2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liesben, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Wij kennen elkaar niet Trishka ..... maar ik wil je wel veel succes wensen met de laatste weken van jouw zwangerschap. Wil je ook even zeggen wat een bijzondere Avatar jij hebt ...... mooi, maar ook verdrietig!

En van mij mag je inbreken zoveel je wilt hoor!

2. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Zwaai zwaai, ff geen puf om te schrijven. Ben weer btje rillerig dus vrees voor de griep. Gauw mijn bedje in en hopelijk een goede nacht.

Tess heeft nauwelijks vlekken meer, gaat goed! Nog wel heel veel pukkeltjes in haar gezicht. Dit komt door de borstvoeding. Sam is helaas vandaag weer ziek uit KDV gekomen. Weer gespuugd en koorts, arm jochie. Nu weer iig vier dagen bij mama, dat moet 'm goed doen.

Weltrusten lieverds!

3. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    JA ben gisteren inderdaad nar het ziekenhuis geweest en alles was in orde maar dat wist ik al want maandagavond heb ik de hele avond in het ziekenhuis doorgebracht omdat ik best veel harde buiken had. En die moet ik zo min mogelijk hebben.
    Toen is baby gecheckt aan CTG (GENIETEN!!!!), harde buiken natuurlijk ook (had er nul grrrr), bloeddruk, urine zelfs twee keer eentje met katheter slik en natuurlijk een buikecho en vaginale en alles is onveranderd.

Gisteren bij de gyn aangekaart dat ik op zie tegen de bevalling. Nou niet tegen de bevalling maar wel de angst dat we evt weer met lege handen staan. Dat begreep hij en ik moest me een zorgen maken.

Voor mijn bezoekje aan de gyn nog even binnen gewipt bij het stel wiens zoontje vorig jaar ook overleden was. Ze hebben een heel mooi meisje gekregen die ochtend. Voelde me wel bezwaard hoor. Klein meisje is alleen niet helemaal 100% gezond waardoor ze toch een beetje een dubbel gevoel hebben. Hopelijk brengen de onderzoeken vandaag het best mogelijke nieuws.

Moest wel even flink janken haha. Zenuwen, hormonen en elkaar weer zien op de afdeling maar goed dat is niet erg.

Net een afspraak gemaakt voor het verwijderen van de cerclage over natuurlijk pas 8 weken. Hey vandaag precies acht weken: do 31 maart. Mijn ultieme mijlpaal maar met die ervoor ben ik ook tevreden hoor.

4. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Bramtim, heb je nog wat last van harde buiken? Je heb dus een uitgebreid onderzoek gehad waarbij je meerdere malen heb genoten van jullie mannetje. Lekker! Erg fijn dat de arts je zorgen begrijpt.
    Kan je bijna direct gaan bevallen als ze de cerlage gaan verwijderen? Ik heb er geen verstand van.;)
    Wat erg dat het kleine meisje niet helemaal gezond is. Ik word wel benieuwd wat ze blijkt te hebben.

L78, gaat het vandaag wat beter met je?

BB, hoe gaat het nu met jou?

Liesben, heb je nog plek over in de koffer? Ik vouw me wel op.:p Mensen, vakantie in het vooruitzicht... Ik wil ook wel. *zucht*

IS, nog nieuwe dingen bemerkt?;) Wanner ga je testen?

Mijn aandacht is momenteel voornamelijk gericht op mijn werk. Ik probeer er los van te komen, maar het houdt me steeds bezig. Al een deel opluchting, maar ook nog angst hoe het echt gaat verlopen. Ik wil gewoon weer proberen te beginnen en dat was maandag heel anders verlopen dan verwacht. Ben er best van ondersteboven en verdrietig. Ik snap het niet. *diepe zucht*

Vanavond heb ik een klankschaalmassage en daar kijk ik enorm naar uit.

5. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    #645 I S, 3 feb 2011
    Laatst bewerkt: 3 feb 2011
    Bramtim
    Ik was vandaag echt ongerust ..... aantal maal aan je moeten denken. Maar gelukkig lig je niet in het ZH en is er niets ernstigs.
    Wel vervelend die harde buiken.
    De cerclage gaan ze dus weghalen .... ik snap dat die op een gegeven weg moet, maar waarom al 8 weken van te voren???
    Ik zou willen dat ik je angst kon weghalen Bramtim, maar helaas dat kan ik niet voor je doen. Ik kan je alleen een knuffel geven en zeggen dat als je het ff digitaal wilt uitschreeuwen, ik er voor je ben.

En je hebt de newborn-baby gezien ..... een klein meisje. Wisten die Pappa en Mamma van te voren dat er iets mis was met haar of is het ontstaan tijdens of vlak voor de bevalling?

Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!

6. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    #646 I S, 3 feb 2011
    Nee geen nieuwe dingen. Wel nu weer een beetje soort flauwe hoofdpijn vandaag. En ook net weer even erg misselijk. Ongi buikpijn was weg, maar volgens mij voel ik het nu weer heel flauw. Af en toe een steekje gevoelt.
    Maar ik ben vandaag ook wel weer terug op aarde hoor (althans dat wil ik heel graag :D) ...... ik word 'gewoon' ongi van het weekend.

Tuurlijk ben je daar verdrietig van. Je bent niet thuis geweest met een griepje, maar juist vanwege stress, dus stress kan je nu niet hebben op je werk. Moet wel opgelost worden hoor, voordat jij weer aan de slag gaat daar. XX

Echt geen flauw idee wat klankschaalmassage is ..... maar ik wens je er veel plezier en ontspanning!!

7. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Ow meiden, niet ongerust zijn. Het gaat mentaal weer een heel stuk beter en ook lichamelijk is alles op dit moment rustig. Ja het wordt wel wat ongemakkelijker allemaal en zeker met mijn conditie nu maar hey... ik ga echt niet klagen over de lichamelijke ongemakken. Klein mannetje zit nog steeds in mijn buik.

Neeeee niet 8 weken van te voren maar over 8 weken. Dan ben ik 36.3 geloof ik. Een cerclage wordt (tenzij de bevalling eerder begint) met 36-37 weken verwijderd. De bevalling begint meestal niet meteen en je kunt gewoon overtijd lopen (maar dat heb ik al aangegeven dat ik dat niet wil ivm risico's). Ook al heb ik cervixinsufficientie, de druk van de baby wordt steeds minder omdat hij op den duur vast hangt in je bekken. Hij is nu ingedaald en ligt al redelijk diep. Tuurlijk weten we niet of hij blijft liggen zo maar de gyn zei gisteren: als hij slim is blijft hij nu liggen.

Nee de ouders van het meisje wisten niet van te voren dat ze niet helemaal gezond was. Ik begrijp jullie nieuwsgierigheid maar ik ga hier niet openlijk neerzetten wat er met haar aan de hand is. Als je echt mega nieuwsgierig bent, mag je me best pben maar ga niet iets over andermans kind hier op het openbare forum zetten.

8. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    #648 I S, 3 feb 2011
    Sorry :) niet goed gelezen ..... beetje duf!! Dus met 36, nog wat weken ..... ja dat klinkt ook wel beter.

Ik snap dat je dat niet doet. Ik hoef niet precies te weten wat het meisje mankeert hoor. Niet dat het me niet interesseert, maar het lijkt dan misschien een beetje op 'ramptoerisme' of hoe zeg je dat ..... je snapt wel wat ik bedoel. Ik vind het wel erg verdrietig voor de ouders zeg. Ik hoop dat ze goede begeleiding krijgen.

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

*zwaait even naar Trishka*
    Goh meis, je bent er bijna!

IS, wat kan er toch veel door je hoofd gaan tijdens die nare wachtweken he? Ik ga voor je duimen dat het echt zo mag zijn, hoe mooi zou dat zijn? Die hoofdpijn herken ik wel....maar ja kan ook echt PMS zijn. Alleen de tijd zal het leren meis...

Bramtim, wat een onzekerheid ineens met die harde buiken! Ben je zelf nu wel weer wat gerustgesteld?
    En wat verdrietig voor de ouders van dat meisje!

Timon, ik vind het zo verdrietig voor je dat er nu zo veel stress is op werk..Daar kan je nu heel goed zonder. bah.

Wat betreft mijzelf. Moe, hoofdpijn, menstruatiegevoel, rugpijn, moodswings. Goh, zou ik last hebben van mijn hormonen? :)
    Verder zijn we natuurlijk intens gelukkoig dat we weer zwanger morgen zijn, maar ik merk toch wel dat de angst er bij mij goed in zit...Maar ik probeer het los te laten. Dus als iemand me kan vertellen hoe ik dat doe? ;)

10. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Liesben ik heb nooit hoofdpijn voor mijn ongi!!!! Maar daar wil ik nu verder niets mee zeggen natuurlijk ;).

Ja die angst is niet gek hè Liesben, maar ja het bevestigen daar heb je ook niets aan. Helaas ik weet geen remedie om het los te laten. Het enige misschien: Veel dingen gaan ondernemen, zodat je geen tijd hebt om te gaan piekeren ..... maar ja dat had je zelf ook al bedacht natuurlijk!!! En ga je lekker focussen op jullie vakantie ...... maar ja, dat doe je natuurlijjk ook niet de hele dag.
    Nee sorry meis, ik weet het niet. Knuf.

11. Liesben

Liesben Niet meer actief

ach lieve IS, hadden we maar een luikje wat we even open konden doen om te kijken of er iets gebeurde he? Daar zouden veel mensen bij gebaat zijn...ikzelf ook ;)
    Wanneer moet je (niet) ongesteld worden?

12. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Ja dat zal wel makkelijk zijn. Ik snap ook niet waarom ik het nu ineens weer zo lang vind duren/het zo lastig vind. Al maanden gaan die 2 weken gewoon snel voorbij en nu ...... pfff!
    Maar ja ik hoef niet meer zo lang te wachten hoor ..... zondag is mijn N(W)OD (al).

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

Zodra je eenmaal denkt dat je heel misschien wel eens,,,,nou, dan duren die dagen ineens heul lang!

14. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland

Ja precies wat je zegt.

Heb jij jullie blijde nieuws al aan direct familie verteld .... of houden jullie het nog even voor jullie zelf??

15. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik ben heel open in dit soort dingen, dus ja...de hele familie weet het al ;)
    Nou ja, ze wisten natuurlijk ook van de IUI. En ik vind ik dit geval: in goede en slechte tijden!

16. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland

Ja is ook zo natuurlijk In goede en slechte tijden. Maar wij proberen ook altijd het verdriet voor onze moeders te beperken, maar uiteindelijk maken we het onszelf daar moeilijk mee. Ik weet nog dat ik de 4e MK had en toen zeiden ze 'Ach nou is het al 3x mis gegaan.' en toen moesten we toch zeggen dat het al de 4e keer was :(.
    Nu hadden we ook onze moeders wijsgemaakt dat we al zeker een jaar gestopt zijn met onze droom uit te laten komen, maar het ging steeds minder goed voelen, dus vorige week vrijdag hebben we het ze verteld dat we nog niet gestopt zijn en nu nog heel even doorgaan.

Iedereen bij jou is natuurlijk door het dolle heen ..... probeer er van te genieten Liesben, alhoewel dit zo makkelijk gezegd is, het doen is heel moeilijk, ik weet het.

17. Liesben

Liesben Niet meer actief

Kijk, in eerste instantie zijn we gewoon heel blij. Dit is waar we het voor deden. Want zeg nu zelf, er groeit nu een wonder in mijn buik. Ons kindje!..die angst, die probeer ik weg te houden. Positief denken. Driemaal is scheepsrecht..en eens zal het toch ook eens goed gaan? Dus daar gaan we in 1e instantie gewoon van uit.

18. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Heel goed Liesben ..... zo moet je ook denken!! Gek hè, er groeit iets in je buik ..... zo'n klein frummeltje ..... jullie frummeltje.

Ik ga afsluiten .... ff beneden zitten.

Fijne avond nog.

19. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Goedemorgen ..... alhoewel goede ..... op deze zeer onstuimige, stormachtige vrijdagmorgen!

Vroeg uit de veren. Zometeen ga ik ff met mijn moeder winkelen (niet te lang voor de rug/het been)

ZJ waar ben je nou? ..... of slaap je nog :D
    Heb je zo'n last van zwangerschapsmoeheid joh? Hoe is het verder?

20. Liesben

Liesben Niet meer actief

Zo, voorlopig laatste test gedaan. Ik wil alleen nog een digitale doen...

Deel Deze Pagina