2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liesben, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Daar teken ik heel graag voor.;)

2. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Kom even langs om een lenteknuffel te geven. Wat een weertje he.

3. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Bramtim! Heerlijk weertje vandaag.
    Hoe is het met jou? Over een ruim weekje is het dan zover....

4. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Bramtim jeetje je gaat hard!! alles nog onder controle??
    en idd wat een heerlijk weer

5. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Dank je Timon, lief van je.

Wisten jouw ouders helemaal niet dat jullie bezig zijn met ICSI, of snap ik je nu niet goed?
    Balen dat je last hebt van vage hoofdpijn .... maar die Deca slik/spuit (?) je toch niet meer nu, dan zou de hoofdpijn toch weg moeten zijn. Mss is het ergens anders van.

Je gaat dus 4x4 werken, toch niet heel ff gedacht aan mijn voorstel :D?
    Komt er trouwens nog een 5e dag bij, of werkte je altijd al vier dagen (weet het ff niet meer :))? Hoe was je gesprek met jouw collega's eigenlijk?
    In ieder geval succes met 4x4!

Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!

6. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Bramtim, lenteknuffel terug.
    Idd heerlijk weer, maar vandaag heb ik er niet van kunnen genieten. Druk doende met ..... jawel strijken!! En vanmiddag kwam mijn schoonzus uit Italiƫ met haar twee kids, dus die heb ik van Schiphol gehaald en naar haar moeder gebracht. Gisteren wel ff in de tuin aan het werk geweest .... onkruid tussen de tegels weggehaald :(. Ben nog lang niet klaar, zit op mijn knieƫn rij tegels voor rij tegels te doen ;). En als het onkruid weg is, tegel voor tegel goed boenen met de luiwagen. Wij hebben tegels waar geen hogedruk op mag ;).
    Maar als het dan straks echt heerlijk weer is, kunnen we zo gaan zitten.

Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wij hebben niemand verteld wanneer we zouden starten. Nu weten zij het dus wel, maar merken vanzelf als we wat (meer) kwijt willen.
    Ik ben vorige week begonnen met de deca en deze met ik tot het spuiten van de pregnyl (voor punctie) blijven gebruiken. Dat zijn 28 spuiten en vanaf volgende week voor ruim 1 week de gonal erbij.

Ik werk normaal max. 30 uur en dat is 4 dagen. Sorry, (nog) niet nagedacht over jouw voorstel. Mocht ik het deze week niet trekken kan het altijd nog op tafel leggen.;)
    Ik heb 1 gesprek gehad en dit was de lastigste. Dit ging goed. De rest zal waarschijnlijk deze week volgen. Ik ziet het wel.

Bedankt schat!

8. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    IS, ik heb hier een overzicht van de werking van de medicijnen voor deze poging.

Decapeptyl is een hormoon met een eiwitstructuur dat in de hersenen de hypofyse (een orgaantje bij de hersenen) aanstuurt. Het medicijn onderdrukt de eigen hormoonactiviteit, zodat het lichaam zelf vrijwel geen invloed meer heeft op het aanmaken van eiblaasjes. Dit wordt in een latere fase door middel van Gonal-F geregeld.

De eierstokken worden met Gonal-F gestimuleerd om meerdere follikels met daarin de eicellen te verkrijgen. Bij een gewone menstruatie-cyclus rijpt er per keer maar ƩƩn follikel met daarin ƩƩn eicel.

In de maand voorafgaand aan de 'eigenlijke' IVF behandeling wordt er gestart met Decapeptyl. Vanaf ongeveer de 21e dag van de cyclus moet er eenmaal daags een injectie Decapeptyl (volgens de door de arts voorgeschreven dosering) op een vast tijdstip gegeven worden. Tijdens het gebruik van Decapeptyl treedt een menstruatie op.

Pregnyl is een HCG-preparaat, bereid uit de urine van zwangere vrouwen. Het stimuleert de aanmaak van steroĆÆden in de gonaden door een biologische werking die lijkt op die van LH (luteĆÆniserend hormoon). Bij de vrouw stimuleert het de productie van estrogenen en vooral progesteron na de ovulatie. Pregnyl zet een kunstmatige eisprong op zodat na 32 tot 36 uur de punctie zal plaats vinden.

Na de punctie ga ik Utrogestan gebruiken en dat zijn de mutsenbollen.;) Progesteron is een vrouwelijk geslachtshormoon. Het regelt samen met oestrogeenhormonen de menstruatiecyclus. Het is vooral in de tweede helft van de cyclus actief om de baarmoeder geschikt te maken voor een bevruchte eicel. Bovendien houdt progesteron de baarmoeder in de juiste conditie tijdens een zwangerschap.

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hallo meisjes, ik ben er weer!

Heerlijke vakantie gehad, lekker ontspannen. Veel gezien, gedaan. Zalig!
    Met de zwangerschap gaat voor zover ik weet alles goed. Ik ben inmiddels 3 kilo aangekomen, waarvan 1 kilo vakantie is ;)
    Misselijkheid is bij ongeveer 9,5 weken weggegaan. Nu nog af en toe. Wel merk ik dat ik geen trek heb in bepaalde dingen, met name warm eten. Borsten doen nog zeer, met name snachts, maar ik heb de indruk dat het wat wisselend wordt. Maar volgens mij mag dat bij de duur van 11 weken.
    Buik groeit, en als ik heel goed voel kan ik volgens mij een randje bm voelen boven schaambot? Is lastig, want ik heb een groot operatie-litteken daar lopen dus ik weet het niet zeker.
    Hoe dan ook is vrijdag de dag van de waarheid, die als een soort zwaard van Damocles boven mijn hoofd hangt....

Ik zal even 1 (bijzondere) foto plaatsen. Morgen zal ik ws een mapje aanmaken met wat foto's...

10. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Liesben wat een mooie foto, succes vrjidag. Fijn dat je wel merkt dat je een buikje begint te krijgen.

Hier morgen de 20-weken echo vind het wel spannend hoor...

11. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Liesben wat leuk dat je je goed voelt

ik heb de misselijkheid van je overgenomen

heb net 3 uur gebraakt bah

12. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Oef Ricmar, 3 uur braken is niet prettig. Gaat het weer een beetje?

Liesben, wat een mooie foto. Heeft de dolfijn alsnog geen last van de dubbele hartslag gehad?

Zj, spannende dag morgen met de 20 weken echo. Veel plezier!

Alles goed met de andere dames?

Hier gaat het even wat minder. Een samenloop van nog niet helemaal beter/fit, deca en ongi. Dus veelal moe en deze dagen veel hoofdpijn. Vandaag zelfs ziek gemeld omdat ik het niet trok. Met een kruikje op de bank.:(
    Vrijdag gaat de gonal naast de deca erin.

13. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Timon dikke knuffel en houdt moed

14. Liesben

Liesben Niet meer actief

@ Timon: Nee, omdat je met een encounter zoals ik had zelf maar tot je middel in het water staat, en de dolfijn mijn eigen hartslag dus niet kon horen.

15. Liesben

Liesben Niet meer actief

Voor de liefhebbers: ik heb een mapje aangemaakt met wat foto's uit CuraƧao!

16. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Vannacht zijn mijn vliezen gebroken om 3:15. Ben dus opgenomen en vanochtend is op de ok mijn cerclage verwijderd omdat het zo niet lukte. Dat verwijderen ging moeizaam en er is veel gefriemeld onder waardoor ze de kans op infectie te groot vinden. Daarom lig ik sinds half 3 aan de weeenopwekkers en wordt de bevalling doorgezet. 2 cm ontsluiting.

17. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Liesben leuke foto's

Bramtim veel succes!! (niet zo als je had gehoopt dat het zou gaan, maar het komt goed!!!)

18. Liesben

Liesben Niet meer actief

BramTim, ik vind het verdrietig dat het toch niet zo loopt als je graag gewild had...
    Maar aan de andere kant is het reuze spannend!
    Heel veel succes!

19. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel veel succes Bramtim, maar dat had ik je ook al gezegd he ;)

20-weken echo was helemaal goed, uiteindelijk heeft kleine uk zich helemaal laten zien, waren wel 2 pogingen voor nodig. En we weten niet wat we krijgen. Dus blijft nog even spannend :)

20. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ZJ fijn dat alles goed was, jullie willen ook niet weten wat het wordt??

wij niet maar merk wel dat we daar een uitzondering in zijn

Deel Deze Pagina