden. Het zal echt een enorme uitdaging gaan worden. Ik was steeds meer een wervelwind geworden (er is nog zoveel te doen...) sinds mijn collegaatje weg is gegaan. Het voelde als zoveel meer verantwoordelijkheid op mijn schouders en ik kreeg het niet bol gewerkt. Het resultaat is gebleken.:p
    Weet je, ik voel me echt al een stuk beter. Veelal dankzij de rust, maar ook door de haptonoom. Zo'n fijne vrouw!

Bramtim, jij bent lekker bijdehand voor die juf.;) Maar je heb groot gelijk!

Nou, ik ga eten! *zwaai*

2. I S

I S Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    2,224
    1
    0
    Nederland
    Zó sinds gisteren zijn er al drie pagina's vol geschreven ... leeft echt weer helemaal op dit TOPIC ... leuk! :)

BB
    Wat gaat het goed zeg bij jou ..... alweer meer dan 13 weken. En nu met yoga beginnen, succes en plezier daarmee.

Bramtim
    Maak het ze maar goed duidelijk hoor! ..... maar jij bent niet op je mondje gevallen, dus dat zit wel goed.

Liesben
    Nog 1 nachtje slapen ..... nogmaals succes!

Timon
    Wat fijn dat je uit het dal omhoog kruipt. Belangrijk is naar jezelf luisteren en niets te overhaasten anders ben je zo weer terug bij af. Fijn dat je je ei kwijt kan bij de Haptonoom. Wat doet een Haptonoom nou precies?

All
    zwaai zwaai

Hier
    Ik heb gebeld naar de acupuncturist en antwoorden gekregen op de vragen die ik nog had.
    We zouden direct kunnen beginnen, maar dat wil ik om diverse redenen niet.
    Ten eerste gaat mijn vriend donderdag op vakantie, lekker skiën .... is ook goed voor hem ff eruit ..... gaat emotioneel niet zo TOP .... de einddatum komt steeds dichter bij en dan de nog niet verwerkte achter ons liggende moeilijke 5 jaren met klap op klap.
    Ten tweede wil ik het lijnen weer goed oppakken. Tijdens de feestdagen is dat altijd lastig en ik kom of eigenlijk we komen nu niet meer in het lijn-ritme, met als gevolg dat mijn vriend en ik beiden weer zijn aangekomen. Dit is natuurlijk ook niet ten voordele van het zwanger proberen te worden. Dus eerst weer ff wat afvallen, waardoor je ook beter in je vel komt te zitten.
    Ten derde hoop ik dat we eindelijk de dingen in huis goed oppakken. Geeft ook een veel beter gevoel en daardoor weer wat rust in je kop.

De stress die ik verder ervaar moet de acupuncturiste er maar proberen uit te prikken :)
    Kort gezegd: over een maand of 2 gaan we een afspraak maken!

Nou meiden je ziet (leest) het ik ben weer terug ...... nooit kort van stof ;)

3. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Even gegoogled:

De haptonomie houdt zich bezig met de ontwikkeling van het gevoelsleven, en in ruimere zin met de gevoelsmatige wisselwerking tussen mensen.

Bij haptotherapie gaat het om de therapeutische toepassing van de haptonomie. Het is gericht op bewustmaking van gevoelens en maakt gebruik van de directe aanraking. De directe aanraking activeert het lichaamsbesef en daarmee ook het zelfbesef. Lichamelijke blokkades kunnen makkelijker voelbaar worden gemaakt, zodat de ermee gepaard gaande gevoelens, herkend en verwerkt kunnen worden. Die vervolgens een (nieuwe) plaats in het leven, kunnen krijgen.

De gevolgen van dit bewustwordingsproces kunnen zijn dat je:

-voelt wanneer je teveel hooi op je vork neemt;
    -eerder je omgeving deelgenoot laat zijn van je gevoelens;
    -gemakkelijker moeilijke of nare gevoelens kunt accepteren;
    -komt tot het nemen van beslissingen, of het maken van keuzes.

IS, wat vreselijk om in zo'n situatie te zitten. Laat je vriend maar lekker skiën. Wat voor leuks ga jij doen? Ook jij moet er eens uit.

4. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou hè?! ;)
    Vooral dit laatste trimester vliegt echt voorbij... De dag is alweer om voordat ik het door heb!

Ik kan ook niet zeggen dat ik me verveel tijdens mijn verlof.
    Ik heb zoveel dingen uitgesteld tot het laatste moment omdat ik het eng vond om het "te vroeg" te doen (ben behoorlijk onzeker geweest de hele zwangerschap), dus ik heb het nu behoorlijk druk!
    Ik was en strijk me helemaal suf, moet nog steeds wat laatste spullen hebben (boxkleed, wippertje... geen dingen die perse voor de bevalling moeten iig), moet nog klossen halen :)

Daarnaast hebben we ook nog een huis gekocht (oplevering in mei) en ik merk dat mijn Lief meer bezig is met het nieuwe huis en ik eigenlijk alleen maar ruimte in mijn hoofd heb voor babydingen. Dus zaak is voor mij om mijn grens duidelijk aan te geven, want ik merk dat Lief de neiging heeft om een beetje door te denderen (gisteren 3,5 uur bij de keukenboer gezeten) en ik trek dat nu gewoon niet...
    Dus meteen dikke tranen toen we thuis kwamen, ik was helemaal kapot.

Mijn prioriteit moet nu echt liggen bij mezelf (genoeg rusten) en de laatste babydetails, anders ga ik oververmoeid en gestrest de bevalling in en dat lijkt me voor niemand goed...
    Ik heb nog geen boek gelezen over bevallen of de kraamperiode
    aaaaaaaahhhhhh
    Ik hoop dat de kleine nog even blijft zitten...

Sorry voor de ego even...

P.S. ik mag dan wel bijna thuis bevallen, maar ik ga toch liever naar het ziekenhuis! Dat herinnert me er aan, ik moet nog even wat in m'n ziekenhuistas stoppen ;)

5. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,125
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Timon:
    Ik ben een aantal jaren geleden ook een tijdje bij een haptonoom geweest en vond het ook echt fijn!
    En ik weet niet of jij het al hebt meegemaakt, maar het "vreemdste" vond ik dat hij soms wel eens ergens een plek behandelde en dan kwamen er toch ineens een stortvloed van tranen uit! En dan zelf niet weten waarom, maar blijkbaar zat daar dan een blokkade die hij oploste.
    Dan voelde je daarna zo'n opluchting!

Ik heb er nog steeds wel profijt van (hoewel ik nu dus wel eens terugval in een oud patroon waarbij ik mijn eigen grenzen over ga)

6. I S

I S Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    2,224
    1
    0
    Nederland
    Timon
    Bedankt voor de uitleg.
    Ik ben in december en in januari nog 1x naar een fysiotherapeute geweest voor ademhalingsoefeningen voor mijn hyperventilatie. Nu bedenk ik mij dat zij ook haptonoom is en nu ik het zo lees heeft ze ook een beetje uit dat vakgebied dingen bij mij toegepast.

Lief dat je zegt dat ik er ook eens uit moet. Mijn vriend en ik gaan geregeld een aantal dagen weg, dus dat zit wel goed. In december zijn we nog 3 dagen weggeweest.
    Ik kom de dagen wel door als hij weg is (heb sowieso geen probleem met alleen zijn). Donderdag moet ik gewoon werken, vrijdag ben ik - zoals altijd - vrij en ga ik 's-avonds lekker op de bank liggen en naar de Voice of Holland kijken. Zaterdag naar een vriendin en zondagavond komt mijn vriend alweer thuis.

Kirrebir
    Dat is wel ff druk zeg een nieuw huis in mei - en daardoor nu veel dingen moeten regelen/uitzoeken. Het wordt straks ook druk als de kleine er is. Denk goed aan jezelf meis! Zwanger zijn is geen ziekte, maar vergt wel enorm veel van je. Take care.

Ik was eigenlijk op weg naar de douche ..... dus vervolg ik nu mijn weg maar weer.

Fijne avond nog!

7. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Kirrebir, ik voelde lichte kippenvel op mijn hoofd als ze bij mijn benen bezig was en kreeg zware handen als ze op mijn schouders drukte. Hoezo verbonden?;)

Jullie hebben nog veel te doen in het nieuwe huis. Nu blijf jij lekker met de kinderkleertjes bezig.;)

IS, veel plezier onder de douche!:p

8. L78

L78 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    2,463
    0
    0
    Noord Holland
    Jeetje, ik kom een paar dagen niet kijken en jullie schrijven pagina's vol ;) Ik merk dat het druk is met twee kleine guppen; kan t allemaal niet meer bijhouden (lijk wel een oud wijf haha). Maar goed, als het goed is, weten jullie wel dat ik enorm mee leef.

IS , wat ontzettend fijn om je teksten weer te lezen. Heb je gemist! Je bent 'n kanjer!

Trouwens (ligt het aan mij?) ik zag dat Sammie en Sloppy zwanger zijn. Dat is echt helemaal langs me heen gegaan. Sorry. Maar dus nog meer roze hier.

9. L78

L78 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    2,463
    0
    0
    Noord Holland
    Was nog nt helemaal klaar. Wilde nog toevoegen dat ik hoop dat dit voor alle meiden gaat gelden. Lfs

10. bramtim

bramtim Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,107
    0
    36
    Niet zozeer bijdehand hoor maar vooral zelfbescherming en het zat zijn van telkens maar slikken als mensen onhandige opmerkingen maken die je kwetsen en er klaar mee zijn om dat bij je te houden.

11. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Bramtim, wat goed van je dat je het ook niet meer bij je houdt, maar uit.

NIEUWS!!! In maart start ik met ICSI 2!!!!:D Mijn schema is doorgesproken en het boekje wordt me toegestuurd.
    uiterlijk 3-3 ongi = pil
    11-3 deca
    18-3 stop pil
    25-3 gonal
    1-4 echo
    5 of 6-3 punctie
    9 of 10-3 tp
    Toch weer spannend. We gaan voor een 2012 kindje (maart + 8 maanden).:D

12. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hier is de IUI numero uno een feit. Ik dacht dat ik gisteren hier ook al gepost had, maar niet dus.
    IUI zelf was fluitje van een cent, nu is het wachten weer begonnen. Vreselijk...

Timon, wat een goed vooruitzicht! En 2012...mooi jaar toch?

13. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Liesben, je heb de IUI gehad. Ja, die beruchte wachtweken.... Mijn duimen draaien voor je.

2012 is een schitterend jaar! Ik hoop dat we het goed mogen beginnen met ons hummeltje in onze armen.

14. bramtim

bramtim Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,107
    0
    36
    Hey wat een super goed nieuws!! Nog even geduld en dan mogen jullie ook weer van start. Duimen draaien hier alvast.

15. bramtim

bramtim Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,107
    0
    36
    Wel aan je gedacht en geduimd zoals beloofd. Nu wachten wachten wachten pffffffffffff.
    Dat is begin februari testen? spannend!

16. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    wat goed maar dan denk ik dat je 9 of 10 april je tp hebt?? maar blijft goed nieuws

17. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    duimen draaien...

18. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland

Hahahahaha, ja... het moet 9 of 10-4 zijn.;)

19. I S

I S Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    2,224
    1
    0
    Nederland
    #419 I S, Jan 22, 2011
    Last edited: Jan 22, 2011
    Bramtim
    Gaat het goed met je? Jij bent nu toch helemaal gestopt met werken? Verveel je je of kom je je dagen wel door?

Kirrebir
    Je zit alweer in de 37ste week meis. Vanaf nu kan het kindje toch veilig geboren worden of is dat in de 38ste week? Gaat het goed met je …… of ervaar je nu wel veel ongemakkelijkheden?

L78
    Hoe gaat het met jou. Zal best ff druk zijn nu met 2 kids. Hoe vindt Samuel zijn zusje? En hoe voel jij je? Je moet er nog niet aan denken natuurlijk, maar wanneer moet jij weer gaan werken, direct na je ZS-verlof of heb je er nog lekker vakantiedagen achter geplakt?

Liesben
    Zo de inseminatie is een feit. Spannende twee weken, waar gelukkig al een halve van op zit :) Hoop dat het gelijk raak is. Hoe gaat het verder met je?

Sammie
    Zag in je onderschrift dat jij donderdag jl. weer een goede echo had. Mooi hoor! Ben jij nou zwanger geworden door de IVF of is het een 'spontane' zwangerschap?

Timon
    ICSI 2 is afgesproken …. fijn voor jullie. Hoe voel je je verder nu? Wanneer ga jij nou weer beginnen met werken?

ZJ
    Jij bent al bijna 12 weken ….. wat een fijn gevoel zal dat zijn. Wanneer ga je weer voor een echo?

All
    zwaai

Hier
    Mijn vriend is nu lekker aan het skiën. Hij heeft het erg naar zijn zin. Ik heb gisteren lekker languit op de bank naar de Voice of Holland gekeken. Vond het stem-gebeuren niet eerlijk gaan. Waarom nou niet voor iedereen stemmen tot het einde toe? Leonie had met dit systeem de minste kans. Dat Ben zou winnen lag al vast. Hij heeft ook wel een enorm goede stem. Trouwens dat hebben ze alle vier. Zullen ongetwijfeld van allemaal nog wel wat horen. Vind hun singles ook allemaal goed.

Zat weer ff naar het lijstje te kijken. De 'stand' is 2x groen, 6x roze en 6x blauw. Roze en blauw is dus een gelijke stand en ik vind dat roze absoluut moet gaan winnen. Het zou toch zeker bijzonder zijn als het lijstje over een aantal maanden alleen maar uit roze en groen bestaat, dat zou ik echt gaaf vinden. Maar ik ben bang dat ik roet in het eten ga gooien, maar ik doe enorm mijn best om dat niet te doen.

Vanavond ga ik gezellig naar een lieve vriendin. Zij leeft zo enorm mee met ons. Vind het ook fijn dat ik daar ff mijn ei kwijt kan, althans er in ieder geval over kan praten. Ik weet dat ik alles enorm op blijf kroppen. Het emmertje is al tijden vol en eigenlijk overstroomt, maar het eruit gooien ben ik niet goed in, maar besef me dat het wel beter zou zijn om af en toe ff te ontladen. Alleen dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Zou wel eens lekker willen huilen, maar op de een of andere manier blokkeer ik dat.

Het is grauw weer …. niet gezellig. Maar ik hoop wel dat jullie allemaal een gezellig weekend zullen hebben.

X

20. I S

I S Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    2,224
    1
    0
    Nederland
    #420 I S, Jan 22, 2011
    Last edited: Jan 22, 2011
    BB10 (36) ….…. sinds 04/2009 voor 1e ….. MK 8 jr geleden + VMK in 2010 > sinds 03/2010 in MMM > alle onderzoeken/uitslagen goed na 22 rondes eindelijk (weer) ZWANGER! uitgerekend ca. 21-07-2011

BEG (28 ) …..… sinds 09/2008 voor 1e ….. MM 08/2009 + MK, toch spontaan zwanger! september 2010 bevallen van een dochter

Bramtim (34) … sinds 01/2008 voor 1e…..04/2008 MK 2-ling, door curettage Asherman; genezen 09/2009 > ronde 1 zwanger ♥ 10-02-2010 Jurre* geboren na 24 wk ♥ > ZWANGER! uitgerekend 25-04-2011 (26-10-10 primaire cerclage)

Hope&Faith82 (27) ……. sinds 09/2007 voor 1e …… zeer onregelmatige ongi, volgens gyn eerst afvallen > sinds 10/2009 bij diëtiste nog ?? kilo te gaan voor hulp bij de gyn

I S (44) ……….. sinds 09/2005 voor 1e …... na 1e spontane ZS en MA > beland in MMM > na 10 IUI's en nog eens 4 MA/MK met MMM moeten stoppen van ZH vanwege leeftijd > nu kijken wat er nog 'spontaan' gebeurt

Kirrebir (36) ….. sinds 04/2009 voor 1e …... MA 10-2009, daarna Asherman, verkleving weggehaald > ZWANGER! uitgerekend 11-02-2011

L78 (32) …….... sinds 10/2008 voor 2e …… na 4 MK en medicijn voor schildklier op 12-12-2010 bevallen van dochter Tess

Ladouce (44) …. sinds 01/2008 voor 1e ….. MM 01/2009 + MK > IVF 1 t/m 5 helaas mislukt, nu nog 3 Eskimootjes over

Liesben (39 ) .… sinds 09/2008 voor 1e..... MK+curettage 04/2009 & 06/2010, 17/01 Ovitrelle gespoten > 19/01 1e IUI > wachtweken zijn aangebroken

Ricmar94 …...... sinds 1994 voor 1e ……..…. MK 1999 + 2009 (na KID), sinds 03/2010 begonnen met IUI-D, sinds 04/2010 Clomid i.v.m. traag groeiende eitjes > blijft zoeken naar EI en donor blijft beschikbaar

Sammie88 …..… sinds 05/2008 voor 1e ..…. MMM 01/2009 + operatie + vele IUI'S + IVF nu eindelijk ZWANGER! uitgerekend 24-08-2011

Sloppyslayer ... sinds kort voor 2e ………... 1e kindje na 7x IUI en 1x IVF en 8 jaar > na TP cryo direct ZWANGER! uitgerekend ca. 21-08-2011

Timon (34) ….. sinds 01/2007 voor 1e ….. MM 04/2009, 2x IUI, slecht zaad > na ICSI 1 VMK, terugplaatsing Eskimo helaas zonder resultaat > ICSI 2 > maart 2011

ZJ84 ……….…... sinds 04/2006 voor 1e ….. eerst PCO, daarna cystes operatief verwijderd, gedacht aan prolactonoom, maar gelukkig niet, wel tekort aan progesteron, sinds 03/2010 utrogestan > 04/2010 4 jaar in MM > MK 11/2009, 04&05/2010 > onderzoek Prolactine + zaad + Pregnyl gaan gebruiken en nu toch eindelijk (weer) ZWANGER! uitgerekend ca. 08-08-2011

Share This Page